i jak? wymienione? dużo było zabrudzeń na filtrze?maureliusz pisze: ↑13 paź 2020, o 13:45 Filtr już w paczkomacie
No sądząc po obudowie... nikt tam nie zaglądał
Pójdzie komplet.
olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
- hubi_pl
- Posty: 175
- Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 400
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
Mr Haldex
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
Zbieram sił... póki co usuwam powierzchniową Ruda na du..ie od spodu bo mnie wkurzała.
I jeszcze muszę olej do skrzyni i tylnej przekładni ogarnąć.
Pójdzie całość i wówczas napiszę co i ja.
Pzdr.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
I jeszcze muszę olej do skrzyni i tylnej przekładni ogarnąć.
Pójdzie całość i wówczas napiszę co i ja.
Pzdr.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
Done w zeszły weekend!
Wleciał olej: G 055 175 A2 / jakieś 700ml / + filtr BW oryginał / moment małej śrubki 25Nm / dolnej...nie wiem
Kondycja oleju: bajka / ktoś wymieniał przede mną
Kondycja filtru: bez komentarza...jak niżej...
Uwagi z wymiany:
- u mnie szok! Filtr sam wyszedł po odkręceniu śrub.... nie do wiary! Może był tak zawalony...foty niżej
- żeby nalać trzeba wkręcić pasownie rurkę (ok 9mm) i wlewać strzykawą pod ciśnieniem...inaczej wylatuje z powrotem
PS. Nie miałem odwagi odkręcać pompki...chociaż kusiło jak szlag, ale jej kondycja z zewnątrz mnie ostraszyła...
Foty filtra.... po 200 000km
Wleciał olej: G 055 175 A2 / jakieś 700ml / + filtr BW oryginał / moment małej śrubki 25Nm / dolnej...nie wiem
Kondycja oleju: bajka / ktoś wymieniał przede mną
Kondycja filtru: bez komentarza...jak niżej...
Uwagi z wymiany:
- u mnie szok! Filtr sam wyszedł po odkręceniu śrub.... nie do wiary! Może był tak zawalony...foty niżej
- żeby nalać trzeba wkręcić pasownie rurkę (ok 9mm) i wlewać strzykawą pod ciśnieniem...inaczej wylatuje z powrotem
PS. Nie miałem odwagi odkręcać pompki...chociaż kusiło jak szlag, ale jej kondycja z zewnątrz mnie ostraszyła...
Foty filtra.... po 200 000km
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- hubi_pl
- Posty: 175
- Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 400
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
Przy następnej wymianie kup sobie olej G060... albo BW, no i wykręć pompkę i wyczyść sitko na niej. Ono bardzo często jest zapchane i powoduje zmniejszenie przepływu oleju, a co za tym idzie pompkę szybciej trafi xxx.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mr Haldex
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
Wiem... ale jej stan mnie odstraszył... Padnie trudno. Wrzucę inną... używkę. Foty załączam. Starałem się podejrzeć na YT...i kupić to samo;-)
Olej... wrzucałem link wyżej do RU forum. Nie chcę przesadzić...taki był oryginalny.
Kupione na alledrogo;-) od hvinyl / tutaj oficjalna stronka:
https://awdcarparts.com/
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Olej... wrzucałem link wyżej do RU forum. Nie chcę przesadzić...taki był oryginalny.
Kupione na alledrogo;-) od hvinyl / tutaj oficjalna stronka:
https://awdcarparts.com/
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- Montes
- Posty: 53
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 09:31
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 190/405
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
Nie taki diabeł straszny. Z zewnątrz pompka może wyglądać na na zmęczoną, ale nic nie powinno się jej stać.maureliusz pisze: ↑11 lis 2020, o 13:30 Done w zeszły weekend!
Wleciał olej: G 055 175 A2 / jakieś 700ml / + filtr BW oryginał / moment małej śrubki 25Nm / dolnej...nie wiem
Kondycja oleju: bajka / ktoś wymieniał przede mną
Kondycja filtru: bez komentarza...jak niżej...
Uwagi z wymiany:
- u mnie szok! Filtr sam wyszedł po odkręceniu śrub.... nie do wiary! Może był tak zawalony...foty niżej
- żeby nalać trzeba wkręcić pasownie rurkę (ok 9mm) i wlewać strzykawą pod ciśnieniem...inaczej wylatuje z powrotem
PS. Nie miałem odwagi odkręcać pompki...chociaż kusiło jak szlag, ale jej kondycja z zewnątrz mnie ostraszyła...
Foty filtra.... po 200 000km
Po jej wyjęciu oczywiście nowe o-ringi. Osobiście zabezpieczam pompkę od zewnątrz używając smaru, który stosuję do śruby w silniku zaburtowym (wodoodporny smar WATERPROOF GREASE BEL-RAY).
Oczywiście są i tacy, nawet na naszym forum, którzy uważają, że skoro pompy w silniku się nie czyści przy wymianie oleju to czyszczenie pompki haldex też się mija z celem.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
No właśnie... nie miałem oringow...
Next time zajrzę i pomaluje ją na bustwo:-)
Ja śruby odkręciłem... ale nie chciała drgnąć...i odpuściłem...
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Next time zajrzę i pomaluje ją na bustwo:-)
Ja śruby odkręciłem... ale nie chciała drgnąć...i odpuściłem...
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
I nadal uważam, że jak się regularnie zmienia olej i filtr, to nie ma sensu demontować pompy. Tylko, że ja zamiast demontować i czyścić pompę - wymieniałem filtr, o czym chyba niektórzy zapominali, bo nie ma go w zestawie części Skody i woleli demontować pompę . Obecnie mam nakręcone samochodami AWD ponad 450kkm i wszystkie jakoś jeździły i jeżdżą. Moje byłe S2 ma ok. 250kkm i będzie (albo już) miało trzecią wymianę oleju i filtra. wg słów kolegi napęd sprawuje się doskonale, a zimą używa go często, bo u niego zimą pada śnieg i pół kilometra po płaskim ciężko znaleźć i dlatego kupował czterołapa. Trudno usterkę klamki kessy czy czujnika zmiennych faz rozrządu - a to dotychczas jedyne usterki ośmioletniego S2 - uzasadnić brakiem czyszczenia sitka na pompie haldexa . BTW nawet serwisówka Passata o tym nie wspomina, a o wymianie oleju i filtra w haldexie co 90kkm owszem. Co innego haldex5 - tam nie ma innego filtra niż sitko na pompie.Montes pisze: ↑13 lis 2020, o 19:56 Nie taki diabeł straszny. Z zewnątrz pompka może wyglądać na na zmęczoną, ale nic nie powinno się jej stać.
Po jej wyjęciu oczywiście nowe o-ringi. Osobiście zabezpieczam pompkę od zewnątrz używając smaru, który stosuję do śruby w silniku zaburtowym (wodoodporny smar WATERPROOF GREASE BEL-RAY).
Oczywiście są i tacy, nawet na naszym forum, którzy uważają, że skoro pompy w silniku się nie czyści przy wymianie oleju to czyszczenie pompki haldex też się mija z celem.
A zdjęcia zamieszczone przez maureliusza pokazują wyraźnie, że filtr ma co robić. Fakt, że 200kkm to lekkie przegięcie, ale zgodne z instrukcją Skody
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
No kupiłem...miała 190k zatem moja wymiana po 10k km ))
A na poprzednich właścicieli... nie mam wpływu. Co ciekawe...auto przez pół życia było w rękach...szefa ASO Skody... Zatem olej pewnie był regularnie zmieniany...a filtr nie...zgodnie z zaleceniami Skody
Co do pompy i jej czyszczenia, to obejrzałem... chyba wszystkie filmy na YT i faktycznie tragedii nigdy nie było.
Najgorsza kondycja jaką widziałem z nalotem tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=dsGcnij ... fLlpkdMaQI
A czy pompę rozkręcać... to jak z olejem w przekładniach - nie trzeba, a można - wszystko chyba zależy od wlaściciela.
A na poprzednich właścicieli... nie mam wpływu. Co ciekawe...auto przez pół życia było w rękach...szefa ASO Skody... Zatem olej pewnie był regularnie zmieniany...a filtr nie...zgodnie z zaleceniami Skody
Co do pompy i jej czyszczenia, to obejrzałem... chyba wszystkie filmy na YT i faktycznie tragedii nigdy nie było.
Najgorsza kondycja jaką widziałem z nalotem tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=dsGcnij ... fLlpkdMaQI
A czy pompę rozkręcać... to jak z olejem w przekładniach - nie trzeba, a można - wszystko chyba zależy od wlaściciela.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- hubi_pl
- Posty: 175
- Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 400
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
Ja bym nie rozkręcał, słyszałem od klientów że albo za mocno albo za słabo skręcali je. Wystarczy przepłukaćmaureliusz pisze: ↑14 lis 2020, o 10:08A czy pompę rozkręcać... to jak z olejem w przekładniach - nie trzeba, a można - wszystko chyba zależy od wlaściciela.
Mr Haldex
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
wymieniłeś filtr i to się liczy A szef ASO - cóż możliwe, że przestrzegał rzetelnie instrukcji . Ja też byłem chyba pierwszą osobą, która przywiozła do ASO filtr na wymianę, bo nie wiedzieli ani gdzie go szukać i tu pomocna była pokrywa z zestawu, ani jak wyjąć stary. Też wymieniałem pierwszy raz filtr dopiero przy 180kkm, bo przy 90kkm jeszcze nie wiedziałem, że tam w ogóle jest filtr i po prostu zmieniono olej zgodnie z instrukcją. A później na forum - albo superbclub albo ocp dowiedziałem się, że napęd niczym nie różni od Passata i filtr też jest, i warto go wymienić. btw brak wymiany filtra jest chyba nawet bardziej szkodliwy niż jego brak w haldexie 5.maureliusz pisze: ↑14 lis 2020, o 10:08 No kupiłem...miała 190k zatem moja wymiana po 10k km ))
A na poprzednich właścicieli... nie mam wpływu. Co ciekawe...auto przez pół życia było w rękach...szefa ASO Skody... Zatem olej pewnie był regularnie zmieniany...a filtr nie...zgodnie z zaleceniami Skody
....
- hubi_pl
- Posty: 175
- Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 400
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
W 5 genie są inne tarczki, rzekomo mniej się ścierają, czyli mniej opiłków w oleju.
Mr Haldex
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
- hubi_pl
- Posty: 175
- Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 400
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
co oczywiście nie oznacza że można nie zmieniać oleju
Mr Haldex
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
Ale wracając do oleju... faktycznie ten G055 na wyższy G060 ma sens?
No bo całą walidację ktoś zrobił na starym dla HL4
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
No bo całą walidację ktoś zrobił na starym dla HL4
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.