S3 zmiana hamulców
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: obecnie 380/530
Re: S3 zmiana hamulców
Czy takie zaciski podejdą plug&play ? https://lowride.pl/shop/?swoof=1&produc ... -hamulcowe czy trzeba nowe jarzma żeźbić? tarcza 340
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 280/400
- Imię: Marek
Re: S3 zmiana hamulców
Ja właśnie jestem po trasie z prędkościami do 230-240 i hamulec działa. Według mnie wyczynowy klocek to podstawa. Na pewno większa tarcza zrobi robotę.marasmus007 pisze: ↑17 lis 2020, o 07:50No to mogę Ciebie uspokoić, ja mam zestaw od Froga 6T (Akebono z Audi S5) i przejechałem już ze 20Kkm nie ma żadnego problemu, auto hamuje prawidłowo, i co ważne skutecznie. Pompy nikt nie ruszał.Marek23 pisze: ↑16 lis 2020, o 21:05 Ja na razie zaryzykowałem i założyłem na serie nowe tarcze Brembo i klocki Ferodo DS2500. Przejechałem 200 km wolno i teraz ogień na trasie i zobacze.
Wydaje mi się,że docelowo 4T na DS2500 to będzie zestaw idealny. Jakoś nie widzę tego 6T jeśli chodzi o pompę hamulcową.
Ale jak to mówią , kto co woli .........
Jak u Ciebie ze zużyciem klocków? Coś nie równo je zjada a propo niby na odwrót dzielących tłoczków?
- Kuster
- Posty: 1046
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: S3 zmiana hamulców
Musisz rzeźbić adaptermaniek245 pisze: ↑17 lis 2020, o 10:41 Czy takie zaciski podejdą plug&play ? https://lowride.pl/shop/?swoof=1&produc ... -hamulcowe czy trzeba nowe jarzma żeźbić? tarcza 340
Swoją drogą te zaciski w bdb stanie możesz kupić używki nawet za 500zl/komplet
U siebie w Accordzie montowałem te mniejsze (są dwa rodzaje klocków)
Ale musiałem dorabiać adapter
Szukaj zacisków od Renault Megane/Clio RS
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 955
- Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 371 KM/482 Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Poznań
Re: S3 zmiana hamulców
Przy przekładce kół z lato na zima sprawdzałem klocki i wyglądają na zużyte równo, bardzo równo. W czwartek mam serwis olejowy i ogólny przegląd auta, będą zdejmowali zaciski aby się dokładnie przyglądnąć sprawie z pewnością będę wiedział więcej jak to się przedstawia.
Jeżeli chodzi o klocki to z pewnością twardszy klocek będzie mocniej ścierał tarcz no i może mieć jedną wadę potwierdzoną na forum już u kilku użytkowników - potrafią piszczeć.
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: obecnie 380/530
Re: S3 zmiana hamulców
Czy ktoś używał klocki ferodo ds performance? jakie wrażenia ? czy to odpowiednik np ebc green stuff? i ostatnie czy lepiej dołożyć do ds2500 dać sobie spokój
- Kuster
- Posty: 1046
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: S3 zmiana hamulców
Wypróbuj GALFER SPORT FDT1055
Zastanawiałem się nad wyborem DS2500 lub EBC ale sprzedawca po "wywiadzie" dobrał mi ten komplet pod moje wymagania/oczekiwania.
Napisz do nich:
https://brakeparts.pl/
Pawpor ma ogromną wiedzę i na pewno coś dobierze
Edit:
Zapomniałem dodać...
Galfery były spoko. Szybko się dogrzewały, dobrze hamowaly i nie piszczały, ale tempo w jakim się traciły sprawiło że przeszedłem na klasyczne ATE tym bardziej że zmieniły mi się priorytety i "styl jazdy" + portfel nie cierpiał aż tak bardzo
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/494
- Imię: Piotr
Re: S3 zmiana hamulców
Miałem galfery FDT 1055. Hamowały lepiej niz seria, ale niemiłosiernie piszczały przy lekkim hamowaniu np przy zatrzymywaniu się przed światłami. W związku z tym komfort jazdy w mieście bardzo słaby. W trasie ok. Mam teraz budżetowe Ferrodo i nic nie piszczy, a hamuje przyzwoicie.
Ferrodo DS 2500 podobno średnio nadaje się na ulice i z tego co wiem wymaga trzymania temp żeby pokazać pełnię mozliwości, a na zimno hamuje podobnie jak seria. Nie jest to odpowiednik Green Stuff EBC.
Ferrodo DS 2500 podobno średnio nadaje się na ulice i z tego co wiem wymaga trzymania temp żeby pokazać pełnię mozliwości, a na zimno hamuje podobnie jak seria. Nie jest to odpowiednik Green Stuff EBC.
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 280/400
- Imię: Marek
Re: S3 zmiana hamulców
Jeżdżę od ponad tygodnia na DS2500. Idealne klocki na co dzień. Na zimno hamują normalnie, do niczego nie można się doczepić. A na trasie przy hamowaniach z ponad 200 nagle seria hamulec okazuje się bardzo dobry. Nic nie buczy, nie grzeje się, czucie hamulca wręcz lepsze. A hamuje na tyle na ile opona i masa pozwolą.
Bardzo polecam zestaw tarcze Ferodo plus DS2500. Na razie przejscie na 4T odlozone, a jak przejdę to tylko z klockiem ds2500.
Bardzo polecam zestaw tarcze Ferodo plus DS2500. Na razie przejscie na 4T odlozone, a jak przejdę to tylko z klockiem ds2500.
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: obecnie 380/530
Re: S3 zmiana hamulców
No właśnie szukam i czytam bo padły mi tarcze tarcze i klocki z przodu po 10 tys od nowości, buczą i huczą z dużej predkość aż nic nie słychać . Gdzieś w czeluściach intrnetu wyczytałem że te ds performance to starsza mieszanka ds2000?! ciekawe czy to możliwe. i tak patrząc po specyfikacji . to same plusy:) skuteczność na poziomie ds2500 , nie trzeba grzać i utrzymywać temp. odporność termiczna coś koło 450stopni celcjusza więc na pewno lepiej niż seria:), mamy hamowanie na zimnym A przy okazji wymiany tarcz i klocków chciałem zrobić swapa na 2 lub 4 tłoczkowe zaciski. Czy macie jakieś polecane zestawy plug&play ze stajni vaga na tracze 340 ewentualnie 345
- Kuster
- Posty: 1046
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: S3 zmiana hamulców
Zestaw z Macana podobno pasuje P&Pmaniek245 pisze: ↑23 lis 2020, o 00:13 No właśnie szukam i czytam bo padły mi tarcze tarcze i klocki z przodu po 10 tys od nowości, buczą i huczą z dużej predkość aż nic nie słychać . Gdzieś w czeluściach intrnetu wyczytałem że te ds performance to starsza mieszanka ds2000?! ciekawe czy to możliwe. i tak patrząc po specyfikacji . to same plusy:) skuteczność na poziomie ds2500 , nie trzeba grzać i utrzymywać temp. odporność termiczna coś koło 450stopni celcjusza więc na pewno lepiej niż seria:), mamy hamowanie na zimnym A przy okazji wymiany tarcz i klocków chciałem zrobić swapa na 2 lub 4 tłoczkowe zaciski. Czy macie jakieś polecane zestawy plug&play ze stajni vaga na tracze 340 ewentualnie 345
Zadaj sobie podstawowe pytanie
Do czego i jak będziesz używał samochodu
Miasto? Trasa? Tor? Jak często będziesz musiał hamować awaryjnie pod rząd?
Ja miałem w poprzednim aucie przód 4tł Brembo na klockach GALFER 1055 i tarczy 325mm
Robiły dobrą robotę ale koniec końców nie wykorzystywałem ich potencjału.
Kosztowały dużo, traciły się szybko i bardzo paliły.
Zamontowałem potem kompletny układ hamulcowy ATE i wyszło na to że przy moim użytkowaniu hamują "tak samo" (z prędkości 200-220 do 70-90 nie było najmniejszego problemu i stresu), kosztowały mniej i też nie syfiły tak felg + wytrzymywały dłużej.
Fakt w superbie ten układ hamulcowy jest dziwny... Mega dziwny...
Accord miał hebel 325/312 i ~1500kg wagi a hamował duuuuzo duuuuzo lepiej niżeli superb 312/300 i nieco ponad 1500kg wagi
Ten ABS w Hondzie był nastawiony bardziej na wyhamowanie pojazdu a nie tak jak w Superbie na ustabilizowanie toru jazdy (ominięcie przeszkody)... Przynajmniej ja mam takie odczucie.
Osobiście będę chciał wsadzić 356/330 na "seryjnych" tarczach i klockach + stalowy oplot
To powinno w zupełności wystarczyć.
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 280/400
- Imię: Marek
Re: S3 zmiana hamulców
DS2500 używają w amatorskich rajdach i pojezdzawkach. Tych klocków nie trzeba grzać. Performance to stare 2000 ale nie polecam z doświadczenia z przed latmaniek245 pisze: ↑23 lis 2020, o 00:13 No właśnie szukam i czytam bo padły mi tarcze tarcze i klocki z przodu po 10 tys od nowości, buczą i huczą z dużej predkość aż nic nie słychać . Gdzieś w czeluściach intrnetu wyczytałem że te ds performance to starsza mieszanka ds2000?! ciekawe czy to możliwe. i tak patrząc po specyfikacji . to same plusy:) skuteczność na poziomie ds2500 , nie trzeba grzać i utrzymywać temp. odporność termiczna coś koło 450stopni celcjusza więc na pewno lepiej niż seria:), mamy hamowanie na zimnym A przy okazji wymiany tarcz i klocków chciałem zrobić swapa na 2 lub 4 tłoczkowe zaciski. Czy macie jakieś polecane zestawy plug&play ze stajni vaga na tracze 340 ewentualnie 345
- jimw
- Posty: 388
- Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: S3 zmiana hamulców
Możesz napisać jakie konkretnie tarcze?Marek23 pisze: ↑22 lis 2020, o 22:58 Jeżdżę od ponad tygodnia na DS2500. Idealne klocki na co dzień. Na zimno hamują normalnie, do niczego nie można się doczepić. A na trasie przy hamowaniach z ponad 200 nagle seria hamulec okazuje się bardzo dobry. Nic nie buczy, nie grzeje się, czucie hamulca wręcz lepsze. A hamuje na tyle na ile opona i masa pozwolą.
Bardzo polecam zestaw tarcze Ferodo plus DS2500. Na razie przejscie na 4T odlozone, a jak przejdę to tylko z klockiem ds2500.
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 280/400
- Imię: Marek
Re: S3 zmiana hamulców
jimw pisze: ↑23 lis 2020, o 19:08Brembo klasyczne, nie nacinane. Odradzam nacinane.Marek23 pisze: ↑22 lis 2020, o 22:58 Jeżdżę od ponad tygodnia na DS2500. Idealne klocki na co dzień. Na zimno hamują normalnie, do niczego nie można się doczepić. A na trasie przy hamowaniach z ponad 200 nagle seria hamulec okazuje się bardzo dobry. Nic nie buczy, nie grzeje się, czucie hamulca wręcz lepsze. A hamuje na tyle na ile opona i masa pozwolą.
Bardzo polecam zestaw tarcze Ferodo plus DS2500. Na razie przejscie na 4T odlozone, a jak przejdę to tylko z klockiem ds2500.
Ja klocki z przodu zajeżdżam po 10-13 tys km bez każdy torowej wie naprawdę te DSy z Brembo robią robotę.