Jaki akumulator wybrać ???
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Jaki akumulator
1. Czy wlezie?
Np. do foki wchodził mi tylko jeden...
2. Jak cenowo czy się opłaca?
Jak wszystko w aucie sprawne, brak dodatkowych odbiorników i nie jest to stary diesel fabryka wystarcza.
Up to You.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Np. do foki wchodził mi tylko jeden...
2. Jak cenowo czy się opłaca?
Jak wszystko w aucie sprawne, brak dodatkowych odbiorników i nie jest to stary diesel fabryka wystarcza.
Up to You.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200 km / 436 Nm
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Jaki akumulator
Ja założyłem 72ah bo był tańszy od 68ah
Różnica niewielka nie mająca wpływu na nic.
Mi kiedyś do Hondy Accord też, tylko varta robiła taki aku i kosztował chyba z 8 stów
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Jaki akumulator
proponuje optime yellow i po temacie...przezyje auto
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Jaki akumulator
Brzmi egzotycznie, wygląda egzotycznie - to musi być dobre
Z tego co widzę to stworzone dla offroad`u..., głębokie rozładowanie nie straszne...grubo
Reasumując: bez apelacyjnie wygrałeś tą propozycją
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Jaki akumulator
tak Wam sie dobrze dyskutowało ..
taki artykuł dzisiaj dostałem.. , nie wiem czy tu coś nowego jest dla Was..
https://motofocus.pl/informacje/nowosci ... ce%2Boleju
taki artykuł dzisiaj dostałem.. , nie wiem czy tu coś nowego jest dla Was..
https://motofocus.pl/informacje/nowosci ... ce%2Boleju
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Jaki akumulator
Uwielbiam te sponsorowane artykuły - mydlenie oczu "niższa waga, większa niezawodność" usprawiedliwieniem sprzedawania coraz większego badziewia.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Jaki akumulator
Pytanie w kwestii "jaki akumulator"
Zakładając że mam start-stop, ale tak czy inaczej pozbędę się tego wynalazku. To czy muszę wymieniać aku na AGM, czy mogę założyć zwykły o podobnych parametrach jak był oryginalnie.
Dla testów, podmieniłem na zwykły i po przejechaniu ok. 100km po mieście (start-stop wyłączone, wiele uruchomień silnika) jakoś różnicy żadnej nie zauważyłem. Nic też nie przekodowywałem, bo aku miał niemal te same parametry co stary agm
I jeszcze kwestia czy musi być AGM, czy wystarczyłby EFB
Zakładając że mam start-stop, ale tak czy inaczej pozbędę się tego wynalazku. To czy muszę wymieniać aku na AGM, czy mogę założyć zwykły o podobnych parametrach jak był oryginalnie.
Dla testów, podmieniłem na zwykły i po przejechaniu ok. 100km po mieście (start-stop wyłączone, wiele uruchomień silnika) jakoś różnicy żadnej nie zauważyłem. Nic też nie przekodowywałem, bo aku miał niemal te same parametry co stary agm
I jeszcze kwestia czy musi być AGM, czy wystarczyłby EFB
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Jaki akumulator
Oczywiście jak pozbędziesz się SS spokojnie możesz włożyć zwykly kwasowo-ołowiowy. AGM wstawiają, bo ma więcej cykli pracy zanim padnie i potrafi dać większy prąd.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Jaki akumulator
Nom już mam w jeepie ogarnia, testy extremalne pod koniec miesiaca.maureliusz pisze: ↑1 lut 2021, o 12:47Brzmi egzotycznie, wygląda egzotycznie - to musi być dobre
Z tego co widzę to stworzone dla offroad`u..., głębokie rozładowanie nie straszne...grubo
Reasumując: bez apelacyjnie wygrałeś tą propozycją
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Jaki akumulator
CLO27 pozamiatał... z pewnością Optima Yellow... jest ciężkileszekmw pisze: ↑4 lut 2021, o 09:44 tak Wam sie dobrze dyskutowało ..
taki artykuł dzisiaj dostałem.. , nie wiem czy tu coś nowego jest dla Was..
https://motofocus.pl/informacje/nowosci ... ce%2Boleju
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Jaki akumulator
Pytanie czy trzeba przekodować aku w kompie? bo chyba agm ładowany jest większym prądem
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Jaki akumulator
Bardzo dobre pytanie, w zasadzie kodowanie akumulatora jest potrzebne przy start-stop, a jeżeli pozbywasz się tej opcji aku będzie ładowany standardowo 14,1-14,3V, przy start-stop leci od razu 14,6V (czyli max U dla AGM) żeby odrobić straty energii spowodowane częstym odpalaniem auta.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Jaki akumulator
Jeżeli na kwasówkę poleci 14,6V ... to elektrolit szybko wyparuje (Edit: to 14,9V powinno być bezpiecznie)fabek pisze: ↑4 lut 2021, o 14:26 Bardzo dobre pytanie, w zasadzie kodowanie akumulatora jest potrzebne przy start-stop, a jeżeli pozbywasz się tej opcji aku będzie ładowany standardowo 14,1-14,3V, przy start-stop leci od razu 14,6V (czyli max U dla AGM) żeby odrobić straty energii spowodowane częstym odpalaniem auta.
Uprzedzając zaraz dyskusję na temat zamkniętych AKU, obiegów zamkniętych itp. to one też muszą mieć ujście gazu, nawet jeżeli ograniczone.
Ostatnio zmieniony 4 lut 2021, o 21:29 przez maureliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- Skodnik4x4
- Posty: 105
- Rejestracja: 8 gru 2019, o 08:56
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 210 KM
- Lokalizacja: Podhale
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Jaki akumulator
Nie każdy ma takie otwory / w nowych bez obsługowych to chyba wgóle powoli rzadkość się robi.
I dlatego ja kupuje te z korkami, bo przyjamniej mogę zajrzeć, poziom i gęstość zmierzyć.
Ale wiadomo kto co lubi.
Niektórzy wolą czarną skrzynkę mieć i zawracać sobie głowy.
I dlatego ja kupuje te z korkami, bo przyjamniej mogę zajrzeć, poziom i gęstość zmierzyć.
Ale wiadomo kto co lubi.
Niektórzy wolą czarną skrzynkę mieć i zawracać sobie głowy.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.