Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 sie 2020, o 12:16
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Imię: Tomek
Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka
U mnie po wymianie sprzęgła jest ok. Jakiś czas temu wymieniłam na Luk i jestem mega zadowolony Zobacz sobie na https://www.sprzeglo.com.pl/czesci/sprz ... opis_start tylko dobierz do swojego modelu po wymianie zobaczysz sporą różnicę.
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka
Pozwolę sobie odświeżyć temat.
Aktualnie kurka stoi bo jestem w delegacji, ale po powrocie zapadła decyzja o wirusie. Rozmawiałem z pracownikiem z CS w Łodzi i powiedział mi, ze jeśli to początek przygody z modzeniem to na sam start proponuje wirusa i wtedy się zobaczy czy będzie ochota na więcej.
Mówił, ze bezpiecznie w mojej konfiguracji ( oska, manual 190km diesel) będzie 440-450 niuta i około 220km.
Pytanie do Was, co byście zrobili gdybyście chcieli od razu lecieć bardziej?
Aktualnie kurka stoi bo jestem w delegacji, ale po powrocie zapadła decyzja o wirusie. Rozmawiałem z pracownikiem z CS w Łodzi i powiedział mi, ze jeśli to początek przygody z modzeniem to na sam start proponuje wirusa i wtedy się zobaczy czy będzie ochota na więcej.
Mówił, ze bezpiecznie w mojej konfiguracji ( oska, manual 190km diesel) będzie 440-450 niuta i około 220km.
Pytanie do Was, co byście zrobili gdybyście chcieli od razu lecieć bardziej?
Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka
Jestem również po zabiegu.
Tak wyglądało w serii
Tak po modyfikacji
Całość strojenia około 7 godzin, pierwsza próba wyszła 231 km i 470 Nm , później trochę zdusili z obawy o dwumas i temperaturę spalin.
Podobno te silniki wymagają trochę zabawy, i nie można przesadzić. Wrażenia po są jak najbardziej pozytywne.
Tak wyglądało w serii
Tak po modyfikacji
Całość strojenia około 7 godzin, pierwsza próba wyszła 231 km i 470 Nm , później trochę zdusili z obawy o dwumas i temperaturę spalin.
Podobno te silniki wymagają trochę zabawy, i nie można przesadzić. Wrażenia po są jak najbardziej pozytywne.
Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka
A jaki jest bezpieczny zakres wzrostu mocy dla sprzegła i dwumasy? Mam 2.0 TDI 140 KM i korci mnie podnieść moc na te 180-200 KM. Problemem podobno bardziej jest moment niż moc. Nie mam DSG wiec z tego co czytam kolegów to jest raczej zaleta w tym przypadku tak?
Ostatnio zmieniony 20 paź 2021, o 05:42 przez Otrzeci, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kuster
- Posty: 1050
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka
Nie wiem czy taka zaletą ten manual... Zobacz ile kosztuje sprzeglo z dwumasem do MT a jak to się ma w AT
Jak dbasz tak masz
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka
Prawie 5k klamoty ale jest szansa, ze w przyszłym roku wyjdą już zamienniki bo kura przekroczy próg magicznych 7 lat na rynku ( takie nieoficjalne info dostałem od pracownika Aso - ze jak furka jest świeża to producent nie zezwala na produkcje zamienników tylko na oryginałach ma wszystko iść - pożyjemy zobaczymy )
Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka
Ale rozumiem, że zakładamy sytuację, że przesadzi sie z tuningiem. Na chwilę obecną auto ma tylko 105 tys. km przebiegu Z tego co koledzy tutaj pisali to manual jest bezpieczniejszy pod katem modyfikacji. Teraz mam 320 Nm i 140 KM w teorii. Ale chciałbym zrobić tak 180-200 KM. Czy seryjny dwumas i sprzęgło wytrzyma to?
Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka
Ja mam Superba II wiec są dwumasy Luka za 1400-1500 zł. Ale co z tego. Jak zrobie za mocny program to nowe kolo raczej duzo dluzej nie wytrzyma. Interesuje mnie bardziej jaki zapas jest na seryjnym dwumasie żeby bezpiecznie podnieść moc silnika.mario789 pisze: ↑19 paź 2021, o 22:25Prawie 5k klamoty ale jest szansa, ze w przyszłym roku wyjdą już zamienniki bo kura przekroczy próg magicznych 7 lat na rynku ( takie nieoficjalne info dostałem od pracownika Aso - ze jak furka jest świeża to producent nie zezwala na produkcje zamienników tylko na oryginałach ma wszystko iść - pożyjemy zobaczymy )
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka
Tu już powinieneś zdać się na tunera. Weź tez pod uwagę to jak jeździsz. Jak mogę powiedzieć po sobie. Przez pierwsze dwa tygodnie spalanie w mieście miałem plus 2-3l bo się „bawiłem” tym momentem. Teraz praktycznie powróciłem do starego stylu jazdy i moment wykorzystuje do przeskoczenia z pasa na pas” i spalanie poszło w dół o jakieś 0.5l. Wszystko zależy jak jeździsz w jakim stanie jest Twój superb ( wtryski, turbo etc) i przede wszystkim kto Ci to zrobi.
Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka
bylem w unitronicu ale nie chcial powiedziec ile to jest bezpieczenie w takiej Skodzie. Mowił że jedni robią +100 Nm inni tylko plus 80 Nm a jeszcze inni ponad 100 Nm. niby znawca tematu ale szczerze mowiac nic mi konkrentie nie powiedzial i mialem wrazenie zeby od niego sp...adał. do tego prawie 2000 zł za program. I w zasadzie ani jakiejs gwrancji ani wytlumaczenia. Nie wiem czy u Was też tak bylo? Rozmowa wygladala tak jakbym bral udział w rosyjskiej ruletce - moze sie uda, a moze sie nie uda. Dziwny typ.mario789 pisze: ↑20 paź 2021, o 08:18 Tu już powinieneś zdać się na tunera. Weź tez pod uwagę to jak jeździsz. Jak mogę powiedzieć po sobie. Przez pierwsze dwa tygodnie spalanie w mieście miałem plus 2-3l bo się „bawiłem” tym momentem. Teraz praktycznie powróciłem do starego stylu jazdy i moment wykorzystuje do przeskoczenia z pasa na pas” i spalanie poszło w dół o jakieś 0.5l. Wszystko zależy jak jeździsz w jakim stanie jest Twój superb ( wtryski, turbo etc) i przede wszystkim kto Ci to zrobi.
Kogoś możesz poleci z Warszawy lub okolic? Tak do 100 km od Wawy powiedzmy.
Ja mam tylko 100 tys. km przebiegu od nowości. Auto zadbane.
- Kuster
- Posty: 1050
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka
Hahaha a co ty oczekujesz że ktoś ci zapewni że w TWOIM egzemplarzu wyjdzie to co powie tuner?Otrzeci pisze: ↑20 paź 2021, o 09:29bylem w unitronicu ale nie chcial powiedziec ile to jest bezpieczenie w takiej Skodzie. Mowił że jedni robią +100 Nm inni tylko plus 80 Nm a jeszcze inni ponad 100 Nm. niby znawca tematu ale szczerze mowiac nic mi konkrentie nie powiedzial i mialem wrazenie zeby od niego sp...adał. do tego prawie 2000 zł za program. I w zasadzie ani jakiejs gwrancji ani wytlumaczenia. Nie wiem czy u Was też tak bylo? Rozmowa wygladala tak jakbym bral udział w rosyjskiej ruletce - moze sie uda, a moze sie nie uda. Dziwny typ.mario789 pisze: ↑20 paź 2021, o 08:18 Tu już powinieneś zdać się na tunera. Weź tez pod uwagę to jak jeździsz. Jak mogę powiedzieć po sobie. Przez pierwsze dwa tygodnie spalanie w mieście miałem plus 2-3l bo się „bawiłem” tym momentem. Teraz praktycznie powróciłem do starego stylu jazdy i moment wykorzystuje do przeskoczenia z pasa na pas” i spalanie poszło w dół o jakieś 0.5l. Wszystko zależy jak jeździsz w jakim stanie jest Twój superb ( wtryski, turbo etc) i przede wszystkim kto Ci to zrobi.
Kogoś możesz poleci z Warszawy lub okolic? Tak do 100 km od Wawy powiedzmy.
Ja mam tylko 100 tys. km przebiegu od nowości. Auto zadbane.
Wjedzie na rolki, zrobi program, będzie 80NM będzie foch bo obiecał więcej
Zrobi 130NM pojeździsz 1-2-3tys km, jebnie coś i będzie foch bo tuner spieprzył...
Wejdź na pierwszą lepsza stronę np
https://www.kreatormocy.pl/katalog/skod ... cr-140-km/
Możesz liczyć że będzie zbliżony wynik i tyle
Diagnostyka zweryfikuje wszystko czy turbo jest ok, przepływy, wtryski itp itd
Dwumas że sprzęgłem może jebnąć bo 100km od moda jak i po 10-50tys km...
Nikt ci nie da gwarancji na wszystko bo też nikt nie wiem jak jeździsz
Będziesz strzelał że sprzęgła albo szarpał biegami to szybciej poleci nawet w serii
Jak dbasz tak masz
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka
Dokładnie tak jak Kuster pisze
Wszystko zależy od stylu jazdy, stanu technicznego pojazdu a także samego tunera.
Cena 2k to tyle biorą Compsporty. Jeśli chodzi o Wawe to poleciłbym Kiviego ale trzeba zaznaczyć, ze ma nie być pod „korek” z wynikiem tylko optymalnie. Co do Twojego odczucia jeśli sam piszesz, ze tuner nie zrobił na Tobie dobrego wrażenia to może go odpuść
Na stronie która Ci podrzucił Kuster masz przybliżone wartości, nikt szklanej kuli nie ma żeby określić co do km i nm ile wyjdzie u Ciebie
Wszystko zależy od stylu jazdy, stanu technicznego pojazdu a także samego tunera.
Cena 2k to tyle biorą Compsporty. Jeśli chodzi o Wawe to poleciłbym Kiviego ale trzeba zaznaczyć, ze ma nie być pod „korek” z wynikiem tylko optymalnie. Co do Twojego odczucia jeśli sam piszesz, ze tuner nie zrobił na Tobie dobrego wrażenia to może go odpuść
Na stronie która Ci podrzucił Kuster masz przybliżone wartości, nikt szklanej kuli nie ma żeby określić co do km i nm ile wyjdzie u Ciebie
Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka
Rozumiem, rozumiem. Bardziej chodziło mi to, że jak ktoś robi zawodowo programy to chyba wie mniej wiecej ile wytrzymuje seryjne sprzęglo dwumasa itd. nie chce najwiecej jak sie da, po prostu wiecej i w granicach mozliwosci seryjnych cześci. wiem że np. te skrzynie DSG maja konkretne wartosci Nm do ilu wytyrzmują. to chyba i w manualu tez cos wiadomo?
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 13 mar 2021, o 19:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 235 KM 496 NM
- Imię: Łukasz
Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka
Koledzy ja mam 190 manual ośka zrobioną na 230 koni i 496 nm... i szkoda że byłem wtedy taki zielony i niedoczytany jak to robiłem a tuner nie podpowiedział mi że bezpiecznie dla manula to 220 i max 460 nm. Po ostrzejszej jeździe u mnie zagrzało i sprzęgło skleiło ( bardzo wolno odbijało) no i musiałem wymienić komplet a jak wiecie do manuala to około 5k.
- Kuster
- Posty: 1050
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka
Coś za coś... Kupiłeś normlane sprzeglo? Ja oddawał bym na obicie w jakiejś firmie żeby to wytrzymało bo zaś za kilkadziesiąt tys km klęknieJankesikTrn pisze: ↑24 paź 2021, o 12:50 Koledzy ja mam 190 manual ośka zrobioną na 230 koni i 496 nm... i szkoda że byłem wtedy taki zielony i niedoczytany jak to robiłem a tuner nie podpowiedział mi że bezpiecznie dla manula to 220 i max 460 nm. Po ostrzejszej jeździe u mnie zagrzało i sprzęgło skleiło ( bardzo wolno odbijało) no i musiałem wymienić komplet a jak wiecie do manuala to około 5k.
Jak dbasz tak masz