Zakup używanego SIII
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Zakup używanego SIII
Witam
Rozglądam się za S3, metodą eliminacji wybrałem silnik 2.0tdi i mam pytania:
Jak to jest z ekologią między wersją 150 a 190KM? Bo jak tu wyczytałem, zależnie od skrzyni (man/dsg) i napędu (fwd/awd) jest, bądź nie ma adblue, rozjaśni ktoś kwestie?
Następnie jak wygląda trwałość dsg i okolic? Czy to ma się tak nadal jak w poprzednich latach - 250kkm i wymiana dwumasy i sprzęgieł czy już ta trwałość jest poprawiona?
W moim budżecie byłby samochód z nalotem 230kkm+ stąd pytanie. Czy może nie ryzykować i szukać manuala?
Pozdr
Rozglądam się za S3, metodą eliminacji wybrałem silnik 2.0tdi i mam pytania:
Jak to jest z ekologią między wersją 150 a 190KM? Bo jak tu wyczytałem, zależnie od skrzyni (man/dsg) i napędu (fwd/awd) jest, bądź nie ma adblue, rozjaśni ktoś kwestie?
Następnie jak wygląda trwałość dsg i okolic? Czy to ma się tak nadal jak w poprzednich latach - 250kkm i wymiana dwumasy i sprzęgieł czy już ta trwałość jest poprawiona?
W moim budżecie byłby samochód z nalotem 230kkm+ stąd pytanie. Czy może nie ryzykować i szukać manuala?
Pozdr
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 13 mar 2021, o 19:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 235 KM 496 NM
- Imię: Łukasz
Re: Zakup używanego SIII
Witam, kolego kupiłem superba ponad rok temu i też tak myślałem wezmę manual bedzie taniej... i się zdziwiłem mocno.
Do manuala niema żadnych zamienników i komplet sprzęgło dwumas to około 5-6 k gdzie do dsg masz full dobrej jakości zamienników za 2 k za komplet.
Do tego na przyszłość jakbyś chciał podnosić moc to manuale są dość słabe do tego dsg dużo więcej znosi.
Mając dziś wybór - szukałbym tylko i wyłącznie dsg. Przy 230kkm+ pewnie już komplet dwumas do wymiany będzie i sprzęgiełka w dsg ale to już mechanicy mają obcykane i nie stanowi to problemu. pozdrawiam
Do manuala niema żadnych zamienników i komplet sprzęgło dwumas to około 5-6 k gdzie do dsg masz full dobrej jakości zamienników za 2 k za komplet.
Do tego na przyszłość jakbyś chciał podnosić moc to manuale są dość słabe do tego dsg dużo więcej znosi.
Mając dziś wybór - szukałbym tylko i wyłącznie dsg. Przy 230kkm+ pewnie już komplet dwumas do wymiany będzie i sprzęgiełka w dsg ale to już mechanicy mają obcykane i nie stanowi to problemu. pozdrawiam
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 13 mar 2021, o 19:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 235 KM 496 NM
- Imię: Łukasz
- Kuster
- Posty: 1049
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Zakup używanego SIII
Żaden silnik z początkowym oznaczeniem "C" (np. CRLB) i mocą 150KM nie ma AdBlue
Silniki z oznaczeniem początkowym "D" 190KM mają AdBlue i kolejny katalizator zaraz za wózkiem przedniego zawieszenia
Taki tam szczegół ale wg mnie absurdalnie łatwy do kradzieży ^^
Ja mam SS3 STYLE DSG 2.0TDi 150KM (CRLB) 460tys przebiegu
Kuzyn ma SS3 STYLE DSG 2.0TDi 190KM (jakiś tam "D") ~180tys przebiegu
Wujek ma SS3 L&K DSG 2.0TDi 190KM 4x4 przebiegu nie znam ale coś w granicach 200tys (na firmę)
Teść ma Passat B8 HIGHLINE M/T 2.0TDi 150KM (CRLB) ~230tys przebiegu
Mój SS3 był regularnie serwisowany do 436tys km ASO w Danii
Wszystko pracuje poprawnie
obecnie mam awarię prawdopodobnie turbina padła i silnik wpada w tryb awaryjny ale pracuje równo
Mam ubytki oleju na poziomie DO 1L/1tys km ale to prawdopodobnie przez simering wału głównego (już zakupiony) i kto wie może też właśnie turbina?
DPF wypala się prawidłowo ale zimą wyskakiwał mi błąd EGRa P0402 zbyt duży przepływ spalin
Który nie wpływał na moc i kasował się po ponownym uruchomieniu (zagrzaniu) silnika
DSG pracuje mega przyjemnie, nic nie szarpie, biegi zmienia bardzo przyjemnie do tego stopnia że czasami nie czuć że się zmienił a przy tym samochód jest dynamiczny
Miałem u siebie założony BOX DTE System i jechał porównywalnie do SS3 190KM DSG od kuzyna
Na temat SS3 od wujka nie wypowiem się zbyt wiele bo nie jeździłem ale on sobie mega chwali napęd na 4 buty
Twierdzi że samochód mu się nie psuje ale on go ma na firmę i nie ponosi kosztów jakichkolwiek napraw
Passat B8 od teścia...
Jakbym miał porównywać same jednostki i napędy to wg mnie padaka... Ja już nigdy nie wrócę do manuala
Tam gdzie w DSG mam 5-6 bieg i auto elegancko sobie jedzie, jest cicho i silnik się nie krztusi tam M/T trzeba mieć bieg niżej...
W DSG wciskam gaz i momentalnie przyspieszam (zbija szybko bieg na odpowiedni) w M/T wbijam załóżmy 4ty mam 1700-2000rpm a ten samochód jakoś tak ciężko myśli
Zaś zawieszenie mimo że ta sama płyta podłogową to Passat ma "twardsze" bardziej zbite od seryjnego pontonu w SS3
Na dzień dzisiejszy brałbym zaś 2.0TDi 150KM DSG
Brak AdBlue na + i do tego wsadzasz większe turbo i masz ~200KM i 450NM
Minus taki że nie spotkałem się jeszcze z wersja 150KM i napędem na 4buty
Silniki z oznaczeniem początkowym "D" 190KM mają AdBlue i kolejny katalizator zaraz za wózkiem przedniego zawieszenia
Taki tam szczegół ale wg mnie absurdalnie łatwy do kradzieży ^^
Ja mam SS3 STYLE DSG 2.0TDi 150KM (CRLB) 460tys przebiegu
Kuzyn ma SS3 STYLE DSG 2.0TDi 190KM (jakiś tam "D") ~180tys przebiegu
Wujek ma SS3 L&K DSG 2.0TDi 190KM 4x4 przebiegu nie znam ale coś w granicach 200tys (na firmę)
Teść ma Passat B8 HIGHLINE M/T 2.0TDi 150KM (CRLB) ~230tys przebiegu
Mój SS3 był regularnie serwisowany do 436tys km ASO w Danii
Wszystko pracuje poprawnie
obecnie mam awarię prawdopodobnie turbina padła i silnik wpada w tryb awaryjny ale pracuje równo
Mam ubytki oleju na poziomie DO 1L/1tys km ale to prawdopodobnie przez simering wału głównego (już zakupiony) i kto wie może też właśnie turbina?
DPF wypala się prawidłowo ale zimą wyskakiwał mi błąd EGRa P0402 zbyt duży przepływ spalin
Który nie wpływał na moc i kasował się po ponownym uruchomieniu (zagrzaniu) silnika
DSG pracuje mega przyjemnie, nic nie szarpie, biegi zmienia bardzo przyjemnie do tego stopnia że czasami nie czuć że się zmienił a przy tym samochód jest dynamiczny
Miałem u siebie założony BOX DTE System i jechał porównywalnie do SS3 190KM DSG od kuzyna
Na temat SS3 od wujka nie wypowiem się zbyt wiele bo nie jeździłem ale on sobie mega chwali napęd na 4 buty
Twierdzi że samochód mu się nie psuje ale on go ma na firmę i nie ponosi kosztów jakichkolwiek napraw
Passat B8 od teścia...
Jakbym miał porównywać same jednostki i napędy to wg mnie padaka... Ja już nigdy nie wrócę do manuala
Tam gdzie w DSG mam 5-6 bieg i auto elegancko sobie jedzie, jest cicho i silnik się nie krztusi tam M/T trzeba mieć bieg niżej...
W DSG wciskam gaz i momentalnie przyspieszam (zbija szybko bieg na odpowiedni) w M/T wbijam załóżmy 4ty mam 1700-2000rpm a ten samochód jakoś tak ciężko myśli
Zaś zawieszenie mimo że ta sama płyta podłogową to Passat ma "twardsze" bardziej zbite od seryjnego pontonu w SS3
Na dzień dzisiejszy brałbym zaś 2.0TDi 150KM DSG
Brak AdBlue na + i do tego wsadzasz większe turbo i masz ~200KM i 450NM
Minus taki że nie spotkałem się jeszcze z wersja 150KM i napędem na 4buty
Jak dbasz tak masz
Re: Zakup używanego SIII
Do której wersji SIII nie ma zamienników dwumasy?JankesikTrn pisze: ↑24 paź 2021, o 12:54 Witam, kolego kupiłem superba ponad rok temu i też tak myślałem wezmę manual bedzie taniej... i się zdziwiłem mocno.
Do manuala niema żadnych zamienników i komplet sprzęgło dwumas to około 5-6 k gdzie do dsg masz full dobrej jakości zamienników za 2 k za komplet.
Do tego na przyszłość jakbyś chciał podnosić moc to manuale są dość słabe do tego dsg dużo więcej znosi.
Mając dziś wybór - szukałbym tylko i wyłącznie dsg. Przy 230kkm+ pewnie już komplet dwumas do wymiany będzie i sprzęgiełka w dsg ale to już mechanicy mają obcykane i nie stanowi to problemu. pozdrawiam
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 13 mar 2021, o 19:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 235 KM 496 NM
- Imię: Łukasz
Re: Zakup używanego SIII
to chyba wręcz niemożliwe. przecież to jest popularne auto. i co nie pasuje dwumasa od tej wersji 150 KM?
- Kuster
- Posty: 1049
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Zakup używanego SIII
Nie ważne czy 150KM czy 190KM
Sprzęgło jest drogie w manualu
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 13 mar 2021, o 19:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 235 KM 496 NM
- Imię: Łukasz
Re: Zakup używanego SIII
Nie nie pasuje od 150 sprzeglo ani dwumas. Był temat na forum o tym i uwierz bo sam to przerabiałem nigdzie niema zamiennika. Pasuje od passata b8 2.0 190 km… ale do tego też niema zamiennika.
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Zakup używanego SIII
sam mam 190 w osce manual po stage 1 i zanim dostałem opcje przesiadki w b8 240km zastanawiałem się nad wymiana skrzyni na dsg - choć koszta spore za taka przyjemność