Hamulec elektryczny i Auto Hold
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 2 mar 2020, o 16:41
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Imię: Dominik
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
Q5, a4, a3 jest wszystko na haldeksie a4 kiedyś jak były większe silniki jak 2,0 to było prawdzie quattro na tworzenie, a teraz to od a6 3,0 jest torsen, a wszystkie mniejsze silniki to wszystko haldeks na 100%
s4 i rs4 jest na torsenie
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 23 paź 2021, o 21:56
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
Chciałem podpiąć się pod temat - czy jest jakaś opcja na automatyczne włączenie ręcznego po zgaszeniu auta? Mam DSG i wczoraj się połapałem, że jak nie mam Auto Hold i wyłączę samochód, to auto stoi tylko na skrzyni, a nie na ręcznym.
- Kuster
- Posty: 1050
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
Wyłącz samochod, podnieś tył i pochwal się czy dałeś radę pokręcić kołem
Zielona kontrolka hamulca oznacza aktywny auto hold (hamulec zaciągnięty ale puszcza po ruszeniu)
Czerwona kontrolka to zaciągnięty hamulec na stałe
Zawsze po wbiciu "P" jest czerwony i jak zgasisz samochód to hamulec jest zaciągnięty
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 26 paź 2020, o 21:00
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
Jak się zgasi samochód to słychać jak się zaciąga, wpada hamulec głębiej i pojawia się czerwona ikona na desce.Kuster pisze: ↑30 paź 2021, o 12:59Wyłącz samochod, podnieś tył i pochwal się czy dałeś radę pokręcić kołem
Zielona kontrolka hamulca oznacza aktywny auto hold (hamulec zaciągnięty ale puszcza po ruszeniu)
Czerwona kontrolka to zaciągnięty hamulec na stałe
Zawsze po wbiciu "P" jest czerwony i jak zgasisz samochód to hamulec jest zaciągnięty
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 23 paź 2021, o 21:56
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
Otóż nic takiego u mnie nie występuje - zaznaczam, że chodzi o scenariusz gdzie nie mam włączonego Auto Holda.kolczyq pisze: ↑31 paź 2021, o 13:36Jak się zgasi samochód to słychać jak się zaciąga, wpada hamulec głębiej i pojawia się czerwona ikona na desce.Kuster pisze: ↑30 paź 2021, o 12:59Wyłącz samochod, podnieś tył i pochwal się czy dałeś radę pokręcić kołem
Zielona kontrolka hamulca oznacza aktywny auto hold (hamulec zaciągnięty ale puszcza po ruszeniu)
Czerwona kontrolka to zaciągnięty hamulec na stałe
Zawsze po wbiciu "P" jest czerwony i jak zgasisz samochód to hamulec jest zaciągnięty
Bez Auto Holda po zgaszeniu auta, wbijam dźwignię na P i po puszczeniu hamulca samochód toczy się jeszcze 4-5 cm i staje na biegu.
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 23 paź 2021, o 21:56
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
Tak to wygląda to w praktyce:
https://www.youtube.com/shorts/rxDrOcylV-E
https://www.youtube.com/shorts/rxDrOcylV-E
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
Wedle twojego filmu autohold jest nieaktywny. Przycisk musi się świecić na żółto/pomarańczowo gdy jest aktywny. Tak samo jak gdy sam ręcznie zaciągniesz ręczny to jest podświetlony.
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 19 lut 2019, o 10:46
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Lokalizacja: Katowice
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
Dokładnie, AutoHold masz wyłączony, więc prawidłowo ręczny się nie zaciąga. Poza tym, nie wyłączaj silnika, dopóki nie zmienisz biegu na P.
Jeśli parkujesz na płaskiej powierzchni, po co dodatkowo używać hamulca ręcznego?
AutoHold używa hamulców głównych a nie ręcznego, możesz podczas takiego postoju wyłączyć go bez naciskania na hamulec - automatycznie ręczny się zaciągnie (czuć w tym momencie, że tył auta lekko siada) - to jest raczej zabezpieczenie przed przypadkowym ruszeniem.
Jeżeli chcesz koniecznie użyć ręcznego przy parkowaniu zrób tak: zatrzymujesz się w docelowym miejscu, trzymasz wciśnięty hamulec, przełączasz bieg na P, zaciągasz ręczny, zwalniasz hamulec, wyłączasz silnik (przy okazji turbina ma szansę się schłodzić).
Jeśli parkujesz na płaskiej powierzchni, po co dodatkowo używać hamulca ręcznego?
AutoHold używa hamulców głównych a nie ręcznego, możesz podczas takiego postoju wyłączyć go bez naciskania na hamulec - automatycznie ręczny się zaciągnie (czuć w tym momencie, że tył auta lekko siada) - to jest raczej zabezpieczenie przed przypadkowym ruszeniem.
Jeżeli chcesz koniecznie użyć ręcznego przy parkowaniu zrób tak: zatrzymujesz się w docelowym miejscu, trzymasz wciśnięty hamulec, przełączasz bieg na P, zaciągasz ręczny, zwalniasz hamulec, wyłączasz silnik (przy okazji turbina ma szansę się schłodzić).
- piramida
- Doradca
- Posty: 4040
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
ja jeżdżę non stop na auto holdzie od 6 lat i zapomniałem co to ręczny Nie ma nic wygodniejszego na codzień niż auto hold
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 23 paź 2021, o 21:56
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
No ja właśnie lubię, jak auto pełza przy np. zmianie świateł. Przy Auto Holdzie, hamulce odpuszczają raczej agresywnie a ja wolę płynnie.
Czy używanie Auto Holda jakkolwiek bardziej zużywa klocki niż wciskanie na postoju standardowo hamulec?
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 5 paź 2019, o 13:10
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
Strzelam, że mało kto się nad tym zamartwia wieczorami Ja jak nie chcesz, żeby się auto hold włączył (wypalają się też lampki ), to po prostu delikatnie hamuj przed całkowitym zatrzymaniem - przynajmniej u mnie na manualu wtedy się nie załącza, ale ja wciskam wtedy sprzęgło więc nie wiem na ile w DSG ta sztuka jest wykonalna. Jak się auto toczy, bo jest pochyłe miejsce to można docisnąć i już trzyma.
-
- Posty: 1592
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Lublin
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
Nie, nie zużywa bardziej klocków. Przez 4 lata użytkowania swojego SIII, co prawa z manualem, miałem na stałe załączony auto-hold, bo wyręczał moja nogę od trzymania jej na pedale hamulca. Sprzedałem auto w przebiegiem 48 000 km i klocki oraz tarczy były jeszcze w świetnym stanie.colver pisze: ↑6 lis 2021, o 14:20No ja właśnie lubię, jak auto pełza przy np. zmianie świateł. Przy Auto Holdzie, hamulce odpuszczają raczej agresywnie a ja wolę płynnie.
Czy używanie Auto Holda jakkolwiek bardziej zużywa klocki niż wciskanie na postoju standardowo hamulec?
- Kuster
- Posty: 1050
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
Kuźwa panikujecie (co poniektórzy) z tym AH...
U mnie może przebieg zrobił swoje i już wszystko "wyruchane" jest ale przy auto holdzie nie ma żadnego szarpania (DSG)
Dojeżdżam do świateł, turlam się ile się da... Naciskam hamulec żeby zwolnić i dopiero jak się zatrzymam to łapie ręczny.
Dodaję gazu czy to lekko czy to mocno czy nawet z procedury i AH puszcza w mgnieniu oka.
Nie ma żadnego przytrzymania, szarpnięcia, stuku, itp, itd...
Autem od zakupu zrobiłem już 18tys km a tarcze i klocki z tyłu wyglądają tak samo tzn brak oznak większego (nadmiernego) zużycia
Od teścia Passat B8 w manualu działa podobnie
I tak jak Wojtek wspomniał... "Księga ulicy mówi"
W manualu "jest napisane" Żeby nie wrzucać na "N" Podczas jazdy, nie przełączać biegów na wyłączonym silniku i pamiętać żeby dźwignia była zawsze na P przed włączeniem i wyłączeniem silnika.
Zapobiegnie to ewentualnemu uszkodzeniu skrzyni biegów...
Potem rodzą się historie jaka to DSG zła, niedobra i awaryjna
U mnie może przebieg zrobił swoje i już wszystko "wyruchane" jest ale przy auto holdzie nie ma żadnego szarpania (DSG)
Dojeżdżam do świateł, turlam się ile się da... Naciskam hamulec żeby zwolnić i dopiero jak się zatrzymam to łapie ręczny.
Dodaję gazu czy to lekko czy to mocno czy nawet z procedury i AH puszcza w mgnieniu oka.
Nie ma żadnego przytrzymania, szarpnięcia, stuku, itp, itd...
Autem od zakupu zrobiłem już 18tys km a tarcze i klocki z tyłu wyglądają tak samo tzn brak oznak większego (nadmiernego) zużycia
Od teścia Passat B8 w manualu działa podobnie
I tak jak Wojtek wspomniał... "Księga ulicy mówi"
W manualu "jest napisane" Żeby nie wrzucać na "N" Podczas jazdy, nie przełączać biegów na wyłączonym silniku i pamiętać żeby dźwignia była zawsze na P przed włączeniem i wyłączeniem silnika.
Zapobiegnie to ewentualnemu uszkodzeniu skrzyni biegów...
Potem rodzą się historie jaka to DSG zła, niedobra i awaryjna
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 5 paź 2019, o 13:10
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
Nie jestem ekspertem ale zielone ( P ) to obsługuje chyba podstawowy układ hamulcowy? Przynajmniej u mnie objawia się to "twardością" pedału hamulca gdy już stoi na auto-hold. Ręczny to IMHO zaciąga po otwarciu drzwi/wyłączeniu silnika i wtedy ( P ) jest czerwone. Już ktoś o tym pisał na początku wątku (bez rozpiski kolorów ). W moim rozumieniu auto hold na światłach jest równoważny trzymaniu wciśniętego pedału hamulca, przy czym jak pisałem przy delikatnym finiszu hamowania w manualu można uniknąć jego załączenia.