Wymiana klocków i tarcz z tyłu

Awatar użytkownika
Gracek
Posty: 75
Rejestracja: 11 lis 2020, o 18:12
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Gracjan

Wymiana klocków i tarcz z tyłu

Post autor: Gracek »

Witam. Przymierzam się do wymiany klocków i tarcz z tyłu. Używałem funkcji szukaj, lecz niestety nie znalazłem podobnego tematu. Auto to superb 2011 2.0tdi, manual, przedni napęd. Mam pytanie czy do wymiany tarcz z tyłu muszę odkręcać jarzmo? Wymieniałem już kilka razy tarcze w vagach i zawsze z tyłu dało się wysunąć tarczę pod kątem bez demontażu jarzm.
loko34
Posty: 98
Rejestracja: 11 cze 2017, o 10:24
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Jacek

Re: Wymiana klocków i tarcz z tyłu

Post autor: loko34 »

Tak jarzmo trzeba odkręcić

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wymiana klocków i tarcz z tyłu

Post autor: maureliusz »

ale założyłeś piękny temat... rozumiem w ramach rekompensaty wrzucisz manual :-)

Oczywiście jarzmo trzeba odkręcić. Jestem w szoku co piszesz... bo do tej pory: Fiat, Skoda, Ford, Hyundai... zawsze musiałem odkręcać. Co to za model VAGa był?
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Wymiana klocków i tarcz z tyłu

Post autor: jarkow »

Wszystko zależy od wersji silnikowej, a więc i od wielkości tarczy z tyłu. Wymieniałem w altei, golfie 5 czy octavii i w słabszych wersjach się dało
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13608
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Wymiana klocków i tarcz z tyłu

Post autor: Enriquez »

W Superbie 3 nie trzeba odkręcać jarzma. Wczoraj ćwiczony temat. W Octavii 3 RS też nie. Podejrzewam, że w S2 jest taka sama tarcza jak w O3 RS, więc wyjdzie bez problemu.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
loko34
Posty: 98
Rejestracja: 11 cze 2017, o 10:24
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Jacek

Re: Wymiana klocków i tarcz z tyłu

Post autor: loko34 »

W superbie 140 jak i 170 konnej wersji jarzma trzeba odkręcać

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Gracek
Posty: 75
Rejestracja: 11 lis 2020, o 18:12
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Gracjan

Re: Wymiana klocków i tarcz z tyłu

Post autor: Gracek »

A wie ktoś czym odkręce to jarzmo? Chodzi mi czy to będzie jakiś spline czy zwykły klucz.
loko34
Posty: 98
Rejestracja: 11 cze 2017, o 10:24
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Jacek

Re: Wymiana klocków i tarcz z tyłu

Post autor: loko34 »

Spline m14 jak dobrze pamietam

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ