Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
A czy widział ktoś gdzieś jakieś opinie o KW DDC? Kosztuje to w ciul bo 11 koła, ale mamy i gwint i dalej regulacje z guzika, pytanie czy warte to tych 11kafli biorąc pod uwagę, że S3 zostanie ze mną przez najbliższe 3-4 lata.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 11:00
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
ST XA aby zmienić odbicie amortyzatora z tyłu trzeba go wyjąć.
Należy po zdjęciu koła odkręcić gniazdo gorne i mocowanie dolne do wahacza.
Moment dokręcania: 2 śrub gniazda 50 Nm +45stopni, dolnej 70 Nm +180 stopni
Należy po zdjęciu koła odkręcić gniazdo gorne i mocowanie dolne do wahacza.
Moment dokręcania: 2 śrub gniazda 50 Nm +45stopni, dolnej 70 Nm +180 stopni
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
KW DCC to ten sam amor co w KW V2 i ten sam co w st xa. Jeżeli chcesz dopłacać 6 tysięcy za możliwość klikania z przycisku to już twój wybór. Mnie Sane tego uświadomił i doszedłem w końcu do wniosku po długim główkowaniu, że to jednak bez sensu. Teraz sam pod siebie wyregulowałem twardość i zapomniałem o klikaniu z przycisku z auta. Tzn klikam sobie z auta, jak chce utwardzić kierownicę.
-
- Posty: 955
- Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 371 KM/482 Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Poznań
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
Adaptery cancelujące błąd zakładałeś czy wali błędami ?orlik pisze: ↑7 maja 2021, o 10:51KW DCC to ten sam amor co w KW V2 i ten sam co w st xa. Jeżeli chcesz dopłacać 6 tysięcy za możliwość klikania z przycisku to już twój wybór. Mnie Sane tego uświadomił i doszedłem w końcu do wniosku po długim główkowaniu, że to jednak bez sensu. Teraz sam pod siebie wyregulowałem twardość i zapomniałem o klikaniu z przycisku z auta. Tzn klikam sobie z auta, jak chce utwardzić kierownicę.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
Tak zakładałem, nie lubię jak coś wali mi błędem zwłaszcza na desce...
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 11:00
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
Pierwszy pelny tydzień jezdzenia na stxa, tuleje rs i rozporka była wcześniej. Auto ustawione na maks wysoko ale zgodnie z dokumentacją. Jest minus 35 mm do serii. Amortyzatory ustawione na duża miękkość tj 1/4 obrotu z 3,5 obrotu.Koła 17ki. Jezdzi się bardzo komfortowo ale sprezyście, nie buja, nie nurkuje, nie łapie przechyłów. Stało się bezpiecznym i komfortowym autem rodzinnym. Nie wiem dlaczego ale jest ciszej w środku.
Mam pytania do Was: swiatla świecą za nisko, czy wystarczy regulacja śrubokrętem, czy komputer? Radar tempomatu działa ale trzyma wieksze odległości, jest do kalibracji? Smart light asistant działa ale swiatla za nisko, czy też będzie wymagał kalibracji? Czy ladowaliscie auto na gwincie na maks plus rowery na hak? Jak to się ma do przysiadania, czy siada niżej niż seria wtedy i czy lapaliscie przycierki? Jesli tak to którą częścią?
Mam pytania do Was: swiatla świecą za nisko, czy wystarczy regulacja śrubokrętem, czy komputer? Radar tempomatu działa ale trzyma wieksze odległości, jest do kalibracji? Smart light asistant działa ale swiatla za nisko, czy też będzie wymagał kalibracji? Czy ladowaliscie auto na gwincie na maks plus rowery na hak? Jak to się ma do przysiadania, czy siada niżej niż seria wtedy i czy lapaliscie przycierki? Jesli tak to którą częścią?
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
Tak, światła wyregulujesz sam. Ja przez obd eleven robię ustawienie swiatel(wchodzę w tryb ustawiania), kręce (podnoszę/obniżam) na ścianie imbusem/srubokrętem, zatwierdzam nastawy w trybie ustawien i jadę testować na drodze. Jak za nisko podnoszę dalej, jak za wysoko obniżam - sprawdzam to włączając smart light asistant czy dobrze wycina, oraz czy nikogo nie oślepia. Wiem, że ludzie regulują to też bez tego trybu ustawien i ponoć działa, tylko ważne żeby nie zrobić tego na odpalonym silniku, a na samym zapłonie.
Radaru nie kalibrowałem, czy to będać na samych obniżonych springach eibacha czy teraz na gwincie, wszystko działa dobrze. Głośno myślę, ale nie wiem tego na 100% czy ma to wpływ na obliczenie odległości przez radar. Bo swiatła wiadomo, jak auto niżej to swiecą krócej, ale czy radar po obniżeniu inaczej odległość może oszacować? Wydaje mi się, że raczej nie. Najwyżej ustaw, żeby trzymał bliżej już w ustawieniach samochodu (tempomatu) i powinno być dobrze.
Radaru nie kalibrowałem, czy to będać na samych obniżonych springach eibacha czy teraz na gwincie, wszystko działa dobrze. Głośno myślę, ale nie wiem tego na 100% czy ma to wpływ na obliczenie odległości przez radar. Bo swiatła wiadomo, jak auto niżej to swiecą krócej, ale czy radar po obniżeniu inaczej odległość może oszacować? Wydaje mi się, że raczej nie. Najwyżej ustaw, żeby trzymał bliżej już w ustawieniach samochodu (tempomatu) i powinno być dobrze.
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 2 lut 2020, o 18:29
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 430PS/535Nm
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
1/4 obrotu to chyba bardzo miękko, acz pewnie będzie lepiej niż w serii? Producent zaleca 7 na przód i 9 na tył z chyba 16. Mam standard i chyba trzeba zmiękczyć.
Najgorsze że tył trzeba odkręcać górne mocowanie.
PS. Niestety oba tył pociekły mi po gwarancji i czekają na wymianę
Najgorsze że tył trzeba odkręcać górne mocowanie.
PS. Niestety oba tył pociekły mi po gwarancji i czekają na wymianę
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 11:00
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
Hmm a po co tryb ustawiania w obd11 do krecenia wkretakiem? Mialem zamiar pojechac na pierwszy przeglad państwowy i tam ustawiają z obowiązku. Musi być tryb w kompie włączony?orlik pisze: ↑18 maja 2021, o 13:30 Tak, światła wyregulujesz sam. Ja przez obd eleven robię ustawienie swiatel(wchodzę w tryb ustawiania), kręce (podnoszę/obniżam) na ścianie imbusem/srubokrętem, zatwierdzam nastawy w trybie ustawien i jadę testować na drodze. Jak za nisko podnoszę dalej, jak za wysoko obniżam - sprawdzam to włączając smart light asistant czy dobrze wycina, oraz czy nikogo nie oślepia. Wiem, że ludzie regulują to też bez tego trybu ustawien i ponoć działa, tylko ważne żeby nie zrobić tego na odpalonym silniku, a na samym zapłonie.
Radaru nie kalibrowałem, czy to będać na samych obniżonych springach eibacha czy teraz na gwincie, wszystko działa dobrze. Głośno myślę, ale nie wiem tego na 100% czy ma to wpływ na obliczenie odległości przez radar. Bo swiatła wiadomo, jak auto niżej to swiecą krócej, ale czy radar po obniżeniu inaczej odległość może oszacować? Wydaje mi się, że raczej nie. Najwyżej ustaw, żeby trzymał bliżej już w ustawieniach samochodu (tempomatu) i powinno być dobrze.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
Według zaleceń producenta tak. Ustawiałem dwa razy na stacji kontroli pojazdów(na dwóch różnych i właśnie bez włączonego trybu ustawiania) i za każdym razem światła były ustawione za nisko, że nawet podczas wycinania, źle wycinało (czarne pole(wycinania) zamiast na autach widziałem przed autami na drodze).
Mam wrażenie, że podczas ustawiania na stacji bez uruchomienia tego trybu światła są ustawiane za nisko i nie funkcjonuje to poprawnie z momentem załączenia SLA.
Kiedy uruchamiam tryb, załączają się długie i przesłony i wtedy przechodzę do regulacji.
Spróbuj na stacji skoro ustawiają z obowiązku, może akurat się uda. Ale jak będzięsz miał nieprawidłowe wycinanie to zrób tak jak ja robię (albo po prostu sobie je podwyższaj i testuj na drodze czy dobrze widzisz i czy nie razisz w trybie SLA).
Ja mam wrażenie, że stacja nie uwzględnia działania przesłony, bo ona faktycznie nie działa jak auto stoi i ustawiają światła nisko.
I zrozumiałbym, że jedna stacja wali w uja, skasowali hajs i źle ustawili, ale pojechałem na drugą i było niestety tak samo.
Więc stwierdziłem albo jadę do ASO albo sam się bawię. Zrobiłem sam i w końcu jest dobrze. Kiedyś jeszcze spróbuję pojechać na stację(jak będę miał badanie techniczne) i uruchomić im ten tryb, bo jak wiemy nie każda stacja ma sprzęt i wiedzę ustawiania nowoczesnych maskujących świateł i ciekawi mnie czy wtedy ustawią prawidłowo.
Mam wrażenie, że podczas ustawiania na stacji bez uruchomienia tego trybu światła są ustawiane za nisko i nie funkcjonuje to poprawnie z momentem załączenia SLA.
Kiedy uruchamiam tryb, załączają się długie i przesłony i wtedy przechodzę do regulacji.
Spróbuj na stacji skoro ustawiają z obowiązku, może akurat się uda. Ale jak będzięsz miał nieprawidłowe wycinanie to zrób tak jak ja robię (albo po prostu sobie je podwyższaj i testuj na drodze czy dobrze widzisz i czy nie razisz w trybie SLA).
Ja mam wrażenie, że stacja nie uwzględnia działania przesłony, bo ona faktycznie nie działa jak auto stoi i ustawiają światła nisko.
I zrozumiałbym, że jedna stacja wali w uja, skasowali hajs i źle ustawili, ale pojechałem na drugą i było niestety tak samo.
Więc stwierdziłem albo jadę do ASO albo sam się bawię. Zrobiłem sam i w końcu jest dobrze. Kiedyś jeszcze spróbuję pojechać na stację(jak będę miał badanie techniczne) i uruchomić im ten tryb, bo jak wiemy nie każda stacja ma sprzęt i wiedzę ustawiania nowoczesnych maskujących świateł i ciekawi mnie czy wtedy ustawią prawidłowo.
-
- Posty: 599
- Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: południowe mazowsze
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
W moim z 2017r. ustawiam na pracującym silniku imbusem, i podobnie jak orlik robię sporo testów drogowych. Wystarczy jedna wizyta w ASO i światła świecą 10 m przed maską. Zanim nastąpił covid nie miałem problemu, bo podczas przeglądu byłem na hali i przy ustawianiu świateł gość chce obniżać, a ja pytam czy są w normie, on a to, że na granicy, wiec pytam, czy ją przekraczają, on na to, że nie. Wiec mówie mu że ma to zostawić, skoro są w normie. Oni ustawiają wg normy, nie na granicy normy, tylko np na 3/4 normy i twierdzą, że jest dobrze. Aktualnie po ostatnim przeglądzie znów do podniesienia. Strach tym jechać przez miasto, nie mówiąc o trasie, nawet przy dozwolonych prędkościach.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
No właśnie o tym mówię, ustawiają za nisko i jak sami sobie nie ustawimy metodą prób i błedów to strach jeździć.
Ciekawy jeszcze jestem czy gdyby im ustawić ten tryb nastawów przez obd eleven czy coś by nie było lepiej (w sensie czy ten przyrząd by nie widział, że jednak jest daleko od górnej granicy normy i należy światła dać wyżej). Bo robi się paradoks po ich ustawieniach niby w normie, wycinanie jest kilka metrów przez autami jadącymi z przodu. Tak z fabryki te auta nie wyjeżdzały, a też musieli je jakoś ustawić.
Zresztą mając w ciągu kilkunastu lat samochody ze zwykłą żarówką w normalnym kloszu czy to zwykłymi ksenonami w soczewce, nigdy nie miałem problemu po wizycie na ustawianiu świateł - jak ustawili to świeciło zawsze dobrze, a nie jak tu tylko 10m przed maską.
Ciekawy jeszcze jestem czy gdyby im ustawić ten tryb nastawów przez obd eleven czy coś by nie było lepiej (w sensie czy ten przyrząd by nie widział, że jednak jest daleko od górnej granicy normy i należy światła dać wyżej). Bo robi się paradoks po ich ustawieniach niby w normie, wycinanie jest kilka metrów przez autami jadącymi z przodu. Tak z fabryki te auta nie wyjeżdzały, a też musieli je jakoś ustawić.
Zresztą mając w ciągu kilkunastu lat samochody ze zwykłą żarówką w normalnym kloszu czy to zwykłymi ksenonami w soczewce, nigdy nie miałem problemu po wizycie na ustawianiu świateł - jak ustawili to świeciło zawsze dobrze, a nie jak tu tylko 10m przed maską.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 11:00
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
Wrzuccie proszę aby nie było wątpliwości:
1. Gdzie tryb do ustawiania świateł w obd11
2. Którą srubą kręcimy?
1. Gdzie tryb do ustawiania świateł w obd11
2. Którą srubą kręcimy?
- piramida
- Doradca
- Posty: 4040
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
Ja u siebie ustawiłem wysokość imbusem a podczas przeglądu gość twierdzi, że lewe świeci trochę za nisko więc mi podniósł a wydawało mi się, że lewe świeci wystarczająco wysoko aby nie oślepiać
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 11:00
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
St xa jednak wyjmuje chociaż jezdzi super. Zmiana planów. Będzie do sprzedania z przebiegiem 600 km w dobrej cenie.