Witam
Superb 3 , kombi, 2017 2.0 tdi 150 KM , CRLB , 80000 km.
Przy spokojnej jeździe ale kiedy silnik jest mocniej obciążony tzn pod górę , górkę temperatura rośnie gwałtownie ponad 90 do 130 , aż wyskakuje alarm o przegrzaniu. Dzieje sie tak na biegach od 3 (jadąc np 40 kmh ) do 6 (np jadąc autostradą 100- 120 kmh)
Kiedy trzymam wyższe obroty (2500-3000) na niższym biegu temperatura nie rośnie. Płyn ubywa 100 gram / 10000 km, nie kopci, moc ok.
Skoki temperatury płynu przy obciążeniu silnika.
Re: Skoki temperatury płynu przy obciążeniu silnika.
Mi nigdy w tym silniku temperatura płynu nawet nie drgnęła niezależnie od warunków, płyn uzupełniłem tylko raz jakieś 80k km temu, pokonałem tym autem w sumie ponad 100k km
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Skoki temperatury płynu przy obciążeniu silnika.
Według mnie coś nok. Jak możesz reklamuj.
Auta są testowane w ekstremalnych skrajnych warunkach i powinno działać bez problemu.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Auta są testowane w ekstremalnych skrajnych warunkach i powinno działać bez problemu.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Skoki temperatury płynu przy obciążeniu silnika.
Miałem podobnie przy kończącym się czujniku temperatury. Wraz ze wzrostem temperatury na zegarze włączał się wentylator chłodnicy. W kończącej fazie uszkodzenia tego czujnika, to nawet na zimnym silniku po nocy potrafił pokazać 90 stopni po wyjeżdzie tylko z garażu. Silnik mam ten sam co ty tylko że w Passacie B8 z 2016 r.Skończył się przy przebiegu 230 tys.km jakiś rok temu.
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: Skoki temperatury płynu przy obciążeniu silnika.
a jak u ciebie z temperaturą oleju ? mam ten sam silnik, ten sam rocznik, tylko przebieg 46 tyś. u mnie temperatura płynu zawsze 90 stopni, początkowo więcej płynu ubywało, teraz coraz mniej
ale martwi mnie temperatura oleju, krótki dystans i spokojna jazda to będzie 95-98 stopni, dłuższa trasa, 110-120 i dochodzi chwilami do 110 stopni, zastanawiam się czemu jest taka wysoka
ale martwi mnie temperatura oleju, krótki dystans i spokojna jazda to będzie 95-98 stopni, dłuższa trasa, 110-120 i dochodzi chwilami do 110 stopni, zastanawiam się czemu jest taka wysoka
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Skoki temperatury płynu przy obciążeniu silnika.
Oczywiście pisząc że się skończył to mam na myśli czujnik nie silnik.
Temperatura oleju jest zawsze wyższa od wody. Nie pamiętam aktualnie jaka tem. oleju się utrzymuje. Zwracałem na to uwagę jak szwankował mi ten czujni wody, ale z tego co pamiętam to tak około 98-105 się kręciło i to jest normalne. Przy normalnej jeżdzie ,bo jak się depnie to rosnie w przeciwieństwie do temperatury wody, która praktycznie pozostaje na stałym poziomie, bo jest regulowana termostatem i w razie potrzeby wentylatorem.
Temperatura oleju jest zawsze wyższa od wody. Nie pamiętam aktualnie jaka tem. oleju się utrzymuje. Zwracałem na to uwagę jak szwankował mi ten czujni wody, ale z tego co pamiętam to tak około 98-105 się kręciło i to jest normalne. Przy normalnej jeżdzie ,bo jak się depnie to rosnie w przeciwieństwie do temperatury wody, która praktycznie pozostaje na stałym poziomie, bo jest regulowana termostatem i w razie potrzeby wentylatorem.
Re: Skoki temperatury płynu przy obciążeniu silnika.
Miałem te objawy kilka tygodni temu, niezależnie od temperatury zewnętrznej, zawsze przy podjazdach.
Wysiadła pompa wody.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysiadła pompa wody.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 15:13
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Skoki temperatury płynu przy obciążeniu silnika.
Mialem podobnie, niestety pompa (a dokladnie elektryczne sprzeglo na pompie). Generalnie bym nie zwlekal tylko na warszat potwierdzic