Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4037
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: piramida »

Dzisiaj trzeba liczyć za wymianę silnika około 15k w zależności od tego gdzie i jaki silnik się kupi. Można wydać i 30k kupując nówke sztukę
Awatar użytkownika
broniek
Posty: 280
Rejestracja: 29 lut 2016, o 20:51
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Kraków

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: broniek »

Moja wymiana gwarancyjna w aso wyceniana była nawet na ponad 40k

S3 Kogut à la SportLine 280 viewtopic.php?f=18&t=11178
piotr26
Posty: 298
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: piotr26 »

piramida pisze: 17 wrz 2021, o 19:27 Głównie dwóch firm montują tunerzy oil catch tanki, jedna to firma Bar-tek

https://erli.pl/akcesoria-tuningowe-poz ... zoQAvD_BwE

Druga to Racingline

https://partshunters.pl/pl/racingline/1 ... 3g700.html

Wydaje mi się, że właśnie zbyt małe ciśnienie oleju przy ostatnim cylindrze w skrajnych warunkach może być powodem do przycierania się panewek i po jakimś czasie przyczyną wybuchających silników, taka jest jedna z teorii ale coś musi być na rzeczy skoro compsport po moim fuckupie zaczął montować te separatory odmy powyżej stage 2 gdzie silnik pracuje na większym ciśnieniu doładowania.
Czy orientujesz się czy ten separator oleju jest też zalecany ( tzn czy to rozwiązanie zmiejsza ryzyko dużej awarii ) przy modyfikacji stage 1? Czy warto to robić juz teraz?
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4037
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: piramida »

Myślę, że nie zaszkodzi go założyć nawet na serii, zawsze to mniej syfu pójdzie w dolot a i ciśnienie oleju w silniku będzie stabilniejsze, szczególnie goniąc po zakrętach i na ostrych dohamowaniach czy przyśpieszaniu.
piotr26
Posty: 298
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: piotr26 »

piramida pisze: 4 paź 2021, o 18:52 Myślę, że nie zaszkodzi go założyć nawet na serii, zawsze to mniej syfu pójdzie w dolot a i ciśnienie oleju w silniku będzie stabilniejsze, szczególnie goniąc po zakrętach i na ostrych dohamowaniach czy przyśpieszaniu.
Dzięki. No dobrze. To zatem będzie kolejna modyfikacją, ale rczej już na wiosnę. Czy zestaw od Bar-tek różni się jakoś cod Racingline? Różnica w cenie 1000 zł - jak to jak mówią" ulicą nie chodzi". Drugie pytanie: czy ogarnie to pierwszy lepszy warsztat, czy jechać z tym do Compsportu?
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2989
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: orlik »

Sam ogarniesz ;) Gdyby nie to, że zostawiłem auto na kompleksową modyfikację, z pasji i oszczędności zrobiłbym to sam. Ja mam Bar-tek, zakładany w CS, więc nie ma sensu przepłacać za racingline. Bar-tek ma świetne produkty. Swoją drogą Piramida sam zakładał racingline i nie przypominam sobie, żeby klnął na stopień trudności :D
Otrzeci
Posty: 27
Rejestracja: 19 paź 2021, o 16:09
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: Otrzeci »

A mogę wiedzieć gdzie chipowałeś?
doctore46
Posty: 14
Rejestracja: 29 paź 2020, o 15:40
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 365KM (Stage1+)

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: doctore46 »

Czy ktoś montował Bar-Tek (Oil Catch Tank), czy trzeba w Superbie relokować zbiornik spryskiwaczy?
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2989
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: orlik »

Nie trzeba w 2.0 272-280
Kawasaki
Posty: 28
Rejestracja: 28 lis 2016, o 18:37
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.6TDI (120KM)

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: Kawasaki »

KrisMassFX pisze: 16 wrz 2021, o 20:12 Jedynie do oleju można się przyczepić, bo miałem przejechane z 16 tysięcy na standardowym jaki wlali w serwisie Skody.
Czyli zużyta już woda 0w30 którą leją w ASO na dokokszonym sofcie - tu jest pies pogrzebany…
maniek245
Posty: 148
Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: obecnie 380/530

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: maniek245 »

doctore46 pisze: 1 lis 2021, o 07:33 Czy ktoś montował Bar-Tek (Oil Catch Tank), czy trzeba w Superbie relokować zbiornik spryskiwaczy?
ja się przymierzam :) w 280 zbiorniczek jest w okolicy podszybia, a np w ss 220 jest tam gdzie masz montować catch tanka
maniek245
Posty: 148
Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: obecnie 380/530

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: maniek245 »

Kawasaki pisze: 20 lis 2021, o 12:07
KrisMassFX pisze: 16 wrz 2021, o 20:12 Jedynie do oleju można się przyczepić, bo miałem przejechane z 16 tysięcy na standardowym jaki wlali w serwisie Skody.
Czyli zużyta już woda 0w30 którą leją w ASO na dokokszonym sofcie - tu jest pies pogrzebany…
chyba 5w30 :) chyba że serwisy stosują też 0w30 :) recepta na te przypadłości to zmieniać częściej ojej np po 7tys lub wcześniej :)jak motor na koksach :) albo lać jakiś 5w50
Kawasaki
Posty: 28
Rejestracja: 28 lis 2016, o 18:37
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.6TDI (120KM)

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: Kawasaki »

Leją już 0w30 bez względu czy jest gpf czy nie ma… eco morderstwo.
maniek245
Posty: 148
Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: obecnie 380/530

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: maniek245 »

Kawasaki pisze: 20 lis 2021, o 16:31 Leją już 0w30 bez względu czy jest gpf czy nie ma… eco morderstwo.
O chorobą nie wiedziałem :shock: :shock: :shock: w serwisie do którego jeżdżę leja daje 5w30 i to jeszcze castrola z beczki hheheeh :) nie wazne czy masz gpf :)moim zdaniem to minimum ale maks do 10kkm :) chyba że na koksach to wcześniej ja zmieniam 2 razy w roku na 5w30 ale chyba przyjmę strategie zima 5w30 lato 5w40/50
piotr26
Posty: 298
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Wyszła korba bokiem CJXA 280KM na 365KM

Post autor: piotr26 »

Ja mam teraz zalany oryginalny olej z ASO 0W30 Skoda ( Shell ) w ramach pakietu przegladów i narazie nie widzę różnicy w temperaturach. Tuner zaleca wymianę co 8 - 12 tys.
ODPOWIEDZ