SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
- jimw
- Posty: 388
- Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Jak pisałem w drugim wątku - też miałem analogiczny problem po odłączeniu aku. Wystarczyło OBD11 lub VCDSem skasować błąd i system wrócił do życia.Paweł superb III pisze: ↑26 lis 2021, o 23:04 Czy ktoś wie dlaczego system martwego pola nie dziala? Przy próbie włączenia funkcji pisze ze funkcja niedostępna.
Oczywiście u Ciebie może to być co innego, ale bez przeskanowania i raportu błędów ciężko wróżyć z fusów.
- Kuster
- Posty: 1049
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Pany pacjent 2.0TDi CRLB 150KM
Powtarzający się błąd
P0402 - Wykryto nadmierny przepływ recyrkulacji spalin
Występuje sporadycznie tylko po dłuższym postoju głównie jak jest zimno
Pojawia się po przejechaniu kilkunastu metrów
Nie wpływa na zachowanie silnika i gaśnie przy kolejnym odpaleniu auta
Oraz
P2002-Filtr cząstek stałych, sprawność poniżej wartości granicznej
Też wyskoczy sporadycznie i nie wpływa na pracę silnika ale check Engine się zapali i drażni ^^
Traci się dopiero po wykasowaniu przez OBD2
Czujniki wymienione na nowe oryginalne z tym że nie robiłem żadnej ich adaptacji
Ten P0402 wyskakiwał już jak kupiłem auto, a latem nie miałem z nim żadnych problemów
P2002 pojawia się po wymianie turbiny na nową "mocniejszą" Bo z CUNA 184KM, no i chłodnica EGR też wymieniona na nowa bo były podejrzenia że jest nie szczelna
DPF "czysty"
Dodatkowo przedmuchalem go kompresorem w każdą możliwą dziurę
Ktoś się spotkał z czymś takim? Gdzie szukać przyczyny?
Aaaa! Nie podałem wcześniej a może to też być istotne... Zdarzy sie teraz przy niskich temperaturach że silnik po przejechaniu kilku, kilkunastu kilometrach nie jest zagrzany odpowiednio a już jest gaszony... Bywa że ledwo nagrzeje się do 70-80°C i gaszę maszynę ;(
Powtarzający się błąd
P0402 - Wykryto nadmierny przepływ recyrkulacji spalin
Występuje sporadycznie tylko po dłuższym postoju głównie jak jest zimno
Pojawia się po przejechaniu kilkunastu metrów
Nie wpływa na zachowanie silnika i gaśnie przy kolejnym odpaleniu auta
Oraz
P2002-Filtr cząstek stałych, sprawność poniżej wartości granicznej
Też wyskoczy sporadycznie i nie wpływa na pracę silnika ale check Engine się zapali i drażni ^^
Traci się dopiero po wykasowaniu przez OBD2
Czujniki wymienione na nowe oryginalne z tym że nie robiłem żadnej ich adaptacji
Ten P0402 wyskakiwał już jak kupiłem auto, a latem nie miałem z nim żadnych problemów
P2002 pojawia się po wymianie turbiny na nową "mocniejszą" Bo z CUNA 184KM, no i chłodnica EGR też wymieniona na nowa bo były podejrzenia że jest nie szczelna
DPF "czysty"
Dodatkowo przedmuchalem go kompresorem w każdą możliwą dziurę
Ktoś się spotkał z czymś takim? Gdzie szukać przyczyny?
Aaaa! Nie podałem wcześniej a może to też być istotne... Zdarzy sie teraz przy niskich temperaturach że silnik po przejechaniu kilku, kilkunastu kilometrach nie jest zagrzany odpowiednio a już jest gaszony... Bywa że ledwo nagrzeje się do 70-80°C i gaszę maszynę ;(
Jak dbasz tak masz
- ADSL
- Posty: 220
- Rejestracja: 26 sty 2020, o 15:09
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Żeby specjalnie nie zakładać nowego tematu- kogoś z forum? bo całkiem fajny superbik https://www.olx.pl/d/oferta/skoda-super ... MRmkc.html
Wysłane z mojego ASUS_I006D przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_I006D przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 5 gru 2017, o 19:09
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Marco0
- Lokalizacja: Zamość
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Witam, forumowicze użytkuję s3 2018 rok, nie tak dawno na parkingu cofał gościu i wcofał mi w lewe nadkole, po robocie jest problem ze spasowaniem z maską ,zdrzakiem itp. Proszę o pomoc kogo możecie polecić od takich regulacji ,ASO LUBLIN dwa razy robilo i jest dalej problem
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 23 mar 2021, o 21:11
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
To ich problem nie Twój musza poprawić tak aby było akceptowalne dla Ciebie.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 gru 2021, o 21:05
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Po odpaleniu obroty ok 1000. Czy to norma przy temperaturach +/- 0*C?
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 cze 2020, o 11:17
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Hej ludziska!
Ma ktoś może zapisane zalecane interwały wymiany wszelkich płynów w SIII z TSI 280 KM? Mój to 2015 rok. Ponad rok temu trafiłem na taki post, ale oczywiście go nie zapisałem, a teraz nie mogę znaleźć... Najsensowniejszy, na jaki obecnie trafiłem, to Okresy czynności eksploatacyjnych, ale w nim są podane interwały tylko dla części płynów i to te zalecane przez producenta, a z tego co kojarzę, ludzie zalecali znacznie częstsze zmiany.
Z moich notatek mam na razie:
Olej silnikowy - zalecane co 15 tys. km., ale robić co 10 tys. albo raz do roku (lub dwa razy do roku, jak się piłuje)
Olej skrzyni automatycznej DSG - zalecane co 120 tys., ale robić co 60 tys.
Olej Haldex - zalecane co 3 lata, ale robić co rok (?) albo co 30 tys., czyścić koszyczek przy pompie przy okazji wymiany oleju.
Olej mechanizm różnicowy - o tym nigdzie informacji nie znajduję, ale rok temu robiąc wymianę wszystkich płynów po zakupie samochodu, wymienili mi też ten olej. Co ile należy go zmieniać?
Płyn hamulcowy - zalecana co 2 lata.
Płyn chłodniczy - wymiana nie przewidziana przez producenta.
Potwierdzacie takie interwały czy coś byście zmienili?
Ma ktoś może zapisane zalecane interwały wymiany wszelkich płynów w SIII z TSI 280 KM? Mój to 2015 rok. Ponad rok temu trafiłem na taki post, ale oczywiście go nie zapisałem, a teraz nie mogę znaleźć... Najsensowniejszy, na jaki obecnie trafiłem, to Okresy czynności eksploatacyjnych, ale w nim są podane interwały tylko dla części płynów i to te zalecane przez producenta, a z tego co kojarzę, ludzie zalecali znacznie częstsze zmiany.
Z moich notatek mam na razie:
Olej silnikowy - zalecane co 15 tys. km., ale robić co 10 tys. albo raz do roku (lub dwa razy do roku, jak się piłuje)
Olej skrzyni automatycznej DSG - zalecane co 120 tys., ale robić co 60 tys.
Olej Haldex - zalecane co 3 lata, ale robić co rok (?) albo co 30 tys., czyścić koszyczek przy pompie przy okazji wymiany oleju.
Olej mechanizm różnicowy - o tym nigdzie informacji nie znajduję, ale rok temu robiąc wymianę wszystkich płynów po zakupie samochodu, wymienili mi też ten olej. Co ile należy go zmieniać?
Płyn hamulcowy - zalecana co 2 lata.
Płyn chłodniczy - wymiana nie przewidziana przez producenta.
Potwierdzacie takie interwały czy coś byście zmienili?
- Kuster
- Posty: 1049
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
TDi? Tak do momentu aż nie osiągnie temperatury roboczej
Woda 90° (nawet jak już pokaże na liczniku 90 to w rzeczywistości jest 70°)
Olej chyba 60°-70°
Potem schodzi do tych ~760RPM
Jak dbasz tak masz
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Olej w silniku co dyszkę - zdecydowanie tak ( jeśli chodzi o filtry to ja w klekotach zawsze zmieniam komplet przy oleju. Tutaj z racji tego ze benzyna ma filtr paliwa w baku, zmieniłabym jedynie obowiązkowo oleju a powietrza założył olejowy k&n którego polecali chłopaki. Kabinowka to banał zmienisz pod chata/w garażu/ na upartego w większym korkuKoger pisze: ↑12 gru 2021, o 23:11 Hej ludziska!
Ma ktoś może zapisane zalecane interwały wymiany wszelkich płynów w SIII z TSI 280 KM? Mój to 2015 rok. Ponad rok temu trafiłem na taki post, ale oczywiście go nie zapisałem, a teraz nie mogę znaleźć... Najsensowniejszy, na jaki obecnie trafiłem, to Okresy czynności eksploatacyjnych, ale w nim są podane interwały tylko dla części płynów i to te zalecane przez producenta, a z tego co kojarzę, ludzie zalecali znacznie częstsze zmiany.
Z moich notatek mam na razie:
Olej silnikowy - zalecane co 15 tys. km., ale robić co 10 tys. albo raz do roku (lub dwa razy do roku, jak się piłuje)
Olej skrzyni automatycznej DSG - zalecane co 120 tys., ale robić co 60 tys.
Olej Haldex - zalecane co 3 lata, ale robić co rok (?) albo co 30 tys., czyścić koszyczek przy pompie przy okazji wymiany oleju.
Olej mechanizm różnicowy - o tym nigdzie informacji nie znajduję, ale rok temu robiąc wymianę wszystkich płynów po zakupie samochodu, wymienili mi też ten olej. Co ile należy go zmieniać?
Płyn hamulcowy - zalecana co 2 lata.
Płyn chłodniczy - wymiana nie przewidziana przez producenta.
Potwierdzacie takie interwały czy coś byście zmienili?
Dsg - 40-60kkm ( 60k to dla mnie górna granica celowałbym w 40-45max)
Haldex 30kkm
Dyfer 60kkm (ja bym o dyszkę skrócił)
Hamulcowy - co dwa lata z tym, ze sprawdzałbym testerem jakoś płynu. Nie sa to drogie koszta i ja zawsze po zimie wymieniam. Jeśli masz hebel dlubniety i masz mltulowski rbf to raz na pół roku z tego co dobrze pamietam
Chłodniczy - ja wymieniam przy okazji wymiany rozrządu a tak się złożyło ze w klekocie zrobiłem 60kkm w niecałe półtora roku
Ostatnio zmieniony 13 gru 2021, o 10:35 przez mario789, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 193
- Rejestracja: 31 maja 2021, o 09:14
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
hello,yarodilah pisze: ↑26 paź 2021, o 08:50yarodilah pisze: ↑18 paź 2021, o 08:36 Spryskiwacze szyb Superb III kombi rok 2017
Proszę o poradę.
Przekodowałem sobie spryskiwanie przednich szyb na 2000ms i co 2 raz spryskiwanie lamp.
(zmieniłem tylko te dwie wartości)
Wydaje mi się, że od tamtej pory choć nie jestem w 100% pewny jak spryskuję przednią szybę to pryska też tylny spryskiwacz (w menu radia mam odznaczoną-pusty kwadracik, automatyczną wycieraczkę z tyłu). Wycieraczka tylna nie wykonuje żadnego ruchu ale płyn leci.
Nacisnę lekko spryskiwanie przodu np. na 1 sekundę lub krócej i płyn leci z tyłu lub się ledwo sączy.
Leciutko pyknę przednim spryskiwaczem i zawsze coś z tyłu się wysączy.
Może ktoś wie o co biega ??
Pozdrawiam
Jarek
Czy ktoś coś podpowie ?? (może to jakiś zaworek zwrotny nie trzyma czy jak ??
Proszę o podpowiedzi....
przy tego typu problemach ze zmianą kodowania sterowników procedura wygląda następująco:
--przywróć ustawienia do tych sprzed zmiany i sprawdź jak się zachowuje element wykonawczy
--jeżeli działa tak samo jak po zmianie --- odłącz akumulator na parę minut i sprawdź jak się zachowuje element wykonawczy
(niektóre zmiany na sterownikach są zapamiętywane pomimo powrotu do ustawień ori----i tylko odłączenie zasilania pomaga je zresetować)
jezeli to nie daje rezultatu- to
tak to działało wcześniej i nie zostało prze ciebie zarejestrowane
trzeba szukać przyczyn mechanicznych, hydraulicznych- tak jak piszesz może zaworek.
pytanie dodatkowe:
masz kamerę cofania?- jezeli tak to jak dziala ci spryskiwacz dla kamery?
u mnie jest tak, że nie mam wycieraczki tylnej - zatem nie mam spryskiwacza szyby tylnej i spryskiwacz kamery cofania jest zintegrowany ze spryskiwaczami szyby przód. za kazdym razem gdy pryskam na szyby pryska mi tez na kamerę ( dla mnie bez sensu). nie da się tego wyłączyć przekodować na sterowniku- szukałem, sprawdzałem. chyba , że coś przeoczyłem i nie znalazłem- jeżeli ktoś wie coś na ten temat będę rad wysłuchać rad.
pozdro
Mariusz
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Tak normalne.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 gru 2021, o 08:49
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
to szybkie pytanie,
zauważyłem u siebie port usb obok ładowarki indukcyjnej, drugi port usb dla tylnej kanapy na środku.
W schowku mam 2x SD.
Gdzie fabrycznie powinien być jeszcze port USB lub gdzie może być. Jeśli brakuje to jak bardzo trudne jest dołożenie portu usb np w podłokietniku(mój jest chłodzony klimą jeśli ma to znaczenie).
zauważyłem u siebie port usb obok ładowarki indukcyjnej, drugi port usb dla tylnej kanapy na środku.
W schowku mam 2x SD.
Gdzie fabrycznie powinien być jeszcze port USB lub gdzie może być. Jeśli brakuje to jak bardzo trudne jest dołożenie portu usb np w podłokietniku(mój jest chłodzony klimą jeśli ma to znaczenie).
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Szybkie, moze troche glupie pytanie. Ale z racji zimy jednak zapytam... Chcialbym odpalic auto, wlaczyc ogrzewanie szyby przedniej i tylniej, oraz nawiew z klima. No i chcialbym wyjsc z auta i w tym czasie sobie oskrobywac szyby. Ale jak mam to zrobic? Jak kiedys podjechalem do domu, ustawilem skrzynie na P to po... jakiejs minucie silnik sam zgasl, na zegarach byl komunikat w stylu "wylaczono silnik ze wzgledu na oszczedzanie akumulatora" czy cos takiego. Znowu jak odpale i ustawie na N i otworze drzwi to krzyczy zeby ustawic dwignie w pozycji P...
Wiec stad takie nietypowe pytanie... Jak mam odpalic auto na tzw biegu jalowym zebym mogl wyjsc i oskrobas sobie szyby na wlaczonym silniku?
Wiec stad takie nietypowe pytanie... Jak mam odpalic auto na tzw biegu jalowym zebym mogl wyjsc i oskrobas sobie szyby na wlaczonym silniku?