Ja wymieniałem wszystkie tuleje w przednich wahaczach, te tylne od audi RS3 a przednie Lemfolder (przejechane mam 200 tyś. więc tuleje już dość zużyte na naszych drogach)
tomekxoo pisze:
Rozumiem ze bedziesz wymienial tylko te jedne tuleje? Druga tulejka zostaje? (mam na mysli tuleje nr 2 na zdjeciu z aukcji)
Tak, nic innego w zawieszeniu nie będzie ruszane
Wysłane z mojego ASUS_I006D przy użyciu Tapatalka
No dobra, ale wlasciwie jakie masz objawy? Co niepokojacego wydobywa sie z zawieszenia? Tak samo masz jak u mnie na wybojach dziwne trzeszczenie/skrzypienie?
Jak zdiagnozowales ze to te wlasnie tuleje wachacza za to odpowiadaja?
Kulpas pisze: ↑21 lis 2021, o 09:16
Ja wymieniałem wszystkie tuleje w przednich wahaczach, te tylne od audi RS3 a przednie Lemfolder (przejechane mam 200 tyś. więc tuleje już dość zużyte na naszych drogach)
Jakie miales objawy przed wymiana? Tak jak u mnie, czy inaczej? I czy po wymianie nastala cisza...
U mnie przy zjeżdżaniu z krawężnika lub przejazd przez leżącego policjanta objawiał się skrzypieniem, trzeszczeniem zawieszenia z przodu. Na SKP nic nie wyszło więc podejrzewałem tylne tuleje po przeczytaniu lektury na forum. Zakupiłem tylne tuleje od audi RS3 oraz przednie lemfordera tak profilaktycznie przy jednej robocie (przebieg 200tys.km pewnie na oryginalnych tulejach). Po wymianie tuleji nastała cisza a zawieszenie zrobiło się troszkę sztywniejsze i lepiej się prowadzi.
Kulpas pisze: ↑22 lis 2021, o 04:31
U mnie przy zjeżdżaniu z krawężnika lub przejazd przez leżącego policjanta objawiał się skrzypieniem, trzeszczeniem zawieszenia z przodu. Na SKP nic nie wyszło więc podejrzewałem tylne tuleje po przeczytaniu lektury na forum. Zakupiłem tylne tuleje od audi RS3 oraz przednie lemfordera tak profilaktycznie przy jednej robocie (przebieg 200tys.km pewnie na oryginalnych tulejach). Po wymianie tuleji nastała cisza a zawieszenie zrobiło się troszkę sztywniejsze i lepiej się prowadzi.
No i mam te same objawy. Tylko mam ledwo 72tyś km przebiegu. A skrzypi od jakis 2 miesiecy. I strasznie mnie to irytuje. A mozesz podac mi numer czesci tych drugich tuleji? Bo te od audi rs to sa 81A407183.
Aha i czy kupowales tez nowe sruby/nakretki? Czy zostaly stare? Robiles geometrie po wymianie?
Dzisiaj dzwonilem do pobliskiego ASO i mily pan powiedzial ze moga wymienic tuleje wachaczy przednich i taka przyjemnosc u nich to okolo 1200zl robocizna + czesci.
Tulejki przednie takie: https://allegro.pl/oferta/lemfo-tuleja- ... 1202249381
Wymianę robił mój mechanik który skasował 150zł za wymianę 4 tuleji w przednich wahaczach. Śruby zostały te same a geometrii jeszcze nie robiłem, bo w grudniu będę wymieniał sprężyny na EIBACH -30mm i dopiero wtedy zrobię geometrię.
skipper pisze: ↑23 lis 2021, o 19:47
ja mam to skrzypienie od nowości i się przyzwyczaiłem, już tego nie słyszę
Ja mieszkam w Holandii i tam tych progow zwalniajacych, hopek, spiacych policjantow jest 100x wiecej niz w Polsce. Krew mnie zalewa jak to slysze. Zwlaszcza ze auto nie ma mega przebiegu. Na swieta bede w Polsce wiec to musze zrobic koniecznie...
Kulpas pisze: ↑23 lis 2021, o 19:50
Tulejki przednie takie: https://allegro.pl/oferta/lemfo-tuleja- ... 1202249381
Wymianę robił mój mechanik który skasował 150zł za wymianę 4 tuleji w przednich wahaczach. Śruby zostały te same a geometrii jeszcze nie robiłem, bo w grudniu będę wymieniał sprężyny na EIBACH -30mm i dopiero wtedy zrobię geometrię.
Dziekuje. Rozumiem ze wybrales Lemforder, a nie zastanawiales sie nad org VAGiem? Albo moze jest tez cos z RS'a?
A czy ktos sie orientuje czy mozna dokupic same gumy stabilizatora z przodu? Bo u mnie one tak dziwnie wygladaja. Jak by byly za mocno scisniete i wyplywaly z tej obejmy...
Jesli ktos moze podac numer czesci...
Pytałem na fanpage-u superb na Facebooku o coś z RS-a ale nie było żadnej informacji więc wybrałem Lemfordera, bo to jakościowo i wytrzymałościowo to samo co ori VAG tylko dużo taniej.