Wyposażenie dodatkowe- co byście wzięli ponownie, a z czego
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Wyposażenie dodatkowe- co byście wzięli ponownie, a z czego
Przy wymianie zawieszenia? Tracisz ja na zawieszenie, czego nie dotykasz to nie mają prawa Ci odmówić napraw gwarancyjnych. Z wielu problemów które ma superba zdają sobie sprawę i technicy w ASO i pewnie sam Poznan. Ja zadając podobne pytanie o heble w ASO czy tuleje po konsultacji z Poznaniwm ASO w Wieliczce potwierdziło odpowiedź jak wyżej.
-
- Posty: 186
- Rejestracja: 29 sie 2021, o 10:34
- Samochód: Superb III Kombi Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Kontakt:
Re: Wyposażenie dodatkowe- co byście wzięli ponownie, a z czego
DCC - Ja DCC nie biore bo tak jak ty, wiekszosc jezdze po miescie. Na wyjazdy za miasto, jesli musze wyprzedzac, wystarczy mi wbudowany tryb SPORT w DSG. Moze troche bujac ale mi to nie jakos specilanie nie przeszkadza jak na razie.zalezi pisze: ↑5 wrz 2021, o 22:37 Trzy pytanka do Was
-Warto brać DCC do zamawianego Sportline? Jeżdżone będzie głównie w mieście ( 90 proc miasto, jednak sporo korków/wolnej jazdy), rzadko gdzieś krótki wyskok na Kaszuby.
-Standardowe głośniki maja basy i dają radę
czy należy wziąć Canton, aby ten dźwięk był pełniejszy?
-Kessy Full z funkcja Safe - warto, tak szczerze?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Canton - wrazenia dzwiekowe to bardzo indywidualna sprawa. Ja biore w pakiecie Komfort i ciesze sie ze tam beda. Jakby byly poza pakietem to musialbym posluchac jak one graja a jak standardowe.
Alarm- Od dawna nie mialem alaramu w zadnym aucie i teraz tez nie potrzebuje wiec mi szkoda doplacac. Jedyna ewentualny plus, to moze troche nizsze ubezpiecznie jesli ma sie dodatkowe zabezpieczenie auta.
Re: Wyposażenie dodatkowe- co byście wzięli ponownie, a z czego
Dzięki.Veyron pisze:DCC - Ja DCC nie biore bo tak jak ty, wiekszosc jezdze po miescie. Na wyjazdy za miasto, jesli musze wyprzedzac, wystarczy mi wbudowany tryb SPORT w DSG. Moze troche bujac ale mi to nie jakos specilanie nie przeszkadza jak na razie.zalezi pisze: ↑5 wrz 2021, o 22:37 Trzy pytanka do Was
-Warto brać DCC do zamawianego Sportline? Jeżdżone będzie głównie w mieście ( 90 proc miasto, jednak sporo korków/wolnej jazdy), rzadko gdzieś krótki wyskok na Kaszuby.
-Standardowe głośniki maja basy i dają radę
czy należy wziąć Canton, aby ten dźwięk był pełniejszy?
-Kessy Full z funkcja Safe - warto, tak szczerze?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Canton - wrazenia dzwiekowe to bardzo indywidualna sprawa. Ja biore w pakiecie Komfort i ciesze sie ze tam beda. Jakby byly poza pakietem to musialbym posluchac jak one graja a jak standardowe.
Alarm- Od dawna nie mialem alaramu w zadnym aucie i teraz tez nie potrzebuje wiec mi szkoda doplacac. Jedyna ewentualny plus, to moze troche nizsze ubezpiecznie jesli ma sie dodatkowe zabezpieczenie auta.
Aktualnie Canton jest osobno do kupienia za 2400 zl
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 186
- Rejestracja: 29 sie 2021, o 10:34
- Samochód: Superb III Kombi Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Kontakt:
Re: Wyposażenie dodatkowe- co byście wzięli ponownie, a z czego
Rzeczywiście. Ja u siebie w Style mam w pakiecie. W Sportline jest troche inaczej. Może policz jakby cię wyszedł Style z tym co byś chcial mieć. Mi wyszło to lepiej cenowo
-
- Posty: 1074
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wyposażenie dodatkowe- co byście wzięli ponownie, a z czego
Znowu się zaczyna ta niekończąca dyskusja o DCC
DCC poza miasto? Dla mnie to właśnie na miasto jest potrzebne - bo dróg z mega dziurami jest pełno.
A bujanie - tak po prostu wygląda komfort w tej klasie pojazdu
DCC poza miasto? Dla mnie to właśnie na miasto jest potrzebne - bo dróg z mega dziurami jest pełno.
A bujanie - tak po prostu wygląda komfort w tej klasie pojazdu
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 7 sty 2021, o 23:10
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Sławomir
Re: Wyposażenie dodatkowe- co byście wzięli ponownie, a z czego
"W miarę jedzenia apetyt rośnie"
Po przesiadce z Astry J Sport 1.4T z 2010r. i 8 miesiącach jazdy Superbem 3 2.0TDI 190km 4x4 L&K z 2016r. mogę coś więcej napisać, jest tego sporo.
Najpierw o tym, co na plus:
*Może to nie wyposarzenie dodatkowe, ale 2.0TDI w zestawieniu z DSG robi robotę, z racji przebiegów rocznych ~35tkm zwrot kosztów na rzecz rocznej różnicy raty w porównaniu do AJ manuala . Różnica ponad 2100€/rok spalanie, 6.2L ON vs. 10.4L pb95
*DSG + aktywny tempomat, czasem tylko AutoHold - bajka, w zakorkowanym Berlinie jako operator widlaka po 8h nogi odpoczywają. W porównaniu do MANUALA, nawet nie ma co porównywać. +
* Grzanie szyby przedniej, niecała minuta wyszystko puszcza, jedziemy,
* wentylowane fotele przednie, wielki + nie wysiadam mokry w lato, przyjemnie się prowadzi, poprawia samopoczucie.
* grzanie siedzeń tył - czasem wracam jako pasażer po % w zimie, moje auto, moja wygoda, moje widzimi się
* dwa schładzane schowki, jak znalazł - 4 łychy zawsze gotowe do picia podczas wycieczki
* FrontRadar - przydał się, w dużym mieście o niejednolitej inteligencji
* Panorama, szybki upust ciepła nagromadzonego w lato wewnątrz, przyzwoita recyrkulacja powietrza.
*DCC - miałem w Astrze FlexRide, odpowiednik DCC lecz nie był on tak dopracowany jak w S3, a i rozstaw osi robi tu swoje, autostrada beton, miasto/wsie komfort. Nie ma co. Mimo wysokiego kosztu wymiany, seria na 100% odpada.
*koło zapasowe, zamiast zestawu naprawczego, zmieniamy, jedziemy dalej.
* Keyless + elektryczna klapa bagażnika - nie wyobrażam sobie odkładać gratów aby szukać kluczy czy szarpac sie ze zamykaniem bagażnika.
* 4x4 - konie są, masa jest, jakoś tak pewniej, idzie poszaleć, przycisnąć, zciąć, depnąc gaz, łopatkami sie pobawić - frajda. Moja kobieta lubi szybciej wejsć w zakręt, Astra uciekała w krawężnik/pobocze a S3 trzymie się (w granicach rozsądku ale, żeby nie było, bo wylecieć z drogi idzie zawsze i wszystkim)
* Canton, zawsze to lepsze niż standard, nie mam wygórowanych oczekiwań od audio, ale też lubie bass, a nie ma konieczności gracić bagażnika zabudową dodatkową lub inną skrzynią, nie zajmuje placu ani nie szpeci. Dużo zależy też od jakości puszczanych nagrań.
*Martwe pole - przydaje się codziennie, gdy w drzwiach mam jakieś małe purty typu Smart, UP, Clio czy jednoślada.
*radio DAB - lepsza jakość dźwięku utworów, o niebo.
*tapicerka skórzana - łatwa w czyszczeniu, nawet jak by sie miało coś rozlać, nie będzie konieczności prania.
*Hak holowniczy, którego akurat nie posiadam, a przydałby się.
*VirtualCocpit, fakt że dopiero po lifcie, ale w następnym Superbie będzie
Z minusów i rzeczy których w sumie nie da się nie mieć, a są nie potrzebne:
*LineAssist - używałem max. 10 razy, zbyt dużo oczekuję, jak i są oczekiwania wobec mnie... "przejmij sterowanie nad kierownicą" co 5-10sek. -zrezygnowałem z użytkowania.
* SIM,SD - nie potrzebne, bo używam cały czas Mirror bądź BT.
* Manualna skrzynia biegów, chyba już z racji wygody.
*Alarm, jak maja ukraść i tak ukradną. Jak ktoś obije, będzie na czterech dołożonych kamerach.
Jest tak, że mniej już nie będzie, nie będę z niczego rezygnował, bo juz nie ma z czego, tylko dobierać więcej. APETYT.
Po przesiadce z Astry J Sport 1.4T z 2010r. i 8 miesiącach jazdy Superbem 3 2.0TDI 190km 4x4 L&K z 2016r. mogę coś więcej napisać, jest tego sporo.
Najpierw o tym, co na plus:
*Może to nie wyposarzenie dodatkowe, ale 2.0TDI w zestawieniu z DSG robi robotę, z racji przebiegów rocznych ~35tkm zwrot kosztów na rzecz rocznej różnicy raty w porównaniu do AJ manuala . Różnica ponad 2100€/rok spalanie, 6.2L ON vs. 10.4L pb95
*DSG + aktywny tempomat, czasem tylko AutoHold - bajka, w zakorkowanym Berlinie jako operator widlaka po 8h nogi odpoczywają. W porównaniu do MANUALA, nawet nie ma co porównywać. +
* Grzanie szyby przedniej, niecała minuta wyszystko puszcza, jedziemy,
* wentylowane fotele przednie, wielki + nie wysiadam mokry w lato, przyjemnie się prowadzi, poprawia samopoczucie.
* grzanie siedzeń tył - czasem wracam jako pasażer po % w zimie, moje auto, moja wygoda, moje widzimi się
* dwa schładzane schowki, jak znalazł - 4 łychy zawsze gotowe do picia podczas wycieczki
* FrontRadar - przydał się, w dużym mieście o niejednolitej inteligencji
* Panorama, szybki upust ciepła nagromadzonego w lato wewnątrz, przyzwoita recyrkulacja powietrza.
*DCC - miałem w Astrze FlexRide, odpowiednik DCC lecz nie był on tak dopracowany jak w S3, a i rozstaw osi robi tu swoje, autostrada beton, miasto/wsie komfort. Nie ma co. Mimo wysokiego kosztu wymiany, seria na 100% odpada.
*koło zapasowe, zamiast zestawu naprawczego, zmieniamy, jedziemy dalej.
* Keyless + elektryczna klapa bagażnika - nie wyobrażam sobie odkładać gratów aby szukać kluczy czy szarpac sie ze zamykaniem bagażnika.
* 4x4 - konie są, masa jest, jakoś tak pewniej, idzie poszaleć, przycisnąć, zciąć, depnąc gaz, łopatkami sie pobawić - frajda. Moja kobieta lubi szybciej wejsć w zakręt, Astra uciekała w krawężnik/pobocze a S3 trzymie się (w granicach rozsądku ale, żeby nie było, bo wylecieć z drogi idzie zawsze i wszystkim)
* Canton, zawsze to lepsze niż standard, nie mam wygórowanych oczekiwań od audio, ale też lubie bass, a nie ma konieczności gracić bagażnika zabudową dodatkową lub inną skrzynią, nie zajmuje placu ani nie szpeci. Dużo zależy też od jakości puszczanych nagrań.
*Martwe pole - przydaje się codziennie, gdy w drzwiach mam jakieś małe purty typu Smart, UP, Clio czy jednoślada.
*radio DAB - lepsza jakość dźwięku utworów, o niebo.
*tapicerka skórzana - łatwa w czyszczeniu, nawet jak by sie miało coś rozlać, nie będzie konieczności prania.
*Hak holowniczy, którego akurat nie posiadam, a przydałby się.
*VirtualCocpit, fakt że dopiero po lifcie, ale w następnym Superbie będzie
Z minusów i rzeczy których w sumie nie da się nie mieć, a są nie potrzebne:
*LineAssist - używałem max. 10 razy, zbyt dużo oczekuję, jak i są oczekiwania wobec mnie... "przejmij sterowanie nad kierownicą" co 5-10sek. -zrezygnowałem z użytkowania.
* SIM,SD - nie potrzebne, bo używam cały czas Mirror bądź BT.
* Manualna skrzynia biegów, chyba już z racji wygody.
*Alarm, jak maja ukraść i tak ukradną. Jak ktoś obije, będzie na czterech dołożonych kamerach.
Jest tak, że mniej już nie będzie, nie będę z niczego rezygnował, bo juz nie ma z czego, tylko dobierać więcej. APETYT.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 8 mar 2021, o 15:47
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Silnik: Inny
- Imię: Michal
Re: Wyposażenie dodatkowe- co byście wzięli ponownie, a z czego
"+":
- DSG + 4x4
- aktywny tempomat
- grzanie przedniej szyby
- pamiec ustawienia foteli z przodu
- ladowanie indukcyjne
- full kessy z virtual pedal
- apple play (nie wiem, czy to standard?)
- siedzenia w skorze, ze wzgledu na latwosc w czyszczeniu glownie (niestety w obecny aucie brak)
- isofix na przednim fotelu pasazera
- virtual cockpit
- 3-strefowa klima
- grzana kierownica
- lampy matrycowe
- hak (niestety brak w obecnym aucie) - glownie na bagaznik rowerowy
"-":
- dach panoramiczny
- przegroda/siatka miedzy przestrzenia bagazowa, a drugim rzedem siedzen (sposob jej montazu ogranicza ilosc miejsca w bagazniku, wiec trafila od razi do piwnicy)
- "podwojna" podloga w bagazniku
- Canton - nie jestem audiofilem i nie czuje wielkiej roznicy miedzy Canton, a standard
- DSG + 4x4
- aktywny tempomat
- grzanie przedniej szyby
- pamiec ustawienia foteli z przodu
- ladowanie indukcyjne
- full kessy z virtual pedal
- apple play (nie wiem, czy to standard?)
- siedzenia w skorze, ze wzgledu na latwosc w czyszczeniu glownie (niestety w obecny aucie brak)
- isofix na przednim fotelu pasazera
- virtual cockpit
- 3-strefowa klima
- grzana kierownica
- lampy matrycowe
- hak (niestety brak w obecnym aucie) - glownie na bagaznik rowerowy
"-":
- dach panoramiczny
- przegroda/siatka miedzy przestrzenia bagazowa, a drugim rzedem siedzen (sposob jej montazu ogranicza ilosc miejsca w bagazniku, wiec trafila od razi do piwnicy)
- "podwojna" podloga w bagazniku
- Canton - nie jestem audiofilem i nie czuje wielkiej roznicy miedzy Canton, a standard
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Wyposażenie dodatkowe- co byście wzięli ponownie, a z czego
Key-less .... update...
Wiem, wiem są tacy co napiszą... leje na to, bo mam AutoCasco...
https://www.youtube.com/watch?v=_Go6byfIgaU&t=272s
Wiem, wiem są tacy co napiszą... leje na to, bo mam AutoCasco...
https://www.youtube.com/watch?v=_Go6byfIgaU&t=272s
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1074
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wyposażenie dodatkowe- co byście wzięli ponownie, a z czego
Tak dokładnie, nie ma na to innej sensownej odpowiedzi niż AC.
Keyless to nie jedyna zmora przy kradzieży aut, trzeba mieć świadomość że jeśli jakieś zabezpieczenie wymyślił jeden człowiek to drugi może je złamać.
To biadolenie skłoniło mnie do przetestowania tej funkcji:
https://youtu.be/i_FnApoO6jo?t=198
I potwierdzam że u mnie w Superbie MY22 tak jest, więc sama klasyczna kradzież na walizkę z domu jest już praktycznie niemożliwa.
Za pierwszym razem sprawdzałem po ok 30 minutach i kluczyk dalej był aktywny, ale potem zostawiłem go na godzinę i się dezaktywował.
Keyless to nie jedyna zmora przy kradzieży aut, trzeba mieć świadomość że jeśli jakieś zabezpieczenie wymyślił jeden człowiek to drugi może je złamać.
To biadolenie skłoniło mnie do przetestowania tej funkcji:
https://youtu.be/i_FnApoO6jo?t=198
I potwierdzam że u mnie w Superbie MY22 tak jest, więc sama klasyczna kradzież na walizkę z domu jest już praktycznie niemożliwa.
Za pierwszym razem sprawdzałem po ok 30 minutach i kluczyk dalej był aktywny, ale potem zostawiłem go na godzinę i się dezaktywował.
-
- Posty: 1592
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Lublin
Re: Wyposażenie dodatkowe- co byście wzięli ponownie, a z czego
Taka jest cena postępu. Nie ma sensu wyłączać kessy bo jak ktoś będzie chciał ukraść auto, to ukradnie i brak kessy mu w tym nie przeszkodzi. Przypominam że najwięcej samochodów w Polsce kradziono w pierwszej połowie lat 90tych, a wtedy o kessy nikt nawet nie słyszał. Teraz każdy samochód można shakować i przejąć nad nim kontrolę. Niestety taka cena postępu i nowych technologii. A jeśli ktoś tego nie akceptuje to powinien zainteresować się youngtimerami tam nie ma żadnej elektroniki. A jak fajnie się nimi jeździ! Sam mam youngtimera, bo to moja pasja. Jest to Renault 19 Chamade (pamiętacie jeszcze takie auto?) i taki analogowy samochód jest super
Ostatnio zmieniony 14 lut 2022, o 10:47 przez Big, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 lut 2022, o 08:01
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2004
- Silnik: Inny
Re: Wyposażenie dodatkowe- co byście wzięli ponownie, a z czego
Dlaczego panorama na minus?swiss-mike pisze: ↑5 paź 2021, o 14:50 "+":
- DSG + 4x4
- aktywny tempomat
- grzanie przedniej szyby
- pamiec ustawienia foteli z przodu
- ladowanie indukcyjne
- full kessy z virtual pedal
- apple play (nie wiem, czy to standard?)
- siedzenia w skorze, ze wzgledu na latwosc w czyszczeniu glownie (niestety w obecny aucie brak)
- isofix na przednim fotelu pasazera
- virtual cockpit
- 3-strefowa klima
- grzana kierownica
- lampy matrycowe
- hak (niestety brak w obecnym aucie) - glownie na bagaznik rowerowy
"-":
- dach panoramiczny
- przegroda/siatka miedzy przestrzenia bagazowa, a drugim rzedem siedzen (sposob jej montazu ogranicza ilosc miejsca w bagazniku, wiec trafila od razi do piwnicy)
- "podwojna" podloga w bagazniku
- Canton - nie jestem audiofilem i nie czuje wielkiej roznicy miedzy Canton, a standard
Bez panoramy jest ciemno w aucie i jak wracasz z imprezy wieczorem i jedziesz z tyłu to można podziwiać gwiazdy oraz można też latem uchylić i przewietrzyć auto
Ja chciałem kupić sedana ale ze względu na brak panoramy czaje się na zakup kombi
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Wyposażenie dodatkowe- co byście wzięli ponownie, a z czego
Popieram.
Panorama to rewelacja!
Pisałem wyżej. W aucie jasno jak diabli i dzieciaki zachwycone!
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Panorama to rewelacja!
Pisałem wyżej. W aucie jasno jak diabli i dzieciaki zachwycone!
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1209
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Wyposażenie dodatkowe- co byście wzięli ponownie, a z czego
A nie jest tak, że przy panoramie szybciej wnętrze trzeszczy?
-
- Posty: 1592
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Lublin
Re: Wyposażenie dodatkowe- co byście wzięli ponownie, a z czego
Raz, że bardzo dużo osób zgłaszało problemy z trzeszczeniem panoramy. Dwa, że jeśli ktoś jest wysoki, to dla niego istotnym będzie fakt, że zamówienie panoramy zmniejsza ilość przestrzeni nad głową.
-
- Posty: 1209
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Wyposażenie dodatkowe- co byście wzięli ponownie, a z czego
I to nie jest wina Superba, przecież większość aut z panoramą trzeszczy. Oczywiście nie każdemu przeszkadza.