Elastyczność i wyciszenia
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 1065
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Elastyczność i wyciszenia
Minus to spalanie i dodatkowy koszt.
Ja sobie nie wyobrażam sensu 4x4 w takim dupowozie w postaci 1.5 TSI DSG.
Ja sobie nie wyobrażam sensu 4x4 w takim dupowozie w postaci 1.5 TSI DSG.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Elastyczność i wyciszenia
Ciekawe... bo 1.5 TSI to prawie jak 2.0 190KM TDI bez chipów - różnica 0.7s .
Pzdr.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Elastyczność i wyciszenia
Mierzyłeś? Ja brałem z Autocentrum.WG pisze:9.2 vs 7.7 to nie 0.7 różnicy. Nie tylko 0-100 zresztą się liczy.
Tak czy owak 9.2s to 4x4 jest bez sensu?
Teoria ciekawa...
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 214
- Rejestracja: 8 cze 2017, o 12:42
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 286KM 620Nm
- Imię: Włodek
- Lokalizacja: Radonie
Re: Elastyczność i wyciszenia
4x4 ma sens w każdym samochodzie, ja tylko skomentowałem bo mi się liczby nie zgadzały
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Elastyczność i wyciszenia
Wiem:-)WG pisze:4x4 ma sens w każdym samochodzie, ja tylko skomentowałem bo mi się liczby nie zgadzały
To było do kolegi wyżej.
Ale btw skąd masz te wartości?
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 cze 2016, o 13:26
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Elastyczność i wyciszenia
Sam stałem przed podobnym dylematem. Duże kombi z 4x4 do tego w miarę przyzwoitej cenie - w moim przypadku zdecydowałem sie na benzyniaka co mocno ograniczyło wybór: Superb/Passat, A4, Insignia, ew. Subaru.
Na sam koniec zacząłem jeszcze rozważać 2 letnie A6 - tam pewnie będzie ciszej . Ostatecznie zostałem przy Superbie i czekam ...
Na sam koniec zacząłem jeszcze rozważać 2 letnie A6 - tam pewnie będzie ciszej . Ostatecznie zostałem przy Superbie i czekam ...
Re: Elastyczność i wyciszenia
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pomysł jest stąd, że jeżdżę głównie w trasie i po autostradach. Chcę dynamicznie i możliwie cicho. Te parametry to tylko fragment całości:)rezon pisze: ↑23 kwie 2021, o 08:18bardzo trafne. Nie ma jak dobre TSI. Żaden klekot w tych parametrach nie podskoczy.maureliusz pisze: ↑23 kwie 2021, o 07:23 Ja to nie rozumiem wogóle zamysłu autora:
Interesuje mnie w szczególności:
- przyspieszenie 60-100
- przyspieszenie 80-120
- hałas (w db) przy 140kmh
Jeżeli... interesuje kolegę przyśpieszenie i hałas... to skąd pomysł na kurę w dizlu
Generalnie dość mam tych wszystkich testów gdzie nie ma podanych parametrów więcej niż przyspieszenie 0-100. Rozumiem, że wyciszenie zmierzyć trudno, ale elastyczność już chyba niekoniecznie, przyjmując określone obciążenie i suchą nawierzchnię. I potem można skupić się na liczbach i to obiektywnie porównać, a nie czytam "Auto jest bardzo dynamiczne. Auto jest świetnie wyciszone.".
Nie wiem jak w Skodach Superb w 4x4 ale, Ford Mondeo 2.0 TDCI w wersji na 4 koła (mówię o wersji aktualnie w sprzedaży) ma gorsze te elastyczności niż wersja z napędem na przednią oś.
Jeszcze raz dzięki za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam!
- LOPEZZ83
- Posty: 117
- Rejestracja: 23 wrz 2014, o 08:55
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Elastyczność i wyciszenia
Zgadzam się, że 4x4 jest bezpieczne i lepiej się prowadzi, tudzież lepiej przyspiesza. Ale nie uważam, że wybór jest jednoznaczny dla każdego. Ja świadomie wybrałem ośkę, ponieważ warunki użytkowania przeze mnie samochodu nie wymagają napędu 4x4. Każdy musi sam rozważyć za i przeciw.
-
- Posty: 1065
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Elastyczność i wyciszenia
Przy tym samym silniku i różnym napędzie (4x4 vs jedna oś) zawsze elastyczność będzie gorsza w 4x4. Przyjmujemy wersję że powyżej pewnej prędkości ośka nie będzie się ślizgać - 4x4 ma swoje straty i to dodatkowa masa.Michalku pisze: ↑26 kwie 2021, o 14:02Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pomysł jest stąd, że jeżdżę głównie w trasie i po autostradach. Chcę dynamicznie i możliwie cicho. Te parametry to tylko fragment całości:)rezon pisze: ↑23 kwie 2021, o 08:18bardzo trafne. Nie ma jak dobre TSI. Żaden klekot w tych parametrach nie podskoczy.maureliusz pisze: ↑23 kwie 2021, o 07:23 Ja to nie rozumiem wogóle zamysłu autora:
Interesuje mnie w szczególności:
- przyspieszenie 60-100
- przyspieszenie 80-120
- hałas (w db) przy 140kmh
Jeżeli... interesuje kolegę przyśpieszenie i hałas... to skąd pomysł na kurę w dizlu
Generalnie dość mam tych wszystkich testów gdzie nie ma podanych parametrów więcej niż przyspieszenie 0-100. Rozumiem, że wyciszenie zmierzyć trudno, ale elastyczność już chyba niekoniecznie, przyjmując określone obciążenie i suchą nawierzchnię. I potem można skupić się na liczbach i to obiektywnie porównać, a nie czytam "Auto jest bardzo dynamiczne. Auto jest świetnie wyciszone.".
Nie wiem jak w Skodach Superb w 4x4 ale, Ford Mondeo 2.0 TDCI w wersji na 4 koła (mówię o wersji aktualnie w sprzedaży) ma gorsze te elastyczności niż wersja z napędem na przednią oś.
Jeszcze raz dzięki za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam!
Jak jeździsz dużo w trasy to poza klasą premium nie specjalnie na rynku dostaniesz coś lepszego niż Travel Assist w Superbie/Passacie - a to powinno mieć duże znaczenie.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Elastyczność i wyciszenia
Nie chce mi się dalej być piany. Jak mówimy o elastyczności na długiej prostej w słoneczny dzień...to tak będzie o 0,5s ośka szybsza:-)
Do pierwszego ostrego zakrętu lub koleiny z wodą
To trochę jak z zimowkami. Buczą, spalanie rośnie...przecież tydzień w roku można autobusem przejeździć
Myślę że większość jak cały jeden sezon przejedzie 4x4... już do ośki nie będzie chciało wrócić.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Do pierwszego ostrego zakrętu lub koleiny z wodą
To trochę jak z zimowkami. Buczą, spalanie rośnie...przecież tydzień w roku można autobusem przejeździć
Myślę że większość jak cały jeden sezon przejedzie 4x4... już do ośki nie będzie chciało wrócić.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 539
- Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Rafał
Re: Elastyczność i wyciszenia
Cicho w Superbie nie będzie i jeszcze będzie bujać.Michalku pisze: ↑26 kwie 2021, o 14:02Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pomysł jest stąd, że jeżdżę głównie w trasie i po autostradach. Chcę dynamicznie i możliwie cicho. Te parametry to tylko fragment całości:)rezon pisze: ↑23 kwie 2021, o 08:18bardzo trafne. Nie ma jak dobre TSI. Żaden klekot w tych parametrach nie podskoczy.maureliusz pisze: ↑23 kwie 2021, o 07:23 Ja to nie rozumiem wogóle zamysłu autora:
Interesuje mnie w szczególności:
- przyspieszenie 60-100
- przyspieszenie 80-120
- hałas (w db) przy 140kmh
Jeżeli... interesuje kolegę przyśpieszenie i hałas... to skąd pomysł na kurę w dizlu
Generalnie dość mam tych wszystkich testów gdzie nie ma podanych parametrów więcej niż przyspieszenie 0-100. Rozumiem, że wyciszenie zmierzyć trudno, ale elastyczność już chyba niekoniecznie, przyjmując określone obciążenie i suchą nawierzchnię. I potem można skupić się na liczbach i to obiektywnie porównać, a nie czytam "Auto jest bardzo dynamiczne. Auto jest świetnie wyciszone.".
Nie wiem jak w Skodach Superb w 4x4 ale, Ford Mondeo 2.0 TDCI w wersji na 4 koła (mówię o wersji aktualnie w sprzedaży) ma gorsze te elastyczności niż wersja z napędem na przednią oś.
Jeszcze raz dzięki za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam!
Superb jest przeciętnie wyciszony.
-
- Posty: 1065
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Elastyczność i wyciszenia
No to może faktycznie nie bij piany - bo jak już ktoś słusznie wyżej zauważył, 4x4 to nie jest rozwiązanie wszelakich problemówmaureliusz pisze: ↑26 kwie 2021, o 16:30 Nie chce mi się dalej być piany. Jak mówimy o elastyczności na długiej prostej w słoneczny dzień...to tak będzie o 0,5s ośka szybsza:-)
Do pierwszego ostrego zakrętu lub koleiny z wodą
To trochę jak z zimowkami. Buczą, spalanie rośnie...przecież tydzień w roku można autobusem przejeździć
Myślę że większość jak cały jeden sezon przejedzie 4x4... już do ośki nie będzie chciało wrócić.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Mi w komfortowym dupowozie również zupełnie nie po drodze z 4x4.
I żeby nie było że nie wiem z czym 4x4 się je - moje pierwsze auto to A4 B8 2.0 TFSI Quattro S Tronic. Potem po drodze miałem jeszcze jako drugie auto A4 B7 Quattro.
A teraz mam FWD + RWD, choć niedługo drugie auto też pewnie zamieni się na 4x4 (ale to głównie dlatego że ~ 450KM ciężko efektywnie przenieść na asfalt przy RWD).
W przeciwieństwie do wielu różnych wad aut, problem przeciętnego wyciszenia Superba można dosyć prosto rozwiązaćSdss pisze: ↑26 kwie 2021, o 17:11Cicho w Superbie nie będzie i jeszcze będzie bujać.Michalku pisze: ↑26 kwie 2021, o 14:02Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pomysł jest stąd, że jeżdżę głównie w trasie i po autostradach. Chcę dynamicznie i możliwie cicho. Te parametry to tylko fragment całości:)
Generalnie dość mam tych wszystkich testów gdzie nie ma podanych parametrów więcej niż przyspieszenie 0-100. Rozumiem, że wyciszenie zmierzyć trudno, ale elastyczność już chyba niekoniecznie, przyjmując określone obciążenie i suchą nawierzchnię. I potem można skupić się na liczbach i to obiektywnie porównać, a nie czytam "Auto jest bardzo dynamiczne. Auto jest świetnie wyciszone.".
Nie wiem jak w Skodach Superb w 4x4 ale, Ford Mondeo 2.0 TDCI w wersji na 4 koła (mówię o wersji aktualnie w sprzedaży) ma gorsze te elastyczności niż wersja z napędem na przednią oś.
Jeszcze raz dzięki za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam!
Superb jest przeciętnie wyciszony.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Elastyczność i wyciszenia
Tylko akurat na trasie w deszczu, śniegu... 4x4 robi robotę znacznie bardziej niż ... elastyczność od 120 do 160 lub podgrzewanie tyłka.
Słowem dla mnie jedyny argument przeciw to tylko cena.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Słowem dla mnie jedyny argument przeciw to tylko cena.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.