Spalanie 190KM TDI vs TSI

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
karas2002
Posty: 121
Rejestracja: 5 paź 2019, o 08:52
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Łódź

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: karas2002 »

Camillinhio pisze:
karas2002 pisze:
Camillinhio pisze:Nie w kraju napędzanym węglem ;)

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Wciąż ma to sens. Nawet licząc ślad węglowy.
Ekononicznego nie ma żadnego. Czasowo też kiepsko. W PL masz ok 1000 stacji ładownia, nie wszystkie pozwalają na szybkie ładowanie. Do tego strata na przesyle energii. Samo auto w huk droższe od zwykłego.

Więc elektryk właściwie tylko do miasta, jeśli możesz sam ładować auto przez noc w domu.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Absolutnie się nie zgodzę. Po wielu latach marzenia i ostatnio jeździe testowej jestem przekonany do Tesli zamiast do kury. Owszem wyjdzie 40-75k PLN więcej (zależnie od przyspieszenia), ale na jednym 20-30 min ładowaniu dojadę wszędzie w zasięgu kraju.
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: Camillinhio »


karas2002 pisze:
Camillinhio pisze:
karas2002 pisze: Wciąż ma to sens. Nawet licząc ślad węglowy.
Ekononicznego nie ma żadnego. Czasowo też kiepsko. W PL masz ok 1000 stacji ładownia, nie wszystkie pozwalają na szybkie ładowanie. Do tego strata na przesyle energii. Samo auto w huk droższe od zwykłego.

Więc elektryk właściwie tylko do miasta, jeśli możesz sam ładować auto przez noc w domu.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Absolutnie się nie zgodzę. Po wielu latach marzenia i ostatnio jeździe testowej jestem przekonany do Tesli zamiast do kury. Owszem wyjdzie 40-75k PLN więcej (zależnie od przyspieszenia), ale na jednym 20-30 min ładowaniu dojadę wszędzie w zasięgu kraju.
W 30 minut na najczęściej występujących stacjach w Polsce naładujesz jakieś 11kWh, co dla Tesli S da realny zasięg rzędu 60 km ;)

Koszt ładowania auta przez 30 minut (na stacji AC 22kW) to kwota ok. 12.54 - 20 zł.

Więc koszt przejechania 100 km autem ładowanym na takiej stacji to 25-50 zł. Tyle co diesle, czy benzyny.

Także Twoje przekonania i marzenia nie oszukają kalkulatora ;)

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Obrazek
grimson
Posty: 78
Rejestracja: 31 paź 2019, o 21:44
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: grimson »

Elektryk fajny z dwóch względów:
- przyśpieszenie 0-100 km/godz
- jazda w mieście

W trasie to już bez rewelacji, mijam jak bolid Tesle i inne wynalazki na AOW / A4, co cisną 100 km/godz na drodze 2-3 pasmowej.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: rezon »

karas2002 pisze: 10 paź 2020, o 10:23 ...ale na jednym 20-30 min ładowaniu dojadę wszędzie w zasięgu kraju.
Niech moc będzie z Tobą :) Mieszkasz chyba jednak w innym kraju niż ja albo Tesla jest zasilana również wiarą ;) . Miasto/krótkie trasy - elektryk może być świetną alternatywą - zwłaszcza w korkach. W długich trasach - wciąż niestety mało praktyczne.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
zegaryna
Posty: 100
Rejestracja: 16 mar 2017, o 10:43
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Paweł

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: zegaryna »

Elektryk to bardzo fajna opcja do miasta. W trasie jeszcze kilka lat minie nim to będzie akceptowalne dla przeciętnego Kowalskiego z naszego kraju. Popatrzymy za jakiś czas na Enyaqa- jak się to realnie będzie ładowało do 80% w pół godziny to może.

W Superbie zawsze jest alternatywa- IV. Jeździłem i powiem, że w mieście ŚWIETNA SPRAWA! Oczywiście jak się ma dom z możliwością ładowania ( no ja akurat mam ). Gorzej w trasie bo ten napęd co prawda stara się cały czas utrzymywać zapas w baterii ( jak masz 0% to realnie masz 15% około ) by móc żeglować ale gdy już chcemy sobie akumulator trochę podładować... no nie- nie daje to rady. W trasie zatem mamy zwykłą benzynę z małym wspomagaczem i małym zasięgiem z racji na niewielki bak. Pali w trasie tyle co nieco większy silnik bo ma + 200kg.

Ja czekam na kolejną generację Superba. Miałem już okazję przejechać się 204 konną Octavią IV i napęd NIBY ten sam ale inny. W mieście- genialnie. 1.3l na 100km wykręciłem a na samym prądzie nieco ponad 50km też się udało. W trasie nie ma możliwości wyboru trybu doładowywania- wszystko jest zupełnie inaczej zarządzane i automatycznie dzięki czemu 4l na setę nie było problemem.

Jak Skoda to jeszcze ulepszy i wrzuci do nowego Superba to mają we mnie na to chyba klienta. Dziennie robię 50km po mieście więc mogę śmigać na prądzie. Trasy robię dwa razy w tygodniu po około 250km i raz w miesiącu pod 900km. Niech mi pali wtedy 5l to będę zachwycony.

A wracając do wątku przewodniego- ja akurat mam 1.8 TSI 180 i śmigam po Krakowie oraz okolicach. W mieście 9-10l. Trasa- średnio okolice 6l, ale raczej te niższe. Ot w ub. tygodniu Kraków- Warszawa- Kraków z dodatkowymi 80km po stolicy w korkach wyszło mi 5.7L całościowo. Nie kupiłbym TDI tym samym. Miałem w życiu jednego diesla przez 4 lata i to tego uznawanego za wyznacznik w klasie - JTDM. Było przyjemnie, bezawaryjnie i całkiem żwawo oraz oszczędnie. Nawet w nieźle wyciszonej Alfie 159 jednak wkurzał mnie ten terkot. Nie wróciłbym do tego. Potem pogadaliśmy o cenie i jak dla różnicy jak się okazuje około 0.5l w spalaniu miałbym dać blisko 15 tys więcej za auto to podziękowałem ;-)
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: timanfaya »

zegaryna pisze: 16 paź 2020, o 12:24 Ja czekam na kolejną generację Superba. Miałem już okazję przejechać się 204 konną Octavią IV i napęd NIBY ten sam ale inny. W mieście- genialnie. 1.3l na 100km wykręciłem a na samym prądzie nieco ponad 50km też się udało. W trasie nie ma możliwości wyboru trybu doładowywania- wszystko jest zupełnie inaczej zarządzane i automatycznie dzięki czemu 4l na setę nie było problemem.
Generalnie zgadzam się ze wszystkim co napisałeś, ale chciałem tylko dodać jedna rzecz (jako były posiadacz O3 1.4 TSI 140KM): ten silnik pali w trasie 4-5 litrów bez hybrydy, a przy małej wadze jest całkiem żwawy ;)

dlatego hybrydę bym brał tylko właśnie pod duże miasto - tu jednak każda benzyna pali swoje. I sam mam plan żeby za ok 2 lata (leasing/może się wybuduje z PV) wziąć kolejne auto właśnie w hybrydzie aby moc dojechać wszędzie w mieście za free, a w trasie nie zastanawiać się czy dojadę do ladowarki :)
zegaryna
Posty: 100
Rejestracja: 16 mar 2017, o 10:43
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Paweł

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: zegaryna »

I o to mi chodzi- w mieście oszczędność i w trasie bardzo rozsądne spalanie z wystarczającą mocą układu ( i brak konieczności ładowania- można, ale nie trzeba ), który nie doprowadza do sytuacji gdzie przy kick downie nie będzie wspomagania prądem. Generalnie podzielam opinię p. Maćka Pertyńskiego, że ten napęd w Octavii jest znacznie lepszy od tego z Superba IV ( zarządzanie ) i ma to sens. Zresztą Octy IVRs Czesi nie wycenili tak jak się spodziewałem. Rzekłbym, że 155 tys to okazja za takie auto ( z rabatem pewnie około 140 tys zł za jakiś czas ) w obecnych czasach.

Ja czekam jak to się wszystko rozwinie. Elektryka na pewno do 2 lat kupię i tak na drugi samochód ( Choćby Dacie Spring jeśli cena będzie faktycznie taka jak mówią ) . Mieszkam w Krakowie i akurat to będzie miało wymierne korzyści. Jako pierwsze auto w domu jednak tego nie zrobię... choć przez dwa- trzy lata sporo się może zmienić ( bo planuję doczekać ze zmianą kury na nową generację i wtedy dopiero zobaczę co będzie mi pasowało na rynku ).

Jeśli Skoda by ogarnęła w Superbie hybrydę plug in z mocą systemową około 300ps i zarządzaniem energią takim jak w Octavii.... Pytanie tylko czy nowy Superb będzie i jaki będzie bo w VW po premierze Enyaqa, Formentora i ich ID chyba nieco się majty zbrudziły.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: leszekmw »

zegaryna pisze: 16 paź 2020, o 12:24 Kraków- Warszawa- Kraków z dodatkowymi 80km po stolicy w korkach wyszło mi 5.7L całościowo
nie wiem jak to robicie ..
mi tyle wychodzi w audi jak jade 95 na tempomacie trasą która jest prawie zupełnie pusta..
a komp w audi mam prawie idealnie dokładny z dystrybutoerm..
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: rezon »

leszekmw pisze: 18 paź 2020, o 14:26 ...a komp w audi mam prawie idealnie dokładny z dystrybutoerm..
i o to chodzi :) dlatego w zapewnienia typu korki, autostrada non stop 180 i tylko 6l - to raczej trudno wierzyć ;) A wystarczy motostat, wpisać rzetelnie tankowanie, prędkość z kompa - wszystko jasne ;)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: CLO27 »

mi tdi pali 7,5 przy tak przy 160-170 wiec leszek albo licznik ci przekłamuje o 30km/h albo te kufa audi oszczedniejsze....wprawdzie dwa inne auta palą jedno koło 15-18 a drugie przy 80km/h 30+ więc nawet te 1,5 litra to wiesz tak pozorna oszczędność :D :D :D
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: rezon »

CLO27 pisze: 19 paź 2020, o 09:01 mi tdi pali 7,5 przy tak przy 160-170 wiec leszek albo licznik ci przekłamuje o 30km/h albo te kufa audi oszczedniejsze....wprawdzie dwa inne auta palą jedno koło 15-18 a drugie przy 80km/h 30+ więc nawet te 1,5 litra to wiesz tak pozorna oszczędność :D :D :D
to wrzuć proszę info o średniej prędkości z kompa i spalanie z kilkunastu tankowań i zweryfikujemy oszczędności audi....
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: CLO27 »

ale po co mi to.....ja sie tylko odnoszę do leszka bo każdy zysk na spalaniu skody jak jeżdże autami z silnikami powyźej 5 litrów nie zagazowanymi to kropla w morzu :D :P tylko też dla mnie dziwne to spalanie audi przy 180...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: rezon »

CLO27 pisze: 20 paź 2020, o 07:55 ... jak jeżdże autami z silnikami powyźej 5 litrów nie zagazowanymi to kropla w morzu :D :P tylko też dla mnie dziwne to spalanie audi przy 180...
a te >5l to nie palą tyle samo co 1,8TSI? Bo i takie teorie widziałem ;) A w rzeczywistości każdego konia trzeba napoić, nawet jak nie pracuje ;) zwłaszcza takiego wypasionego na wolnym wybiegu znaczy się wolnossącego ;)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
coolmobil
Posty: 440
Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: coolmobil »

Tez ma kolegę który twierdzi ze w swoim paseratti B7 2.0 TDi 150KM dsg (pokonuje często trasę Trójmiasto -Warszawa) jadąc non stop 170-200 km/h ma spalanie 6-7l i nie przyjmuje do świadomości ze to mało realne.
On wie swoje bo tyle mu pokazuje komputer.
Ja już dawno przestałem wierzyć tylko w kompa. Zderzam sobie te wskazania z tym ile przejechałem i ile paliwa zalewam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
zegaryna
Posty: 100
Rejestracja: 16 mar 2017, o 10:43
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Paweł

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: zegaryna »

Generalnie to 5.7l podałem na podstawie dystrybutora. Komp pokazywał 5.5l Mój rekord spalania to 5l równe jak w mordę strzelił przy ultra dziadkowej jeździe z dwójką maluszków na pokładzie. Szczawnica- Kraków. Bardzo płynnie i spokojnie by dzieciaki usnęły. Przez 90% trasy pokazywało 4.8l. Nie patrzcie tak na mnie- na studiach kupiłem sobie auto z 2 litrową benzyną bez gazu... bidny byłem student to się uczyłem jeździć maksymalnie eco wtedy nim to jeszcze modne było. Teraz czasem jak mi się nie pali to stosuje się do swoich starych zasad i są wyniki. Te silniki naprawdę potrafią mało palić. Jak kogoś to zainteresuje to realny zasięg udało mi się zrobić 1300km czterokrotnie w płynnej trasie za granicę ( max 120km/h, ale większość okolica 100km/h. ) Totalny rekord w ubiegłym roku wykręciłem. Kraków prze Sofię do granicy z Grecją. Zatankowałem kilka km przed nią ( bo taniej ;-) ) . 3 lata wcześniej w Alfie z JTDm dojechałem do Seres 50km dalej mniej więcej, ale tam miałem spalanie poniżej 5l i 73l bak.

No ale bez szczypania się codziennie- dycha wchodzi. Nawet i 12l bym wybaczył przy tych gabarytach i mocy.
ODPOWIEDZ