PowerBox/tunning do Superb SIII

Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 288
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: KriSSo »

Chyba chodziło Ci o to, że nie trzeba upalac, żeby różnicę dostrzec. OK, no więc ja dostrzegam różnicę nawet ze zmienionym IC. Dlatego czasy Dragy wrzucamy zimą, a nie latem :P. Natomiast zgadzam się, że jeśli ktoś robi stage 1 i nie zależy mu na częstym upalaniu, tylko wykorzystuje moc głównie w trasie, żeby sprawniej wyprzedzić, to można sobie odpuścić IC i dodatkowy koszt.
Golf Variant mk7.5
Obrazek
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2989
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: orlik »

Masz rację, pisałem w biegu, a więc prościej: idzie dostrzec różnicę przy zmianie IC. Jako, że robiłem/robię dłuższe trasy w lecie, przy tym dość często wyprzedzałem/wyprzedzam, auto nie łapie tak zadyszki, tzn czuć, że jest mocniejsze i przez to dłuższa trasa w upale jest przyjemniejsza. Można zrobić bez IC stage1, ale przyjdzie lato i nie będzie aż tak przyjemnie jak w zimie. Druga sprawa, zdarza mi się w lecie objechać mocniejsze auta, które nie mają IC zmienionego, gdzie w zimie nie dałbym im rady, więc co nie co to daje sądzę.
Minusem montażu IC, pomijam koszt, jest to, że trzeba już ściągać zderzak, co wiąże się z dłuższym czasem zrobienia auta i tu już wolałbym dołożyć kolejne sianko(2-3tys.) na DP i wystroić w okolice 400/500.

Ja mam IC w przypadku JB4, i dam sobie rękę uciąć, że w dłuższej gorącej trasie nie zamieniłbym się na stage1 bez IC.
Bebok
Posty: 86
Rejestracja: 3 gru 2018, o 16:41
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 342KM 475Nm
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tychy

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Bebok »

Czyli pół na pół z tym IC. No dobrze, a jakieś opinie/doświadczenie z IC Fmic pro? 700zł taniej w stosunku do DO88.
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Tom-Tdi »

Kmink (Tuneforce) ma sprawdzone "akcesoria" w ofercie, także nie zastanawiał bym się długo, tym bardziej, że ma ciut tańsze niż konkurencja.
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: sane »

Bebok pisze: 18 mar 2021, o 04:14 Czyli pół na pół z tym IC. No dobrze, a jakieś opinie/doświadczenie z IC Fmic pro? 700zł taniej w stosunku do DO88.
Odpuść sobie, serio. Z doświadczenia najbliższych znajomych, którzy też chcieli zaoszczędzić, mówię, że nie warto.
Tylko Airtec/Forge/do88/Wagner się sprawdzają.

Co do zasadności IC to warto, jak najbardziej. Jak się dynamicznie jeździ to latem auto bez IC mocno puchnie. Przy trzecim-czwartym rozpędzaniu (w krótkim okresie czasu) od powiedzmy 140 do 180 czuć kotwicę na plecach...
Niższa temperatura w dolocie = większa efektywność spalania = lepsze warunki pracy silnika.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Bebok
Posty: 86
Rejestracja: 3 gru 2018, o 16:41
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 342KM 475Nm
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tychy

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Bebok »

No dobra, to jeszcze czy filtr powietrza typu wkładka np PIPERCROSS PP1895 da choć kilka koni zysku?
To jest wkładka z gąbki - miałem już z czymś takim do czynienia jak wywaliłem cały airbox z motocykla i zastąpiłem go filtrem gąbkowym właśnie. Raz do roku czyszczę, nasączam i jest git. Silnik V2 na przelocie, ale jak się wsłuchać, to da się usłyszeć jak zasysa powietrze do trąbek :)

Czy kilka koni i niutów względem oryginalnego filtra da się uzyskać?
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2989
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: orlik »

Wydaje mi się, że nie ma to sensu. Co najwyżej wsadzić cieńszy filtr od wersji 1.6 w dieslu i wymieniać przy każdej zmianie oleju co 10-15tys. km. A i wywalić wkładkę śniegową z puszki na filtr.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2021, o 18:07 przez orlik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
baarttbaartt
Posty: 422
Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: baarttbaartt »

Wrzuć filtr powietrza Knecht lx3502 za Ok 44 pln.
Jest niższy;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2989
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: orlik »

O dokładnie ten ;)
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1043
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Kuster »

Co się tak ludzie uwzięli na FMIC...
Ja znam pare osób które montowały do m.in. cywilnego Golfa V i VI GTI, A4 B7, czy też rajdowego C3, E46
I z tego co wiem były zadowolene

Zresztą
https://youtu.be/lyj8FD7Bgzc
Jak dbasz tak masz
Bebok
Posty: 86
Rejestracja: 3 gru 2018, o 16:41
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 342KM 475Nm
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tychy

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Bebok »

Widziałem film Jagody.
Tylko tam w kAudi był intercooler wielkości 1/3 tego co jest w Superbie 2.0 272/280 i musiało dojść mocy. A wsadzili największy jaki się zmieści bez przeróbek.
Jakby zmieniali na taki o porównywalnej wielkości, to można by jakieś wnioski wysnuć.
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Tom-Tdi »

Ale Superb też ma gówniany cooler w stosunku do mocy i ilości powietrza, które musi wychłodzić.
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: sane »

Kuster pisze: 23 mar 2021, o 06:49 Co się tak ludzie uwzięli na FMIC...
Nie chodzi o FMICa ogólnie, a o sprzedawany przez nich IC do MQB, który jest po prostu mało wydajny...
Nie zapomnij, że w MQB IC jest za chłodnicami...
Kuster pisze: 23 mar 2021, o 06:49 Zresztą
https://youtu.be/lyj8FD7Bgzc
:D
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: leszekmw »

Tom-Tdi pisze: 23 mar 2021, o 16:42 Ale Superb też ma gówniany cooler w stosunku do mocy i ilości powietrza, które musi wychłodzić.
to chyba problem wszystkich "normalnych" aut..
oszczędność materiału , masy..
Awatar użytkownika
baarttbaartt
Posty: 422
Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: baarttbaartt »

Gdyby ktoś szukał JB4 to się właśnie pojawiło gość dość długo nie może sprzedać już bo w grudniu już miał to wystawione ale ma tez dość wysoka cenę:

https://www.olx.pl/oferta/jb4-box-burge ... HuFRR.html


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ODPOWIEDZ