PowerBox/tunning do Superb SIII

Bebok
Posty: 86
Rejestracja: 3 gru 2018, o 16:41
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 342KM 475Nm
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tychy

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Bebok »

Tłumik wycięty, rura wspawana.
Nie wydaje mi się, żeby było głośniej, a jak jest to ja tego nie zauważam. Nic nie buczy, nie rezonuje - czyli tak jak miało być :)
Może wpływ na wrażenie odsłuchowe ma to, że auto mam wygłuszone w dość dużym stopniu (drzwi, maska, nadkola, bagażnik)
lyzy
Posty: 3
Rejestracja: 1 sie 2016, o 18:20
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: lyzy »

Kuster pisze: 1 kwie 2021, o 20:17
Bebok pisze: 1 kwie 2021, o 14:51 IC wymieniony, auto poskładane, jeździ, błędów brak :) i 500zł zaoszczędzone za robotę
Po świętach zgłaszam się chyba do JKRacing.
Właściciel obiecuje 360/480 dla mojego auta za 2200 + 500 za zmiany nastaw skrzyni.
Tak swoją drogą co zmienia się programem skrzyni? Tylko obroty, przy których następują zmiany biegów?
Dużo 2700...

Nawet Gregor 10 robi taniej
2200 to już za softa i program DSG
to już było, teraz Gregor10 woła już 3500 PLN za stage1
Bebok
Posty: 86
Rejestracja: 3 gru 2018, o 16:41
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 342KM 475Nm
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tychy

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Bebok »

Do innego tunera jednak jadę; wizyta w poniedziałek. Wrzucę wykres.
fabek
Administrator
Posty: 1235
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: fabek »

lyzy pisze: 14 kwie 2021, o 11:07 to już było, teraz Gregor10 woła już 3500 PLN za stage1
chora cena, ale skoro ktoś jest w stanie tyle zapłacić to dlaczego nie.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4039
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: piramida »

Usługa jest tyle warta ile za nią jest w stanie zapłacić klient więc jak liczy za soft 3500 to widocznie ma klientów w tej cenie
Bebok
Posty: 86
Rejestracja: 3 gru 2018, o 16:41
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 342KM 475Nm
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tychy

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Bebok »

Obrazek

Bez przeciągania struny zrobiony program, bo też autem mam zamiar jeszcze przynajmniej 8 lat pojeździć.
Różnica jest spora, zwłaszcza przy starcie. Jestem zadowolony 😄 zwłaszcza za 2000zł
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4039
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: piramida »

8 lat? :o Coś ty chłopie zwariował? :mrgreen:
Bebok
Posty: 86
Rejestracja: 3 gru 2018, o 16:41
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 342KM 475Nm
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tychy

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Bebok »

Kupiłem nowe z myślą o jeżdżeniu przynajmniej 10lat. Nie wiem czy kiedykolwiek jeszcze będzie mnie stać na nowe auto, więc tak to wygląda 😄
Koger
Posty: 26
Rejestracja: 29 cze 2020, o 11:17
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Koger »

Hej hej, dobrzy ludzie!

Powiedzcie czy JB4 ma jakiekolwiek przewagi nad stage 1, jeśli samochód nie jest na gwarancji?

Zbieram się w końcu do zwiększenia mocy mojego Superba i po zgłębieniu tematu byłem przekonany do JB4, głównie ze względu na łatwe usunięcie modyfikacji przy sprzedaży samochodu (albo gdy mi się znudzi/nie spodoba) i możliwość odsprzedaży boxa. Z informacji z netu wychodziło mi taniej kupić JB4, zamontować, potem wymontować i sprzedać, niż robić chip tuning i potem go usuwać znowu u tunera. Poza tym JB4 i stage 1 wydawał się dawać zbliżone efekty, z lekką przewagą chip tuningu.

Najwyraźniej czytałem złe informacje albo coś przekombinowałem, bo przy rozmowie z Unitronic wyszło, że chip tuning i soft skrzyni zrobią w cenie podobnej do całego kosztu JB4 (zakładając 1000 zł straty na odsprzedaży boxa potem), a w razie czego wgrywają oryginalny soft za darmo w 10 minut.

Ogółem to robię sobie prezent na imieniny (a co!) i w JB4 się wczytywałem dłuższy czas, a teraz święto na dniach i już bym chciał to mieć, a nie od nowa zgłębiać temat chip tuningu i softu skrzyni ;)

Z przewag JB4 kojarzę jeszcze możliwość zmiany predefiniowanych map i reszty parametrów na bieżąco, ale ja nie mam zamiaru się w to bawić, wolę zaufać fachowcom.
Czy coś jeszcze warto rozważyć wybierając miedzy JB4 i stage 1?
Ewentualnie na co zwrócić uwagę przy stage 1 i sofcie skrzyni, skoro tuner robi to we własnym zakresie? Wszystkie JB4 działają jakby podobnie, a tutaj to indywidualne strojenie tunera.
A może ktoś robił stage 1 i soft skrzyni w Unitronic i mógłby się wypowiedzieć o efektach?
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: sane »

Unitronic to bardzo dobry tuner, jeden z najstarszych i najbardziej doświadczonych w Polsce, więc jak tak mówi to tak jest. Widocznie są sposoby.
Miałem soft ECU z Unitronic i byłem bardzo zadowolony, więc polecam.

Aczkolwiek z JB4 też byłem mega zadowolony i moje prywatne zdanie jest takie, że jak nie planujesz nic ponad Stage 1, to lepiej iść w JB4. W każdej chwili można wypiąć, wybrać mapę seryjną, pod gorsze paliwo czy tzw. na serwis (moc bardzo mocno obniżona). Osiągi zazwyczaj są zbliżone.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Koger
Posty: 26
Rejestracja: 29 cze 2020, o 11:17
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Koger »

Miałem soft ECU z Unitronic i byłem bardzo zadowolony, więc polecam.
Soft skrzyni też był robiony? Zastanawia mnie jaką różnicę robi - na ile wpływa na szarpanie przy redukcji w okolicach 2k obrotów, czy zmiany dotyczą D i S itp.
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 288
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: KriSSo »

Koger pisze: 21 kwie 2021, o 23:25 Soft skrzyni też był robiony? Zastanawia mnie jaką różnicę robi - na ile wpływa na szarpanie przy redukcji w okolicach 2k obrotów, czy zmiany dotyczą D i S itp.
Standardy strojenia się trochę zmieniły. Soft skrzyni robi się obecnie zasadniczo zawsze nawet przy STAGE 1 u większości porządnych tunerów (chyba że ktoś sobie po prostu nie życzy). Auto jeździ harmonijnie i przyjemnie - zmienia się pewnie parametry, tempo zmiany biegów, poprawia procedury LC itd. Zatem, jeśli zrobisz soft u Aligatora, w CompSport, w Digitun, w Gregor10, w Unitronic, to będziesz miał to wszystko pięknie, harmonijnie zestrojone. To jest między innymi ten powód, dla którego wybieram jednak nie JB4, tylko kompletne strojenie Stage 1.
Golf Variant mk7.5
Obrazek
Koger
Posty: 26
Rejestracja: 29 cze 2020, o 11:17
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Koger »

KriSSo pisze: 22 kwie 2021, o 08:45
Koger pisze: 21 kwie 2021, o 23:25 Soft skrzyni też był robiony? Zastanawia mnie jaką różnicę robi - na ile wpływa na szarpanie przy redukcji w okolicach 2k obrotów, czy zmiany dotyczą D i S itp.
Standardy strojenia się trochę zmieniły. Soft skrzyni robi się obecnie zasadniczo zawsze nawet przy STAGE 1 u większości porządnych tunerów (chyba że ktoś sobie po prostu nie życzy). Auto jeździ harmonijnie i przyjemnie - zmienia się pewnie parametry, tempo zmiany biegów, poprawia procedury LC itd. Zatem, jeśli zrobisz soft u Aligatora, w CompSport, w Digitun, w Gregor10, w Unitronic, to będziesz miał to wszystko pięknie, harmonijnie zestrojone. To jest między innymi ten powód, dla którego wybieram jednak nie JB4, tylko kompletne strojenie Stage 1.
Ekstra, o coś takiego właśnie mi chodziło, dzięki za informacje. Tylko się jeszcze upewnię - ogólne cechy trybów D i S pozostają niezmienione? Czyli D wciąż będzie w miarę mułowaty, spokojny, do miejskiej jazdy, a S będzie wysoko trzymał obroty?
WG
Posty: 214
Rejestracja: 8 cze 2017, o 12:42
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 286KM 620Nm
Imię: Włodek
Lokalizacja: Radonie

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: WG »

http://s-performance.pl/realizacje/tuning/skoda/

Piszą tutaj: "Zwiększenie mocy silnika zazwyczaj wiąże się ze zmniejszeniem zużycia paliwa, spalania. Zazwyczaj spadek spalania wynosi 10 % przy zastosowaniu tuningu stage 1 dla skody."

Ile w tym prawdy? Jak się zmieniło wasze spalanie po tuningu?
Kelso
Posty: 128
Rejestracja: 17 lut 2021, o 20:36
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 227/490

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Kelso »

WG pisze: 22 kwie 2021, o 14:40
Ile w tym prawdy? Jak się zmieniło wasze spalanie po tuningu?
na początku lekko w górę, bo sprawdzałem jak auto idzie...a idzie duzo lepiej...potem przy normalnej jezdzie podobne spalanie.
ODPOWIEDZ