Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Kelso
Posty: 128
Rejestracja: 17 lut 2021, o 20:36
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 227/490

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: Kelso »

leszekmw pisze: 6 mar 2021, o 09:13
Kelso pisze: 5 mar 2021, o 06:03 ja z 2 tygodnie temu zrobilem virusa...z seryjnych 189 (ze 190) wpadło 226.5 KM. i moment z 417 na 492NM. Fajnie się teraz auto odpycha :)
nie za wiele tego momentu masz ?
wiesz, nie mnie to oceniać jeśli pytasz o kwestie techniczne...wiedza forumowa, wiedzą forumową, ale wybrałem majstra, który dużo VAgów robi, więc chyba zna się na rzeczy...przynajmniej tak sie wydaje :P

Natomiast, jeżeli chodzi o niuty pod pedałem...no czuć je jest, ale też nie trzeba non toper ich uzywać :lol:
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: leszekmw »

oczywiście..
pojeździsz , zobaczysz..
jak będzie wszsytko ok to niema problemu ..jak coś za ostro to pewnie pierwsze polecą tarcze w skrzyni bo chyba suchą masz jak pamietam.. . ale one też chyba poprawione są od jakiegoś czasu.. .
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: Kuster »

Tak zapytam bo może ktoś będzie wiedział...

Ktoś się już dokopał do informacji jakie są różnice w turbo 150KM vs 190KM(184KM)
Podobno nie są P&P ale może ktoś zna szczegóły?
Jak dbasz tak masz
piotr26
Posty: 298
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: piotr26 »

Ja nie wiem, ale wiem kto wie;)

Dynosoft robił takie auto, więc zapewne pomogą. Sprawdź na ich FB w poście z 26.11.2018.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: Kuster »

piotr26 pisze: 7 mar 2021, o 11:55 Ja nie wiem, ale wiem kto wie;)

Dynosoft robił takie auto, więc zapewne pomogą. Sprawdź na ich FB w poście z 26.11.2018.
Hie hie hie
Dzięki za info
Tyle że...
Nie mam FB :P

Edit!
To jest w Katowicach ^^ 5km od domu to sobie podskocze i popytam
Jak dbasz tak masz
piotr26
Posty: 298
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: piotr26 »

Kuster pisze: 7 mar 2021, o 13:18
piotr26 pisze: 7 mar 2021, o 11:55

Hie hie hie
Dzięki za info
Tyle że...
Nie mam FB :P

Edit!
To jest w Katowicach ^^ 5km od domu to sobie podskocze i popytam
No i pieknie:D

Nie musisz mieć fb. Wpisz w google "dynosoft facebook" i wejdziesz na ich profil, który jest otwarty tzn bez konta i logowania możesz go przeglądać.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: Kuster »

Przestudiowałem, przeanalizowałem i doszedłem do wniosku że...
Turbiny w 2.0tdi czy to 150KM czy 190KM to słabizna... ^^
Tzn na codzienne (spokojne) wojaże ok ale żeby pogonić to trochę lipa...
Szybko wstaje ale tak samo szybko zdycha... sugerując się wykresami od "kreator mocy" max NM ~400/450NM jest przy ~2500RPM (+/-200RPM) a przy końcówce tzn ~4600RPM mamy już AŻ 200NM MNIEJ!

Przy hybrydowym turbo jak sprawdzałem różne źródła to ta różnica zmniejsza się do 100-140NM mniej a spadek ten nie jest taki gwałtowny...

Kolejna kwestia to kasa
Turbina z 190KM(184) to koszt od 900zl wzwyż a turbo hybryda przeważnie 2000zl wzwyż
Niby parametry / cyferki te same a jednak analizując wykresy wychodzi już zupełnie co innego :P
Jak dbasz tak masz
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: mario789 »

Pytanie trochę z innej beczki, sprawdzałeś maxa przed i po wirusie? Tez mam u siebie 190km w klekocie z ośką i tak się prezentował max na budziku bez dłubania w sofcie. Ciekaw jestem ile poleci po zmianie mapy?

https://zapodaj.net/d56fa15a96767.jpg.html

Kolejna kwestia, która mnie pauzuje to sprzęgło i dwumasa. Póki co tylko oryginał, mimo iż na pierwszy montaż szedł luk a na oryginalnych częściach zestaw kręci się w okolicach 5k plus robota
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: CLO27 »

Nic więcej nie poleci chyba że odcinke ci przesuną...przecież v maks jest zależne tylko i wyłącznie od skrzyni...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: yaro_1 »

odcina obrotów jest ustalona zależnie od biegu, czy też te licznikowe to odcinka prędkości i więcej nie da. bo te 4000 to nie jest limit obrotów dla klekota
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: Kuster »

W zależności jaki jest program
Możesz rev limiter zdjąć ale po co męczyć silnik i skrzynię jak jednostka nie generuje już mocy...
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: Kuster »

Sugerując się danymi (przełożenia) z katalogu skody
Dla DSG TDI czy to 110kW czy 140kW i max RPM 4600 i kołach 235/40R19 to Vmax powinien kręcić się w okolicach 280km/h

Liczone na kalkulatorze
https://www.zealautowerks.com/transcalc.php

DSG 5/6 bieg ma inne FD

Co ciekawe PB 280KM przy 4tys RPM powinna mieć 227km/h
A jej max możliwości przy 6500RPM to aż ~370km/h ^^
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: orlik »

Wierzyć mi się nie chcę, że 370
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: Kuster »

orlik pisze: 10 mar 2021, o 22:12 Wierzyć mi się nie chcę, że 370
Wiesz... To jest przelicznik przełożenia ;)
Czy skrzynia w ogóle wytrzyma takie przeciążenia...
Czy silnik i buda dałby radę w ogóle osiągnąć taka moc, przełamać przeciążenia i opory żeby dociągnąć do takich prędkości ^^
Wątpię :P
Jak dbasz tak masz
JankesikTrn
Posty: 37
Rejestracja: 13 mar 2021, o 19:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 235 KM 496 NM
Imię: Łukasz

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: JankesikTrn »

Kuster pisze: 6 mar 2021, o 09:24
leszekmw pisze: 6 mar 2021, o 09:13
Kelso pisze: 5 mar 2021, o 06:03 ja z 2 tygodnie temu zrobilem virusa...z seryjnych 189 (ze 190) wpadło 226.5 KM. i moment z 417 na 492NM. Fajnie się teraz auto odpycha :)
Cześć, mój również po wirusie i wyszło 231 km i 496 NM. Widzę że wartości podobne te silniki osiągają.
ODPOWIEDZ