Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 lut 2019, o 17:50
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Aktualnie: 140/320
- Imię: Michał
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
tak, udał się dzisiaj
W poprzedni weekend Żony auto się rozkraczyło i musiałem je reanimować a superba używam na codzień.
Do rzeczy:
Góra: tutaj z turbo -> Redukcja 38/51mm -> łącznik alu 51/51 kolanko z 2.5 tdi po lekkiej modyfikacji -> łącznik alu 51/51 -> tutaj dałem rurę elastyczną o długości ok 17 cm ale wydaje mi się, że można to jeszcze poprawić kolankiem od 1.9 tdi o nr. 6J0145834
Dół -> niestety jak widać było po fotach wyjście z IC było na styk i musiałem je trochę odciąć. na drugim zdjęciu można zauważyć, że obejma odcięcie kończy się trochę za opaską zaciskową.
Podczas 2 pierwszych prób oczywiście węże pospadały. Ale dałem obejmy ślimakowe o większym zakresie (szczególnie na dole) i działa .
W poprzedni weekend Żony auto się rozkraczyło i musiałem je reanimować a superba używam na codzień.
Do rzeczy:
Góra: tutaj z turbo -> Redukcja 38/51mm -> łącznik alu 51/51 kolanko z 2.5 tdi po lekkiej modyfikacji -> łącznik alu 51/51 -> tutaj dałem rurę elastyczną o długości ok 17 cm ale wydaje mi się, że można to jeszcze poprawić kolankiem od 1.9 tdi o nr. 6J0145834
Dół -> niestety jak widać było po fotach wyjście z IC było na styk i musiałem je trochę odciąć. na drugim zdjęciu można zauważyć, że obejma odcięcie kończy się trochę za opaską zaciskową.
Podczas 2 pierwszych prób oczywiście węże pospadały. Ale dałem obejmy ślimakowe o większym zakresie (szczególnie na dole) i działa .
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 wrz 2015, o 19:59
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
Wspaniale, a powiedź, jak wygląda teraz reakcja na gaz, turbo wstaje później? Temperatury pewnie niedługo pomierzysz.
Auto juz nie słabnie po kilku sprintach w takie upały jak teraz?
Fajnie byłoby gdybyś zrobił post z linkami do rzeczy które kupiłeś i dlaczego.
U mnie pas przedni ma szybkozłączki, u ciebie jest na opaskę zaciskową. I żeby u mnie dalo się tak podłączyć ic na dole to pewnie trzeba mieć takie kolanko jak jest po drugiej stronie tylko z usunieta jedną szybkozłączka. I również skrócone wyjście z ic.
Giętki przewód był konieczny? Czy może prosty odcinek tez wystarczy bo skręcony jest ledwo co?
BTW ciasno pewnie jest z rura od filtra do turbo? Czy obyło się bez kolizji?
Posiłkując się twoja lista zakupów ruszył bym z montażem u siebie.
Jeszcze raz gratulacje. Udokumentowanego montażu dsmic w 1.9 tdi w Superbie/passacie b5 jeszcze w internecie nie było.
Auto juz nie słabnie po kilku sprintach w takie upały jak teraz?
Fajnie byłoby gdybyś zrobił post z linkami do rzeczy które kupiłeś i dlaczego.
U mnie pas przedni ma szybkozłączki, u ciebie jest na opaskę zaciskową. I żeby u mnie dalo się tak podłączyć ic na dole to pewnie trzeba mieć takie kolanko jak jest po drugiej stronie tylko z usunieta jedną szybkozłączka. I również skrócone wyjście z ic.
Giętki przewód był konieczny? Czy może prosty odcinek tez wystarczy bo skręcony jest ledwo co?
BTW ciasno pewnie jest z rura od filtra do turbo? Czy obyło się bez kolizji?
Posiłkując się twoja lista zakupów ruszył bym z montażem u siebie.
Jeszcze raz gratulacje. Udokumentowanego montażu dsmic w 1.9 tdi w Superbie/passacie b5 jeszcze w internecie nie było.
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 lut 2019, o 17:50
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Aktualnie: 140/320
- Imię: Michał
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
Reakcja na gaz niezbyt uległa zmianie, po pierwszych kilku przejażdżkach wydaje się lepiej zbierać (może przez niższe temp?)
Temp zmierzę pewnie w tym tyg. Chcę przeprowadzić jeszcze jedną modyfikację -> zobaczę wtedy czy rura elastyczna jest faktycznie wymagana.
Zrobię pełną listę rzeczy i będzie wiadomo co i jak .
"Giętki przewód był konieczny? Czy może prosty odcinek tez wystarczy bo skręcony jest ledwo co?"
giętki przewód jest wymagany gdyż tam jest taki głupi kąt, nie jest to 90 a bardziej 110 stopni i kolanko 90 niezbyt można naciągnąć.
"BTW ciasno pewnie jest z rura od filtra do turbo? Czy obyło się bez kolizji?"
Nie jest źle ;], wkręcanie śrubki 10 od węża jest wyzwaniem, ale poza tym nie ma problemu. Zobacz, że u mnie jeszcze siedzi tam OCT.
"Jeszcze raz gratulacje. Udokumentowanego montażu dsmic w 1.9 tdi w Superbie/passacie b5 jeszcze w internecie nie było."
thx ;]. widziałem chyba 1 taką operację i koleś trochę przegiął, bo i pas przedni wymieniał od 2.0 tdi chyba etc. U mnie jak się uda to całość po podliczeniu wyjdzie ok 150-250 zł.
p.s.Jak będę miał więcej czasu to nawet video postaram się nagrać aby było widać co i jak.
Temp zmierzę pewnie w tym tyg. Chcę przeprowadzić jeszcze jedną modyfikację -> zobaczę wtedy czy rura elastyczna jest faktycznie wymagana.
Zrobię pełną listę rzeczy i będzie wiadomo co i jak .
"Giętki przewód był konieczny? Czy może prosty odcinek tez wystarczy bo skręcony jest ledwo co?"
giętki przewód jest wymagany gdyż tam jest taki głupi kąt, nie jest to 90 a bardziej 110 stopni i kolanko 90 niezbyt można naciągnąć.
"BTW ciasno pewnie jest z rura od filtra do turbo? Czy obyło się bez kolizji?"
Nie jest źle ;], wkręcanie śrubki 10 od węża jest wyzwaniem, ale poza tym nie ma problemu. Zobacz, że u mnie jeszcze siedzi tam OCT.
"Jeszcze raz gratulacje. Udokumentowanego montażu dsmic w 1.9 tdi w Superbie/passacie b5 jeszcze w internecie nie było."
thx ;]. widziałem chyba 1 taką operację i koleś trochę przegiął, bo i pas przedni wymieniał od 2.0 tdi chyba etc. U mnie jak się uda to całość po podliczeniu wyjdzie ok 150-250 zł.
p.s.Jak będę miał więcej czasu to nawet video postaram się nagrać aby było widać co i jak.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 wrz 2015, o 19:59
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
Zaczynam zamawiać rzeczy. Z uwagi na to, że moje turbo jest na szybkozlaczce, u mnie nie będzie w instalacji redukcji jak u Ciebie. Tylko do turbo kupie aluminiowe przyłącze/ redukcja 51mm. Na to bezpośrednio rura od 2.5 tdi. Przez co część ta może być nieco wyżej zamontowana niz u Ciebie. Dlatego zastanawiam się czy kupować elastyczny wąż czy silikony proste jakie mam juz wystarcza aby połączyć to z IC.
Generalnie st silikonów podaje się od osi prostej i może zwykle kolanko silikon 23st wystarczy, jak patrzę po zdjęciach, a może jednak 67st jako dopełnienie 110 jak piszesz?
A jaki masz jeszcze pomysł?
Generalnie st silikonów podaje się od osi prostej i może zwykle kolanko silikon 23st wystarczy, jak patrzę po zdjęciach, a może jednak 67st jako dopełnienie 110 jak piszesz?
A jaki masz jeszcze pomysł?
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 lut 2019, o 17:50
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Aktualnie: 140/320
- Imię: Michał
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
Robię listę i jutro postaram się nagrać filmik, zrzucę rurę elastyczną i Ci pokaże co i jak ;].
Lista rzeczy które należy kupić (w moim wypadku, 1.9 TDI BSV):
Intercooler prawy od 2.5 TDI - 059145806
kierownica powietrza - 3U0121468B
Rura intercoolera wygięta - 3B0145828H
Rura intercoolera od 1.9 tdi BLS - 6J0145834
Mocowanie intercoolera - 3B0145814 (tutaj z dostępnościa jest najgorzej)
2x gumowe górne mocowanie iC - 058145824A
1x dolne mocowanie IC - 050129669
Prosta redukcja silikonowa 38/51mm (w moim wypadku)
2x Łącznik aluminiowy 51mm - Długość : 6cm
Rura elastyczna, długość ok 17 cm, średnica wew. 51mm (też się zastanawiam na rurą o zagięciu 67 stopni)
Lista rzeczy które należy kupić (w moim wypadku, 1.9 TDI BSV):
Intercooler prawy od 2.5 TDI - 059145806
kierownica powietrza - 3U0121468B
Rura intercoolera wygięta - 3B0145828H
Rura intercoolera od 1.9 tdi BLS - 6J0145834
Mocowanie intercoolera - 3B0145814 (tutaj z dostępnościa jest najgorzej)
2x gumowe górne mocowanie iC - 058145824A
1x dolne mocowanie IC - 050129669
Prosta redukcja silikonowa 38/51mm (w moim wypadku)
2x Łącznik aluminiowy 51mm - Długość : 6cm
Rura elastyczna, długość ok 17 cm, średnica wew. 51mm (też się zastanawiam na rurą o zagięciu 67 stopni)
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 wrz 2015, o 19:59
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
Robiłem podejście drugie do montażu, górę połączyłem niestety dol nic nie pasuje z rur z szybkością aby złapać do pasa przedniego. nawet po skróceniu wyjścia z ic.
IMO mod nie możliwy w awx i avf.
IMO mod nie możliwy w awx i avf.
Ostatnio zmieniony 17 sie 2020, o 12:18 przez zepter, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 lut 2019, o 17:50
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Aktualnie: 140/320
- Imię: Michał
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
Tak wygląda góra bez elastycznej rury. Jak mówiłem, głupi kąt .
Moje eksperymenty, tak wygląda jak wrzucisz na to kolanko 90 stopni
a tak jak tą wygiętą rurę od 1.9 TDI ibizy
Obejma pod klakson wygięta pod podłużnicę a klakson ma nowe miejsce ;]
Jeżeli chodzi o części to leciałem z ekti od superba i po tych numerach szukałem
poza tym mi się udało wszystko prawie kupić w komplecie, jeżeli chodzi o IC:
https://i.ibb.co/fnNjbd4/image.png
Do montażu warto:
1. odkręcić osuszacz, łatwiej się manewruje IC i mocowaniem IC
2. Trzeba mocowanie lekko naciąć gdyż przewód od klimy przeszkadza trochę, zobaczysz w którym miejscu jak zrobisz pierwsze przymiarki
Moje eksperymenty, tak wygląda jak wrzucisz na to kolanko 90 stopni
a tak jak tą wygiętą rurę od 1.9 TDI ibizy
Obejma pod klakson wygięta pod podłużnicę a klakson ma nowe miejsce ;]
Jeżeli chodzi o części to leciałem z ekti od superba i po tych numerach szukałem
poza tym mi się udało wszystko prawie kupić w komplecie, jeżeli chodzi o IC:
https://i.ibb.co/fnNjbd4/image.png
Do montażu warto:
1. odkręcić osuszacz, łatwiej się manewruje IC i mocowaniem IC
2. Trzeba mocowanie lekko naciąć gdyż przewód od klimy przeszkadza trochę, zobaczysz w którym miejscu jak zrobisz pierwsze przymiarki
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 lut 2019, o 17:50
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Aktualnie: 140/320
- Imię: Michał
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
dzisiaj cisnąc na 3-4-5 biegu (prędkości podobne jak ostatnio) przy temp zewnętrznej 28-29 stopni, kolumna 007 pokazywała max 36 stopni . ładne zejście z 52 ;D.
Jeszcze tylko kratkę w nadkole jak przy 1 IC i można jeździć ;]
Jeszcze tylko kratkę w nadkole jak przy 1 IC i można jeździć ;]
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 wrz 2015, o 19:59
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
U mnie nie dalo rady, tak wiec sprzedam chętnemu intercooler aym z mocowaniem i rurę slimak oraz tulejki montażowe
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 wrz 2015, o 19:59
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
Nie mam i nie znany mi jest przewód z szybko zlaczem, umożliwiający podłączenie się z ic. skrócona rura ic jest ma wysokości szybko złącza. Jak umieszczam w nim kolanko, to wchodzi głęboko w komore silnika i nawet jak naginam to mijam się z wyjściem z ic. Na twoim zdjęciu chyba widać jak rura przebija się przez naciągnięte kolanko. To tam gdzie kończy się u ciebie rura, to u mnie kończy się złącze. I dopiero gumowy przewód z tego wychodzi przez co jest przesuniecie o jakieś 2 cm. A zatem d. blada.
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 lut 2019, o 17:50
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Aktualnie: 140/320
- Imię: Michał
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
szkoda ;/. U mnie kolanko nie jest naciągnięte. Sprawdzałem gdyż bałem się czy właśnie mi rura z czasem nie puści ale <odpukać> na tę chwilę nie ma problemu.
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 lut 2019, o 17:50
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Aktualnie: 140/320
- Imię: Michał
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
Czy jakiś mod może to zmienić temat o DSMIC w 1.9 tdi? dzięki ;]