1,6 tdi Greenline - zużycie paliwa

refiko
Posty: 16
Rejestracja: 20 gru 2020, o 20:42
Samochód: Superb II
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Aktualnie: 130
Imię: Dawid

Re: 1,6 tdi Greenline - zużycie paliwa

Post autor: refiko »

No wydaje mi się, że dokładniej niż od "strzała" do "strzała" to nie da się zatankować. Zakładam, że tankuje na tej samej stacji, a nawet używam tego samego dystrybutora - "pistoletu". Wracając do spalania jeszcze to chcę dodać, że moje 1,6tdi to wersja Greenline. Te silniki mają deklarowane przez producenta spalanie, mniejsze o około litr od zwykłego 1,6 tdi. Jakkby nie było, nie narzekam na to spalanie - nie testowałem jeszcze prędkości autostradowych. Martwi mnie, a w zasadzie to bardziej denerwuje, wskazanie komputera, które zawyża jakieś 2,5-3 litry ON/100km.

Kalibracja komputera. Padło takie hasło. Ktoś, coś?
SE7
Posty: 201
Rejestracja: 10 lut 2020, o 19:09
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: 1,6 tdi Greenline - zużycie paliwa

Post autor: SE7 »

refiko pisze: 1 sty 2021, o 08:20 No wydaje mi się, że dokładniej niż od "strzała" do "strzała" to nie da się zatankować.
Źle Ci się wydaje i tyle.
refiko
Posty: 16
Rejestracja: 20 gru 2020, o 20:42
Samochód: Superb II
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Aktualnie: 130
Imię: Dawid

Re: 1,6 tdi Greenline - zużycie paliwa

Post autor: refiko »

Zupełnie serio oświeć mnie, w czym się wszyscy mylą tankując w ten sposób i chcąc poznać spalanie auta?
Serio, bez złośliwości - choć tak mogę brzmieć :lol:
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 1,6 tdi Greenline - zużycie paliwa

Post autor: rezon »

refiko pisze: 1 sty 2021, o 09:14 Zupełnie serio oświeć mnie, w czym się wszyscy mylą tankując w ten sposób i chcąc poznać spalanie auta?
Serio, bez złośliwości - choć tak mogę brzmieć :lol:
inna temperatura i już trochę przekłamie. Nie będzie dokładnie przy pojedynczym tankowaniu. Ale przy kilkunastu tankowaniach na pewno się wyrówna - trochę na plus, trochę na minus - wyjdzie w miarę dokładnie. Kalibracja komputera była/jest? przez VCDS - wpisywałem poprawkę w % i zszedłem niemal do zera z różnicą rzeczywistego i kompa. Jeszcze raz przypomnę, aby nie tankować pod korek. S2 mnie wyleczyło z tego. W Volvo taka przyjemność może kosztować ponad 1kzł za wymianę odpowietrznika.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: 1,6 tdi Greenline - zużycie paliwa

Post autor: leszekmw »

rezon pisze: 31 gru 2020, o 17:00 W nowych samochodach lepiej nie lać pod korek - nawet lejąc po woli.
w każdym bądź razie w audi z 2014r nie mam z tym problemu.. ;)
SE7 pisze: 1 sty 2021, o 08:35
refiko pisze: 1 sty 2021, o 08:20 No wydaje mi się, że dokładniej niż od "strzała" do "strzała" to nie da się zatankować.
Źle Ci się wydaje i tyle.
no kolega ma rację..tylko lani pod korek da Ci wymierne dane..ropa raz się spieni więcej raz mniej , pewnie to nie sa duże różnice ale potem wychodzą bzdury w spalaniu czasami..
metoda rezona tez się pewnie sprawdzi jako tako ale to już z kilkunastu tankowań pewnie a wiadomo że nie jeździmy dokładnie w tych samych warunkach/trasach.
refiko pisze: 1 sty 2021, o 08:20 Wracając do spalania jeszcze to chcę dodać, że moje 1,6tdi to wersja Greenline. Te silniki mają deklarowane przez producenta spalanie, mniejsze o około litr od zwykłego 1,6 tdi
nie jestem pewien ale silnik masz normalny zdaje się ..
tu chodzi o inne opony , wyższe ciśnienie w oponach , coś tam chyba z atrapą jeszcze było.. , jakiś spojler może ... , nie chce mi się teraz szukać info na ten temat..

co do kompa , mi zaniża o 0.3l litra cały czas , a zazwyczaj leję pod korek i liczę sobie ile spaliła ..tylko ja mam strasznie regularną trasę codzienną do pracy , w zasadzie w takich samych warunkach , 30km w jedną stronę ..spalanie w lecie 6,3-6,5 jazda w zasadzie tylko w trasie. rano powoli , po pracy szybko o ile pozwalają warunki.
poszukaj info o kalibracji w inetnecie , jakoś się to robiło ..
SE7
Posty: 201
Rejestracja: 10 lut 2020, o 19:09
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: 1,6 tdi Greenline - zużycie paliwa

Post autor: SE7 »

refiko pisze: 1 sty 2021, o 09:14 Zupełnie serio oświeć mnie, w czym się wszyscy mylą tankując w ten sposób i chcąc poznać spalanie auta?
Serio, bez złośliwości - choć tak mogę brzmieć :lol:
Zawsze tankuję pod korek i jest to obojętne jakie auto, które posiadam. Superb 2,0 Tdi 4x4 Sportline za niecały rok 2020 wyszło w zasadzie bez przekłamań 8,5l/100km, głównie trasy z małym obciążeniem.
Mam taką zasadę, że każde auto jest zatankowane pod korek na koniec roku i wychodzi realne spalanie oraz koszty (Excel to ładnie przelicza).
Dużo czy mało? Do benzyny śmiało mógłbym dodać 3l/100km (SEAT ALTEA Freetrac 2,0 TFSI)
FIAT 500 mojej żony koło "komina pali 7,5l/100km benzyny.
Mam również małe auto (1300cm3) z przeznaczeniem do sportu i na torze wychodzi więcej niż 30l/100km benzyny ( V-pover racing)
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 1,6 tdi Greenline - zużycie paliwa

Post autor: rezon »

Daleko nie trzeba było szukać. Sam też to przerabiałem. Pomogło zrobienie kilku jazd S2 z niedokręconym korkiem. Od tego czasu nie tankuję pod korek, tylko do pierwszego odbicia.
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... iem#p59644
celll19 pisze: 4 kwie 2019, o 19:10 ......
Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale ostatnio mam problem z do tankowaniem benzyny do pełna. Ciągle odbija pistolet. Za 15 zł nakapałem a jeszcze trochę powinno wejść.
Świece wymieniane jakoś 30tys km temu.
Pod uwagę biorę jeszcze że LPG rozjechało mapę PB. Jak ją teraz ustawić od nowa ?
a to cytat z forum Volvo
MarcinolV60CC pisze: 19 maja 2020, o 15:20 Mozesz chyba dlugo wietrzyc, a efekt bedzie prawdopodobnie marny..psuje sie czesc 31405829, w srodku jest m.in wegiel aktywny. I byc moze kazde nowe tankowanie zalewa ten filtr od nowa. Historia o gąbce, to jakis bajka.
Śmieszne jest foto z aliexpress,...Delphi Made in Poland ,;-))
Dla ciekawskich nowka sztuka w aso 1tys pln,
W samochodach awd wymiana to 2.5h, juz nie wspomne ile kosztuje roboczogodzina w aso, w fwd ponoc chwila moment, 30min max.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1821
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: 1,6 tdi Greenline - zużycie paliwa

Post autor: marioti »

Dobrze że mam podobny nawyk do ciebie, tankuję zawsze do pierwszego obicia pistoletu. Bo nawet nie wiedziałem że to g..no mam w swoim S60
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 1,6 tdi Greenline - zużycie paliwa

Post autor: rezon »

też nie wiedziałem ;) na szczęście zmieniłem nawyki tankując Superba, a nie Volvo ;). W nowych łosiach nawet jeździć z niedokręconym korkiem podobno się nie da, bo wywala błąd jakiegoś systemu.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: 1,6 tdi Greenline - zużycie paliwa

Post autor: leszekmw »

sorki ale o benzynach piszesz rezon czy mi się wydaje ?
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 1,6 tdi Greenline - zużycie paliwa

Post autor: rezon »

S2 miałem w benzynie, cytowane Volvo to też benzyna. Mimo wszystko nie ryzykowałbym i nie ryzykuję zalewania odpowietrznika również w dieslu. Wątpię, abym w S2 miał coś więcej niż gąbkę i bardzo możliwe, że mam węgiel aktywny w dieslu Volvo. Tankowanie "po kropelce" jest baaaardzo uciążliwe, zwłaszcza jak się śpieszysz i trafia Ci się to pierwszy raz i wtedy WTF ;) Kilka dystrybutorów sprawdziłem podejrzewając awarię pistoletu. Do pierwszego odbicia jest zupełnie wystarczająco dokładne - zwłaszcza na tej samej stacji i tym samym dystrybutorze. Kilka tankowań i będzie bardzo dokładne.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
YOGI3000
Posty: 195
Rejestracja: 26 wrz 2018, o 22:27
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: 1,6 tdi Greenline - zużycie paliwa

Post autor: YOGI3000 »

Ja jednak preferuje do rezerwy i wiem że to się sprawdza.
Nie trzeba od razu jechać na stacje, tylko przy zapaleniu się rezerwy wystarczy skasować komputer.
Oczywiście trzeba wyliczyć to z kilku tankowań, obliczyć średnią i wtedy porównać wyniki i kalibrować komputer.
Awatar użytkownika
Kris83
Posty: 18
Rejestracja: 3 paź 2018, o 19:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Sieradz/Grudziądz

Re: 1,6 tdi Greenline - zużycie paliwa

Post autor: Kris83 »

SE7 pisze:
Kris83 pisze: 23 gru 2020, o 07:16 Kolego ja mam spalanie 6 l ale jak autostradą jadę 140-160km/h
Przy spokojnej jeździe (drogi krajowe) 70-90 km/h mam spalanie 4-4,5 (wg komputera), według dziennika tankowania (aplikacja w telefonie) nie przekraczam 5 l ON/100km.
Może to wirusowanie tak Ci podniosło spalanie. Pytanie jakie jest w rzeczywistości komputer może kłamać. Zatankuj na full i po 200 km mieszanej jazdy dotankuj.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
To jest dopiero ciekawostka na temat spalania. W mojej O3 (110km 4x4) przy takich prędkościach autostradowych to było ok. 7,5l/100km. Tankuję zawsze pod korek przy prawie pustym zbiorniku.
Komputer nigdy prawdy w 100% nie wskaże, odczyt z tankowania to już w zasadzie błąd minimalny.
Twoja sugestia aby po 200km do pełna tankować jest obarczona dużym błędem.
Czy Ty chcesz porównywać style jazdy czy może dwa różne samochody?
To chyba normalne że przy SO 4x4 i 110KM będzie inaczej niż przy mojej Superb.
Ja tankuje zawsze na tych samych stacjach, sprawdzonych i dobrych bo już raz wymieniłem wtrysk (~3tys PLN poszło) od tego momentu nigdy nie zostawiłem baku prawie pustego. W pracy mnie nauczyli że po trasie tankuje a że mam 2-3 stacje Orlenu na moich punktach to tylko tam kupuje ON.
I pozostałym kolegom też NIE polecam wyjeżdżać baku bo nasze 1.6 CR jest bardzo czułe a 3tysie aż żal było wydać.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

paulus60
Posty: 565
Rejestracja: 12 wrz 2012, o 13:07
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: 1,6 tdi Greenline - zużycie paliwa

Post autor: paulus60 »

@refiko Nie ma czegoś takiego jak silnik "Greenline". Jest to normalny silnik 1,6 Tdi common rail w wersji CAYC . "Greenline" to wersja Superba, która wg producenta ma zużywać nieco mniej paliwa z uwagi na zastosowane "eko" rozwiązania. Są to m.in. obniżone zawieszenie, zastosowanie układu "start-stop", fabrycznie montowane opony o niskim oporze toczenia, dodatkowe plastikowe opływowe osłony w podwoziu i jakieś pomniejsze duperele.
Dywagacje o silniku "Greenline " nie mają żadnego sensu. Co do zużycia paliwa, z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że spokojnie można uzyskać średnią 5-5,5 l./100 km nie jadąc jak żółw za pogrzebem. 4 osoby na pokładzie + bagaż.

Ponad rok temu, ciepły listopad, trasa Ustroń - Białka Tatrzańska 155 km, 4 osoby, niewielki bagaż . Bez picu i eco drivingu. Średnia ok. 65 -70 km/h .
Obrazek
Da się :)
Awatar użytkownika
koniu1973
Posty: 1414
Rejestracja: 16 lis 2013, o 10:00
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Marek
Lokalizacja: Dęblin

Re: 1,6 tdi Greenline - zużycie paliwa

Post autor: koniu1973 »

paulus60 pisze: 5 sty 2021, o 13:00 Ponad rok temu, ciepły listopad, trasa Ustroń - Białka Tatrzańska 155 km, 4 osoby, niewielki bagaż . Bez picu i eco drivingu. Średnia ok. 65 -70 km/h .
Obrazek
Da się :)
To dupy nie urywa to spalanie, potwierdza się, że benzyna pali litr więcej od diesla. Z tym, że ja mam o 54 konie więcej
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ