Zasięg Superb Iv na prądzie
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Zasięg Superb Iv na prądzie
Tak to styczeń '20 - Paso de Sella. W niedzielę jest mniejszy ruch, a w dzień się szybciej jedzie - dlatego tak jeżdżę. Ja nie robię się stary. Ja już jestem No może prawie, na stypendium ZUS'u jeszcze nie zasłużyłem.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Zasięg Superb Iv na prądzie
Może przypomnę temat... Zasięg SuperB IV na prądzie.
Kompletnie nie wiem co ta dyskusja wnosi...
Mam nadzieję mod posprząta.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Kompletnie nie wiem co ta dyskusja wnosi...
Mam nadzieję mod posprząta.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2 lut 2015, o 20:22
- Samochód: Superb III Kombi Facelift
- Silnik: 1.4TSI IV Hybrid
- Imię: Tomek
Re: Zasięg Superb Iv na prądzie
Proponuję sprawdzić jakie warunki określa norma WLTP na samochodów hybrydowych czy elektrycznych.... Stawiam że temperatura 20 stopni stały cykl nie przekraczając 70 km/h......
Przy mrozach rzędu -15 w mieście nie udało się wyciągnąć czasem nawet 35km....
To co zauważyłem..... To jak zmienia się zasięg jak wyłączysz ogrzewanie...nagrzewnice etc.... U mnie wzrasta o jakie 5-6 km..... A jak dodasz do minusowej temperatury opad śniegu i w większości przypadków zimowa pora korek to średnie użycie prądu to 40KWh na 100km.... Wiosna te same trasy udawało się objechać że średnią około 22-23 KWh i wtedy zasieg około 48km....
Taki urok....latem klimatyzacja nie obciąża tak średniego użycia jak niska temperatura i grzanie zima.
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
Przy mrozach rzędu -15 w mieście nie udało się wyciągnąć czasem nawet 35km....
To co zauważyłem..... To jak zmienia się zasięg jak wyłączysz ogrzewanie...nagrzewnice etc.... U mnie wzrasta o jakie 5-6 km..... A jak dodasz do minusowej temperatury opad śniegu i w większości przypadków zimowa pora korek to średnie użycie prądu to 40KWh na 100km.... Wiosna te same trasy udawało się objechać że średnią około 22-23 KWh i wtedy zasieg około 48km....
Taki urok....latem klimatyzacja nie obciąża tak średniego użycia jak niska temperatura i grzanie zima.
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Zasięg Superb Iv na prądzie
maureliusz , spokojnie..spokojnie..
to jest troszkę inne forum..a w zasadzie to było.., jakbyś tu był z 5 lat temu to byś chyba nie dał rady..
to jest troszkę inne forum..a w zasadzie to było.., jakbyś tu był z 5 lat temu to byś chyba nie dał rady..
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Zasięg Superb Iv na prądzie
Panowie spoko ale gość zadał pytanie a tu jakieś wspominki z wycieczek i zdjęcia z nart...leszekmw pisze:maureliusz , spokojnie..spokojnie..
to jest troszkę inne forum..a w zasadzie to było.., jakbyś tu był z 5 lat temu to byś chyba nie dał rady..
Spoko jakbyście mieli hybrydy...a tak to mega off topic i tyle.
Minimalnie chociaż na temat
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Re: Zasięg Superb Iv na prądzie
Sprawdziłem w instrukcji obsługi auta i materiałach reklamowych producenta ( bo zakładam że tam powinienem je znaleźć ) i nigdzie nie znalalazłem informacji o czynnikach wpływających na zasięg jazdy na baterii ani jakichkolwiek normach WLTP. Jeżeli producent ma świadomość, że aby móc osiągnąć deklarowane "ponad 60km na jednym ładowaniu" konieczna jest w jazda tylko w precyzyjnie ustalonych warunkach z wyłączonym ogrzewaniem/chłodzeniem to powinno to być napisane chociażby małymi literkami z gwiazdką na dole reklamy, a nie jest. ( Kodeks Etyki Reklamy Art. 8 i 10 )
Czy jakbyś kupił diesla z deklarowanym zasięgiem 1000km, dawałbyś radę zrobić max 600km po czym dowiedziałbyś się ( z forum użytkowników ) że ok zrobisz 1000 ale tankuj 5 l co 100km, zmień opony na sliki 135mm i zaklej taśmą szpary to też byś pisał "Taki urok" ?
Zadałem Skodzie PL / VW Group oficialne pytania; czy moje auto jest w stanie przejechać te 60 km na baterii? jeśli tak to w jakich warunkach, jeśli nie to czy spowodują że będzie to możliwe lub wymienią na inne które to zrobi. Na razie dostałem zaproszenie auta na kolejne testy do serwisu.
Proponuję sprawdzić jakie warunki określa norma WLTP na samochodów hybrydowych czy elektrycznych.... Stawiam że temperatura 20 stopni stały cykl nie przekraczając 70 km/h......
Przy mrozach rzędu -15 w mieście nie udało się wyciągnąć czasem nawet 35km....
To co zauważyłem..... To jak zmienia się zasięg jak wyłączysz ogrzewanie...nagrzewnice etc.... U mnie wzrasta o jakie 5-6 km..... A jak dodasz do minusowej temperatury opad śniegu i w większości przypadków zimowa pora korek to średnie użycie prądu to 40KWh na 100km.... Wiosna te same trasy udawało się objechać że średnią około 22-23 KWh i wtedy zasieg około 48km....
Taki urok....latem klimatyzacja nie obciąża tak średniego użycia jak niska temperatura i grzanie zima.
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
[/quote]
Czy jakbyś kupił diesla z deklarowanym zasięgiem 1000km, dawałbyś radę zrobić max 600km po czym dowiedziałbyś się ( z forum użytkowników ) że ok zrobisz 1000 ale tankuj 5 l co 100km, zmień opony na sliki 135mm i zaklej taśmą szpary to też byś pisał "Taki urok" ?
Zadałem Skodzie PL / VW Group oficialne pytania; czy moje auto jest w stanie przejechać te 60 km na baterii? jeśli tak to w jakich warunkach, jeśli nie to czy spowodują że będzie to możliwe lub wymienią na inne które to zrobi. Na razie dostałem zaproszenie auta na kolejne testy do serwisu.
Proponuję sprawdzić jakie warunki określa norma WLTP na samochodów hybrydowych czy elektrycznych.... Stawiam że temperatura 20 stopni stały cykl nie przekraczając 70 km/h......
Przy mrozach rzędu -15 w mieście nie udało się wyciągnąć czasem nawet 35km....
To co zauważyłem..... To jak zmienia się zasięg jak wyłączysz ogrzewanie...nagrzewnice etc.... U mnie wzrasta o jakie 5-6 km..... A jak dodasz do minusowej temperatury opad śniegu i w większości przypadków zimowa pora korek to średnie użycie prądu to 40KWh na 100km.... Wiosna te same trasy udawało się objechać że średnią około 22-23 KWh i wtedy zasieg około 48km....
Taki urok....latem klimatyzacja nie obciąża tak średniego użycia jak niska temperatura i grzanie zima.
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
[/quote]
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2 lut 2015, o 20:22
- Samochód: Superb III Kombi Facelift
- Silnik: 1.4TSI IV Hybrid
- Imię: Tomek
Re: Zasięg Superb Iv na prądzie
Trzymam kciuki, daj znać jak idzie bo jestem bardzo ciekaw co ci powiedzą.
Dzięki za informacje jak postępuje temat.
Tomek
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
Dzięki za informacje jak postępuje temat.
Tomek
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Zasięg Superb Iv na prądzie
Niestety taki urok zakupu auta, które dopiero trafiło do sprzedaży. Jesteś tak na prawdę testerem, a walka z koncernem, że coś się nie zgadza w materiałach reklamowych w Polsce będzie trwać latami i wygrana graniczy z cudem. Do tego czasu auto już pewnie będzie po gwarancji...albo je zmienisz.
Re: Zasięg Superb Iv na prądzie
Oczywiście, dam znać ... póki co obejrzałem sobie jeszcze raz film z jazdy testowej ( https://www.youtube.com/watch?v=5Bh0Ork ... e=youtu.be ) gdzie kierowca robi 54km i 59km. Nie widzę tam żadnych kombinacji co więcej bohater jedzie na "pełnej opcji" z włączonym tempomatem, line assist i klimatyzacją. Może w moim przypadku jest to jednak jest problem związany z uszkodzeniem baterii tylko serwis Skody jeszcze nie potrawi go właściwie zdiagnozować ... zobaczymy. Podobno w środę mają moją skodzinę podpiąć pod oprogramowanie którym sprawdzają Passaty GTE.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 4 lis 2020, o 16:18
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 1.4TSI IV Hybrid
Re: Zasięg Superb Iv na prądzie
ja ostatnio na pełnej baterii przejechałem tylko 24 km :
dla mnie temat jest prosty. Skoro bateria w naszym IV ma pojemność 13 kWh a do jazdy w trybie czysto elektrycznym dostępne jest 70% pojemności to do dyspozycji jest ok 9 kWh pojemności baterii . Czyli żeby osiągnąć deklarowane przez producenta 60 km przebiegu trzeba osiągnąć średnie zużycie energii na poziomie ok 15 kWh/100km (co jest jak najbardziej wykonalne ale trudne do osiągnięcia w codziennych warunkach). Czysta matematyka.
Skoro samo ogrzewanie zużywa na postoju nawet od 3 do 5kWh (raz nawet przez chwilę pokazywało 7 kWh) a grzeje po kilka razy dziennie po kilkanaście minut na postoju auto z akumulatora żeby wsiadać do ciepłego to nie oczekuje że auto w zimie będzie mi zużywać 15kWh/100 km i
REALNE ZUŻYCIE jakie osiągam w takich warunkach na poziomie nawet 35 kWh/100 km jest dla mnie jak najbardziej do zaakceptowania.
to tak jakby mieć pretensje że TSI które katalogowo ma palić 6,5 l w mieście pali w korkach 13 l
ja tam jestem zadowolony, średnie spalanie PB przy codziennym ładowaniu z gniazdka mam na poziomie 3/100 przy typowo miejskiej jeździe, zapomniałem co to jest skrobanie szyb, wsiadam codziennie do ciepłego nawet przy -15 na zewnątrz
i nie martwię się FAPem, rozgrzewaniem silnika czy gaszeniem na krótkich dystansach co miałem wcześniej przy TDI.
są dni że jeżdżę tylko na samym prądzie.
dla mnie temat jest prosty. Skoro bateria w naszym IV ma pojemność 13 kWh a do jazdy w trybie czysto elektrycznym dostępne jest 70% pojemności to do dyspozycji jest ok 9 kWh pojemności baterii . Czyli żeby osiągnąć deklarowane przez producenta 60 km przebiegu trzeba osiągnąć średnie zużycie energii na poziomie ok 15 kWh/100km (co jest jak najbardziej wykonalne ale trudne do osiągnięcia w codziennych warunkach). Czysta matematyka.
Skoro samo ogrzewanie zużywa na postoju nawet od 3 do 5kWh (raz nawet przez chwilę pokazywało 7 kWh) a grzeje po kilka razy dziennie po kilkanaście minut na postoju auto z akumulatora żeby wsiadać do ciepłego to nie oczekuje że auto w zimie będzie mi zużywać 15kWh/100 km i
REALNE ZUŻYCIE jakie osiągam w takich warunkach na poziomie nawet 35 kWh/100 km jest dla mnie jak najbardziej do zaakceptowania.
to tak jakby mieć pretensje że TSI które katalogowo ma palić 6,5 l w mieście pali w korkach 13 l
ja tam jestem zadowolony, średnie spalanie PB przy codziennym ładowaniu z gniazdka mam na poziomie 3/100 przy typowo miejskiej jeździe, zapomniałem co to jest skrobanie szyb, wsiadam codziennie do ciepłego nawet przy -15 na zewnątrz
i nie martwię się FAPem, rozgrzewaniem silnika czy gaszeniem na krótkich dystansach co miałem wcześniej przy TDI.
są dni że jeżdżę tylko na samym prądzie.
Re: Zasięg Superb Iv na prądzie
Nie ma problemu, niech i ten zasięg będzie tylko 20km tylko dlaczego Skoda umieszcza w reklamach "ponad 60km" słowem nie wspominając o ograniczeniach. Druga sprawa, że wygląda na to, że te 60km jest jednak wykonalne jak pokazuje film z testu ( link w poprzednim poście )
piszesz: "to tak jakby mieć pretensje że TSI które katalogowo ma palić 6,5 l w mieście pali w korkach 13 l" miałbym pretensje gdyby Skoda podawała że wszędzie pali 6,5L ale w tym przypadku jednak rozróżnia i podaje jednak że w ruchu miejskim pali więcej. Nie robi żadnego rozróżnienia dla jazdy na baterii el.
piszesz: "to tak jakby mieć pretensje że TSI które katalogowo ma palić 6,5 l w mieście pali w korkach 13 l" miałbym pretensje gdyby Skoda podawała że wszędzie pali 6,5L ale w tym przypadku jednak rozróżnia i podaje jednak że w ruchu miejskim pali więcej. Nie robi żadnego rozróżnienia dla jazdy na baterii el.
suzu4x4 pisze: ↑15 lut 2021, o 18:04 ja ostatnio na pełnej baterii przejechałem tylko 24 km :
dla mnie temat jest prosty. Skoro bateria w naszym IV ma pojemność 13 kWh a do jazdy w trybie czysto elektrycznym dostępne jest 70% pojemności to do dyspozycji jest ok 9 kWh pojemności baterii . Czyli żeby osiągnąć deklarowane przez producenta 60 km przebiegu trzeba osiągnąć średnie zużycie energii na poziomie ok 15 kWh/100km (co jest jak najbardziej wykonalne ale trudne do osiągnięcia w codziennych warunkach). Czysta matematyka.
Skoro samo ogrzewanie zużywa na postoju nawet od 3 do 5kWh (raz nawet przez chwilę pokazywało 7 kWh) a grzeje po kilka razy dziennie po kilkanaście minut na postoju auto z akumulatora żeby wsiadać do ciepłego to nie oczekuje że auto w zimie będzie mi zużywać 15kWh/100 km i
REALNE ZUŻYCIE jakie osiągam w takich warunkach na poziomie nawet 35 kWh/100 km jest dla mnie jak najbardziej do zaakceptowania.
to tak jakby mieć pretensje że TSI które katalogowo ma palić 6,5 l w mieście pali w korkach 13 l
ja tam jestem zadowolony, średnie spalanie PB przy codziennym ładowaniu z gniazdka mam na poziomie 3/100 przy typowo miejskiej jeździe, zapomniałem co to jest skrobanie szyb, wsiadam codziennie do ciepłego nawet przy -15 na zewnątrz
i nie martwię się FAPem, rozgrzewaniem silnika czy gaszeniem na krótkich dystansach co miałem wcześniej przy TDI.
są dni że jeżdżę tylko na samym prądzie.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Zasięg Superb Iv na prądzie
oczywiście ten film może być ok , ale..To_masz pisze: ↑15 lut 2021, o 15:26 póki co obejrzałem sobie jeszcze raz film z jazdy testowej ( https://www.youtube.com/watch?v=5Bh0Ork ... e=youtu.be ) gdzie kierowca robi 54km i 59km. Nie widzę tam żadnych kombinacji co więcej bohater jedzie na "pełnej opcji" z włączonym tempomatem, line assist i klimatyzacją.
już dawno przestałem wierzyć w filmiki z internetu.
nie wiem kim jest ten pan , czy to tester ze skody czy kto..
sądzę ze wystarczy napompować koła na 4at i już się zasięg zwiększy o 10km..