Wypalanie filtra DPF?

mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

derk13 pisze: 12 lip 2020, o 17:53
Masz 3000km przebiegu, a od ostatniego wypalania miałeś przejechane 63km
3000km/60km=wychodzi okolo 50 wypaleń
Zakładając że PDF powinien wypalać co 700km , to zabrudzenie olejem jak przy przebiegu około 35000km.

Być może źle to rozumiem.
Nie wiem właśnie jak to działa. Czy mierzy to od przejechanych km czy od czestości wypaleń.

U mnie zauważyłem, że jak jeżdżę na trybie S (wtedy wyżej kręci) przy wypalaniu zadymienia przy stałej prędkości nie ma i szybko jest wypalony (wypalanie przy 2500obr/min) :roll: tylko przy niskich obrotach jest siwy dym.
Szarpanie występuje przy napełnieniu powyżej 18g. Samochód jedzie, staje na parkingu temp ok 80°C jest zgaszony, odpala ponownie, ruszanie 3bieg przedział 1500-2000obr. są 3 szarpnięcia i czy jest to wina EGR lub DPF? Potem nie ma szarpnięć.

Jestem pewien, ze winą częstego wypalania i dymienia jest zawór EGR nie otwiera się tyle co potrzeba.

Pany jak wyłącze sam EGR bez wycinania DPF może zmniejszyć się problem z częstym wypalaniem? Ktoś robił taki manewr?
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

tombo77 pisze: 14 lip 2020, o 18:18 Panowie a ja mam auto od roku i ostatnio coś często mi się załącza wypalanie dpf-a co jakieś 200km .Stosunek trasa miasto 35/65 procent. Postanowiłem włączyć wypalanie serwisowe w drodze. Po zakończeniu wypalania mam takie wyniki. Czy ktoś wyjaśnij dlaczego zawartość popiołu mam 0!!!

IDE00433 Particle filter: oil ash volume 0.00 l coś tu chyba nie tak!!!!!!
Mam to samo nie wiem czemu.
0.00 miałem nawet przed czyszczeniem DPF.
Masz po akcji Dieselgate?
tombo77
Posty: 45
Rejestracja: 3 paź 2019, o 17:31
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Tomasz

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: tombo77 »

Tak, dzwoniłem do skody i potwierdzili że poprzedni właściciel by na poprawce.
derk13
Posty: 54
Rejestracja: 25 kwie 2014, o 07:29
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: derk13 »

derk13 pisze: 12 lip 2020, o 15:39
derk13 pisze: 7 lip 2020, o 21:57 Witam
Dzisiaj nabyłem VCDS i z kontroli DPF mam taki wynik

https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/80a0625479bd245f

Jak oceniacie ?
z 11.07
E00021 Prędkość obrotowa silnika 786 /min
IDE00365-ENG99400 Różnica dawki wtrysku cylinder 1-FAC_CYL_BAL1 0.5733 mg/stroke
IDE00366-ENG101187 Różnica dawki wtrysku cylinder 2-FAC_CYL_BAL2 -0.4107 mg/stroke
IDE00367-ENG101684 Różnica dawki wtrysku cylinder 3-FAC_CYL_BAL3 0.3276 mg/stroke
IDE00368-ENG103465 Różnica dawki wtrysku cylinder 4-FAC_CYL_BAL4 -0.5385 mg/stroke
IDE00427-ENG101722 Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia-DIP_PF 8.71 hPa
IDE00428-ENG100917 Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia-DIP_PF_AD[0] -1.58 hPa
IDE00434-ENG102050 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy-MASS_SOOT_SIM_PF 19.90 g
IDE00435-ENG101197 Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy-MASS_SOOT_PHY_PF 13.78 g
IDE00436-ENG102397 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji-DIST_RGN 728.8 km
IDE00472-ENG99569 Średnia dawka wtrysku-MF_INJ_SUM 5.980 mg/stroke
IDE04263-ENG102014 Czujnik róż.ciśn.nad filtrem cząst.stałych: wart.nieprzetw-DIP_PF_RAW[0] 9.62 hPa

Po trasie 250km zrobione w odcinkach do 10km.
Z tego wynika, że przybywa 1mg sadzy na 30km

Zastanawia mnie poziom różnicy wtrysków na cylinder, za każdym razem są inne wartości.
Teraz np. w miarę równe i łapiące się w normie.
11 lipca po sprawdzeniu VCDS zrobiłem z 15km. 12 oraz 13 lipca nie jeździłem Skodą.

Dzisiaj 14 lipca przejażdżka 115km ( 2*55km)
Po przyjeździe podpiąłem VCDS i zrobiłem odczyt.

IDE00427-ENG101722 Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia-DIP_PF 4.81 hPa
IDE00428-ENG100917 Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia-DIP_PF_AD[0] 1.33 hPa
IDE00432-ENG103847 Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji-T_WOUT_RGN 7006.70 s
IDE00434-ENG102050 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy-MASS_SOOT_SIM_PF 10.18 g
IDE00436-ENG102397 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji-DIST_RGN 104.7 km
IDE01407-ENG100958 Filtr cząstek stałych: zużycie paliwa od ostatniej regeneracji-FCO_SUM_RGN 6.49 l

Nie zauważyłem, że wypalał mi się DPF
Wygląda na to że wypala się przy przekroczeniu 20g i wypala do 7g.
Jeżdżąc po mieście, zapycha się ok. 1g na 30km .
derk13
Posty: 54
Rejestracja: 25 kwie 2014, o 07:29
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: derk13 »

derk13 pisze: 14 lip 2020, o 18:57
derk13 pisze: 12 lip 2020, o 15:39
derk13 pisze: 7 lip 2020, o 21:57 Witam
Dzisiaj nabyłem VCDS i z kontroli DPF mam taki wynik

https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/80a0625479bd245f

Jak oceniacie ?
z 11.07
E00021 Prędkość obrotowa silnika 786 /min
IDE00365-ENG99400 Różnica dawki wtrysku cylinder 1-FAC_CYL_BAL1 0.5733 mg/stroke
IDE00366-ENG101187 Różnica dawki wtrysku cylinder 2-FAC_CYL_BAL2 -0.4107 mg/stroke
IDE00367-ENG101684 Różnica dawki wtrysku cylinder 3-FAC_CYL_BAL3 0.3276 mg/stroke
IDE00368-ENG103465 Różnica dawki wtrysku cylinder 4-FAC_CYL_BAL4 -0.5385 mg/stroke
IDE00427-ENG101722 Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia-DIP_PF 8.71 hPa
IDE00428-ENG100917 Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia-DIP_PF_AD[0] -1.58 hPa
IDE00434-ENG102050 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy-MASS_SOOT_SIM_PF 19.90 g
IDE00435-ENG101197 Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy-MASS_SOOT_PHY_PF 13.78 g
IDE00436-ENG102397 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji-DIST_RGN 728.8 km
IDE00472-ENG99569 Średnia dawka wtrysku-MF_INJ_SUM 5.980 mg/stroke
IDE04263-ENG102014 Czujnik róż.ciśn.nad filtrem cząst.stałych: wart.nieprzetw-DIP_PF_RAW[0] 9.62 hPa

Po trasie 250km zrobione w odcinkach do 10km.
Z tego wynika, że przybywa 1mg sadzy na 30km

Zastanawia mnie poziom różnicy wtrysków na cylinder, za każdym razem są inne wartości.
Teraz np. w miarę równe i łapiące się w normie.

11 lipca po sprawdzeniu VCDS zrobiłem z 15km. 12 oraz 13 lipca nie jeździłem Skodą.

Dzisiaj 14 lipca przejażdżka 115km ( 2*55km)
Po przyjeździe podpiąłem VCDS i zrobiłem odczyt.

IDE00427-ENG101722 Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia-DIP_PF 4.81 hPa
IDE00428-ENG100917 Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia-DIP_PF_AD[0] 1.33 hPa
IDE00432-ENG103847 Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji-T_WOUT_RGN 7006.70 s
IDE00434-ENG102050 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy-MASS_SOOT_SIM_PF 10.18 g
IDE00436-ENG102397 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji-DIST_RGN 104.7 km
IDE01407-ENG100958 Filtr cząstek stałych: zużycie paliwa od ostatniej regeneracji-FCO_SUM_RGN 6.49 l

Nie zauważyłem, że wypalał mi się DPF
Wygląda na to że wypala się przy przekroczeniu 20g i wypala do 7g.
Jeżdżąc po mieście, zapycha się ok. 1g na 30km .

Dzisiaj byłem u mechanika i rozmawiałem na temat DPF.
Mechanik stwierdził, że po czyszczeniu DPF, ważna jest wymiana czujnika różnicy ciśnień.

Tutaj jest sporo na temat tego czujnika
Ostatnio zmieniony 14 lip 2020, o 19:46 przez derk13, łącznie zmieniany 1 raz.
Pietrówa
Posty: 12
Rejestracja: 21 maja 2019, o 16:11
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 174,7
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Ząbki

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: Pietrówa »

Mechanik stwierdził, że po czyszczeniu DPF, ważna jest wymiana czujnika różnicy ciśnień.
Mógł mieć rację, u mnie było dokładnie tak jak mechanior Tobie powiedział, 800 km po czyszczeniu DPF-a padł czujnik, lub padł od razu ale uwidoczniło się to dopiero po około 800 km, czyli w chwili kiedy trzeba było wypalić PDF-a.
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

Jak czujnik jest sprawny wymiana nic nie da. Ja wymieniałem dwa razy.Rozwiazania są dwa.Albo przywrócić stary soft albo wywalić dpfa z egrem...Żadne inne zabiegi nie pomogą.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

Ok 213hPa 3bieg do 4tys

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka


fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

Mazur1990 wielokrotnie wczensiej wspominałem, ze w naszych silnikach częstym winowajca jest egr, chcesz dowiedzieć się jak wypala bez egr to poszukaj moje stare posty z tego tematu.

Niebawem napisze relacje jak się jeździ na starym sofcie 9824. W wielkim skrócie: jest to inny samochód.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

fabek pisze:Mazur1990 wielokrotnie wczensiej wspominałem, ze w naszych silnikach częstym winowajca jest egr, chcesz dowiedzieć się jak wypala bez egr to poszukaj moje stare posty z tego tematu.

Niebawem napisze relacje jak się jeździ na starym sofcie 9824. W wielkim skrócie: jest to inny samochód.
Nie wiem czy to dobry pomysł wawalać EGR jak się ma dpfa.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

Bardzo dobry. To pierwsze co trzeba zrobic w tych silnikach. Pare razy wspominałem tez o temacie histeryzacji, bardzo istotna sprawa przy wyłączaniu czegokolwiek.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: maureliusz »

Dzisiaj 690 km morze i szok...ani razu się nie wypalał!!!
Przy prędkości "autostradowej";-) sam się czyścił bez trybu czyszczenia i utrzymywał na poziomie 14-15g obliczonej i 7-8 mierzonej...

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
derk13
Posty: 54
Rejestracja: 25 kwie 2014, o 07:29
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: derk13 »

Dzisiaj zrobiłem pomiary podczas jazdy 3 bieg pedał do podłogi.

IDE00427-ENG101722 Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia-DIP_PF 3.81 hPa
IDE00428-ENG100917 Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia-DIP_PF_AD[0] 1.58 hPa
IDE00586 Różnica szybkości recyrkulacji spalin -1.6 %
IDE01378-ENG100595 Wysokie ciśnienie paliwa: różnica regulacji-PFU_DIF -0.116 MPa
IDE04263-ENG102014 Czujnik róż.ciśn.nad filtrem cząst.stałych: wart.nieprzetw-DIP_PF_RAW[0] 7.71 hPa
IDE04650-ENG111633 Różnica ciśnienia filtra cząstek stałych: dynamiczny offset-DIP_PF_DYN_AD_VALUE[0] 4 hPa

IDE00427-ENG101722 Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia-DIP_PF 33.58 hPa
IDE00428-ENG100917 Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia-DIP_PF_AD[0] 1.58 hPa
IDE00586 Różnica szybkości recyrkulacji spalin 0.0 %
IDE01378-ENG100595 Wysokie ciśnienie paliwa: różnica regulacji-PFU_DIF -0.146 MPa
IDE04263-ENG102014 Czujnik róż.ciśn.nad filtrem cząst.stałych: wart.nieprzetw-DIP_PF_RAW[0] 79.10 hPa
IDE04650-ENG111633 Różnica ciśnienia filtra cząstek stałych: dynamiczny offset-DIP_PF_DYN_AD_VALUE[0] 7 hPa

IDE00427-ENG101722 Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia-DIP_PF 85.07 hPa
IDE00428-ENG100917 Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia-DIP_PF_AD[0] 1.58 hPa
IDE00586 Różnica szybkości recyrkulacji spalin 0.0 %
IDE01378-ENG100595 Wysokie ciśnienie paliwa: różnica regulacji-PFU_DIF -0.159 MPa
IDE04263-ENG102014 Czujnik róż.ciśn.nad filtrem cząst.stałych: wart.nieprzetw-DIP_PF_RAW[0] 131.26 hPa
IDE04650-ENG111633 Różnica ciśnienia filtra cząstek stałych: dynamiczny offset-DIP_PF_DYN_AD_VALUE[0] 7 hPa


IDE00427-ENG101722 Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia-DIP_PF 117.91 hPa
IDE00428-ENG100917 Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia-DIP_PF_AD[0] 1.58 hPa
IDE00586 Różnica szybkości recyrkulacji spalin 0.0 %
IDE01378-ENG100595 Wysokie ciśnienie paliwa: różnica regulacji-PFU_DIF -0.000 MPa
IDE04263-ENG102014 Czujnik róż.ciśn.nad filtrem cząst.stałych: wart.nieprzetw-DIP_PF_RAW[0] 169.90 hPa
IDE04650-ENG111633 Różnica ciśnienia filtra cząstek stałych: dynamiczny offset-DIP_PF_DYN_AD_VALUE[0] 7 hPa

IDE00427-ENG101722 Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia-DIP_PF 61.86 hPa
IDE00428-ENG100917 Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia-DIP_PF_AD[0] 1.58 hPa
IDE00586 Różnica szybkości recyrkulacji spalin 0.0 %
IDE01378-ENG100595 Wysokie ciśnienie paliwa: różnica regulacji-PFU_DIF -0.378 MPa
IDE04263-ENG102014 Czujnik róż.ciśn.nad filtrem cząst.stałych: wart.nieprzetw-DIP_PF_RAW[0] 122.72 hPa
IDE04650-ENG111633 Różnica ciśnienia filtra cząstek stałych: dynamiczny offset-DIP_PF_DYN_AD_VALUE[0] 7 hPa

IDE00427-ENG101722 Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia-DIP_PF 128.94 hPa
IDE00428-ENG100917 Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia-DIP_PF_AD[0] 1.58 hPa
IDE00586 Różnica szybkości recyrkulacji spalin 0.0 %
IDE01378-ENG100595 Wysokie ciśnienie paliwa: różnica regulacji-PFU_DIF -0.201 MPa
IDE04263-ENG102014 Czujnik róż.ciśn.nad filtrem cząst.stałych: wart.nieprzetw-DIP_PF_RAW[0] 189.63 hPa
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

Niecałe 130hPa na 3 biegu przy pełnym bucie?
derk13
Posty: 54
Rejestracja: 25 kwie 2014, o 07:29
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: derk13 »

Zrobię jeszcze raz dokładne pomiary z obrotami silnika. Teraz też deptałem na maksa, tylko że miałem krótki odcinek.
Pomiar zapisywałem kilka razy i to najwyższa wartość:

IDE00427-ENG101722 Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia-DIP_PF 142.37 hPa

IDE00428-ENG100917 Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia-DIP_PF_AD[0] 1.58 hPa
IDE00586 Różnica szybkości recyrkulacji spalin 0.0 %
IDE01378-ENG100595 Wysokie ciśnienie paliwa: różnica regulacji-PFU_DIF -0.201 MPa
IDE04263-ENG102014 Czujnik róż.ciśn.nad filtrem cząst.stałych: wart.nieprzetw-DIP_PF_RAW[0] 189.63 hPa
IDE04650-ENG111633 Różnica ciśnienia filtra cząstek stałych: dynamiczny offset-DIP_PF_DYN_AD_VALUE[0] 7 hPa
IDE05664-ENG101228 Wyrównanie najmniejszej dawki: aktualna wartość wyuczona-IDX_TI_OFS_CMB_AD 16
IDE05672-ENG103337 Różnica ilości paliwa ostatniej zaadaptowanej wartości wymag.-MF_DE_AD_LST_CMB_AD 0.000 mg/stroke
Ostatnio zmieniony 20 lip 2020, o 19:48 przez derk13, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ