Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

KrisMassFX
Posty: 4
Rejestracja: 20 mar 2019, o 20:52
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Krzysztof

Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: KrisMassFX »

Witam wszystkich. Do tej pory byłem biernym użytkownikiem forum, ale teraz mam do opowiedzenia moją smutną historię. Mój Superb L&K 2016 280 4x4 wywalił korbę bokiem przy przebiegu 92kkm :evil:
Skondensowany rys historyczny: Kupiłem używanego Superba z 2016, w 2019 przy przebiegu 60kkm (z salonu gdzie był kupiony i serwisowany z gwarancją przebiegu i Das Auto, także przebieg gwarantowany). Po przetestowaniu go przy około 65kkm, został zachipowany na 365KM/465Nm (wymiana środkowego tłumika, usunięcie blendy zimowej z filtra powietrza, zwiększenie ciśnienia docisku sprzęgieł DSG). Wszystko fajnie śmigało, jeszcze miesiąc temu mierzyłem sobie realne przyspieszenie 0-100 i było 4.2s (a 4.5s z gościem + 115kg). Było fajnie :D
Niestety w zeszłym tygodniu, podczas wyprzedzania TIRa, coś strzeliło, zaszurało i puściło dymek z wydechu, a olej na asfalt. Dziura w bloku, miska rozwalona:)
Jest niefajnie :(
Także jestem na etapie szukania silnika CJX. Może ktoś ma godny polecenia?
Czy ten przypadek jest odosobniony czy częstszy, bo jak wcześniej czytałem, przed zakupem Superba 280, to oprócz cieknącej pompy wody (akurat była u mnie wymieniana w serwisie przy przebiegu około 80kkm), ten silnik nie miał innych, typowych usterek.
Dużo modeli chipowanych Stage 1 i 2 do 450KM jeździło sobie spokojnie bez przygód.
Może ktoś, zwłaszcza po chipie, też przeżył podobne przygody?
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: orlik »

Gdzie robiłeś soft?
Awatar użytkownika
broniek
Posty: 280
Rejestracja: 29 lut 2016, o 20:51
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Kraków

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: broniek »

Jest tu co najmniej jeden taki, któremu poszedł silnik po sofcie ale nie nie przyznał
S3 Kogut à la SportLine 280 viewtopic.php?f=18&t=11178
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: fabek »

Daj fotki jak to wyglada.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
KrisMassFX
Posty: 4
Rejestracja: 20 mar 2019, o 20:52
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Krzysztof

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: KrisMassFX »

Silnik, skrzynię i tłumik środkowy robiłem w Szczecinie, z tym, że to już 2 lata i 25kkm temu, także bezpośrednio nie czepiam się chipmakera.
Na razie nie mam rozebranego silnika. Stoi u mechanika i czeka na nowe serce i przekładkę. Jedyne co mam to zdjęcie kawałka korbowodu - złamany w pół i rozerwany wzdłuż :o
Musiała być moc! Leżał sobie na dolnej osłonie silnika. Znajomy mechanik mówił, że to źle jak części ze środka silnika, leżą na zewnątrz:) Podobno u ludzi też tak jest :D

http://gofile.me/3KohU/j2Gkaq5ql

Nie wiem czy będzie widać obrazek, ale pobrać można.

Jak będę wiedział coś więcej o konkretnej przyczynie awarii, będę postował.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: orlik »

KrisMassFX pisze: 29 sie 2021, o 15:31 Leżał sobie na dolnej osłonie silnika.
To jedyny plus całej sytuacji :D Czytałem o gościu na zagranicznym forum, jak ta dolna osłona silnika mu puściła po wybuchu silnika, można sobie wyobrazić co się działo na autostradzie za nim :) na szczescie nikogo nie trafiło ;)
Kelso
Posty: 128
Rejestracja: 17 lut 2021, o 20:36
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 227/490

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: Kelso »

znam pare wariatów z czipowanymi 280 przebiegami powyzej 200kkm co robili przy ok 100kkm i poki co maja bez problemowo. dodatkowo duzo siedze na forum brytyjskim, gdzie jest znacznie wiecej sztuk 280k+ i tez jakos nie slychac o podobnych przypadkach. raczej brzmi na odosobniony ewenement niż na seryjnie cos zwalonego. tak czy owak wspolczuje i zycze udenej i taniej naprawy
KrisMassFX
Posty: 4
Rejestracja: 20 mar 2019, o 20:52
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Krzysztof

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: KrisMassFX »

Dzisiaj w końcu mechanik przełożył nowy silnik (nawet odpalił i działa) więc mogłem obejrzeć zwłoki denata. Są nieźle pokiereszowane. Dziura w bloku na przelot. Mam filmik i parę zdjęć na serwerze tylko trzeba pobrać.

http://gofile.me/3KohU/53rIYLzmT

http://gofile.me/3KohU/zYmiH0ymO
http://gofile.me/3KohU/qIAhjLuNu
http://gofile.me/3KohU/4T84ndi59
http://gofile.me/3KohU/4L3Vl9EL9
http://gofile.me/3KohU/RPTrjKVed
http://gofile.me/3KohU/i1NPjfTQC
http://gofile.me/3KohU/8O7j7GqJ8
http://gofile.me/3KohU/zzG2CJl9R
http://gofile.me/3KohU/wV6yfFGGQ

Chronologia katastrofy (hipoteza)
Zgaduję, że zatarł się korbowód na panewce - jak mi mechanik odkręci korbowód to będę pewny)
korbowód z tłokiem wywalił dziurę z przodu, po prawej patrząc od rozrządu (wał się chyba obraca zegarowo)
potem złamało i rozerwało korbowód, bo tłok nie przeszedł dołem (tam został - nie ma go na górze)
reszta korbowodu wywaliła dziurę po lewej.
Ogólnie mielone, niestety bez ziemniaków i surówki. :(
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 287
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: KriSSo »

Auto traktowane zgodnie z typowymi zaleceniami jazdy po modzie? Jaki olej lałeś i jaki interwał wymiany?
Golf Variant mk7.5
Obrazek
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4032
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: piramida »

U mnie cjx klęknął przy 75kkm z tym, że na hamowni, efekt ten sam, teraz mam djh i zrobione na nim ponad 50kkm z mocą około 450PS, zobaczymy ile pojeździ ale z tego co mi wiadomo to trochę tych cjxów wybuchło tak, że się nie przejmuj za bardzo ;-) Warto ponoć zainwestować w oil catch tank, który utrzymuje odpowiednie ciśnienie oleju podczas gwałtownych manewrów typu hamowanie, przyspieszanie czy w zakręcie.
MateuszC92
Posty: 19
Rejestracja: 27 maja 2021, o 13:27
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Mateusz

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: MateuszC92 »

KrisMassFX pisze: 14 wrz 2021, o 19:48 Dzisiaj w końcu mechanik przełożył nowy silnik (nawet odpalił i działa) więc mogłem obejrzeć zwłoki denata. Są nieźle pokiereszowane. Dziura w bloku na przelot. Mam filmik i parę zdjęć na serwerze tylko trzeba pobrać.

http://gofile.me/3KohU/53rIYLzmT

http://gofile.me/3KohU/zYmiH0ymO
http://gofile.me/3KohU/qIAhjLuNu
http://gofile.me/3KohU/4T84ndi59
http://gofile.me/3KohU/4L3Vl9EL9
http://gofile.me/3KohU/RPTrjKVed
http://gofile.me/3KohU/i1NPjfTQC
http://gofile.me/3KohU/8O7j7GqJ8
http://gofile.me/3KohU/zzG2CJl9R
http://gofile.me/3KohU/wV6yfFGGQ

Chronologia katastrofy (hipoteza)
Zgaduję, że zatarł się korbowód na panewce - jak mi mechanik odkręci korbowód to będę pewny)
korbowód z tłokiem wywalił dziurę z przodu, po prawej patrząc od rozrządu (wał się chyba obraca zegarowo)
potem złamało i rozerwało korbowód, bo tłok nie przeszedł dołem (tam został - nie ma go na górze)
reszta korbowodu wywaliła dziurę po lewej.
Ogólnie mielone, niestety bez ziemniaków i surówki. :(
Jaki koszt wymiany silnika? :D
KrisMassFX
Posty: 4
Rejestracja: 20 mar 2019, o 20:52
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Krzysztof

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: KrisMassFX »

Odnośnie traktowania to myślę, że nie był męczony. Nie używam trybu 0/1. Nigdy nie kręciłem powyżej 4000, póki olej nie miał 70C, 98% czasu tryb ECO, moje średnie spalanie miasto/podmiejskie krótkie trasy 50/50 - 10 litrów. W trasie to z 8-8.5, autostrada 9,5. Oczywiście jak chciałem wyprzedzić to kickdown i po to była ta moc (przy wyprzedzaniu z kickdownem właśnie eksplodował), parę razy też launch control był sprawdzany. Benzyna tylko 98 VERVA (wybór niepolityczny, a praktyczny), na takiej był strojony chip. Jedynie do oleju można się przyczepić, bo miałem przejechane z 16 tysięcy na standardowym jaki wlali w serwisie Skody.

Dobrze wiedzieć, że nie jestem sam w nieszczęściu piramida:) A jakiś polecany oil catch tank. Masz u siebie?

Patrzyłem wczoraj dokładniej silnik i resztki korbowodu na wale kręcą się swobodnie, także raczej zatarł się na trzpieniu w tłoku i pociągnął go w dół i zmielił. Świeca też byłą uszkodzona mechanicznie, ale zawory raczej całe.

Ceny mogę na priva zainteresowanym podać.
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 287
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: KriSSo »

Wysłałem priv z pytaniem, ale chyba nie odebrałeś.
Golf Variant mk7.5
Obrazek
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4032
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: piramida »

Głównie dwóch firm montują tunerzy oil catch tanki, jedna to firma Bar-tek

https://erli.pl/akcesoria-tuningowe-poz ... zoQAvD_BwE

Druga to Racingline

https://partshunters.pl/pl/racingline/1 ... 3g700.html

Wydaje mi się, że właśnie zbyt małe ciśnienie oleju przy ostatnim cylindrze w skrajnych warunkach może być powodem do przycierania się panewek i po jakimś czasie przyczyną wybuchających silników, taka jest jedna z teorii ale coś musi być na rzeczy skoro compsport po moim fuckupie zaczął montować te separatory odmy powyżej stage 2 gdzie silnik pracuje na większym ciśnieniu doładowania.
Awatar użytkownika
ADSL
Posty: 220
Rejestracja: 26 sty 2020, o 15:09
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: ADSL »

Współczuję :(
Z ciekawości - z czego wynika to że nie chcesz podać kosztu wymiany słupka w publicznej wiadomości??

Ja kiedyś w firmowym focusie mk2 tuż po gwarancji wymieniałem bo nierówno pracował i taniej było wymienić cały słupek niż szukać przyczyny. Cała wymiana (ponad 10 lat temu) zamknęła się w 8K zł


ODPOWIEDZ