Ubytki płynu chłodniczego S3
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 sie 2020, o 14:33
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
Witam wszystkich,
Podzielę się również moim doświadczeniem. Auto sprowadzone osobiście z Niemiec w 2019 r - Superb z 2016 r. 2,0 TDI 190KM 4x4 z przebiegiem 110000 km. Świeżo po sprowadzeniu oddałem go do nieautoryzowanego (ale polecanego serwisu w Poznaniu) serwisu Skody na tak zwany duży przegląd. Gdy odbierałem auto po przeglądzie, poinformowano mnie żebym obserwował płyn chłodzący bo zwrócili uwagę na kroplę jakiegoś płynu przy pompie wody. Ale nic się nie działo więc jeździłem. Po około 4 miesięcy od tego przeglądu zaobserwowałem, że rano po odpaleniu przez około 1 min. słychać jakiś dźwięk (cykliczne szuranie jakby metal o metal. Początkowo było to co 2 - 3 dzień. Po kolejnych dwóch miesiącach dźwięk był już codziennie. Aż pewnego sierpniowego dnia dzień przed wyjazdem na wakacje zapalił się komunikat o niskim poziomie płynu chłodzącego. Od razu udałem się do ww. warsztatu gdzie dolali mi płynu chłodzącego. Po powrocie z wakacji i zrobieniu około 1000 km ze stanu powyżej max ubyło mi do poziomu minimum. Samochód odstawiłem w tym tygodniu na przegląd. Okazało się, że ciekło z pompy. Odgłos po odpaleniu znikł.
Podzielę się również moim doświadczeniem. Auto sprowadzone osobiście z Niemiec w 2019 r - Superb z 2016 r. 2,0 TDI 190KM 4x4 z przebiegiem 110000 km. Świeżo po sprowadzeniu oddałem go do nieautoryzowanego (ale polecanego serwisu w Poznaniu) serwisu Skody na tak zwany duży przegląd. Gdy odbierałem auto po przeglądzie, poinformowano mnie żebym obserwował płyn chłodzący bo zwrócili uwagę na kroplę jakiegoś płynu przy pompie wody. Ale nic się nie działo więc jeździłem. Po około 4 miesięcy od tego przeglądu zaobserwowałem, że rano po odpaleniu przez około 1 min. słychać jakiś dźwięk (cykliczne szuranie jakby metal o metal. Początkowo było to co 2 - 3 dzień. Po kolejnych dwóch miesiącach dźwięk był już codziennie. Aż pewnego sierpniowego dnia dzień przed wyjazdem na wakacje zapalił się komunikat o niskim poziomie płynu chłodzącego. Od razu udałem się do ww. warsztatu gdzie dolali mi płynu chłodzącego. Po powrocie z wakacji i zrobieniu około 1000 km ze stanu powyżej max ubyło mi do poziomu minimum. Samochód odstawiłem w tym tygodniu na przegląd. Okazało się, że ciekło z pompy. Odgłos po odpaleniu znikł.
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 2 mar 2020, o 16:41
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Imię: Dominik
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
Mnie to już wapienia, bo co 5k muszę spada mi od maximum do minimum, oczywiście bez infomacji na kontrolach, chce jeszcze poczekać do wymiany oleju, i jak wyjdzie po 20k masło, to niech się w ASO męczą, bo ja auta bez dokumentu że w wypadku zawarcia silnika, na swój koszt wystawiają nowy, to ja to po prostu nie odbieram - pepiki bardzo dziwnie podchodzą do takich zgłoszeń jak się okaże że to głowica to co za problem wymienić to zamiast cały silnik. Będę informował- pytanie do forumowiczów czy poza tym że wam bierze płyn chłodniczy, bierze również i olej, bo jak tak to u mnie jest ewidentnie wyciek do oleju. Bo od nowości cały czas taki sam stan, wymieniane zgodnie ze wskazaniami z komputera ( pierdzielona ekobzdura, aby w silniku co 25k olej wymjeniac).
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 5 paź 2019, o 15:57
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
- Aktualnie: 227KM i 300nm
- Imię: Grzegorz
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
czy ktos wie ktore nr pomp szukac do S3 1.8 CJSA ew. ktore mojac. Bo musze wymienic pomp z znudzilo mi sie juz dolewanie...
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
A powiedz mi czy wyciek płynu jest widoczny? Czy w ciemno wymienisz pompę?
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 5 paź 2019, o 15:57
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
- Aktualnie: 227KM i 300nm
- Imię: Grzegorz
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
Ta byla sprawdzana, ktos tu mial tez taki myk ze jakis wezyk kolo pompy poszedl i tam kapalo, a u mnie widac pompke:(
Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 4 wrz 2016, o 15:46
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
jak wymieniasz co 25 tysiecy twoja sprawa ;] normlany uzytkownik wymienia co 10-12 tys ;] pomimo ze nie ma info odnosnie terminu wymiany.cidik pisze: ↑8 lis 2020, o 15:42 Mnie to już wapienia, bo co 5k muszę spada mi od maximum do minimum, oczywiście bez infomacji na kontrolach, chce jeszcze poczekać do wymiany oleju, i jak wyjdzie po 20k masło, to niech się w ASO męczą, bo ja auta bez dokumentu że w wypadku zawarcia silnika, na swój koszt wystawiają nowy, to ja to po prostu nie odbieram - pepiki bardzo dziwnie podchodzą do takich zgłoszeń jak się okaże że to głowica to co za problem wymienić to zamiast cały silnik. Będę informował- pytanie do forumowiczów czy poza tym że wam bierze płyn chłodniczy, bierze również i olej, bo jak tak to u mnie jest ewidentnie wyciek do oleju. Bo od nowości cały czas taki sam stan, wymieniane zgodnie ze wskazaniami z komputera ( pierdzielona ekobzdura, aby w silniku co 25k olej wymjeniac).
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
Mi w skodzie ustawiono wymianę oleju co 15k ale auto kupione w UK..
-
- Posty: 1190
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
To i ja oficjalnie ze swoim MY21 albo MY22 (kto wie, auto produkcji wrześniowej) dołączyłem dzisiaj do szanownego grona gentlemanów, którym Superb 2.0 TSI 280KM wpierdziela płyn chłodniczy Jakże miła panika samochodu komunikatem i lampką, wszystko na czerwono i długi (3 sekundowy??) pisk informujący o awarii, dawno mnie coś tak... przebudzającego podczas jazdy nie spotkało
Przebieg od nowości 18 000 z małym hakiem, stan płynu faktycznie na minimum.
Doleję i będę obserwować.
Przebieg od nowości 18 000 z małym hakiem, stan płynu faktycznie na minimum.
Doleję i będę obserwować.
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/494
- Imię: Piotr
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
Jeżli dobrze pamiętam w maju 2019 była jakaś aktualizacja części ( zmienił się numer katalogowy ), ale jak widać nadal te pompy są felerne. Nie ma zamienników, więc pozostaje tylko wymiana na nową jak padnie całkowicie. Najgorsze jest to, że przy takich delikatnych ubytkach serwis może niczego nie znaleźć, więć trzeba albo wymieniać w ciemno albo czekać na awarię. U mnie ubywało płynu co jakiś czas i kilka razy dolewałem. Serwis przy kontrolach nie widział żadnych wycieków i firma tuningowa również ( sprawdzili auto przed modyfikacją nie stwierdzając niczego, gdzie przed sprawdzeniem powiedziano jednoznacznie, że jak zdiagnozują problem, to albo naprawa u nich albo w ASO i dopiero potem program ).
Natomiast po wymianie mam spokój. Wprawdzie przejechałem niewiele bo jakieś 8 tys km, ale nie muszę nic dolewać, chociaż sprawdzam poziom płynu przed każdą dłuższą podróżą.
Natomiast po wymianie mam spokój. Wprawdzie przejechałem niewiele bo jakieś 8 tys km, ale nie muszę nic dolewać, chociaż sprawdzam poziom płynu przed każdą dłuższą podróżą.
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
Witam
U mnie co ok roku muszę dolać tak z 200ml - jest na poziomie min a dolewam do prawie max
Co jakiś czas trzeba sprawdzać , nie zauważyłem jakiś wycieków, nic się nie poci nie kapie, widocznie tak ma być (odparowanie i takie tam)
Pozdrawiam Adam
U mnie co ok roku muszę dolać tak z 200ml - jest na poziomie min a dolewam do prawie max
Co jakiś czas trzeba sprawdzać , nie zauważyłem jakiś wycieków, nic się nie poci nie kapie, widocznie tak ma być (odparowanie i takie tam)
Pozdrawiam Adam
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 kwie 2022, o 14:48
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2017
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Imię: Andrzej
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
Silnik 1,4 125 km. Dzisiaj przy przebiegu 78 tys km otrzymałem diagnozę pompa wody do wymiany .Przedtem ze zbiornika po uzupełnieniu płynu po 450 km jazdy zleciało dużo poniżej minimum i pojawił się komunikat.Pocieklo z niej.
Czy należy kupić pompę całą z obudową czy wystarczy bez jak ta? Różnica w cenie jest dwukrotna.
https://allegro.pl/oferta/171580-febi-p ... 1585013108
Czy należy kupić pompę całą z obudową czy wystarczy bez jak ta? Różnica w cenie jest dwukrotna.
https://allegro.pl/oferta/171580-febi-p ... 1585013108
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 19 maja 2020, o 12:39
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Aktualnie: 180km 357nm
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
Teoretycznie w zestawie masz uszczelkę żeby założyć stary termostat. Ja u siebie zmienilem kompletna pompę (dolz) przy przebiegu około 140tys. bo bałem się że zaraz zacznie szwankować termostat. Teoretycznie roboty nie dużo więc i robocizna nie powinna być droga ale za to płyn g13 jest drogi. Nie wiem jak Ci się spieszy ale mogę spróbować rozkręcić stara i zobaczyć jak to wygląda po rozłożeniuandreszmidt pisze: ↑27 kwie 2022, o 15:41 Silnik 1,4 125 km. Dzisiaj przy przebiegu 78 tys km otrzymałem diagnozę pompa wody do wymiany .Przedtem ze zbiornika po uzupełnieniu płynu po 450 km jazdy zleciało dużo poniżej minimum i pojawił się komunikat.Pocieklo z niej.
Czy należy kupić pompę całą z obudową czy wystarczy bez jak ta? Różnica w cenie jest dwukrotna.
https://allegro.pl/oferta/171580-febi-p ... 1585013108
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
Vw wycofało się z G13 ponoć korodują układy i zalecają G12evo i taki wlałem.
Mam jeszcze inne pytanie dot. Ilości płynu bo po odczepieniu dolnego węża na chłodnicy wyleciało ok 1.5 litra. Zalałem na max, zagrzałem auto do 90st. (Chodziło ok 30min) temp. Oleju ok 95 st. ale wentylatory nie załączyły się. Przy jakiej temp. Włączają się wentylatory bo na klimie ruszyły odrazu. Poziom płynu w normie a temp. Stoi na 90st. I nic więcej.
Czy termostat uszkodzony czy za mało nagrzane auto?
Dajcie znać co o tym sądzicie?
Mam jeszcze inne pytanie dot. Ilości płynu bo po odczepieniu dolnego węża na chłodnicy wyleciało ok 1.5 litra. Zalałem na max, zagrzałem auto do 90st. (Chodziło ok 30min) temp. Oleju ok 95 st. ale wentylatory nie załączyły się. Przy jakiej temp. Włączają się wentylatory bo na klimie ruszyły odrazu. Poziom płynu w normie a temp. Stoi na 90st. I nic więcej.
Czy termostat uszkodzony czy za mało nagrzane auto?
Dajcie znać co o tym sądzicie?
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
na postoju możesz nie nagrzać tak silnika żeby się wiatraki włączyły, tym bardziej że na na dworze nie jest jeszcze gorąco, co innego gdybyś pojeździł i postawił tak rozgrzane auto, nie wiem jak w SIII ale w innych autach co miałem to czujnik do włączania wiatraków był na dole chłodnicy, dopiero jak w całej chłodnic jest gorący płyn to się z załączają wiatraki, a z praw fizyki wynika że chłodnica nagrzewa się od góry, być noże w sIII są dodatkowe czujniki.
co do klimy, samo jej włączenie wymusza włączenie wiatraków na pierwszy bieg, tak jest w każdym aucie
możesz jeszcze ustawić temperaturę nawiewów na max w trybie ręcznym i zobaczyć czy auto będzie grzało bo nie wiem czy nagrzewnica sama się odpowietrzy
co do klimy, samo jej włączenie wymusza włączenie wiatraków na pierwszy bieg, tak jest w każdym aucie
możesz jeszcze ustawić temperaturę nawiewów na max w trybie ręcznym i zobaczyć czy auto będzie grzało bo nie wiem czy nagrzewnica sama się odpowietrzy
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
Czujnik jest jeden od temperatury ,zegarów, i sterowaniem silnika. Dane sa przekazywane do komputera i on steruje zegarami, wentylatorem i steruje silnikiem, klimą ITP.
Mi jeszcze nigdy nie udało się zagrzać nowego diesla na postoju do włączenia wentylatora. Starego owszem, ale nowe wydzielają tak mało ciepła bez obciążenia że jest nawet problem z ogrzewaniem zimą jadąc delikatnie, lub na postoju.
Ogrzewanie to dobry pomysł na sprawdzenie czy się układ odpowietrzył.
W święto pracy namierzyłem mój wyciek płynu. Leci na łączeniu jak wkłada się termostat.
Wymiana termostatu i tak mnie czeka , więc od razu wymienię oring , który sprzedają w komplecie razem z termostatem. Nowy termostat to koszt od 32 zł w górę ,więc żaden koszt.
Mi jeszcze nigdy nie udało się zagrzać nowego diesla na postoju do włączenia wentylatora. Starego owszem, ale nowe wydzielają tak mało ciepła bez obciążenia że jest nawet problem z ogrzewaniem zimą jadąc delikatnie, lub na postoju.
Ogrzewanie to dobry pomysł na sprawdzenie czy się układ odpowietrzył.
W święto pracy namierzyłem mój wyciek płynu. Leci na łączeniu jak wkłada się termostat.
Wymiana termostatu i tak mnie czeka , więc od razu wymienię oring , który sprzedają w komplecie razem z termostatem. Nowy termostat to koszt od 32 zł w górę ,więc żaden koszt.