kefirek pisze: ↑20 paź 2021, o 07:54
jakkolwiek typowa kotwica to już jest przy takim zdecydowanym depnięciu w pedał.
Dokładnie mam tak samo.
Co do tarcz to Cię nie pocieszę. Mam rotory DBA5000, a więc wysoka półka i niestety też mam problemy z hałasem/buczeniem po takim hamowaniu na ekspresówce/autostradzie.
Ostatnio zmieniony 20 paź 2021, o 09:38 przez orlik, łącznie zmieniany 1 raz.
To jeszcze pytanie: jakie klocki polecacie do tarczy DBA T3 4000 (340mm) pod zacisk od Macana, żeby nie piszczały?
sane polecał wcześniej OEM Porsche i Hawki, ale jak się dowiedziałem, ma inne tarcze, więc nie wiem czy będzie to miało jakieś przełożenie. EBC Yellow podobno piszczą bardziej niż DBA XP.
orlik pisze: ↑20 paź 2021, o 08:58
Co do tarcz to Cię nie pocieszę. Mam rotory DBA5000, a więc wysoka półka i niestety też mam problemy z hałasem/buczeniem po takim hamowaniu na ekspresówce/autostradzie.
No to faktycznie lipton, ciekawe od czego to zależy. Zakładam że tarcze wiercone/nacinane nie powinny tu mieć wpływu w porównaniu do gładkich. Ciekawe co na ten temat powiedział by Adam Wareluk z WRK.
jimw pisze: ↑20 paź 2021, o 09:24
To jeszcze pytanie: jakie klocki polecacie do tarczy DBA T3 4000 (340mm) pod zacisk od Macana, żeby nie piszczały?
sane polecał wcześniej OEM Porsche i Hawki, ale jak się dowiedziałem, ma inne tarcze, więc nie wiem czy będzie to miało jakieś przełożenie. EBC Yellow podobno piszczą bardziej niż DBA XP.
Myślę że jak jest dany klocek i nie robi to firma krzak to mieszanka cierna jest zawsze taka sama. Ja mam Hawki HPS 5.0 i bardzo rzadko ale czasami delikatnie zapiszczy. Jakkolwiek HPSy miały nie pylić mocno a pylą tak samo jak OEMowe.
Jako ciekawostkę mogę powiedzieć że moje OEMowe klocki były znakowane przez TRW ale sam klocek robiony przez Galfera.
Moje kolejne klocki to na pewno będą Galfery FDHP 1050, będę miał porównaniem do Hawkow.
kefirek pisze: ↑20 paź 2021, o 10:18
No to faktycznie lipton, ciekawe od czego to zależy. Zakładam że tarcze wiercone/nacinane nie powinny tu mieć wpływu w porównaniu do gładkich. Ciekawe co na ten temat powiedział by Adam Wareluk z WRK.
Właśnie ponoć te nacinane mają na to wpływ. Taki chyba urok sportowego hebla. Albo głośno i wydajnie, albo ciszej i wtedy na gładkiej.
Ok zgodzę się ze taka tarcza będzie głośniejsza ale ona głośniejsza powinna być zawsze nie tylko po rozgrzaniu, bo hałas powodują naciecia/dziurki i powietrze tam przepływające. A to występuje tylko po rozgrzaniu tarczy. Zakładam że jak masz dwuczęściowa tarcze to zapewne pływająca czyli o zwichrowaniu nie można mówić.
Zauważył ktoś inny podobny problem jak opisywany przez nas powyżej?
Miałem tak w używanej, potem kupiłem nową(taką samą)+nowe, ale inne klocki(wczesniej Hawk, teraz Stoptech) i to samo się dzieje. Ogólnie jak wiemy dźwięki powstają od drgań. Ciekaw jestem czy zapychanie tych nacięć przez klocek i hamowanie z dużych prędkości nie powoduje tego drgania. Przy prędkościach do 120, albo jak grubo jeżdżę po mieście, gdzie tarcza jest czasami rozgrana jak na torze jest cisza
jimw pisze: ↑20 paź 2021, o 09:24
To jeszcze pytanie: jakie klocki polecacie do tarczy DBA T3 4000 (340mm) pod zacisk od Macana, żeby nie piszczały?
sane polecał wcześniej OEM Porsche i Hawki, ale jak się dowiedziałem, ma inne tarcze, więc nie wiem czy będzie to miało jakieś przełożenie. EBC Yellow podobno piszczą bardziej niż DBA XP.
Ja w takim samym secie (Porsche 4T + DBA T3 340mm) mam EBC Yellow i czasami zapiszczą ale nie jest to permanentne ani uciążliwe. Ja polecam, ale nie mam porównania z innymi.
jimw pisze: ↑20 paź 2021, o 09:24
To jeszcze pytanie: jakie klocki polecacie do tarczy DBA T3 4000 (340mm) pod zacisk od Macana, żeby nie piszczały?
sane polecał wcześniej OEM Porsche i Hawki, ale jak się dowiedziałem, ma inne tarcze, więc nie wiem czy będzie to miało jakieś przełożenie. EBC Yellow podobno piszczą bardziej niż DBA XP.
Ja w takim samym secie (Porsche 4T + DBA T3 340mm) mam EBC Yellow i czasami zapiszczą ale nie jest to permanentne ani uciążliwe. Ja polecam, ale nie mam porównania z innymi.
Dzięki za info. Jak założę u siebie z DBA XP to dam znać. Szkopuł w tym, że tarcz DBA nigdzie obecnie nie można dostać i będę podobno dopiero w drugiej połowie listopada. Tak więc przyjdzie mi jeszcze trochę poczekać zanim podzielę się wrażeniami.
Witajcie!
Jestem przed pierwszą swoją wymianą tarcz i klocków w S3 2.0 TSI 220KM. Możecie polecić zestaw lepszy od serii, ale tak do ok. 2000 zł. Nie szaleje na autostradach, ale chciałbym coś więcej niż OEM, zwłaszcza, że planuję chipa i soft dla lepszych parametrów.
Hubs pisze: ↑7 lis 2021, o 13:38
Witajcie!
Jestem przed pierwszą swoją wymianą tarcz i klocków w S3 2.0 TSI 220KM. Możecie polecić zestaw lepszy od serii, ale tak do ok. 2000 zł. Nie szaleje na autostradach, ale chciałbym coś więcej niż OEM, zwłaszcza, że planuję chipa i soft dla lepszych parametrów.
Zestaw lepszy od serii jak będziesz kupował sam osobno to wyjdzie przód i tył do 2tys
Przód zaciski Brembo z Audi A4/A5/Q5 na tarcze 320mm
Tarcze z Tiguana 316mm wchodzą P&P i są idealnie równo z klockiem np Zimmermann/ATE
Klocki pod zacisk ja brałbym zwykle ATE lub odpowiednik bo moje Brembo strasznie piszczą...
Tarcze i klocki tył ja brałbym ATE
Ale do całości założyłbym przewody w stalowym oplocie
Zestaw na przód i przewody w oplocie wyszły ~1700zl ale spokojnie 200zl miałbym taniej jakbym to kupował osobno a nie komplet bo sprzedawca miał na bank dużą marże
Kamiltgk pisze: ↑30 lis 2021, o 08:07
Panowie czy trzeba coś kodować jak się zmienia na większe tarcze zaciski 340mm ?
Teoretycznie nie
Ale są ustawienia bodajże pompy ABS gdzie możesz sobie zmienić wartość o jeden czy dwa "stopnie" i również teoretycznie hebel działa lepiej
Jest to tutaj gdzieś opisane ale bedziesz musiał to sam wyszukać bo jest tych stron już trochę
Kamiltgk pisze: ↑30 lis 2021, o 08:07
Panowie czy trzeba coś kodować jak się zmienia na większe tarcze zaciski 340mm ?
Teoretycznie nie
Ale są ustawienia bodajże pompy ABS gdzie możesz sobie zmienić wartość o jeden czy dwa "stopnie" i również teoretycznie hebel działa lepiej
Jest to tutaj gdzieś opisane ale bedziesz musiał to sam wyszukać bo jest tych stron już trochę
Przeszukałem wszystko i nikt nie pisze jak to się robi, najgorsze że obd11 w kodowaniu ABS nie ma żadnych podpowiedzi. Chyba że obd11 nie da się tego zrobić ?