PowerBox/tunning do Superb SIII

Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Marek23 »

Kurde, właśnie ja bym delikatnie zrobił. Taki mam gust i dużo jeżdżę. Głośny wydech nie wchodzi w grę
Awatar użytkownika
baarttbaartt
Posty: 422
Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: baarttbaartt »

Ja mam s3 272 i zmieniłem środkowy tłumik na ten z golfa r i zero zmiany w głośności.
Myśle nad zmiana końcowych tłumików na te od golfa r kombi. Użytkownik @Sane takie chyba ma/miał.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Marek23 »

Tylko ze to musza być z wersji z gpf? Jutro jestem u Froga to rozeznał temat.
Awatar użytkownika
baarttbaartt
Posty: 422
Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: baarttbaartt »

Ja mam z wersji z gpf od golfa r


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
zuz9
Posty: 48
Rejestracja: 24 lip 2019, o 07:51
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: Inny
Imię: Adrian

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: zuz9 »

Tłumik środkowy w 272km jest inny niż w wersji bez GPF, nie ma sensu go zmieniać. Wczoraj rozmawiałem na ten temat z tunerem przy okazji strojenia jb4, robili niedawno taki wydech stąd info, założyli końcowy z klapkami i ponoć jest fajnie na otwartych.
Awatar użytkownika
baarttbaartt
Posty: 422
Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: baarttbaartt »

Co Tuner to inna opinia;)

Użytkownik Kmink (Tuneforce z Poznania) wiele razy pisał ze środkowy w 272 ogranicza i trzeba go zmienić na ten z Golfa R.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: sane »

Panowie, w wersji GPF można spokojnie usunąć środkowy tłumnik w ogóle, a i tak będzie cicho.
Tłumiki z 7R Variant mogą być z wersji z GPF i bez. To nie ma żadnego znaczenia.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
RogerFederer
Posty: 50
Rejestracja: 12 wrz 2020, o 15:53
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Aktualnie: 250KM i 339NM
Imię: Dominik
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: RogerFederer »

Cześć Panowie, czy ktoś chipował silnik 1.8 TSI z DSG (rok 2017). Zastanawiam się, czy będzie to miało wpływ na trwałość skrzyni, skoro już bazowo ma mniej NM od wersji manualnej. Będę wdzięczy za opinie/spostrzeżenia!
Pozdrawiam :)
jarzyn
Posty: 92
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 15:47
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Lokalizacja: Silesia

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: jarzyn »

Ja bym się nie odważył chipowac tej papierowej skrzyni;) No chyba, ze sobie wkalkulujesz w to ryzyko wymiany skrzyni na DQ381 czy DQ250
RogerFederer
Posty: 50
Rejestracja: 12 wrz 2020, o 15:53
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Aktualnie: 250KM i 339NM
Imię: Dominik
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: RogerFederer »

Jarzyn, dzięki - zmartwiłeś mnie niestety. Wymiana skrzyni to niestety już spory wydatek. Widziałem parę postów dot. tuningu tego silnika przy DSG, ale nie wiem, jak potoczyły się dalsze losy DSG. Jak dobrze rozumiem, w innych silnikach np. 2.0 TSI 220km jest inna, trwalsza skrzynia?
jarzyn
Posty: 92
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 15:47
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Lokalizacja: Silesia

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: jarzyn »

Tak, Ty masz DQ200, sucha dwusprzęgłowa do 250 nm i ona rzeczywiście dużo więcej nie przyjmie. To jest skrzynia przeznaczona raczej do samochodów typu fabia czy polo, to że trafiła do Superba to jest jedno wielkie nieporozumienie, tak jak tylne hamulce niewentylowane 😁
220/280 maja DQ250, mokra 6 biegów, teoretycznie 350 nm, ale latają porobione po 500 nm i śmigają ;)

W sumie to nawet nie wiem, czy tunerzy by się podjęli to czipować, bo mógłbyś za pół roku wrócić z pretensjami, ze padła skrzynia. Zapytaj może z ciekawości tunerów
RogerFederer
Posty: 50
Rejestracja: 12 wrz 2020, o 15:53
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Aktualnie: 250KM i 339NM
Imię: Dominik
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: RogerFederer »

Jarzyn, tak zrobię, może jest bezpieczna opcja niewielkiego podniesienie nm i normalnego podniesienia KM i mają jakieś przykłady niepsujących się DSG7 :P Pewnie skończy się na odpuszczeniu, wolę już nie żałować, że zdecydowałem się na DSG7...
RogerFederer
Posty: 50
Rejestracja: 12 wrz 2020, o 15:53
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Aktualnie: 250KM i 339NM
Imię: Dominik
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: RogerFederer »

Panowie, a którego tunnera polecacie w Warszawie?
Awatar użytkownika
baarttbaartt
Posty: 422
Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: baarttbaartt »

baarttbaartt pisze:Co Tuner to inna opinia;)

Użytkownik Kmink (Tuneforce z Poznania) wiele razy pisał ze środkowy w 272 ogranicza i trzeba go zmienić na ten z Golfa R.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
https://m.facebook.com/TuneFORCE/posts ... 621557826


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: sane »

RogerFederer pisze: 12 wrz 2020, o 15:55 Cześć Panowie, czy ktoś chipował silnik 1.8 TSI z DSG (rok 2017). Zastanawiam się, czy będzie to miało wpływ na trwałość skrzyni, skoro już bazowo ma mniej NM od wersji manualnej. Będę wdzięczy za opinie/spostrzeżenia!
Pozdrawiam :)
Mój znajomy jeżdzi Leonem 1.8TSI z DQ200 i ma nawet większe turbo IS20 (z 2.0 210-245KM). Moc w okolicy 300KM i jeszcze skrzynia żyje. Natomiast wiem, że musiał zdejmować moment z dołu, bo sprzegła lubiły się uśliznąć.

Generalnie jeżeli nie przekraczasz 350NM to powinno być OK.
Sam soft można śmiało zrobić - po prostu będzie mniej momentu z dołu niż w manualu, a moc końcowa wyjdzie podobnie.
Można też kupić JB4 i także wystroić to pod auto. Moje dawne JB4 wział koleś do Passata B8 1.8 DSG (też DQ200), wystroił w Unitronic pod swoje auto na ok. 240KM i śmigał bez problemów bardzo zadowolony. Bez uślizgów, bez szarpania.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
ODPOWIEDZ