poduszka pasażera
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
poduszka pasażera
Pytanie nie dotyczy superba,
Mam poduszkę pasażera europejską (wtyczka 4-pin), natomiast w oryginale auto z USA, ma poduszkę z jakimś dodatkowym modułem (wtyczka 6-pin), może ktoś orientuje się co to za moduł.
https://allegro.pl/oferta/volvo-s60ii-v ... 9577344907
tutaj widać o co mi chodzi. Wtyczka tego małego modułu jest widoczna na 4-tym zdjęciu (patrząc od tyłu wtyczki głównej)
Zastanawiam się czy to coś wymaga wymiany czy wystarczy przełożyć całość z kablami do poduszki europejskiej
Mam poduszkę pasażera europejską (wtyczka 4-pin), natomiast w oryginale auto z USA, ma poduszkę z jakimś dodatkowym modułem (wtyczka 6-pin), może ktoś orientuje się co to za moduł.
https://allegro.pl/oferta/volvo-s60ii-v ... 9577344907
tutaj widać o co mi chodzi. Wtyczka tego małego modułu jest widoczna na 4-tym zdjęciu (patrząc od tyłu wtyczki głównej)
Zastanawiam się czy to coś wymaga wymiany czy wystarczy przełożyć całość z kablami do poduszki europejskiej
- Rfi
- Posty: 20
- Rejestracja: 1 wrz 2020, o 07:53
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: KRK
Re: poduszka pasażera
Prawdopodobnie jest to dwustopniowa poduszka powietrzna. Jako, że nie wiem jakie to jest auto, to nie jestem w stanie powiedzieć czy to jest poduszka, w której odpalany jest ładunek w zależności od siły uderzenia lub pozycji kierowcy czy też jakiś wymyślny system odpalający oba ładunki w różny sposób w zależności od uderzenia lub pozycji siedzenia. Jest to o tyle istotne, że w tym drugim przypadku jeden ładunek może nie napompować całej poduszki.
W pierwszym przypadku teoretycznie można by się podłączyć do większego ładunku ale podejrzewam, że wtyczka może nie pasować.
Z definicji odradzam grzebania i przerabiania wtyczek i kabli poduszek powietrznych. To jest zbyt ważny element systemu bezpieczeństwa.
W pierwszym przypadku teoretycznie można by się podłączyć do większego ładunku ale podejrzewam, że wtyczka może nie pasować.
Z definicji odradzam grzebania i przerabiania wtyczek i kabli poduszek powietrznych. To jest zbyt ważny element systemu bezpieczeństwa.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: poduszka pasażera
Jak w linku z allegro. poduszka volvo numer oe 30715603.
Jak się dowiedziałem poduszka ma jeden główny ładunek na dwie wtyczki, a "to coś" to dodatkowy ładunek na sznurek. Nie wiem jak to działa, ale takie info dostałem od jednej osoby co regeneruje takie rzeczy. Jestem umówiony z "magikiem" Musimy sprawdzić, czy "nowa" nieregenerowana poduszka na 4-pin będzie zgłaszała uszkodzenie/brak tego ładunku. Jeżeli tak to najszybciej przerzucić kodowanie eeprom sterownika na europejskie, które tego dodatkowego ładunku nie miały w standardzie. W ostateczności zostaje wymiana poduszki, ale rwanie całej deski jakoś nie uśmiecha mi się.
Jak się dowiedziałem poduszka ma jeden główny ładunek na dwie wtyczki, a "to coś" to dodatkowy ładunek na sznurek. Nie wiem jak to działa, ale takie info dostałem od jednej osoby co regeneruje takie rzeczy. Jestem umówiony z "magikiem" Musimy sprawdzić, czy "nowa" nieregenerowana poduszka na 4-pin będzie zgłaszała uszkodzenie/brak tego ładunku. Jeżeli tak to najszybciej przerzucić kodowanie eeprom sterownika na europejskie, które tego dodatkowego ładunku nie miały w standardzie. W ostateczności zostaje wymiana poduszki, ale rwanie całej deski jakoś nie uśmiecha mi się.
- Rfi
- Posty: 20
- Rejestracja: 1 wrz 2020, o 07:53
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: KRK
Re: poduszka pasażera
Serio? Jest ktoś kto regeneruje poduszki powietrzne? Jakoś sobie tego nie wyobrażam, ale jeśli faktycznie tak jest, to za zamontowanie tego powinien być paragraf. Jeżeli ktoś ma chociaż nikłe pojęcie jak są zbudowane i jak działają poduszki, pasy, napinacze pasów, to wie, że takich rzeczy się nie regeneruje. To z definicji jest jednorazowe i materiały użyte do produkcji tych elementów trwale się odkształcają po zadziałaniu. Ja nie chciałbym mieć nikogo na sumieniu.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: poduszka pasażera
Zajrzyj na net. Jest "milion" firm które regenerują poduszki, pasy, całe deski rozdzielcze. Ja kupiłem sprawną używkę i nie mam zamiaru regenerować, ale...
- Rfi
- Posty: 20
- Rejestracja: 1 wrz 2020, o 07:53
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: KRK
Re: poduszka pasażera
Aż sprawdziłem i jestem lekko przerażony. Na prawdę żyłem w nieświadomości. I jak tu kupić używany samochód w Polsce?
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5817
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: poduszka pasażera
Od siebie dodam że oficjalnie używanych tego typu elementów nie wolno montować.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: poduszka pasażera
... zakazany jest prawnie montaż używanych poduszek a co dopiero regenerowanych...:-///
Trzeba mieć kojones
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Trzeba mieć kojones
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: poduszka pasażera
A ściślej rzecz ujmując
Ale...Wykaz części samochodowych, które po demontażu nie mogą być powtórnie zamontowane w innym aucie określa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 28 września 2005 roku (D.U. nr 201). Są to następujące elementy:
poduszki powietrzne z aktywatorami pirotechnicznymi, jednostki ich kontroli elektronicznej i czujniki
klocki i szczęki hamulcowe
przewody i uszczelniacze układu hamulcowego
tłumiki układu wydechowego
przeguby układu kierowniczego i zawieszenia
fotele zintegrowane z pasami bezpieczeństwa lub poduszkami powietrznymi
układ blokady kierownicy
immobilisery wraz z transponderami sterowania elektronicznego
urządzenia przeciwwłamaniowe i alarmowe
elementy elektryczne i elektroniczne układów bezpieczeństwa np. ABS, ESP
przewody paliwowe
filtry jednorazowe i wkłady filtra
zawory recyrkulacji spalin
instalacje zasilania gazem
automatyczne i nieautomatyczne zestawy pasów bezpieczeństwa
pióra wycieraczek szyb
płyny eksploatacyjne
katalizatory
kondensatory zawierające PCB
Analizując ten zapis dokładnie, można wysunąć dwa ważne wnioski, w tym jeden, który prawdopodobnie nie był zamierzeniem ustawodawcy. Mamy na myśli ponowny montaż części wymontowanej w tym samym pojeździe. Na przykład po odkręceniu tłumika celem wymiany zbiornika paliwa, musielibyśmy teoretycznie kupić zgodnie z prawem nowy tłumik. Przepis jest bardzo nieprecyzyjny w tym zakresie, choć domyślamy się, że prawodawcy chodzi o montaż w innym pojeździe.
Drugi wniosek, jaki się nasuwa, jest taki, że przepis jest napisany zbyt ogólnie, by w jakikolwiek sposób miał odniesienie do rzeczywistości. Po pierwsze, wykazuje części, które zagrażają bezpieczeństwu lub środowisku, ale niczego nie zakazuje . Jeżeli już domyślamy się, że tych elementów montować ponownie nie wolno, to nie ma żadnego zapisu o zakazie ich sprzedaży i zakupu. Nie może być, ponieważ katalizator można sprzedać nie tyle do ponownego użycia, co do recyklingu. Wiele z tych elementów można sprzedać po prostu na złom (tłumik, przewody hamulcowe).