DPF i osmolona rura

Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

DPF i osmolona rura

Post autor: Picasso »

Witam,
koledzy zrobiło się ciepło i pojawiła mi się sucha sadza na końcówkach wydechu.
Autem bujam od stycznia i w zimie nie zauważyłem tego zjawiska.
Co może być przyczyna?
DPF jest wypala się co 300 - 600 km w zależności od stylu jazdy .
Sprawdzałem mu ciśnienie na jałowym ma ok 5 przy bucie do 3500 obrotów maksymalne ciśnienie jakie zanotował vcds to 165
Jedyne co mi sie rzuciło w oczy na pomiarach to sadza zmierzona zwykle na minusie
Zawartość popiołu w oleju 0,07 - nalot 125000.
Letnie paliwo mu nie służy? Czy dpf wyzionął ducha i przepuszcza sadze?
Styl jazdy raczej EKO po lokalnych drogach do 120 km/h wiec zwykle nie przekracza 2500 obrotów.

Może ktoś podpowie co jeszcze zdiagnozować. Błędów żadnych nie mam. Auto dobrze się wkręca na obroty.

Dzięki za sugestie.
fabek
Administrator
Posty: 1238
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DPF i osmolona rura

Post autor: fabek »

Wtryski korekty pokaż.

Robiłeś logi dynamiczne turbo i przepływka?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: DPF i osmolona rura

Post autor: Picasso »

Fabek, Wtryski logowałem zaraz po zakupie były raczej ok. Korekty nawet na zimnym nie przekraczły -+ 1. Ale zrobię to jeszcze raz.
Natomiast w sprawie turbo i przepływki prosiłbym o pomoc jakie konkretnie dane podstawić do logowanie?
Czy do przepływki wystarcza tylko masy powietrza a do turbo ciśnienia doładowania? Czy coś jeszcze jest istotne?
fabek
Administrator
Posty: 1238
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DPF i osmolona rura

Post autor: fabek »

Pokaż korekty na rozgrzanym.

Logi dynamiczne, turbo rzeczywista i zadana, przepływka rzeczywista i zadana, obroty. Lekka górka, 3-ci bieg i pedał w podłogę.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
oolsztyniak
Posty: 293
Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 km / 436 Nm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DPF i osmolona rura

Post autor: oolsztyniak »

U mnie smoli rury tak samo, czy zima czy lato :)
A podczas programu potrafił w okolicach 4000 obrotów puszczać bąka czarnego.

DPF jest, logi, korekty i inne badziewia tuner sprawdzał i mówił, że w normie.
Obstawiam (chwilowo) , że silnik dostał drugie życie i wywala "złogi z płuc".
Zobaczę za kilka tysięcy km czy się poprawiło czy pogorszyło.

Kolega przy tym samym silniku ale bez aktualizacji softu po aferze spalinowej rury ma czyste.
Ja po aktualizacji zacząłem mieć czarne
fabek
Administrator
Posty: 1238
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DPF i osmolona rura

Post autor: fabek »

oolsztyniak pisze: 5 lip 2021, o 07:56 Kolega przy tym samym silniku ale bez aktualizacji softu po aferze spalinowej rury ma czyste.
Ja po aktualizacji zacząłem mieć czarne
no to daje do myślenia nie? :) po dieselgate egr pracuje jak oszalały i są częstsze dopały dpf.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
oolsztyniak
Posty: 293
Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 km / 436 Nm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DPF i osmolona rura

Post autor: oolsztyniak »

Przecież ja wiem, że dieselgate to nic dobrego, z zasłyszanego pracownika ASO podobno wszystko z recyrkulacji pracuje 3x częściej niż przed.
Gdyby egr miał być off to chyba też dpf out?

co dziwne u mnie DPF jakoś często się nie wypala, niektórzy piszą że co 300 km , ja u siebie wręcz tego nie zauważam
Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: DPF i osmolona rura

Post autor: Picasso »

No właśnie słyszałem ze po dieselgate u niektórych smoli rury. Zauważyłem ze to bardzo smoli jak jest mega ciepło tak w okolicach 30 stopni. Teraz jak się trochę ochłodziło jest mniej tej sadzy. Bo wytarłem jakieś 200 km temu i jest tylko taki mały nalocik. Aktualnie zainwestowałem z ojcem w dystrybutor i zamówilismy ON B0 bez tego Bio szajsu i powiem Wam ze silnik inaczej na tym pracuje jest cichutko- może i tej sadzy będzie mniej. Rozpocząłem dopiero drugi bak ale widać różnicę. Najgorzej mój silnik pracował na ON z Orlenu.
fabek
Administrator
Posty: 1238
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DPF i osmolona rura

Post autor: fabek »

Kiedyś robilismy mały research i porównanie softu przed i po dieselgate. To prawda z egr-em, częściej pracuje, jest jeszcze ciekawostka że więcej pali, bo chce jak najszybciej nagrzać silnik. Widoczne szczególnie zimą.

Ps. B0 to totalna petarda.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: DPF i osmolona rura

Post autor: Picasso »

Poniżej logi turbo, przepływka i wtryski, górka i but w pidłoże zaznaczone na zielono, górka nawet spora była, nie doszedłem jednak z obroda mi do końca bo inne auto mi wyjechało

https://drive.google.com/file/d/1kjXz3k ... p=drivesdk

Ponize dane z szyny paliwowej
te są na ON B0:
IDE01387 Wtryskiwacz 1: punkt 1 kalibracji cinienia na szynie paliwowej 1.55 s
IDE01388 Wtryskiwacz 1: punkt 2 kalibracji cinienia na szynie paliwowej -1.85 s
IDE01389 Wtryskiwacz 1: punkt 3 kalibracji cinienia na szynie paliwowej 0.55 s
IDE01390 Wtryskiwacz 2: punkt 1 kalibracji cinienia na szynie paliwowej 1.05 s
IDE01391 Wtryskiwacz 2: punkt 2 kalibracji cinienia na szynie paliwowej -0.30 s
IDE01392 Wtryskiwacz 2: punkt 3 kalibracji cinienia na szynie paliwowej 0.00 s
IDE01393 Wtryskiwacz 3: punkt 1 kalibracji cinienia na szynie paliwowej -34.55 s
IDE01394 Wtryskiwacz 3: punkt 2 kalibracji cinienia na szynie paliwowej -6.20 s
IDE01395 Wtryskiwacz 3: punkt 3 kalibracji cinienia na szynie paliwowej -12.60 s
IDE01396 Wtryskiwacz 4: punkt 1 kalibracji cinienia na szynie paliwowej 11.55 s
IDE01397 Wtryskiwacz 4: punkt 2 kalibracji cinienia na szynie paliwowej 4.60 s
IDE01398 Wtryskiwacz 4: punkt 3 kalibracji cinienia na szynie paliwowej -8.10 s

A tutaj dane z szyny na paliwie z orlenu:

IDE01387 Wtryskiwacz 1: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej -1.30 µs
IDE01388 Wtryskiwacz 1: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 3.80 µs
IDE01389 Wtryskiwacz 1: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej -1.20 µs
IDE01390 Wtryskiwacz 2: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 11.90 µs
IDE01391 Wtryskiwacz 2: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 9.75 µs
IDE01392 Wtryskiwacz 2: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 1.35 µs
IDE01393 Wtryskiwacz 3: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej -8.50 µs
IDE01394 Wtryskiwacz 3: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 1.15 µs
IDE01395 Wtryskiwacz 3: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej -14.80 µs
IDE01396 Wtryskiwacz 4: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 24.15 µs
IDE01397 Wtryskiwacz 4: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 11.10 µs
IDE01398 Wtryskiwacz 4: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej -5.30 µs

Jak widać różnią się znacznie fakt ze te drugie są z przełomu marca i kwietnia a więc było wtedy zimno.
fabek
Administrator
Posty: 1238
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DPF i osmolona rura

Post autor: fabek »

Przepływka do wymiany, za mało powietrza widzi. Kup oryginał lub boscha. Filtr powietrza do wymiany również.

Wtryski są bdb.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: DPF i osmolona rura

Post autor: Picasso »

Dzièkuje Fabek za diagnozę. Czy za nim wydam 350 zł. na przepływomierz Bosch (oryginału nie udało mi się namierzyć) powinienem coś jeszcze sprawdzić co może być odpowiedzialne za zbyt mały przepływ powietrza? Filtr wymieniałem jakies 5000 km temu-załozony MAAN- może jakiś badziewny.
Dlaczego nie wywala błędu?
Jeśli to nie tajemnica możesz podać dla potomnych w jaki sposób przeliczyć te g/s na mg/na suw.
Czy po wymianie robić jakies dopasowanie VCDS?
fabek
Administrator
Posty: 1238
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DPF i osmolona rura

Post autor: fabek »

Przepływka po prostu się zużywa jak wszystko inne i mimo słabych parametrów błędu nie wywali.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: DPF i osmolona rura

Post autor: Picasso »

Fabek a czy np źle pracujàcy zawór EGR gdy się np. nie domyka może powodować takie historie ze zbyt słabym dopływem powietrza.
może zrobic jeszcze jakieś logi z pracy egr jeśli tak jakie dane podstawić do testu
fabek
Administrator
Posty: 1238
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DPF i osmolona rura

Post autor: fabek »

Będzie także kopcić i mocy nie będzie miał.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
ODPOWIEDZ