Wypalanie filtra DPF?
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wypalanie filtra DPF?
Wyszło 740km i zaczął wypalać, myśle ze spokojnie bym zrobił więcej, ale robiłem ostatnio krótkie odcinki. Kompa podłączyłem 10km po wypalaniu zobaczyc ile sadzy zostało.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Witam Pany,
W poniedziałek jade do Tunera z moim DPF-em na naprawę Poinformowałem go dodatkowo o EGR-off. Mówił, ze musi go wyjąć, zaslepić i wyłączyć w kompie.
I stad moje pytanie czy na pewno trzeba EGR wyjmować by go zaslepić?
W poniedziałek jade do Tunera z moim DPF-em na naprawę Poinformowałem go dodatkowo o EGR-off. Mówił, ze musi go wyjąć, zaslepić i wyłączyć w kompie.
I stad moje pytanie czy na pewno trzeba EGR wyjmować by go zaslepić?
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wypalanie filtra DPF?
Oczywiście, że nie. Przecież z przodu masz metalową rurkę na prawo od miarki oleju, ona idzie właście z egr-a. Masz dwa miejsca na wstawienie blaszki. Odnosze wrażenie, że sobie pan tuner sam robotę nagarnia.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Wypalanie filtra DPF?
Nie wiem jak jest w ośce...Ale w wersji 4x4 wyciąganie egra to jest masakra.
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Nic nie trzeba zaślepiać. Przecież on jest w pozycji zamkniętej, czyli zaślepionej. Skoro zostanie wyłączony w kompie to komp już go nie otworzy przy odpuszczaniu nogi z gazu. Tym samym będzie cały czas zaślepiony przez brak sterowania nim.
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Wypalanie filtra DPF?
Zaślepienie egra nie ma wpływu na prace dpfa?.
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Wypalanie filtra DPF?
Ale chyba możliwa jest sytuacja, że EGR jest otwarty gdy nie powinien? Dlatego ja bym wolał zaślepić dla pewności.
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wypalanie filtra DPF?
Ktryk, ogarnij się.
Zrobienie egr off, nie znaczy że jest 100% zamknięty. Może być niedomknięty na 1-2mm i będzie kaszanka i to bardzo często się zdarza, przecież te egr-y własnie w ten sposób się psują. Zaślepka zawsze daje 100% pewności.
Zrobienie egr off, nie znaczy że jest 100% zamknięty. Może być niedomknięty na 1-2mm i będzie kaszanka i to bardzo często się zdarza, przecież te egr-y własnie w ten sposób się psują. Zaślepka zawsze daje 100% pewności.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Re: Wypalanie filtra DPF?
Powiem szczerze nie ogarniam tego DPF.
W poniedziałek jadąc do pracy zauważyłem że mam podwyższone wolne obroty okolo 1000. Zrobiłem dodatkową rundkę, a że zbliżała się godzina 7:00 musiałem wjechać na zakład. Nadal mam obroty okolo 1000, a od ostatniego wypalania przejechałem 500km. Pozostawiłem samochód na wolnych obrotach i po 10 minutach do niego wróciłem. Obroty spadły na 750, więc skodę zgasiłem. Dzisiaj wracając z pracy wyskoczył komunikat 'Engine fault: Workshop wraz z kontrolką świec żarowych . Dojechałem pod blok około 3km i zgasiłem, ponownie odpaliłem. Błędu nie było i odzyskała swoją moc.
Podpinam komputer błąd 7452 - zawór EGR sporadyczny- niepotwierdzony-testowany ramka zamrożona. Błąd skasowałem i pojechałem z synem na trening, przejechane z 20km i wszystko OK
sprawdzam jeszcze zawór DPF od ostatniego wypalania 668 km, a zawartość sadzy 13,5g, Już całkowicie zwariowałem, o co chodzi z tym DPF
W poniedziałek jadąc do pracy zauważyłem że mam podwyższone wolne obroty okolo 1000. Zrobiłem dodatkową rundkę, a że zbliżała się godzina 7:00 musiałem wjechać na zakład. Nadal mam obroty okolo 1000, a od ostatniego wypalania przejechałem 500km. Pozostawiłem samochód na wolnych obrotach i po 10 minutach do niego wróciłem. Obroty spadły na 750, więc skodę zgasiłem. Dzisiaj wracając z pracy wyskoczył komunikat 'Engine fault: Workshop wraz z kontrolką świec żarowych . Dojechałem pod blok około 3km i zgasiłem, ponownie odpaliłem. Błędu nie było i odzyskała swoją moc.
Podpinam komputer błąd 7452 - zawór EGR sporadyczny- niepotwierdzony-testowany ramka zamrożona. Błąd skasowałem i pojechałem z synem na trening, przejechane z 20km i wszystko OK
sprawdzam jeszcze zawór DPF od ostatniego wypalania 668 km, a zawartość sadzy 13,5g, Już całkowicie zwariowałem, o co chodzi z tym DPF
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wypalanie filtra DPF?
Mylisz wypalanie dpf z podwyższonymi obrotami, aby uzupełnić niedoładowany akumulator. A egr masz rozwalony.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Re: Wypalanie filtra DPF?
Pewnie tak jak piszesz, podwyższone obroty były z powodu akumulatora.
Jak śledziłem wypalania DPF to odbywało się co okolo 500km, a że tyle miałem przejechane i podwyższone obroty pomyślałem, że się wypala. Poprzednio jak się wypalał miłl ok 1000 obrotów, zużycie paliwa w normie 0,6L i bez siwego dymu.
Jak śledziłem wypalania DPF to odbywało się co okolo 500km, a że tyle miałem przejechane i podwyższone obroty pomyślałem, że się wypala. Poprzednio jak się wypalał miłl ok 1000 obrotów, zużycie paliwa w normie 0,6L i bez siwego dymu.
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Pomoże tylko DPF off i EGR off.derk13 pisze: ↑29 sie 2020, o 15:09 Pewnie tak jak piszesz, podwyższone obroty były z powodu akumulatora.
Jak śledziłem wypalania DPF to odbywało się co okolo 500km, a że tyle miałem przejechane i podwyższone obroty pomyślałem, że się wypala. Poprzednio jak się wypalał miłl ok 1000 obrotów, zużycie paliwa w normie 0,6L i bez siwego dymu.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 3 paź 2019, o 17:31
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Tomasz
Re: Wypalanie filtra DPF?
Panowie prosze o wyjaśnieni. Dziś mechanip powiedział mi że serwisowe wypalanie dpf-a włączone przy pomocy vcds-a powinno dokonywać się tylko na postoju!!! Prawda to czy nie? ja tam zawsze to odpalałem i w drogę