Montaż przetwornicy 230V
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 lip 2021, o 15:39
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Montaż przetwornicy 230V
Witam
Kupiłem już przetwornice 230V 1000/2000W do mojej Skody i zastanawiam się gdzie bd najlepiej ją zamontować ?
Puki co przychodzi mi na myśl żeby ją zainstalować pod schowkiem na rękawiczki przed fotelem pasażera.
Najbliżej bd od akumulatora i nie będę musiał ciągnąć kabli przez cały samochód.
Tu się rodzi pytanie; czy jest jakaś dziura/luka żeby to w prosty sposób przeciągnąć ?
Czy może znacie lepsze miejsce na to ? U gościa w BMW widziałem że miał w bagażniku.
Planuje podpinać urządzenia o mocy do 1000W odkurzacz, blender itd wiec to musi iść z jakiegoś naprawdę grubego kabla
Pozdrawiam wszystkich
Kupiłem już przetwornice 230V 1000/2000W do mojej Skody i zastanawiam się gdzie bd najlepiej ją zamontować ?
Puki co przychodzi mi na myśl żeby ją zainstalować pod schowkiem na rękawiczki przed fotelem pasażera.
Najbliżej bd od akumulatora i nie będę musiał ciągnąć kabli przez cały samochód.
Tu się rodzi pytanie; czy jest jakaś dziura/luka żeby to w prosty sposób przeciągnąć ?
Czy może znacie lepsze miejsce na to ? U gościa w BMW widziałem że miał w bagażniku.
Planuje podpinać urządzenia o mocy do 1000W odkurzacz, blender itd wiec to musi iść z jakiegoś naprawdę grubego kabla
Pozdrawiam wszystkich
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Montaż przetwornicy 230V
Tak na grubo licząc to 16mm2 przekroju dla 1000W i 50mm2 dla 2kW przy 12V. W tym BMW nie miał czasami instalacji 48V? Wtedy przewody znacznie cieńsze lecą.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Montaż przetwornicy 230V
Niektóre nowe samochody mają dwie instalacje na 12V i 48V właśnie w celu zmniejszenia wagi przewodów.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 lip 2021, o 15:39
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Re: Montaż przetwornicy 230V
Przetwornica taka:
https://allegro.pl/oferta/przetwornica- ... 7371326887
Bagażnik to tylko luźna myśl.
Nie znam się ale tam chyba byłby ciężej z jej montażem, jeśli tam nie ma odpowiednich kabli.
Najbardziej pasowałoby mi pod schowkiem koło nóg pasażera. Za dużo kabla nie potrzeba i bardzo blisko akumulatora.
Najważniejsze o co mi chodzi czy idzie kabel od aku, (który jak nam wiadomo jest pod szybą mniej więcej po środku) przeciągnąć pod schowek.
Bez jakiś większych rozbiórek i wierceń. Może jest gdzieś jakiś tunel techniczny bądź przez przewody od klimy ?
https://allegro.pl/oferta/przetwornica- ... 7371326887
Bagażnik to tylko luźna myśl.
Nie znam się ale tam chyba byłby ciężej z jej montażem, jeśli tam nie ma odpowiednich kabli.
Najbardziej pasowałoby mi pod schowkiem koło nóg pasażera. Za dużo kabla nie potrzeba i bardzo blisko akumulatora.
Najważniejsze o co mi chodzi czy idzie kabel od aku, (który jak nam wiadomo jest pod szybą mniej więcej po środku) przeciągnąć pod schowek.
Bez jakiś większych rozbiórek i wierceń. Może jest gdzieś jakiś tunel techniczny bądź przez przewody od klimy ?
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Montaż przetwornicy 230V
Ciekawe jakim cudem ta przetwornica oferuje 1kW skoro bezpieczniki na 12V są tylko 30A. Żeby dawała 1kW ciągiem to pobierze koło 110A prądu (uwzględniając sprawność na poziomie 80%) i wtedy faktycznie 16mm2 da rady jak pisze rezon. Alternator w Superb I 1.8T masz 90A, wiec nie byłby w stanie wyrobić przy obciążeniu 1kW, a nie mówiąc o zasileniu auta.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 lip 2021, o 15:39
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Re: Montaż przetwornicy 230V
Nie chodzi mi tutaj czy da radę czy też nie.
Potrzebuje ja używać do blendera głównie przez jakieś 2min przerwa i 2 min
Podłączenie będzie bezpośrednio pod aku i bd brało przez chwile prąd z aku ew. + włączony silnik
Rozchodzi mi się czy jest jakaś łatwa możliwość przeciągnięcia kabla od aku pod schowek ?
Potrzebuje ja używać do blendera głównie przez jakieś 2min przerwa i 2 min
Podłączenie będzie bezpośrednio pod aku i bd brało przez chwile prąd z aku ew. + włączony silnik
Rozchodzi mi się czy jest jakaś łatwa możliwość przeciągnięcia kabla od aku pod schowek ?
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 lip 2021, o 15:39
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Łatwe przejście z komory silnika do kabiny.
Temat zszedł na inne tory niż jego sedno.
Nikt się nie orientuje czy idzie w łatwy sposób przeciągnąć dwa kable w okolice nóg pasażera (z przodu) ?
Jestem na dłuższym wypadzie, przetwornice już mam i nie chce rozgrzebywać pół auta jeśli tam żadnego łatwego przejścia nie ma.
Może ktoś wałkował podobny temat i wiem czy idzie to zrobić przez filtr kabinowy albo przewody wentylacyjne od klimy lub jest jakiś kanał techniczny który prowadzi do kabiny ?
Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego czasu
Nikt się nie orientuje czy idzie w łatwy sposób przeciągnąć dwa kable w okolice nóg pasażera (z przodu) ?
Jestem na dłuższym wypadzie, przetwornice już mam i nie chce rozgrzebywać pół auta jeśli tam żadnego łatwego przejścia nie ma.
Może ktoś wałkował podobny temat i wiem czy idzie to zrobić przez filtr kabinowy albo przewody wentylacyjne od klimy lub jest jakiś kanał techniczny który prowadzi do kabiny ?
Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego czasu
Re: Łatwe przejście z komory silnika do kabiny.
Ja mam przeciągnięty kabel + do wzmacniacza tym przelotem gumowym w którym idą rurki od klimatyzacji. Wyciągniesz schowek i jak przeciśniesz kabel to go na pewno zobaczysz. Nie wiem tylko czy zmieszczą się tam 2 kable ( + i - ).DawidSkoda333 pisze: ↑1 sie 2021, o 06:45 Temat zszedł na inne tory niż jego sedno.
Nikt się nie orientuje czy idzie w łatwy sposób przeciągnąć dwa kable w okolice nóg pasażera (z przodu) ?
Jestem na dłuższym wypadzie, przetwornice już mam i nie chce rozgrzebywać pół auta jeśli tam żadnego łatwego przejścia nie ma.
Może ktoś wałkował podobny temat i wiem czy idzie to zrobić przez filtr kabinowy albo przewody wentylacyjne od klimy lub jest jakiś kanał techniczny który prowadzi do kabiny ?
Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego czasu
Jeden się mieści na pewno w dodatku w peszlu plastikowym.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 lip 2021, o 15:39
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Re: Montaż przetwornicy 230V
Dziękuje bracie O taką odpowiedź chodziło mi od razu. Konkretnie i na temat
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Łatwe przejście z komory silnika do kabiny.
przecież tylko jeden musi pociągnąć "+". Minus sam idzie po całej karoserii. Tylko samą przetwornicę musi podpiąć solidnym minusem do najbliższej śruby.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 lip 2021, o 15:39
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Re: Montaż przetwornicy 230V
Ooo dzięki przyjacielu za kolejną podpowiedź, takie oczywiste a jednak pchałbym oba kable w tą dziurkę
Ułatwi mi to znacznie robotę
Dostałem do przetwornicy kable o długości max 50cm i obawiam się że nie starczy żeby do aku go dociągnąć.
Zamówię coś na Allegro.
Jestem na długim urlopie i wszystko się bd działo „w terenie”.
Myślicie że 80cm starczy ? Czy brać 1m ?
Dziękuje wszystkim za pomoc
Ułatwi mi to znacznie robotę
Dostałem do przetwornicy kable o długości max 50cm i obawiam się że nie starczy żeby do aku go dociągnąć.
Zamówię coś na Allegro.
Jestem na długim urlopie i wszystko się bd działo „w terenie”.
Myślicie że 80cm starczy ? Czy brać 1m ?
Dziękuje wszystkim za pomoc
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Montaż przetwornicy 230V
Lepiej żeby Ci zostało 0.5m niż zabrało 0.5cm. Weź pod uwagę konieczność zaginania, dopasowania do karoserii, itd...DawidSkoda333 pisze: ↑4 sie 2021, o 09:33 Ooo dzięki przyjacielu za kolejną podpowiedź, takie oczywiste a jednak pchałbym oba kable w tą dziurkę
Ułatwi mi to znacznie robotę
Dostałem do przetwornicy kable o długości max 50cm i obawiam się że nie starczy żeby do aku go dociągnąć.
Zamówię coś na Allegro.
Jestem na długim urlopie i wszystko się bd działo „w terenie”.
Myślicie że 80cm starczy ? Czy brać 1m ?
Dziękuje wszystkim za pomoc
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 lip 2021, o 15:39
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)