Wypalanie filtra DPF?

mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

Zrób pomiar 3bieg od 1500obr/min do 4000obr/min.
Max ciśnienie 200hPa jak jest wiecej to DPF do wywalenia.

Obrób logi w exelu wtedy będą czytelne.
derk13
Posty: 54
Rejestracja: 25 kwie 2014, o 07:29
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: derk13 »

Wczoraj miałem zrobione 440km jazdy po mieście w 80% odcinki po 10km , aby uniknąć wypalania podczas jazdy do pracy. Postanowiłem przejechać się A1, odcinek ok.15km w jedną stronę.
Po powrocie podpiąłem kompa i sprawdza parametry PDF.
Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy-MASS_SOOT_SIM_PF 17.24 g
Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy-MASS_SOOT_PHY_PF -0.50 g
Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji-DIST_RGN 477.5 km

Wartość zmierzona na minusie ?

Wartości z 23.07.2020

Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy-MASS_SOOT_SIM_PF 13.58 g
Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy-MASS_SOOT_PHY_PF 2.15 g
Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji-DIST_RGN 198.9 km
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

derk13 pisze:Wczoraj miałem zrobione 440km jazdy po mieście w 80% odcinki po 10km , aby uniknąć wypalania podczas jazdy do pracy. Postanowiłem przejechać się A1, odcinek ok.15km w jedną stronę.
Po powrocie podpiąłem kompa i sprawdza parametry PDF.
Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy-MASS_SOOT_SIM_PF 17.24 g
Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy-MASS_SOOT_PHY_PF -0.50 g
Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji-DIST_RGN 477.5 km

Wartość zmierzona na minusie ?

Wartości z 23.07.2020

Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy-MASS_SOOT_SIM_PF 13.58 g
Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy-MASS_SOOT_PHY_PF 2.15 g
Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji-DIST_RGN 198.9 km
Zmierzoną masę sadzy mam na minusie zaraz po wypalaniu.Obliczona masz ponad 17g takiej różnicy nigdy nie mialem.Moze to być kwestia softu sterownika silnika i inaczej cały dpf pracuje.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: maureliusz »

Hmmm...
Nigdy nie miałem minus ani mierzonej ani obliczonej.
Chyba że nie zauważyłem sytuacji.

Różnica między mierzoną a obliczona to chyba gdzieś 7 max miałem.

Czujnik napewno ok???
Może adaptacja źle zrobiona.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka


Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

Zawsze mam obliczona na minusie ok -4g zmierzoną 4.8g po wypalaniu.Potem obie wartości idą w górę.Roznica zawsze między nimi jest bo startują z różnego poziomu.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

maureliusz pisze: 31 lip 2020, o 20:12 Hmmm...
Nigdy nie miałem minus ani mierzonej ani obliczonej.
Chyba że nie zauważyłem sytuacji.

Różnica między mierzoną a obliczona to chyba gdzieś 7 max miałem.

Czujnik napewno ok???
Może adaptacja źle zrobiona.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Proszę podaj przebieg auta.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

Ja mam tak po wypalaniu.Obrazek

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: maureliusz »

fabek pisze:
maureliusz pisze: 31 lip 2020, o 20:12 Hmmm...
Nigdy nie miałem minus ani mierzonej ani obliczonej.
Chyba że nie zauważyłem sytuacji.

Różnica między mierzoną a obliczona to chyba gdzieś 7 max miałem.

Czujnik napewno ok???
Może adaptacja źle zrobiona.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Proszę podaj przebieg auta.
Udokumentowane jakieś 190k km.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
derk13
Posty: 54
Rejestracja: 25 kwie 2014, o 07:29
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: derk13 »

Z tego co czytałem, to wypalaniu DPF towarzyszą:
- podwyższone obroty na biegu jałowym
- podwyższone zużycie paliwa
- i praca wentylatorów.
Dzisiaj jadę i widzę że na postoju obroty nie schodzą z okolicy 950 ( obrotomierz)
Pomyślałem, że wypala się DPF. Ustawiam na liczniku spalanie chwilowe, a tam bez klimy 0,6L. Jeszcze sprawdzę wentylator, nie chodzi.
Chyba jednak to nie jest wypalanie. Gasze samochód,, wentylatorów nie słyszę. Po jakieś godzinie odpalam i jadę. Nadal mam obroty na wolnych w okolicach 1000. Po przejechaniu około 5km, wolne obroty wracają do 750obr.min.
Po powrocie podpinam komp, a tam przejechane 2 km od ostatniego wypalania .

Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy-MASS_SOOT_SIM_PF 8.00 g
Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy-MASS_SOOT_PHY_PF -1.61 g
Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji-DIST_RGN 2.1 km
Filtr cząstek stałych: zużycie paliwa od ostatniej regeneracji-FCO_SUM_RGN 0.14 l

w sumie po mieście udało mi się przejechać od ostatniego wypalania 527.
Nie znam się na tym, ale martwi mnie zmierzona masa sadzy 8,00g zaraz po wypaleniu.

Później pojechałem do marketu z podpiętym kompem.


Prędkość obrotowa silnika 780 /min Czujnik róż.ciśn.nad filtrem cząst.stałych: wart.nieprzetw-DIP_PF_RAW[0] 5.72
1312 /minCzujnik róż.ciśn.nad filtrem cząst.stałych: wart.nieprzetw-DIP_PF_RAW[0] 20.56 hPa
1835 /min Czujnik róż.ciśn.nad filtrem cząst.stałych: wart.nieprzetw-DIP_PF_RAW[0] 31.09 hPa
2090 /min Czujnik róż.ciśn.nad filtrem cząst.stałych: wart.nieprzetw-DIP_PF_RAW[0] 45.44 hPa
2390 /minCzujnik róż.ciśn.nad filtrem cząst.stałych: wart.nieprzetw-DIP_PF_RAW[0] 69.24 hPa
2736 /min Czujnik róż.ciśn.nad filtrem cząst.stałych: wart.nieprzetw-DIP_PF_RAW[0] 92.70 hPa
3123 /min Czujnik róż.ciśn.nad filtrem cząst.stałych: wart.nieprzetw-DIP_PF_RAW[0] 116.75 hPa
3502 /min Czujnik róż.ciśn.nad filtrem cząst.stałych: wart.nieprzetw-DIP_PF_RAW[0] 140.21 hPa
3825 /min Czujnik róż.ciśn.nad filtrem cząst.stałych: wart.nieprzetw-DIP_PF_RAW[0] 152.82 hPa
4009 / min Czujnik róż.ciśn.nad filtrem cząst.stałych: wart.nieprzetw-DIP_PF_RAW[0] 178.02 hPa
4370 /min Czujnik róż.ciśn.nad filtrem cząst.stałych: wart.nieprzetw-DIP_PF_RAW[0] 193.78 hPa
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

Soft 9977 i nowsze po przekroczeniu pewnego przebiegu zaczyna źle obliczać masę sadzy i przy pustym filtrze pokazuje ujemną wartość, która wzrasta wraz z wartością zmierzoną. Wymiana czujnika różnicy ciśnień i adaptacja jest bezcelowa.

A teraz słuchajcie :) Miesiąc testów za mną na sw 9824

U mnie w tej chwili na 9824, wartość obliczona sadzy jest stała -0,1g. Downgrade z 9977 na 9824 niemal miesiąc temu -> https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... 50#p403850 - w obu mapach mam zrobiony egr off (dodatkowo zaślepiony)+ chiptuning. Zmiany są identyczne.

Z ciekawostek to na starszym sofcie bardzo szybko wyszedł niedomagający przepływomierz powietrza, bo auto zaczęło kopcić, bo mocniejszym depnięciu. Okazało się, że owszem dawał powietrza, ale nie potrafił utrzymać te wartości przez cały czas jak była wymagana. Na sofcie 9977 robiłem różne testy i jakość braku powietrza nie w logach dynamicznych nie odnotowałem. Wymieniłem na nowy bosch-a i problem ustał. Teraz max powietrza mam Muszę jeszcze wydajność wtryskiwaczy zbadać.

Druga sprawa to zdecydowanie wyżej trzyma i dłużej trzyma obroty podczas przyśpieszania. Myślałem, że tu winna mapa skrzyni DSG DQ250, dążenie do jak najwyższego biegu nawet przy 50-60 km/h. Adaptacji DSG nie robiłem, bo sama się ułożyła. Fajnie redukuje biegi jak dynamicznie dojeżdżam do skrzyżowania i mocno wciskam hamulec.

Trzecia sprawa wypalanie dpf-a. Serwisowe wypalanie trwa bardzo długo i schodzi z sadzą do 0,3 grama. To jest absolutny rekord. Wypalanie normalne ciężko mi oszacować, np. teraz mam przejechane około 600km i jeszcze nie wypalał. Jutro podłączę vcds, zobaczymy ile ma sadzy i zrobię mały update. Podczas wypalania jedzie jakby przeszedł w tryb S. Generalnie inny samochod na starym sofcie. Osobiście jestem zadowolony.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

fabek pisze:Soft 9977 i nowsze po przekroczeniu pewnego przebiegu zaczyna źle obliczać masę sadzy i przy pustym filtrze pokazuje ujemną wartość, która wzrasta wraz z wartością zmierzoną. Wymiana czujnika różnicy ciśnień i adaptacja jest bezcelowa.

A teraz słuchajcie :) Miesiąc testów za mną na sw 9824

U mnie w tej chwili na 9824, wartość obliczona sadzy jest stała -0,1g. Downgrade z 9977 na 9824 niemal miesiąc temu -> https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... 50#p403850 - w obu mapach mam zrobiony egr off (dodatkowo zaślepiony)+ chiptuning. Zmiany są identyczne.

Z ciekawostek to na starszym sofcie bardzo szybko wyszedł niedomagający przepływomierz powietrza, bo auto zaczęło kopcić, bo mocniejszym depnięciu. Okazało się, że owszem dawał powietrza, ale nie potrafił utrzymać te wartości przez cały czas jak była wymagana. Na sofcie 9977 robiłem różne testy i jakość braku powietrza nie w logach dynamicznych nie odnotowałem. Wymieniłem na nowy bosch-a i problem ustał. Teraz max powietrza mam Muszę jeszcze wydajność wtryskiwaczy zbadać.

Druga sprawa to zdecydowanie wyżej trzyma i dłużej trzyma obroty podczas przyśpieszania. Myślałem, że tu winna mapa skrzyni DSG DQ250, dążenie do jak najwyższego biegu nawet przy 50-60 km/h. Adaptacji DSG nie robiłem, bo sama się ułożyła. Fajnie redukuje biegi jak dynamicznie dojeżdżam do skrzyżowania i mocno wciskam hamulec.

Trzecia sprawa wypalanie dpf-a. Serwisowe wypalanie trwa bardzo długo i schodzi z sadzą do 0,3 grama. To jest absolutny rekord. Wypalanie normalne ciężko mi oszacować, np. teraz mam przejechane około 600km i jeszcze nie wypalał. Jutro podłączę vcds, zobaczymy ile ma sadzy i zrobię mały update. Podczas wypalania jedzie jakby przeszedł w tryb S. Generalnie inny samochod na starym sofcie. Osobiście jestem zadowolony.
Jaki masz silnik cfgb?!

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

NERON81 popatrz koło mojego avatara :)

Mały update. Zrobione 600km głównie trasa, zapełnienie jak na obrazku. Pozostawiam bez komentarza. Wynik wysoce satysfakcjonujący. Liczę kilometry dalej 8-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

fabek pisze:NERON81 popatrz koło mojego avatara :)

Mały update. Zrobione 600km głównie trasa, zapełnienie jak na obrazku. Pozostawiam bez komentarza. Wynik wysoce satysfakcjonujący. Liczę kilometry dalej 8-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Dzwoniłem do jednej firmy zmiana softu na stary kolejny chip, program skrzyni biegów 1800zł...Skoda to wieczna skarbonka...

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka


mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

NERON81 pisze: 4 sie 2020, o 21:15
fabek pisze:NERON81 popatrz koło mojego avatara :)

Mały update. Zrobione 600km głównie trasa, zapełnienie jak na obrazku. Pozostawiam bez komentarza. Wynik wysoce satysfakcjonujący. Liczę kilometry dalej 8-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Dzwoniłem do jednej firmy zmiana softu na stary kolejny chip, program skrzyni biegów 1800zł...Skoda to wieczna skarbonka...

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
Po co program do skrzyni? Jak zejdziesz do niższego softu automatycznie powinien inaczej biegi zmieniać.
Tak mi się zresztą wydaje.
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

Z tą skrzynią to bardziej moja fanaberia... Ale jak twierdzisz że skrzynia lepiej pracuje na starym sofcie to chyba odpuszczę.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ