Lepsze osiągi pracy silnika

Awatar użytkownika
Piotrsli102
Posty: 140
Rejestracja: 22 gru 2020, o 19:19
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 182
Imię: Piotr

Lepsze osiągi pracy silnika

Post autor: Piotrsli102 »

Mam Superba 3 z silnikiem 150KM zmienionego na hamowni na 182KM. Olej napędowy specjalnie leję ten lepszy V-Pover. Chciał bym się was spytać czy jest mozliwość przerobienia tego silnika na lepsze efekty, tzn. lepsze pszyśpieszenie, lepsze osiągi w pracy. Nie chciał bym go zmieniać bo wnętrze mam przerobione na te z najwyższej półki tj. Laurin&Klement. Silnik też ma nowy rozrząd, nowy pasek z napinaczem, ostatnio wymieniałem: wszystkie filtry, olej DSG, olej silnikowy, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy, tarcze i klocki na te wentylowane dziurkowane z nacięciami z wyższej półki. Gdzieś czytałem na zagranicznych stronach że koles przerabiał sobie dolot i wydech ale nic konkretnie nie opisał. Czy macie jakies pomysły czy lepiej to odpuścić.
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lepsze osiągi pracy silnika

Post autor: sane »

Można zrobić swapa na BiTDI i zrobić go na 320/600. Jeździ taka Octavia RS w PL.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
Piotrsli102
Posty: 140
Rejestracja: 22 gru 2020, o 19:19
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 182
Imię: Piotr

Re: Lepsze osiągi pracy silnika

Post autor: Piotrsli102 »

Tylko czy taki silnik to wytrzymie i na czym to konkretnie polega. Do kogo iść w tej sprawie
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Lepsze osiągi pracy silnika

Post autor: kefirek »

SWAP = wymiana silnika, czyli wszystkie Twoje inwestycje w paski, rozrządy, płyny chłodnicze, filtry idą w gwizdek. Podobnie zresztą jak heble, bo pewnie masz standardowe tarcze 312mm, a utrzymać takie 600Nm w ryzach to trzeba mieć czym. Generalnie taki SWAP fajna ale kosztowna sprawa, zwłaszcza że BiTDI było składane ze skrzynią DQ500, a Ty pewnie masz DQ250, więc dochodzi jeszcze kwestia wymiany DSG.
oolsztyniak
Posty: 293
Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 km / 436 Nm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Lepsze osiągi pracy silnika

Post autor: oolsztyniak »

już sama wymiana turbo i coolera pomoże .
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1043
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Lepsze osiągi pracy silnika

Post autor: Kuster »

Piter zostaje Ci w zasadzie tylko wymiana turbo na większe
1. Z wersji 184/190KM
Da to max 220KM 450NM
2. Hybryda
W zależności jaka... możesz zrobić też jak ta w/w ale będzie miała inny przebieg mocy albo jeszcze mocniejsza na 240-250KM

Coolera nie zmienisz bo w TDi mamy wodny...
Chyba że oddasz jakiemuś magikowi przerobic coolera z 2.0 BiTDi bo jest większy ale efekty nie będą powalać

Wydech 2.25" w dieslu spokojnie wystarczy pod wyższe moce nawet 300KM

Program DSG miałeś robiony? Jak nie to przydałoby się go zrobić

Do większych mocy musiałbyś już myśleć o wywaleniu ekologii
Wtryskiwacze tak samo trzeba by zmienić na wydajniejsze

Pompa paliwa ITP it'd

Poczytaj sobie tutaj:
https://www.darksidedevelopments.co.uk/ ... cuna-cupa/
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
Piotrsli102
Posty: 140
Rejestracja: 22 gru 2020, o 19:19
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 182
Imię: Piotr

Re: Lepsze osiągi pracy silnika

Post autor: Piotrsli102 »

Może macie jakiś pomysł jak osiągnąć lepsze efekty pedału gazu, chodzi mi o to, co można zrobić żeby po wciskaniu gazu silnik od razu reagował a nie z opóźnieniem co to mnie właśnie bardzo męczy
Kelso
Posty: 128
Rejestracja: 17 lut 2021, o 20:36
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 227/490

Re: Lepsze osiągi pracy silnika

Post autor: Kelso »

Piotrsli102 pisze: 6 lip 2021, o 20:55 Może macie jakiś pomysł jak osiągnąć lepsze efekty pedału gazu, chodzi mi o to, co można zrobić żeby po wciskaniu gazu silnik od razu reagował a nie z opóźnieniem co to mnie właśnie bardzo męczy
Soft skrzyni.
Awatar użytkownika
Piotrsli102
Posty: 140
Rejestracja: 22 gru 2020, o 19:19
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 182
Imię: Piotr

Re: Lepsze osiągi pracy silnika

Post autor: Piotrsli102 »

Pełne nowe oprogramowanie skrzyni DSG jest zrobione. Bardzo duzo to mi dało co do dobrania zmiany biegów przy odpowiedniej prędkości podczas jazdy, lecz wciąz mi tego brakuje. Często występują takie sytuacje gdy chce szybko kogoś wyprzedzić, wciskam pedał a on dopiero po chwili reaguje a nie od razu
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1043
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Lepsze osiągi pracy silnika

Post autor: Kuster »

Masz Diesla nie oczekuj cudów
Zainwestuj w PedalBox
Jak nie pomoże (a pewnie nie pomoże do końca) to spróbuj z hybrydowym turbo
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
Piotrsli102
Posty: 140
Rejestracja: 22 gru 2020, o 19:19
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 182
Imię: Piotr

Re: Lepsze osiągi pracy silnika

Post autor: Piotrsli102 »

kefirek pisze: 6 lip 2021, o 10:14 SWAP = wymiana silnika, czyli wszystkie Twoje inwestycje w paski, rozrządy, płyny chłodnicze, filtry idą w gwizdek. Podobnie zresztą jak heble, bo pewnie masz standardowe tarcze 312mm, a utrzymać takie 600Nm w ryzach to trzeba mieć czym. Generalnie taki SWAP fajna ale kosztowna sprawa, zwłaszcza że BiTDI było składane ze skrzynią DQ500, a Ty pewnie masz DQ250, więc dochodzi jeszcze kwestia wymiany DSG.
Tarcze z przodu mam 340mm a z tyłu 310mm
Kelso
Posty: 128
Rejestracja: 17 lut 2021, o 20:36
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 227/490

Re: Lepsze osiągi pracy silnika

Post autor: Kelso »

Piotrsli102 pisze: 7 lip 2021, o 07:01 Pełne nowe oprogramowanie skrzyni DSG jest zrobione. Bardzo duzo to mi dało co do dobrania zmiany biegów przy odpowiedniej prędkości podczas jazdy, lecz wciąz mi tego brakuje. Często występują takie sytuacje gdy chce szybko kogoś wyprzedzić, wciskam pedał a on dopiero po chwili reaguje a nie od razu
to jest diesel..nie spodziewaj sie nie wiadomo jakiej reakcji na gaz...on ma jechac momentem, ale tyle jest teraz elektroniki nawalonej, ze to musi te pol sekundy pomyslec. taka przypadlosc. jezdzilem kurczakiem 280km i jest podobnie przy szybkim wcisnieciu gazu.

Bolidu nie zrobisz domowymi sposobami. inwestowac sie nie oplaca, bo lepiej sprzedac i kupic juz co ma kopniecie w krzyż. ja mam u siebie ok 230 koni i tez jakos idealnie nie jest.
Harrytybet2020
Posty: 2
Rejestracja: 12 sty 2021, o 20:45
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz

Re: Lepsze osiągi pracy silnika

Post autor: Harrytybet2020 »

ja mam te 2.0 tdi 150 km CRLB zrobione na 200hp i 420nm i daje rade :) czemu tak malo podniosles moc spokojnie bezpiecznie na 200hp mogles zrobic
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1043
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Lepsze osiągi pracy silnika

Post autor: Kuster »

Harrytybet2020 pisze: 9 lip 2021, o 22:14 ja mam te 2.0 tdi 150 km CRLB zrobione na 200hp i 420nm i daje rade :) czemu tak malo podniosles moc spokojnie bezpiecznie na 200hp mogles zrobic
Bezpiecznie robią na 180-190KM i 400NM
Wszystko co powyżej to fajne wyniki ale często turbo już nie daje rady albo silnik kopci...
Jak dbasz tak masz
Harrytybet2020
Posty: 2
Rejestracja: 12 sty 2021, o 20:45
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz

Re: Lepsze osiągi pracy silnika

Post autor: Harrytybet2020 »

Kuster pisze: 9 lip 2021, o 22:17
Harrytybet2020 pisze: 9 lip 2021, o 22:14 ja mam te 2.0 tdi 150 km CRLB zrobione na 200hp i 420nm i daje rade :) czemu tak malo podniosles moc spokojnie bezpiecznie na 200hp mogles zrobic
Bezpiecznie robią na 180-190KM i 400NM
Wszystko co powyżej to fajne wyniki ale często turbo już nie daje rady albo silnik kopci...
mi tam nic nie kopci :P turbo zdrowe a mam juz nalotu 158tysiecy, wydaje mi sie ze jak kto dba o auto jak bym moze katowal auto jak szmate to moze by sie wkoncu zesrało.
ODPOWIEDZ