PowerBox/tunning do Superb SIII
- baarttbaartt
- Posty: 422
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
PowerBox/tunning do Superb SIII
Jeśli chcesz box to jedynie jb4. Z montażem i strojeniem Ok 3k pln. Przyrost Ok 20% mocy i momentu realnie a nie bajki jak race chip.
Do tego koniecznie mod dolotu, tłumik środkowy od golfa r i ic bo seria ledwie daje radę.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Do tego koniecznie mod dolotu, tłumik środkowy od golfa r i ic bo seria ledwie daje radę.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Nie wiem skąd się biorą, może mam zepsuty
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
- Lokalizacja: Pl
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
baarttbaartt pisze: ↑19 lip 2020, o 21:57 Jeśli chcesz box to jedynie jb4. Z montażem i strojeniem Ok 3k pln. Przyrost Ok 20% mocy i momentu realnie a nie bajki jak race chip.
Do tego koniecznie mod dolotu, tłumik środkowy od golfa r i ic bo seria ledwie daje radę.Te 20% szału nie robi, liczyłem na jakieś 250-260 KM... Czyli mityczny (ham)burger też cudów nie zrobi z tego co piszesz
No niestety jesli już (bo te 20% jakoś słabo mnie przekonało) to tylko JB4 i srodkowy tłumik od Golfa R, ic zostaje... bo leasing
- baarttbaartt
- Posty: 422
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Wiesz co tu nie chodzi o sama moc i przyrost momentu ale jb4 zmienia tez sposób zmiany biegów dsg a w serii to jest to dramat po prostu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- kmink
- Posty: 245
- Rejestracja: 14 mar 2018, o 14:10
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Poznań
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Art e on pisze: ↑19 lip 2020, o 12:29 1. Co polecicie na podstawie Waszych doświadczeń (burger czy race chip) i jak realnie wygląda przyrost po montażu i strojeniu burgera JB4?
Do TSI tylko JB4. Przyrosty na poziomie 30KM/70Nm.
2. Czy ktoś z Was ma go przez jakiś czas z tym silnikiem (2.0 tsi, 190 KM, dsg) i jakie są Wasze odczucia/pomiary?
Montowałem dwie sztuki u siebie i chyba ze 3-4 wysłałem w Polskę i wszyscy są zadowoleni.
3. Jak się doczytałem to w przypadku podjęcia decyzji najlepszym miejscem do montażu/strojenia jest TuneForce Poznań (coś bliżej Wwa może)?
Skąd jesteś? Mam w Polse kilka zaprzyjaźnionych firm ale nie każdy chce to montować ponieważ na JB4 zarabia się grosze...na RC dużo więcej i dlatego to jest bardziej popularne urządzenie w firmach tuningowych.
4. Z wyczytanej wiedzy wiem, że najbardziej dławi moc środkowy tłumik, który podmieniacie na ten z Golfa R - to tez należy zrobić od razu czy nie ma to sensu?
W Arteonie nie ma tego restrykcyjnego tłumika.
5. Jak wygląda koszt całej zabawy tzn. zakup JB4 i strojenie z hamownią? (informacyjnie race chip gts i strojenie/hamownia pod Wwa 2700 zł brutto, sam race chip u dystrybutora bez sterownia bluetooth 2200 zł brutto).
3399zł z montażem i zabawą na hamowni. Twój silnik to gen3b a więc co innego niż reszta TSI. Jest ich mało, mało jest zapytać o JB4 do nich i dlatego sprowadzamy je tylko pod klienta.
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
- Lokalizacja: Pl
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Dzięki wszystkim za info i odpowiedzi - z tego co czytam jest to tak niefartowny silnik (pod kątem zwiększenia mocy), że jedyna opcja to czekać do końca leasingu i wtedy działać albo sprzedać i rozglądać się za czymś co zaspokoi moje "potrzeby".
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
- Lokalizacja: Pl
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Jak na tą chwilę nie mam zastrzeżeń do skrzyni żadnych, pewnie byłaby zmiana po modyfikacji tak odczytuję Twoje słowa. Zastrzeżenia mam do hamulców z tyłu, ale mają je również ludzie od Passatów, Superbów, Kodiaqów a już zupełnie wq...wia mnie podejścia "aso" do tego tematu i ciągła walka o wymianę tego g...wna. Ale to już temat rzeka wałkowany widzę też na Waszym forum.baarttbaartt pisze: ↑20 lip 2020, o 06:07 Wiesz co tu nie chodzi o sama moc i przyrost momentu ale jb4 zmienia tez sposób zmiany biegów dsg a w serii to jest to dramat po prostu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Elninjo
- Posty: 692
- Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 240 / 430
- Imię: DarYush
- Kontakt:
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Ja używam PowerBox: https://powerchip.vtechtuning.eu/index.php wersja elite (2.0 TDI, 190 KM, 4x4) i widać wyraźnie różnicę między jazdą z i bez boxa.
Robiłem test od 0 do 100 na aplikacji DRAG RACER i w nominale wyszło 8,2 po boxie 7.3 s. więc cos tam daje... Ogólnie samochód jest żwawszy i tylko brakuje moda skrzyni bo zamula jak zawsze... Nie sprawdzałem na hamowni ile kucy przyrosło ale odczuwalny efekt jest łącznie ze zmniejszonym spalaniem o około 0,7 l.
Przełożyłem tego boxa z Superba III do Arteona z tym samym silnikiem i to samo. Nie testowałem innych boxów więc nie będę się odnosił do tego co lepsze, mogę jedynie mówić o tym co kupiłem.
Robiłem test od 0 do 100 na aplikacji DRAG RACER i w nominale wyszło 8,2 po boxie 7.3 s. więc cos tam daje... Ogólnie samochód jest żwawszy i tylko brakuje moda skrzyni bo zamula jak zawsze... Nie sprawdzałem na hamowni ile kucy przyrosło ale odczuwalny efekt jest łącznie ze zmniejszonym spalaniem o około 0,7 l.
Przełożyłem tego boxa z Superba III do Arteona z tym samym silnikiem i to samo. Nie testowałem innych boxów więc nie będę się odnosił do tego co lepsze, mogę jedynie mówić o tym co kupiłem.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
JB4 polecam, co prawda mam 272, ale przyrost mega odczuwalny, w zasadzie jak po stage1, a nawet lepiej bo mam jeszcze IC i wydech.
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
- Lokalizacja: Pl
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Ruszył się temat w Artkach, ktoś jutro jedzie z EA888 po JB4 więc będzie wiadomo ile kucy doszło i jak się sprawuje. Jak coś będzie wiadomo przekopiuję albo wrzucę link.
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Ja na JB4 miałem właśnie +50KM w stosunku do serii w 1.8TSI. Seria 205KM, JB4 255KM. Mierzone na tej samej hamowni (R-Performance), w podobnych warunkach pogodowych.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 280/400
- Imię: Marek
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Moje 272 model 2020 robione u Froga na JB4, wyszlo 360 koni i 470nm. Środkowy w wersji z gpf jest taki jak w golfie R 7.5 więc nic nie trzeba wymieniać.
Natomiast zastanawiam się czy DP coś poprawi, a przede wszystkim czy spowoduje jakąś zmianę dźwięku?
Na pewno jeszcze IC wsadzam.
PS. A ile jest możliwe do uzyskania na pełnym stage1?
Natomiast zastanawiam się czy DP coś poprawi, a przede wszystkim czy spowoduje jakąś zmianę dźwięku?
Na pewno jeszcze IC wsadzam.
PS. A ile jest możliwe do uzyskania na pełnym stage1?
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
DP na bank poprawi, ale to już musisz na sofcie robić a nie na jb4, bo turbina inaczej będzie kręcić. Dźwiękowo też na bank poprawi, pod warunkiem, że zrobisz DP z usunięciem gpfa.
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
- Lokalizacja: Pl
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Pod tym linkiem na dole strony efekty osiagniete na JB4 w silniku EA888 gen.3B, 2.0 tsi w wersji 190 KM:
https://vw-arteon.pl/forum/viewtopic.ph ... &start=190
https://vw-arteon.pl/forum/viewtopic.ph ... &start=190