PowerBox/tunning do Superb SIII

Awatar użytkownika
baarttbaartt
Posty: 422
Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: baarttbaartt »

Jeśli chcesz box to jedynie jb4. Z montażem i strojeniem Ok 3k pln. Przyrost Ok 20% mocy i momentu realnie a nie bajki jak race chip.
Do tego koniecznie mod dolotu, tłumik środkowy od golfa r i ic bo seria ledwie daje radę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13606
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Enriquez »

Art e on pisze: 19 lip 2020, o 21:48
Enriquez pisze: 19 lip 2020, o 20:51 Race chipa bym sobie odpuścił. Mam (co prawda do diesla) i leży sobie na półce bo to nic nie daje.
To skąd się biorą magiczne cyferki, które wypluwa na hamowni? Wszystkich robią w konia tak skutecznie czy może jednak działa, ale nie tak jak obiecują (z niby +50 KM jest +25 KM)?
Pytam właśnie dlatego żeby nie mieć pudełka leżącego na półce i wq...rwu :evil: ma max.
Nie wiem skąd się biorą, może mam zepsuty ;)
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Art e on
Posty: 164
Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
Lokalizacja: Pl

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Art e on »

baarttbaartt pisze: 19 lip 2020, o 21:57 Jeśli chcesz box to jedynie jb4. Z montażem i strojeniem Ok 3k pln. Przyrost Ok 20% mocy i momentu realnie a nie bajki jak race chip.
Do tego koniecznie mod dolotu, tłumik środkowy od golfa r i ic bo seria ledwie daje radę.
Te 20% szału nie robi, liczyłem na jakieś 250-260 KM... Czyli mityczny (ham)burger też cudów nie zrobi z tego co piszesz :cry:
No niestety jesli już (bo te 20% jakoś słabo mnie przekonało) to tylko JB4 i srodkowy tłumik od Golfa R, ic zostaje... bo leasing ;)
Awatar użytkownika
baarttbaartt
Posty: 422
Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: baarttbaartt »

Wiesz co tu nie chodzi o sama moc i przyrost momentu ale jb4 zmienia tez sposób zmiany biegów dsg a w serii to jest to dramat po prostu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
kmink
Posty: 245
Rejestracja: 14 mar 2018, o 14:10
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Poznań

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: kmink »

Art e on pisze: 19 lip 2020, o 12:29 1. Co polecicie na podstawie Waszych doświadczeń (burger czy race chip) i jak realnie wygląda przyrost po montażu i strojeniu burgera JB4?
Do TSI tylko JB4. Przyrosty na poziomie 30KM/70Nm.

2. Czy ktoś z Was ma go przez jakiś czas z tym silnikiem (2.0 tsi, 190 KM, dsg) i jakie są Wasze odczucia/pomiary?
Montowałem dwie sztuki u siebie i chyba ze 3-4 wysłałem w Polskę i wszyscy są zadowoleni.

3. Jak się doczytałem to w przypadku podjęcia decyzji najlepszym miejscem do montażu/strojenia jest TuneForce Poznań (coś bliżej Wwa może)?
Skąd jesteś? Mam w Polse kilka zaprzyjaźnionych firm ale nie każdy chce to montować ponieważ na JB4 zarabia się grosze...na RC dużo więcej i dlatego to jest bardziej popularne urządzenie w firmach tuningowych.

4. Z wyczytanej wiedzy wiem, że najbardziej dławi moc środkowy tłumik, który podmieniacie na ten z Golfa R - to tez należy zrobić od razu czy nie ma to sensu?
W Arteonie nie ma tego restrykcyjnego tłumika.

5. Jak wygląda koszt całej zabawy tzn. zakup JB4 i strojenie z hamownią? (informacyjnie race chip gts i strojenie/hamownia pod Wwa 2700 zł brutto, sam race chip u dystrybutora bez sterownia bluetooth 2200 zł brutto).
3399zł z montażem i zabawą na hamowni. Twój silnik to gen3b a więc co innego niż reszta TSI. Jest ich mało, mało jest zapytać o JB4 do nich i dlatego sprowadzamy je tylko pod klienta.
Art e on
Posty: 164
Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
Lokalizacja: Pl

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Art e on »

Dzięki wszystkim za info i odpowiedzi - z tego co czytam jest to tak niefartowny silnik (pod kątem zwiększenia mocy), że jedyna opcja to czekać do końca leasingu i wtedy działać albo sprzedać i rozglądać się za czymś co zaspokoi moje "potrzeby".
Art e on
Posty: 164
Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
Lokalizacja: Pl

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Art e on »

baarttbaartt pisze: 20 lip 2020, o 06:07 Wiesz co tu nie chodzi o sama moc i przyrost momentu ale jb4 zmienia tez sposób zmiany biegów dsg a w serii to jest to dramat po prostu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jak na tą chwilę nie mam zastrzeżeń do skrzyni żadnych, pewnie byłaby zmiana po modyfikacji tak odczytuję Twoje słowa. Zastrzeżenia mam do hamulców z tyłu, ale mają je również ludzie od Passatów, Superbów, Kodiaqów a już zupełnie wq...wia mnie podejścia "aso" do tego tematu i ciągła walka o wymianę tego g...wna. Ale to już temat rzeka wałkowany widzę też na Waszym forum.
Awatar użytkownika
Elninjo
Posty: 692
Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 240 / 430
Imię: DarYush
Kontakt:

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Elninjo »

Ja używam PowerBox: https://powerchip.vtechtuning.eu/index.php wersja elite (2.0 TDI, 190 KM, 4x4) i widać wyraźnie różnicę między jazdą z i bez boxa.
Robiłem test od 0 do 100 na aplikacji DRAG RACER i w nominale wyszło 8,2 po boxie 7.3 s. więc cos tam daje... Ogólnie samochód jest żwawszy i tylko brakuje moda skrzyni bo zamula jak zawsze... Nie sprawdzałem na hamowni ile kucy przyrosło ale odczuwalny efekt jest łącznie ze zmniejszonym spalaniem o około 0,7 l.
Przełożyłem tego boxa z Superba III do Arteona z tym samym silnikiem i to samo. Nie testowałem innych boxów więc nie będę się odnosił do tego co lepsze, mogę jedynie mówić o tym co kupiłem.
Art e on
Posty: 164
Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
Lokalizacja: Pl

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Art e on »

Ok, TDI to inna bajka.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: orlik »

JB4 polecam, co prawda mam 272, ale przyrost mega odczuwalny, w zasadzie jak po stage1, a nawet lepiej bo mam jeszcze IC i wydech.
Art e on
Posty: 164
Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
Lokalizacja: Pl

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Art e on »

Ruszył się temat w Artkach, ktoś jutro jedzie z EA888 po JB4 więc będzie wiadomo ile kucy doszło i jak się sprawuje. Jak coś będzie wiadomo przekopiuję albo wrzucę link.
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: sane »

Art e on pisze: 19 lip 2020, o 21:48
Enriquez pisze: 19 lip 2020, o 20:51 Race chipa bym sobie odpuścił. Mam (co prawda do diesla) i leży sobie na półce bo to nic nie daje.
To skąd się biorą magiczne cyferki, które wypluwa na hamowni? Wszystkich robią w konia tak skutecznie czy może jednak działa, ale nie tak jak obiecują (z niby +50 KM jest +25 KM)?
Pytam właśnie dlatego żeby nie mieć pudełka leżącego na półce i wq...rwu :evil: ma max.
Ja na JB4 miałem właśnie +50KM w stosunku do serii w 1.8TSI. Seria 205KM, JB4 255KM. Mierzone na tej samej hamowni (R-Performance), w podobnych warunkach pogodowych.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Marek23 »

Moje 272 model 2020 robione u Froga na JB4, wyszlo 360 koni i 470nm. Środkowy w wersji z gpf jest taki jak w golfie R 7.5 więc nic nie trzeba wymieniać.
Natomiast zastanawiam się czy DP coś poprawi, a przede wszystkim czy spowoduje jakąś zmianę dźwięku?
Na pewno jeszcze IC wsadzam.

PS. A ile jest możliwe do uzyskania na pełnym stage1?
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: orlik »

DP na bank poprawi, ale to już musisz na sofcie robić a nie na jb4, bo turbina inaczej będzie kręcić. Dźwiękowo też na bank poprawi, pod warunkiem, że zrobisz DP z usunięciem gpfa.
Art e on
Posty: 164
Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
Lokalizacja: Pl

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Art e on »

Pod tym linkiem na dole strony efekty osiagniete na JB4 w silniku EA888 gen.3B, 2.0 tsi w wersji 190 KM:
https://vw-arteon.pl/forum/viewtopic.ph ... &start=190
ODPOWIEDZ