2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: sane »

Chcesz, żeby brzmiało jak seria to bierz środek z eRki i nie szukaj dalej.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
enocylhdclub
Posty: 231
Rejestracja: 30 kwie 2017, o 08:59
Samochód: Inny
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Imię: Dawid

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: enocylhdclub »


Movibonczuk pisze: Moglbym tu zacytowac kolege Piramida z jego pierwszych postow na temat zwyklego “dupowozu”, ktorego nie ma sensu modyfikowac, bo jezdzi super, hebli jak sie nie jezdzi na torze to nie ma co zmieniac bo sa rewelacyjne, a dsg przeciez hula swietnie, ktory zaprzeczal sobie kilkanascie stron dalej :)
Piramida tak zdanie zmieniał jak baba? :D Nieźle
Awatar użytkownika
jimw
Posty: 388
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: jimw »

sane pisze: 26 kwie 2021, o 15:12 Chcesz, żeby brzmiało jak seria to bierz środek z eRki i nie szukaj dalej.
Ja już środek z R-ki mam ;) Pytałem z ciekawości.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Kuster »

Mar-Tec ~500zl sam tłumik
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
Movibonczuk
Posty: 155
Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Movibonczuk »

enocylhdclub pisze: 26 kwie 2021, o 20:11
Movibonczuk pisze: Moglbym tu zacytowac kolege Piramida z jego pierwszych postow na temat zwyklego “dupowozu”, ktorego nie ma sensu modyfikowac, bo jezdzi super, hebli jak sie nie jezdzi na torze to nie ma co zmieniac bo sa rewelacyjne, a dsg przeciez hula swietnie, ktory zaprzeczal sobie kilkanascie stron dalej :)
Piramida tak zdanie zmieniał jak baba? :D Nieźle
Polecam przeczytac te 160 stron. Ewolucja niesamowita. :)
maniek245
Posty: 148
Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: obecnie 380/530

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: maniek245 »

jimw pisze: 25 kwie 2021, o 13:16
maniek245 pisze: 23 kwie 2021, o 18:49 Witam dorzucę swoje trzy grosze. Moja S3fl na seryjnych gratach wydmuchała 360km/450Nm, mój fachman mówi że bez wydechu ciężko będzie coś wydusić więcej i też mam dylemat co z tym fantem zrobić . Po wydechu powinna się pojawić 4 z przodu :)Niedawno wymieniłem wkładkę na K&N ( w intercarsie za darmochę normalnie ) i wyciąłem otwory w dolocie i tą beznadziejną kratkę wyrzuciłem . Jeszcze nie byłem na korekcie, ale tak pod nogą czuć zmianę, Nm poszły trochę ku dołowi , i poprawiła się reakcja na gaz.
Niestety 4 z przodu jest mocno uzależniona od tego, co konkretnie z tym wydechem zrobisz.
Tak wiem zdaję sobie z tego sprawę że to już poważna przeróbka. jak dla mnie to 4 z przodu nie musi być :) wystarczy 390 :) ale żeby było w miarę cicho ?!:) i chcę zostawić GPF. Korzysta ktoś z aktywnej przepustnicy z pilotem ??? :)
maniek245
Posty: 148
Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: obecnie 380/530

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: maniek245 »

jimw pisze: 26 kwie 2021, o 20:28
sane pisze: 26 kwie 2021, o 15:12 Chcesz, żeby brzmiało jak seria to bierz środek z eRki i nie szukaj dalej.
Ja już środek z R-ki mam ;) Pytałem z ciekawości.

Jak głośność w stosunku do serii?
Awatar użytkownika
jimw
Posty: 388
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: jimw »

maniek245 pisze: 27 kwie 2021, o 20:42
jimw pisze: 26 kwie 2021, o 20:28
sane pisze: 26 kwie 2021, o 15:12 Chcesz, żeby brzmiało jak seria to bierz środek z eRki i nie szukaj dalej.
Ja już środek z R-ki mam ;) Pytałem z ciekawości.

Jak głośność w stosunku do serii?
U mnie pojawiło się bardzo delikatne buczenie w okolicach 2000-2100 obrotów. Przy czym jest ono na tyle delikatne, że żona i koledzy twierdzą, że nic nie słyszą ;)
Natomiast, co ciekawe wedle mojego ucha przy prędkościach autostradowych (140-160 km/h) jest ciszej niż na seryjnym tłumiku.
Jednocześnie, gdy się idzie pełnym piecem jest trochę głośniej.

Także ogólnie jest bardzo dobrze. Ale co auto, to inny odgłos. Mam kolegę, który ma L&K w serii, w tym samym silniku co ja (ja mam Sportline, ale przecież wydechy są takie same) i jego auto brzmi inaczej niż moje brzmiało w serii. Na dniach będzie tenże kolega montował tłumik z 7 R-ki, więc zobaczę czy po montażu coś się u niego zmieni w kontekście odgłosów.
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Marek23 »

Ale czy mając Superba z gpf środkowy z golfa r trzeba/ma sens wrzucać tez z wersji z gpf?
Awatar użytkownika
baarttbaartt
Posty: 422
Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: baarttbaartt »

Nie. Tłumik w 272 z gpf jest mniej restrykcyjny.
Jest info na stronie tuneforce o tym. Było tez o tym gdzieś już tu pisane. Wiec w ogóle nie trzeba wrzucać tłumika z golfa r.
To samo mówił Patryk z compsport.

https://tuneforce.pl/chiptuning-skoda- ... -tsi-280km


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Marek23 »

Dzięki za info
piotr26
Posty: 298
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: piotr26 »

Marek23 pisze: 30 kwie 2021, o 01:14 Ale czy mając Superba z gpf środkowy z golfa r trzeba/ma sens wrzucać tez z wersji z gpf?
Jak pisali koledzy wcześniej nie trzeba wymieniać środkowego. Seryjny wydech w wersji 272 z GPF wystarczy do 400 KM. REVO oferuje pakiet na 400 KM bez jakiegokolwiek ruszania wydechu, również do Superba.
piotr26
Posty: 298
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: piotr26 »

sane pisze: 26 kwie 2021, o 10:46
Kuster pisze: 25 kwie 2021, o 20:00Wg. Mnie produkt godny polecenia
No offence, ale polecać można jak się samemu przetestuje.
Ze znajomymi przetestowaliśmy większośc IC w MQB o różnych mocach. Wniosek jest taki, że prawie żaden (bo jest jeden wyjątek) tani IC do MQB się nie sprawdza przy aplikacjach 400+ i tyle. Co z tego, że jest tańszy niż Wagner jak może być(i zazwyczaj będzie) to kasa wyrzucona w błoto.
Rozmiar rdzenia to tylko połowa sukcesu, bo dużo ważniejsza jego konstrukcja czyli przepływ/utrata ciśnienia/szybkość wychładzania.
W MQB IC jest w kanapce pomiędzy chłodnicami i jakość rdzenia jest kluczowa. Natomiast duży rozmiar (szczególnie grubość) działa wręcz na niekorzyść, bo trzeba więcej ciąć. Zresztą, sam Wagner też miał wcześniej lepsze rdzenie. Na dzień dzisiejszy najlepszy zakup do Superba to Forge lub do88 ew. Airtec.

PS. Na te pomiary z hamowni w KVR to patrz z przymrużeniem oka raczej 8-)
Dzięki! Po pozytywnych rekomendacjch tutaj, myślę, że postawię na DO88, tym bardziej, że jest kilkaset zł tańszy niż Forge, więc po co przepłacać, nawet jeżeli bedzie to wymagało nieistotnych ingerencji w plastiki. Do tego TIP. Zastanawiam się jeszcze nad rozwiązaniem JB4 czy program. W sumie JB4 kusi tym, że można jeżdzić na seryjnej mapie, więc na chłopski rozum mimo zainstalowanego boxa nie mamy bardziej wysilonej jednostki napedowej np podczas spokojnej podrózy z rodziną. Czy moje rozumowanie jest słuszne?
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: orlik »

Nie do końca. Jak jeździsz spokojnie z rodziną to auta dalej jest niewysilone.
Awatar użytkownika
Movibonczuk
Posty: 155
Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Movibonczuk »

Ja jeszcze w kwestii hamulcow. Czy orientuje sie ktos co siedzi w Arteonie R?

Obrazek
ODPOWIEDZ