Lepsze osiągi pracy silnika
- Piotrsli102
- Posty: 140
- Rejestracja: 22 gru 2020, o 19:19
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 182
- Imię: Piotr
Lepsze osiągi pracy silnika
Mam Superba 3 z silnikiem 150KM zmienionego na hamowni na 182KM. Olej napędowy specjalnie leję ten lepszy V-Pover. Chciał bym się was spytać czy jest mozliwość przerobienia tego silnika na lepsze efekty, tzn. lepsze pszyśpieszenie, lepsze osiągi w pracy. Nie chciał bym go zmieniać bo wnętrze mam przerobione na te z najwyższej półki tj. Laurin&Klement. Silnik też ma nowy rozrząd, nowy pasek z napinaczem, ostatnio wymieniałem: wszystkie filtry, olej DSG, olej silnikowy, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy, tarcze i klocki na te wentylowane dziurkowane z nacięciami z wyższej półki. Gdzieś czytałem na zagranicznych stronach że koles przerabiał sobie dolot i wydech ale nic konkretnie nie opisał. Czy macie jakies pomysły czy lepiej to odpuścić.
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Lepsze osiągi pracy silnika
Można zrobić swapa na BiTDI i zrobić go na 320/600. Jeździ taka Octavia RS w PL.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
- Piotrsli102
- Posty: 140
- Rejestracja: 22 gru 2020, o 19:19
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 182
- Imię: Piotr
Re: Lepsze osiągi pracy silnika
Tylko czy taki silnik to wytrzymie i na czym to konkretnie polega. Do kogo iść w tej sprawie
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Lepsze osiągi pracy silnika
SWAP = wymiana silnika, czyli wszystkie Twoje inwestycje w paski, rozrządy, płyny chłodnicze, filtry idą w gwizdek. Podobnie zresztą jak heble, bo pewnie masz standardowe tarcze 312mm, a utrzymać takie 600Nm w ryzach to trzeba mieć czym. Generalnie taki SWAP fajna ale kosztowna sprawa, zwłaszcza że BiTDI było składane ze skrzynią DQ500, a Ty pewnie masz DQ250, więc dochodzi jeszcze kwestia wymiany DSG.
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200 km / 436 Nm
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kuster
- Posty: 1053
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Lepsze osiągi pracy silnika
Piter zostaje Ci w zasadzie tylko wymiana turbo na większe
1. Z wersji 184/190KM
Da to max 220KM 450NM
2. Hybryda
W zależności jaka... możesz zrobić też jak ta w/w ale będzie miała inny przebieg mocy albo jeszcze mocniejsza na 240-250KM
Coolera nie zmienisz bo w TDi mamy wodny...
Chyba że oddasz jakiemuś magikowi przerobic coolera z 2.0 BiTDi bo jest większy ale efekty nie będą powalać
Wydech 2.25" w dieslu spokojnie wystarczy pod wyższe moce nawet 300KM
Program DSG miałeś robiony? Jak nie to przydałoby się go zrobić
Do większych mocy musiałbyś już myśleć o wywaleniu ekologii
Wtryskiwacze tak samo trzeba by zmienić na wydajniejsze
Pompa paliwa ITP it'd
Poczytaj sobie tutaj:
https://www.darksidedevelopments.co.uk/ ... cuna-cupa/
1. Z wersji 184/190KM
Da to max 220KM 450NM
2. Hybryda
W zależności jaka... możesz zrobić też jak ta w/w ale będzie miała inny przebieg mocy albo jeszcze mocniejsza na 240-250KM
Coolera nie zmienisz bo w TDi mamy wodny...
Chyba że oddasz jakiemuś magikowi przerobic coolera z 2.0 BiTDi bo jest większy ale efekty nie będą powalać
Wydech 2.25" w dieslu spokojnie wystarczy pod wyższe moce nawet 300KM
Program DSG miałeś robiony? Jak nie to przydałoby się go zrobić
Do większych mocy musiałbyś już myśleć o wywaleniu ekologii
Wtryskiwacze tak samo trzeba by zmienić na wydajniejsze
Pompa paliwa ITP it'd
Poczytaj sobie tutaj:
https://www.darksidedevelopments.co.uk/ ... cuna-cupa/
Jak dbasz tak masz
- Piotrsli102
- Posty: 140
- Rejestracja: 22 gru 2020, o 19:19
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 182
- Imię: Piotr
Re: Lepsze osiągi pracy silnika
Może macie jakiś pomysł jak osiągnąć lepsze efekty pedału gazu, chodzi mi o to, co można zrobić żeby po wciskaniu gazu silnik od razu reagował a nie z opóźnieniem co to mnie właśnie bardzo męczy
-
- Posty: 128
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 20:36
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 227/490
Re: Lepsze osiągi pracy silnika
Soft skrzyni.Piotrsli102 pisze: ↑6 lip 2021, o 20:55 Może macie jakiś pomysł jak osiągnąć lepsze efekty pedału gazu, chodzi mi o to, co można zrobić żeby po wciskaniu gazu silnik od razu reagował a nie z opóźnieniem co to mnie właśnie bardzo męczy
- Piotrsli102
- Posty: 140
- Rejestracja: 22 gru 2020, o 19:19
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 182
- Imię: Piotr
Re: Lepsze osiągi pracy silnika
Pełne nowe oprogramowanie skrzyni DSG jest zrobione. Bardzo duzo to mi dało co do dobrania zmiany biegów przy odpowiedniej prędkości podczas jazdy, lecz wciąz mi tego brakuje. Często występują takie sytuacje gdy chce szybko kogoś wyprzedzić, wciskam pedał a on dopiero po chwili reaguje a nie od razu
- Kuster
- Posty: 1053
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Lepsze osiągi pracy silnika
Masz Diesla nie oczekuj cudów
Zainwestuj w PedalBox
Jak nie pomoże (a pewnie nie pomoże do końca) to spróbuj z hybrydowym turbo
Zainwestuj w PedalBox
Jak nie pomoże (a pewnie nie pomoże do końca) to spróbuj z hybrydowym turbo
Jak dbasz tak masz
- Piotrsli102
- Posty: 140
- Rejestracja: 22 gru 2020, o 19:19
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 182
- Imię: Piotr
Re: Lepsze osiągi pracy silnika
Tarcze z przodu mam 340mm a z tyłu 310mmkefirek pisze: ↑6 lip 2021, o 10:14 SWAP = wymiana silnika, czyli wszystkie Twoje inwestycje w paski, rozrządy, płyny chłodnicze, filtry idą w gwizdek. Podobnie zresztą jak heble, bo pewnie masz standardowe tarcze 312mm, a utrzymać takie 600Nm w ryzach to trzeba mieć czym. Generalnie taki SWAP fajna ale kosztowna sprawa, zwłaszcza że BiTDI było składane ze skrzynią DQ500, a Ty pewnie masz DQ250, więc dochodzi jeszcze kwestia wymiany DSG.
-
- Posty: 128
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 20:36
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 227/490
Re: Lepsze osiągi pracy silnika
to jest diesel..nie spodziewaj sie nie wiadomo jakiej reakcji na gaz...on ma jechac momentem, ale tyle jest teraz elektroniki nawalonej, ze to musi te pol sekundy pomyslec. taka przypadlosc. jezdzilem kurczakiem 280km i jest podobnie przy szybkim wcisnieciu gazu.Piotrsli102 pisze: ↑7 lip 2021, o 07:01 Pełne nowe oprogramowanie skrzyni DSG jest zrobione. Bardzo duzo to mi dało co do dobrania zmiany biegów przy odpowiedniej prędkości podczas jazdy, lecz wciąz mi tego brakuje. Często występują takie sytuacje gdy chce szybko kogoś wyprzedzić, wciskam pedał a on dopiero po chwili reaguje a nie od razu
Bolidu nie zrobisz domowymi sposobami. inwestowac sie nie oplaca, bo lepiej sprzedac i kupic juz co ma kopniecie w krzyż. ja mam u siebie ok 230 koni i tez jakos idealnie nie jest.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 sty 2021, o 20:45
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
Re: Lepsze osiągi pracy silnika
ja mam te 2.0 tdi 150 km CRLB zrobione na 200hp i 420nm i daje rade czemu tak malo podniosles moc spokojnie bezpiecznie na 200hp mogles zrobic
- Kuster
- Posty: 1053
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Lepsze osiągi pracy silnika
Bezpiecznie robią na 180-190KM i 400NMHarrytybet2020 pisze: ↑9 lip 2021, o 22:14 ja mam te 2.0 tdi 150 km CRLB zrobione na 200hp i 420nm i daje rade czemu tak malo podniosles moc spokojnie bezpiecznie na 200hp mogles zrobic
Wszystko co powyżej to fajne wyniki ale często turbo już nie daje rady albo silnik kopci...
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 sty 2021, o 20:45
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
Re: Lepsze osiągi pracy silnika
mi tam nic nie kopci turbo zdrowe a mam juz nalotu 158tysiecy, wydaje mi sie ze jak kto dba o auto jak bym moze katowal auto jak szmate to moze by sie wkoncu zesrało.Kuster pisze: ↑9 lip 2021, o 22:17Bezpiecznie robią na 180-190KM i 400NMHarrytybet2020 pisze: ↑9 lip 2021, o 22:14 ja mam te 2.0 tdi 150 km CRLB zrobione na 200hp i 420nm i daje rade czemu tak malo podniosles moc spokojnie bezpiecznie na 200hp mogles zrobic
Wszystko co powyżej to fajne wyniki ale często turbo już nie daje rady albo silnik kopci...