Dokładnie tak samo rozumiem funkcjonalność AH jak kolega wyżej tez odkąd pamietam czy to automat w bmw czy manual w volkswagenie czy teraz skodzie używam AH non stop. Dwa dni temu odbierałem kurę z serwisu olejowego i specjalnie zdjąłem koło żeby sprawdzić jak się maja klocki i tarcze, które wymieniłem na początku roku i o dziwo… normalne zużycie nic strasznego lub jakiegoś nadmiernego zużycia nie zaobserwowałem. A moja druga lepsza połówka AH wynosi pod niebiosa jak automat gdy stoi na wniesieniu - nie pytajcie czemujorgus pisze: ↑7 lis 2021, o 11:22Nie jestem ekspertem ale zielone ( P ) to obsługuje chyba podstawowy układ hamulcowy? Przynajmniej u mnie objawia się to "twardością" pedału hamulca gdy już stoi na auto-hold. Ręczny to IMHO zaciąga po otwarciu drzwi/wyłączeniu silnika i wtedy ( P ) jest czerwone. Już ktoś o tym pisał na początku wątku (bez rozpiski kolorów ). W moim rozumieniu auto hold na światłach jest równoważny trzymaniu wciśniętego pedału hamulca, przy czym jak pisałem przy delikatnym finiszu hamowania w manualu można uniknąć jego załączenia.
Hamulec elektryczny i Auto Hold
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
- Kuster
- Posty: 1057
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
Zle myślisz...jorgus pisze: ↑7 lis 2021, o 11:22Nie jestem ekspertem ale zielone ( P ) to obsługuje chyba podstawowy układ hamulcowy? Przynajmniej u mnie objawia się to "twardością" pedału hamulca gdy już stoi na auto-hold. Ręczny to IMHO zaciąga po otwarciu drzwi/wyłączeniu silnika i wtedy ( P ) jest czerwone. Już ktoś o tym pisał na początku wątku (bez rozpiski kolorów ). W moim rozumieniu auto hold na światłach jest równoważny trzymaniu wciśniętego pedału hamulca, przy czym jak pisałem przy delikatnym finiszu hamowania w manualu można uniknąć jego załączenia.
Wszystko szybko wyjaśnia pierszy lepszy artykuł
www.iparts.pl/artykuly/amp/automatyczne ... c,771.html
AH działa z hamulcem ręcznym
Nie spotkasz tego w żadnym nowym aucie z manualnym/ręcznym hamulcem
Hild hold control też działa/współpracuje z tym systemem...
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 5 paź 2019, o 13:10
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
Swoją opinię na ten temat opieram na tym, jak to faktycznie działa w mojej Skodzie Superb III a nie artykułach z netu, które też przeglądałem zanim wysłałem tego posta. Zaciąganie ręcznego wyraźnie słychać a pedał hamulca nożnego chyba nie od parady wygląda na wciśnięty w momencie działania auto hold. Wciśnij na światłach hamulec do dechy i spróbuj ponownie. U mnie jak dobrze pamiętam czuć, że hamulec "trzyma", podobnie jak ACC wciska go w podłogę a nie hamuje ręcznym xD
W instrukcji jest opisane - czerwone ( P ) to zaciągnięty hamulec postojowy, zielone ( P ) - auto hold. Różne kolory nie miałyby sensu, gdyby - jak piszesz - auto hold polegało na "zaciąganiu ręcznego".
W instrukcji jest opisane - czerwone ( P ) to zaciągnięty hamulec postojowy, zielone ( P ) - auto hold. Różne kolory nie miałyby sensu, gdyby - jak piszesz - auto hold polegało na "zaciąganiu ręcznego".
- Kuster
- Posty: 1057
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
No bo ci pompa ABS ciśnienie w układzie podbija ale sterowany jest przede wszystkim układ z tyłujorgus pisze: ↑7 lis 2021, o 11:51 Swoją opinię na ten temat opieram na tym, jak to faktycznie działa w mojej Skodzie Superb III a nie artykułach z netu, które też przeglądałem zanim wysłałem tego posta. Zaciąganie ręcznego wyraźnie słychać a pedał hamulca nożnego chyba nie od parady wygląda na wciśnięty w momencie działania auto hold. Wciśnij na światłach hamulec do dechy i spróbuj ponownie. U mnie jak dobrze pamiętam czuć, że hamulec "trzyma", podobnie jak ACC wciska go w podłogę a nie hamuje ręcznym xD
W instrukcji jest opisane - czerwone ( P ) to zaciągnięty hamulec postojowy, zielone ( P ) - auto hold. Różne kolory nie miałyby sensu, gdyby - jak piszesz - auto hold polegało na "zaciąganiu ręcznego".
Jak masz AH zaciągnięty to czuć że się odłącza hamulec tylny a nie przedni (nurkowanie lub dźwiganie samochodu)
Proste podnieś samochód na AH i zobacz które koła trzymają
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 5 paź 2019, o 13:10
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
Tak czy siak to nie jest elektromechaniczny hamulec postojowy aka "ręczny" - jak już googlujemy to proponuję https://skoda-vologda.ru/pl/remont/mozh ... i-kak.html - konkretnie o markach z grupy VW.
"Po całkowitym zatrzymaniu pojazdu przez hamowanie funkcja AUTO HOLD utrzymuje ostatnie ciśnienie hamowania.
Gdy kierowca zdejmie nogę z pedału hamulca, hamulce nadal utrzymują koła, utrzymując ciśnienie w układzie hamulcowym.
Kiedy na kółkach Czujniki ABS pojazd toczy się, ciśnienie hamowania jest automatycznie zwiększane do momentu zatrzymania pojazdu (przykład hamowania na zboczu). Gdy tylko kierowca ponownie naciśnie pedał przyspieszenia, a w przypadku manualnej skrzyni biegów załączy sprzęgło, funkcja AUTO HOLD ponownie zwolni hamulec.
Po trzech minutach trzymania pojazdu zamiast hamulców hydraulicznych włączany jest elektromechaniczny hamulec postojowy.
[...]
Hamulec postojowy włącza się automatycznie po otwarciu drzwi kierowcy, odpiętym pasie bezpieczeństwa lub po wyłączeniu zapłonu.
"
I tak to właśnie u mnie działa, jedynie tych 3 minut nie potwierdzę, bo na szczęście takich skrzyżowań dużo we Wrocławiu nie ma Dlatego jak napisałem pisanie o automatycznym "łapaniu ręcznego" po zatrzymaniu na światłach po prostu nie jest prawdą. Chyba, że chciałeś powiedzieć "jak się zatrzymam to łapię (swoją ręką za hamulec) ręczny" ale to chyba nie idea auto hold Albo jeśli dla ciebie "ręczny" to coś innego niż elektromechaniczny hamulec postojowy, który można zaciągnąć ręką przy użyciu dźwigni między fotelami i który zgodnie z nazwą nie używa hydrauliki.
Tak na marginesie w teoria o działaniu Auto Hold tylko na tył również wydaje mi się wątpliwa. Owszem "Zasilany dwoma silnikami elektrycznymi elektromechaniczny hamulec postojowy aktywuje tylne hamulce tarczowe.", ale on się aktywuje po otwarciu drzwi lub wyłączeniu silnika. Chcesz to spróbuj i pojedź na wymianę opon, zahamuj na stanowisku i niech cię podniosą z włączonym silnikiem (nie otwieraj drzwi!) gdy ( P ) się świeci na zielono i niech kręcą kołami. Mi tam wystarczy na logikę to ogarniać - skoro układ utrzymuje ciśnienie to raczej we wszystkich kołach. Wspomniane siadanie to owszem można wyczuć ale przy ruszaniu jeśli faktycznie jest aktywny "ręczny" (czerwone ( P ) ). I tyle w temacie.
"Po całkowitym zatrzymaniu pojazdu przez hamowanie funkcja AUTO HOLD utrzymuje ostatnie ciśnienie hamowania.
Gdy kierowca zdejmie nogę z pedału hamulca, hamulce nadal utrzymują koła, utrzymując ciśnienie w układzie hamulcowym.
Kiedy na kółkach Czujniki ABS pojazd toczy się, ciśnienie hamowania jest automatycznie zwiększane do momentu zatrzymania pojazdu (przykład hamowania na zboczu). Gdy tylko kierowca ponownie naciśnie pedał przyspieszenia, a w przypadku manualnej skrzyni biegów załączy sprzęgło, funkcja AUTO HOLD ponownie zwolni hamulec.
Po trzech minutach trzymania pojazdu zamiast hamulców hydraulicznych włączany jest elektromechaniczny hamulec postojowy.
[...]
Hamulec postojowy włącza się automatycznie po otwarciu drzwi kierowcy, odpiętym pasie bezpieczeństwa lub po wyłączeniu zapłonu.
"
I tak to właśnie u mnie działa, jedynie tych 3 minut nie potwierdzę, bo na szczęście takich skrzyżowań dużo we Wrocławiu nie ma Dlatego jak napisałem pisanie o automatycznym "łapaniu ręcznego" po zatrzymaniu na światłach po prostu nie jest prawdą. Chyba, że chciałeś powiedzieć "jak się zatrzymam to łapię (swoją ręką za hamulec) ręczny" ale to chyba nie idea auto hold Albo jeśli dla ciebie "ręczny" to coś innego niż elektromechaniczny hamulec postojowy, który można zaciągnąć ręką przy użyciu dźwigni między fotelami i który zgodnie z nazwą nie używa hydrauliki.
Tak na marginesie w teoria o działaniu Auto Hold tylko na tył również wydaje mi się wątpliwa. Owszem "Zasilany dwoma silnikami elektrycznymi elektromechaniczny hamulec postojowy aktywuje tylne hamulce tarczowe.", ale on się aktywuje po otwarciu drzwi lub wyłączeniu silnika. Chcesz to spróbuj i pojedź na wymianę opon, zahamuj na stanowisku i niech cię podniosą z włączonym silnikiem (nie otwieraj drzwi!) gdy ( P ) się świeci na zielono i niech kręcą kołami. Mi tam wystarczy na logikę to ogarniać - skoro układ utrzymuje ciśnienie to raczej we wszystkich kołach. Wspomniane siadanie to owszem można wyczuć ale przy ruszaniu jeśli faktycznie jest aktywny "ręczny" (czerwone ( P ) ). I tyle w temacie.
- Kuster
- Posty: 1057
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
jorgus nie będę się z tobą kłócił bo zaraz dasz inny wycinek a pominiesz 90% reszty
Z tego artykułu co podałeś link
Teoria a praktyka to dwie różne rzeczy
Nie zmienia to faktu że AH to zarąbista rzecz i warto z tego korzystać
Koniec...
Z tego artykułu co podałeś link
Czy działa stricte układ hydrauliczny czy elektryczny nie ma tutaj większego znaczenia... Po prostu łapie tyłFunkcja AUTO HOLD jest rozszerzeniem funkcji elektromechanicznego hamulca postojowego
Teoria a praktyka to dwie różne rzeczy
Nie zmienia to faktu że AH to zarąbista rzecz i warto z tego korzystać
Koniec...
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 5 paź 2019, o 13:10
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
W tym się zgadzamy w 100%, niezależnie od szczegółów technicznych jak to działa i tego się trzymajmy Miłego jesiennego popołudnia!
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
I nie masz delikatniego szarpnięcia przy ruszaiu? czy przy dodaniu gazu jak całkiem odpuścisz? u mnie niemal zawsze leg opóxnienie w reakcji skrzyni.. Ostatnio byłem pojeździć bmw g30 i mazdą 6 2.5 z automatami i tam te skrzynie pracują mega komfortowo.. DSG przy nich to badziew takie jest moje zdanie.. Ja już mam tej skrzyni dość.. Nie chcę jej robić softu bo zależy mi na gwarancji.. wiadomo to VW...
- Kuster
- Posty: 1057
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
Na serii owszem przy samym ruszaniu było to odczuwalne i tak samo jak zjeżdżałem z górki, hamowała i następnie dodawałem gazu było delikatne szarpnięcie (zasprzęganie) ale tylko na "D"kacluk pisze: ↑7 lis 2021, o 18:44I nie masz delikatniego szarpnięcia przy ruszaiu? czy przy dodaniu gazu jak całkiem odpuścisz? u mnie niemal zawsze leg opóxnienie w reakcji skrzyni.. Ostatnio byłem pojeździć bmw g30 i mazdą 6 2.5 z automatami i tam te skrzynie pracują mega komfortowo.. DSG przy nich to badziew takie jest moje zdanie.. Ja już mam tej skrzyni dość.. Nie chcę jej robić softu bo zależy mi na gwarancji.. wiadomo to VW...
Sporo zmienił PedalBox od DTE
Ale i tak będę chciał zrobić program DSG
DSG zabija ECO program od VAGa
A ZeteFy to inna bajka ale występują też w Alfach, Cytrynach, Peugeotach, Kia, itp... itd...
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
W pugeotach i cytrynach to nie ma skrzyni eat8 ? Wcześniej były japońskie aisiny tak samo jak w volvo. Mazda ma swoją a nie zf. Zf z tego co pamietam to alfa,jaguar a nawet vw/audi używa ale w dużych silnikach.
Kia tez ma zf? Chyba tylko stinger bo wszystkie inne auta z optima. Maja dct. Chyba optima 2.0tgdi ma hydrokinetyczne.
Kia tez ma zf? Chyba tylko stinger bo wszystkie inne auta z optima. Maja dct. Chyba optima 2.0tgdi ma hydrokinetyczne.
- Kuster
- Posty: 1057
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
Nom Kia Stinger ZF i z tego co mi kolega cały czas gadał to w Optimie GT też niby ma ZF ale tego nie potwierdzękacluk pisze: ↑7 lis 2021, o 22:02 W pugeotach i cytrynach to nie ma skrzyni eat8 ? Wcześniej były japońskie aisiny tak samo jak w volvo. Mazda ma swoją a nie zf. Zf z tego co pamietam to alfa,jaguar a nawet vw/audi używa ale w dużych silnikach.
Kia tez ma zf? Chyba tylko stinger bo wszystkie inne auta z optima. Maja dct. Chyba optima 2.0tgdi ma hydrokinetyczne.
A co do Francuzów to oglądałem ostatnio filmik o Peugeot 508 PSE gdzie gościu gadał że teraz wszystkie mocne modele Peugeot, Citroën są już wyposażane w nowe ZFy
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 5 paź 2019, o 13:10
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
Z kronikarskiego obowiązku dodam jeszcze - wracając do meritum tego wątku - zrobiłem dzisiaj na mieście organoleptyczne testy (SIII FL 1.5 TSI manual) i przy wyzwoleniu AH hamulcem nożnym ruszanie nie powoduje u mnie odczucia "siadania" tyłu. Zaciągając ręczny tą mini dźwignią lub otwierając drzwi to owszem - można to wyczuć, zresztą tam słychać wyraźnie silniczki z tyłu auta uaktywniające ten hamulec. Jak to mówią "your mileage may vary".
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 16 sie 2021, o 09:46
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: chyba 365KM, 500Nm
- Imię: Luk
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
Pytałem już w innym moim temacie- taka ciekawostka.
SSIII 280 KM. 2016. Po kupnie od poprzedniego właściciela- auto hold zapalała się kontrolka na desce rozdzielczej pomarańczowe A, po podłączeniu ostatnio do kompa (gość zczytywał soft, może coś się aktualizowało) teraz auto hold świeci się zielone P, a "normalny" ręczny na czerwono P.
Na początku myślałem że jest jakaś awaria ręcznego że świeci się na czerwono.
SSIII 280 KM. 2016. Po kupnie od poprzedniego właściciela- auto hold zapalała się kontrolka na desce rozdzielczej pomarańczowe A, po podłączeniu ostatnio do kompa (gość zczytywał soft, może coś się aktualizowało) teraz auto hold świeci się zielone P, a "normalny" ręczny na czerwono P.
Na początku myślałem że jest jakaś awaria ręcznego że świeci się na czerwono.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2021, o 19:06 przez skygela, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 5 paź 2019, o 13:10
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
Czasem warto zajrzeć do instrukcji obsługi Mi się raz podczas wycieczki na narty czujnik ciśnienia w oponach zapalił a komunikatu nie było albo nie widziałem i nie miałem pojęcia co to. Przejęty potem w wagoniku PDF-a ściągałem i mnie uspokoiło (flaka nie miałem)
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 25 sty 2021, o 19:06
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Marcin
Re: Hamulec elektryczny i Auto Hold
Ja tak zawsze robię, ale jak czasem zapomnę wyłączyć Auto-start-stop i stanę np na światłach na D, załączy się auto-hold i silnik gaśnie. A po "pyknięciu" w gaz, albo jak auto z przodu ruszy, to się sam załącza i samochód rusza. Wydaje mi się, że gdyby wyłączanie/włączanie silnika na D było szkodliwe, to chyba system by tego sam nie robił. No chyba, że przy aktywnym auto-starcie on poza włączaniem/wyłączaniem silnika zmienia też bieg na P nie sygnalizując tego (ale nie sądzę).