S3 zmiana hamulców

maniek245
Posty: 148
Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: obecnie 380/530

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: maniek245 »

Czy takie zaciski podejdą plug&play ? https://lowride.pl/shop/?swoof=1&produc ... -hamulcowe czy trzeba nowe jarzma żeźbić? tarcza 340
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: Marek23 »

marasmus007 pisze: 17 lis 2020, o 07:50
Marek23 pisze: 16 lis 2020, o 21:05 Ja na razie zaryzykowałem i założyłem na serie nowe tarcze Brembo i klocki Ferodo DS2500. Przejechałem 200 km wolno i teraz ogień na trasie i zobacze.
Wydaje mi się,że docelowo 4T na DS2500 to będzie zestaw idealny. Jakoś nie widzę tego 6T jeśli chodzi o pompę hamulcową.
No to mogę Ciebie uspokoić, ja mam zestaw od Froga 6T (Akebono z Audi S5) i przejechałem już ze 20Kkm nie ma żadnego problemu, auto hamuje prawidłowo, i co ważne skutecznie. Pompy nikt nie ruszał.
Ale jak to mówią , kto co woli ......... ;)
Ja właśnie jestem po trasie z prędkościami do 230-240 i hamulec działa. Według mnie wyczynowy klocek to podstawa. Na pewno większa tarcza zrobi robotę.

Jak u Ciebie ze zużyciem klocków? Coś nie równo je zjada a propo niby na odwrót dzielących tłoczków?
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1046
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: Kuster »

maniek245 pisze: 17 lis 2020, o 10:41 Czy takie zaciski podejdą plug&play ? https://lowride.pl/shop/?swoof=1&produc ... -hamulcowe czy trzeba nowe jarzma żeźbić? tarcza 340
Musisz rzeźbić adapter
Swoją drogą te zaciski w bdb stanie możesz kupić używki nawet za 500zl/komplet

U siebie w Accordzie montowałem te mniejsze (są dwa rodzaje klocków)
Ale musiałem dorabiać adapter
Obrazek

Szukaj zacisków od Renault Megane/Clio RS
Jak dbasz tak masz
marasmus007
Posty: 955
Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 371 KM/482 Nm
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Poznań

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: marasmus007 »

Marek23 pisze: 17 lis 2020, o 11:37

Jak u Ciebie ze zużyciem klocków? Coś nie równo je zjada a propo niby na odwrót dzielących tłoczków?
Przy przekładce kół z lato na zima sprawdzałem klocki i wyglądają na zużyte równo, bardzo równo. W czwartek mam serwis olejowy i ogólny przegląd auta, będą zdejmowali zaciski aby się dokładnie przyglądnąć sprawie z pewnością będę wiedział więcej jak to się przedstawia.
Jeżeli chodzi o klocki to z pewnością twardszy klocek będzie mocniej ścierał tarcz no i może mieć jedną wadę potwierdzoną na forum już u kilku użytkowników - potrafią piszczeć.
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: Marek23 »

Nie piszczą na razie te ds2500 a robią robotę
maniek245
Posty: 148
Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: obecnie 380/530

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: maniek245 »

Czy ktoś używał klocki ferodo ds performance? jakie wrażenia ? czy to odpowiednik np ebc green stuff? i ostatnie czy lepiej dołożyć do ds2500 dać sobie spokój :)
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1046
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: Kuster »

maniek245 pisze: 22 lis 2020, o 10:31 Czy ktoś używał klocki ferodo ds performance? jakie wrażenia ? czy to odpowiednik np ebc green stuff? i ostatnie czy lepiej dołożyć do ds2500 dać sobie spokój :)
Wypróbuj GALFER SPORT FDT1055
Zastanawiałem się nad wyborem DS2500 lub EBC ale sprzedawca po "wywiadzie" dobrał mi ten komplet pod moje wymagania/oczekiwania.

Napisz do nich:
https://brakeparts.pl/

Pawpor ma ogromną wiedzę i na pewno coś dobierze


Edit:
Zapomniałem dodać...
Galfery były spoko. Szybko się dogrzewały, dobrze hamowaly i nie piszczały, ale tempo w jakim się traciły sprawiło że przeszedłem na klasyczne ATE tym bardziej że zmieniły mi się priorytety i "styl jazdy" + portfel nie cierpiał aż tak bardzo ;)
Jak dbasz tak masz
piotr26
Posty: 298
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: piotr26 »

Miałem galfery FDT 1055. Hamowały lepiej niz seria, ale niemiłosiernie piszczały przy lekkim hamowaniu np przy zatrzymywaniu się przed światłami. W związku z tym komfort jazdy w mieście bardzo słaby. W trasie ok. Mam teraz budżetowe Ferrodo i nic nie piszczy, a hamuje przyzwoicie.

Ferrodo DS 2500 podobno średnio nadaje się na ulice i z tego co wiem wymaga trzymania temp żeby pokazać pełnię mozliwości, a na zimno hamuje podobnie jak seria. Nie jest to odpowiednik Green Stuff EBC.
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: Marek23 »

Jeżdżę od ponad tygodnia na DS2500. Idealne klocki na co dzień. Na zimno hamują normalnie, do niczego nie można się doczepić. A na trasie przy hamowaniach z ponad 200 nagle seria hamulec okazuje się bardzo dobry. Nic nie buczy, nie grzeje się, czucie hamulca wręcz lepsze. A hamuje na tyle na ile opona i masa pozwolą.
Bardzo polecam zestaw tarcze Ferodo plus DS2500. Na razie przejscie na 4T odlozone, a jak przejdę to tylko z klockiem ds2500.
maniek245
Posty: 148
Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: obecnie 380/530

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: maniek245 »

No właśnie szukam i czytam bo padły mi tarcze tarcze i klocki z przodu :) po 10 tys od nowości, buczą i huczą z dużej predkość aż nic nie słychać . Gdzieś w czeluściach intrnetu wyczytałem że te ds performance to starsza mieszanka ds2000?! ciekawe czy to możliwe. i tak patrząc po specyfikacji . to same plusy:) skuteczność na poziomie ds2500 , nie trzeba grzać i utrzymywać temp. odporność termiczna coś koło 450stopni celcjusza więc na pewno lepiej niż seria:), mamy hamowanie na zimnym :) A przy okazji wymiany tarcz i klocków chciałem zrobić swapa na 2 lub 4 tłoczkowe zaciski. Czy macie jakieś polecane zestawy plug&play ze stajni vaga na tracze 340 ewentualnie 345
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2990
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: orlik »

tak z macana, było już o tym wielokrotnie ;)
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1046
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: Kuster »

maniek245 pisze: 23 lis 2020, o 00:13 No właśnie szukam i czytam bo padły mi tarcze tarcze i klocki z przodu :) po 10 tys od nowości, buczą i huczą z dużej predkość aż nic nie słychać . Gdzieś w czeluściach intrnetu wyczytałem że te ds performance to starsza mieszanka ds2000?! ciekawe czy to możliwe. i tak patrząc po specyfikacji . to same plusy:) skuteczność na poziomie ds2500 , nie trzeba grzać i utrzymywać temp. odporność termiczna coś koło 450stopni celcjusza więc na pewno lepiej niż seria:), mamy hamowanie na zimnym :) A przy okazji wymiany tarcz i klocków chciałem zrobić swapa na 2 lub 4 tłoczkowe zaciski. Czy macie jakieś polecane zestawy plug&play ze stajni vaga na tracze 340 ewentualnie 345
Zestaw z Macana podobno pasuje P&P

Zadaj sobie podstawowe pytanie
Do czego i jak będziesz używał samochodu
Miasto? Trasa? Tor? Jak często będziesz musiał hamować awaryjnie pod rząd?

Ja miałem w poprzednim aucie przód 4tł Brembo na klockach GALFER 1055 i tarczy 325mm
Robiły dobrą robotę ale koniec końców nie wykorzystywałem ich potencjału.
Kosztowały dużo, traciły się szybko i bardzo paliły.
Zamontowałem potem kompletny układ hamulcowy ATE i wyszło na to że przy moim użytkowaniu hamują "tak samo" (z prędkości 200-220 do 70-90 nie było najmniejszego problemu i stresu), kosztowały mniej i też nie syfiły tak felg + wytrzymywały dłużej.

Fakt w superbie ten układ hamulcowy jest dziwny... Mega dziwny...
Accord miał hebel 325/312 i ~1500kg wagi a hamował duuuuzo duuuuzo lepiej niżeli superb 312/300 i nieco ponad 1500kg wagi

Ten ABS w Hondzie był nastawiony bardziej na wyhamowanie pojazdu a nie tak jak w Superbie na ustabilizowanie toru jazdy (ominięcie przeszkody)... Przynajmniej ja mam takie odczucie.

Osobiście będę chciał wsadzić 356/330 na "seryjnych" tarczach i klockach + stalowy oplot
To powinno w zupełności wystarczyć.
Jak dbasz tak masz
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: Marek23 »

maniek245 pisze: 23 lis 2020, o 00:13 No właśnie szukam i czytam bo padły mi tarcze tarcze i klocki z przodu :) po 10 tys od nowości, buczą i huczą z dużej predkość aż nic nie słychać . Gdzieś w czeluściach intrnetu wyczytałem że te ds performance to starsza mieszanka ds2000?! ciekawe czy to możliwe. i tak patrząc po specyfikacji . to same plusy:) skuteczność na poziomie ds2500 , nie trzeba grzać i utrzymywać temp. odporność termiczna coś koło 450stopni celcjusza więc na pewno lepiej niż seria:), mamy hamowanie na zimnym :) A przy okazji wymiany tarcz i klocków chciałem zrobić swapa na 2 lub 4 tłoczkowe zaciski. Czy macie jakieś polecane zestawy plug&play ze stajni vaga na tracze 340 ewentualnie 345
DS2500 używają w amatorskich rajdach i pojezdzawkach. Tych klocków nie trzeba grzać. Performance to stare 2000 ale nie polecam z doświadczenia z przed lat
Awatar użytkownika
jimw
Posty: 388
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: jimw »

Marek23 pisze: 22 lis 2020, o 22:58 Jeżdżę od ponad tygodnia na DS2500. Idealne klocki na co dzień. Na zimno hamują normalnie, do niczego nie można się doczepić. A na trasie przy hamowaniach z ponad 200 nagle seria hamulec okazuje się bardzo dobry. Nic nie buczy, nie grzeje się, czucie hamulca wręcz lepsze. A hamuje na tyle na ile opona i masa pozwolą.
Bardzo polecam zestaw tarcze Ferodo plus DS2500. Na razie przejscie na 4T odlozone, a jak przejdę to tylko z klockiem ds2500.
Możesz napisać jakie konkretnie tarcze?
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: Marek23 »

jimw pisze: 23 lis 2020, o 19:08
Marek23 pisze: 22 lis 2020, o 22:58 Jeżdżę od ponad tygodnia na DS2500. Idealne klocki na co dzień. Na zimno hamują normalnie, do niczego nie można się doczepić. A na trasie przy hamowaniach z ponad 200 nagle seria hamulec okazuje się bardzo dobry. Nic nie buczy, nie grzeje się, czucie hamulca wręcz lepsze. A hamuje na tyle na ile opona i masa pozwolą.
Bardzo polecam zestaw tarcze Ferodo plus DS2500. Na razie przejscie na 4T odlozone, a jak przejdę to tylko z klockiem ds2500.
Brembo klasyczne, nie nacinane. Odradzam nacinane.
Ja klocki z przodu zajeżdżam po 10-13 tys km bez każdy torowej wie naprawdę te DSy z Brembo robią robotę.
ODPOWIEDZ