17-stkę mogę wcisnąć w otwór na zapaskówkę i nie przejmować się, że jadę na "mniejszym kole".
Nie wyobrażam sobie jadąc w dalszą trasę w dodatku nocą, wymieniać dwóch kół bo w jednym dostałem kapcia.
18-stka dojazdówka odpada bo jest do max 80km/h
whity pisze:Ja w ogóle nie mam...soundsystem tam siedzi teraz
Gwarancja mobilności jest od tego!
a co potem??
Rozumiem, że jak złapiesz gumę to laweciarz przyjeżdża w środku nocy z oponą w odpowiednim rozmiarze i zmienia Ci na poczekaniu??
Nie no bądźmy poważni -robię trasy do Niemiec i nie chcę się babrać w odwiedzanie warsztatów oponiarskich po drodze i w skrajnym wypadku szukaniu opony, która będzie taka sama jak pozostałe na aucie.
Co z tego ze jezdzisz po niemczech .... Ja tez, w czym Problem? Jezeli nie są w stanie naprawić auta na miejscu otrzymujesz zastępcze, chyba ze języka nie znasz zeby sie dogadać ...
Pewnie tez na autostradzie bys oponę wymieniał, jezeli by była do wymiany?
Mam pakiet ADAC, więc przyjeżdżają i wymieniają na autostradzie ( o ile jest na co). W dzień nie ma problemu, ale ja walę trasy głównie nocą w dodatku z małym dzieckiem, także chciałbym zminimalizować ryzyko szlajania się po hotelach.
Widzę że od dłuższego czasu nie było dyskusji w tym temacie, mam nadzieję ze ktoś się podłączy.
Kupiłem niedawno w salonie 2.0 TDI 147 kW 7-biegów DSG, zauważyłem że jest koło zapasowe stalowe z oponą 205/55 R16 (jest naklejka na kole że można tylko jechać do 80 km/h) a koła mam 215/55 R 17W i coś mi tutaj się nie zgadza, ta zapasówka jest o mniejszej średnicy. Rozmawiałem w salonie o tym to powiedzieli że skodoskie normy to przewidują i taka różnica jest dopuszczalna do ruchu. Ja to trochę mam inne zdanie a w szczególności że normy ETRTO (organizacja wyznaczająca techniczne standardy dla opon i felg) nie dopuszcza takiej sytuacji. ?
Felgę ma stalową pełnowymiarową (nie wąską), na nią można nałożyć, normalną oponę i będzie tworzyć normalne koło do jazdy, tak, czy się mylę? wiec sama opona jest dojazdowa a nie koło, która nie spełnia norm ETRTO, jest mniejsza w średnicy o około 10%, i to jest OK ?
Natomiast opona, którą w zapasie mi dali, to ContiEcoContact5 205/55R16 91V, czyli normalna opona. Oczywiście na feldze naklejka max80.
Różnica średnicy, to 36 mm, a to już chyba całkiem sporo. I o ile na tył przy ośce, to można spokojnie cisnąć po autostradzie, to już nie wiem, czy na przodzie dyfer nie będzie miał problemu (przegrzanie?).
Jak masz 4x4 to przy takiej feldze (różnej, innej niż reszta) wykryje tą różnicę i poda żebyś sprawdził ciśnienie w oponach
Jak masz ten komunikat to "podobno" nie zapina haldexa więc nie ma się o co bać na tylnej osi.
Przód jak przód poradzi sobie.
Przy wyższych prędkościach (150+) na takim kole wyskakują błędy ABS i kontroli trakcji
Info od kumpla i szwagra którzy użytkują Golfa 7 i Octavie 3 i Tiguana 4x4 (służbówki)
Czy ktoś próbował zapakować w miejsce koła zapasowego/dojazdówki koło o zbliżonej średnicy do oryginalnego np. 215/60 R16 lub 205/65 R16 lub 215/55 R17? Czy jest szansa w ogóle zmieścić takie koło pod podłogę bagażnika?
i jak temat zapasówki rozwiązaliście finalnie u siebie,
kupiłem superb 2.0 fsi ośkę z zestawem naprawczym, chciałbym wywalić te styropiany i włożyć koło pełnowymiarowe czy wejdzie tam pełna 18stka czy brać jakąś 16 co polecacie, wolałbym koło pełnowymiarowe niż dojazdówkę
yogibabu pisze: ↑22 sie 2022, o 10:30
U mnie ori jest 16" pełen wymiar.205/55/16
Dziękuje bardzo za odp, a jakie masz et felgi jakbyś jeszcze zerknął, to będzie można kupić jakakolwiek od VAG o tych parametrach albo nawet od golfa od zony zimówkę włożę na dalsza podróż.