Termin oczekiwania na SIII

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
ciusiek101
Posty: 167
Rejestracja: 17 maja 2021, o 20:50
Samochód: Superb III
Silnik: Inny
Imię: Maciej

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: ciusiek101 »

artho pisze: 17 mar 2022, o 16:30 Piękne są te kolory! Oba, tak Water World jak i Imperial Violett. Co prawda chyba odrobinę bałbym się o dostępność kolorów i czas oczekiwania na sprowadzenie w przypadku lekkich obcierek, ale jako posiadacz nudnego-czarnego kombi przyznam, że oba są super! W sumie nie miałem pojęcia o istnienia kolorów specjalnych w Skodzie.

Z ciekawostek natomiast dla osób, które oczekują bądź planują zamówienie bądź jeszcze rozważają jakieś zmiany w zamówieniu:
- w długiej trasie nawet silnik 2.0 TSI 280KM potrafi palić niedużo, jeżeli potrafimy jeździć spokojnie (obecnie po Europejskich autostradach mam 7.2l/100km na długim dystansie)
- DCC nie takie straszne jak je malują. Na autostradzie zmiękczenie w trybie "Komfort" momentami nieźle udaje pneumatykę, natomiast na górskich zakrętach cieszę się, że mam tryb "Sport"
Dzieki za podpowiedz bo rozwazam zmiane z 2.0 TDI 200KM na 2.0 TSI 280KM :
A jak wyglada realne spalanie w cyklu miejskim ?
Awatar użytkownika
Kasper
Posty: 313
Rejestracja: 7 lis 2021, o 21:48
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Kasper »

artho pisze: 17 mar 2022, o 16:30 Piękne są te kolory! Oba, tak Water World jak i Imperial Violett. Co prawda chyba odrobinę bałbym się o dostępność kolorów i czas oczekiwania na sprowadzenie w przypadku lekkich obcierek, ale jako posiadacz nudnego-czarnego kombi przyznam, że oba są super! W sumie nie miałem pojęcia o istnienia kolorów specjalnych w Skodzie.

Z ciekawostek natomiast dla osób, które oczekują bądź planują zamówienie bądź jeszcze rozważają jakieś zmiany w zamówieniu:
- w długiej trasie nawet silnik 2.0 TSI 280KM potrafi palić niedużo, jeżeli potrafimy jeździć spokojnie (obecnie po Europejskich autostradach mam 7.2l/100km na długim dystansie)
- DCC nie takie straszne jak je malują. Na autostradzie zmiękczenie w trybie "Komfort" momentami nieźle udaje pneumatykę, natomiast na górskich zakrętach cieszę się, że mam tryb "Sport"
Dzięki. Zobacz jeszcze Skin dragon- wymiata plus pakiet black albo sport line
ilmash
Posty: 26
Rejestracja: 2 gru 2021, o 09:06
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Katowice

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: ilmash »

artho pisze: 17 mar 2022, o 16:30 Z ciekawostek natomiast dla osób, które oczekują bądź planują zamówienie bądź jeszcze rozważają jakieś zmiany w zamówieniu:
- w długiej trasie nawet silnik 2.0 TSI 280KM potrafi palić niedużo, jeżeli potrafimy jeździć spokojnie (obecnie po Europejskich autostradach mam 7.2l/100km na długim dystansie)
- DCC nie takie straszne jak je malują. Na autostradzie zmiękczenie w trybie "Komfort" momentami nieźle udaje pneumatykę, natomiast na górskich zakrętach cieszę się, że mam tryb "Sport"
z ciekawości zapytam: ile na tempomacie?
artho
Posty: 1208
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: artho »

ciusiek101 pisze: 17 mar 2022, o 16:48 Dzieki za podpowiedz bo rozwazam zmiane z 2.0 TDI 200KM na 2.0 TSI 280KM :
A jak wyglada realne spalanie w cyklu miejskim ?
W mieście realnie spali tyle ile wlejesz. Zależy oczywiście od rozmiaru tego miasta i korków, ale zimny silnik przy krótkim dystansie w korkach jest w stanie zrobić 18l, przy nieco dłuższym dystansie 14l, rzadko widuję w mieście na zimnym 12l - raczej w spokojniejsze dni. Rozgrzany silnik w mniejszym mieście bądź w weekend bez korków w teorii da radę zejść na 8l, ale to jest praktycznie przejechanie przez puste miasto jak przez krajówkę i to na rozgrzanym wcześniej silniku (i wyzerowanym spalaniu). W mieście chyba warto zainwestować w hulajnogę elektryczną :D
ilmash pisze: 17 mar 2022, o 18:26 z ciekawości zapytam: ile na tempomacie?
Takie spalanie udało się zrobić na trasie Polska-Czechy-Austria-Niemcy-Austria jeżdżąc głównie autostradami (80%) oraz trochę krajówek (20%), trzymając się raczej do 120km/h na tempomacie oraz przepisowych ograniczeń oraz wyprzedzając na spokojne, bez "gaz do dechy", natomiast były tutaj góry, więc podjazdów też trochę i zjazdów. Najwięcej ograniczeń do 100km/h a czasem do 80km/h oczywiście znajduje się w Austrii, nieraz dość długie odcinki tam są z ograniczeniem do 100km/h i ani kilometra więcej, więc przy 80km/h bądź 100km/h spalanie raczej nadal spada, przy 120km/h i więcej raczej rośnie powyżej 7l/100km. Natomiast przyznam, że to pierwszy raz, gdy komputer pokładowy zbliżył się w tym samochodzie i tym silniku do wyświetlenia 1000km zasięgu (bodajże 970km albo 980km pokazał :D ).

Oczywiście w Polsce takie spalanie jest sporo trudniejsze do osiągnięcia, zbyt często jako kierowcy jesteśmy u nas zmuszani do hamowania a potem sprawnego przyspieszania. Na polskich autostradach raczej paliłem 8-10l/100km, natomiast 10l/100km to już faktycznie szybka, dynamiczna i jednocześnie dzięki mocy tego silnika bardzo satysfakcjonująca jazda. Oczywiście w Polsce spokojnie zrobimy niskie spalanie nocą, generalnie jeżeli ktoś ma do tego siły i oczy to w Polsce w sumie bardzo przyjemnie się jeździ nocą.
ciusiek101
Posty: 167
Rejestracja: 17 maja 2021, o 20:50
Samochód: Superb III
Silnik: Inny
Imię: Maciej

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: ciusiek101 »

artho pisze: 17 mar 2022, o 20:33
ciusiek101 pisze: 17 mar 2022, o 16:48 Dzieki za podpowiedz bo rozwazam zmiane z 2.0 TDI 200KM na 2.0 TSI 280KM :
A jak wyglada realne spalanie w cyklu miejskim ?
W mieście realnie spali tyle ile wlejesz. Zależy oczywiście od rozmiaru tego miasta i korków, ale zimny silnik przy krótkim dystansie w korkach jest w stanie zrobić 18l, przy nieco dłuższym dystansie 14l, rzadko widuję w mieście na zimnym 12l - raczej w spokojniejsze dni. Rozgrzany silnik w mniejszym mieście bądź w weekend bez korków w teorii da radę zejść na 8l, ale to jest praktycznie przejechanie przez puste miasto jak przez krajówkę i to na rozgrzanym wcześniej silniku (i wyzerowanym spalaniu). W mieście chyba warto zainwestować w hulajnogę elektryczną :D
ilmash pisze: 17 mar 2022, o 18:26 z ciekawości zapytam: ile na tempomacie?
Takie spalanie udało się zrobić na trasie Polska-Czechy-Austria-Niemcy-Austria jeżdżąc głównie autostradami (80%) oraz trochę krajówek (20%), trzymając się raczej do 120km/h na tempomacie oraz przepisowych ograniczeń oraz wyprzedzając na spokojne, bez "gaz do dechy", natomiast były tutaj góry, więc podjazdów też trochę i zjazdów. Najwięcej ograniczeń do 100km/h a czasem do 80km/h oczywiście znajduje się w Austrii, nieraz dość długie odcinki tam są z ograniczeniem do 100km/h i ani kilometra więcej, więc przy 80km/h bądź 100km/h spalanie raczej nadal spada, przy 120km/h i więcej raczej rośnie powyżej 7l/100km. Natomiast przyznam, że to pierwszy raz, gdy komputer pokładowy zbliżył się w tym samochodzie i tym silniku do wyświetlenia 1000km zasięgu (bodajże 970km albo 980km pokazał :D ).

Oczywiście w Polsce takie spalanie jest sporo trudniejsze do osiągnięcia, zbyt często jako kierowcy jesteśmy u nas zmuszani do hamowania a potem sprawnego przyspieszania. Na polskich autostradach raczej paliłem 8-10l/100km, natomiast 10l/100km to już faktycznie szybka, dynamiczna i jednocześnie dzięki mocy tego silnika bardzo satysfakcjonująca jazda. Oczywiście w Polsce spokojnie zrobimy niskie spalanie nocą, generalnie jeżeli ktoś ma do tego siły i oczy to w Polsce w sumie bardzo przyjemnie się jeździ nocą.
Bardzo dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz ktora pozwolila mi podjac koncowa decyzje.
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2360
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: siemi1 »

W 2.0 TDI 190KM 4x4 DSG to ciężko przekroczyć 10 średnio, w trasie trzeba by cisnąć caly czas pow 210 w mieseci na zimnym, korki krótkie trasy zazwyczaj do 10 w trasie do 160 to 7,6.
Przy predkościach jak kolega wyzej pisał to poniżej 7 jest szansa zejsc. Wiec kwesti spakania to naprawde tylko styl jazdy tyle ze przy predkosciach jak kolega wyzwj pisal to swietnie sie sprawdzi 1.5 TSI :)

Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka

Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
artho
Posty: 1208
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: artho »

ciusiek i jaka decyzja? 😀

siemi1, w Superbie każdy silnik pojedzie tak 100-120 jak i 140-160. Natomiast 1.5 TSI po prostu nie zapewni Ci na autostradzie elastyczności gdy auto masz zapakowane wakacyjnie a do tego obciążone pasażerami. Mocne silniki w limuzynach w sumie nie służą do pędzenia na złamanie karku tylko mają dawać pewność i komfort przy dowolnej prędkości oraz dowolnym załadunku (w tym gdy na haku jest motorówka 😁).
ciusiek101
Posty: 167
Rejestracja: 17 maja 2021, o 20:50
Samochód: Superb III
Silnik: Inny
Imię: Maciej

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: ciusiek101 »

artho pisze: 17 mar 2022, o 21:24 ciusiek i jaka decyzja? 😀

siemi1, w Superbie każdy silnik pojedzie tak 100-120 jak i 140-160. Natomiast 1.5 TSI po prostu nie zapewni Ci na autostradzie elastyczności gdy auto masz zapakowane wakacyjnie a do tego obciążone pasażerami. Mocne silniki w limuzynach w sumie nie służą do pędzenia na złamanie karku tylko mają dawać pewność i komfort przy dowolnej prędkości oraz dowolnym załadunku (w tym gdy na haku jest motorówka 😁).
Obawialem sie tego pytania 😀 pozostane przy TDI… zwyczajnie lubie ta jednostke i mam sentyment do O2 1.9 TDI . Nie widze siebie patrzacego na spalanie tego rzedu …. Choc obecne czasy moga zmienic poglad prawda ?
Awatar użytkownika
Kasper
Posty: 313
Rejestracja: 7 lis 2021, o 21:48
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Kasper »

siemi1 pisze: 17 mar 2022, o 21:07 W 2.0 TDI 190KM 4x4 DSG to ciężko przekroczyć 10 średnio, w trasie trzeba by cisnąć caly czas pow 210 w mieseci na zimnym, korki krótkie trasy zazwyczaj do 10 w trasie do 160 to 7,6.
Przy predkościach jak kolega wyzej pisał to poniżej 7 jest szansa zejsc. Wiec kwesti spakania to naprawde tylko styl jazdy tyle ze przy predkosciach jak kolega wyzwj pisal to swietnie sie sprawdzi 1.5 TSI :)

Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka
No to juz mówię 1,5TSI.
S5 Wrocław Poznań, tempomat 110km/h beż zbędnego wyprzedzania........ srednio 5,1L. Rodzinka on board (tak kiedyś octavia witała)
Teraz mam przejechane 3tys km i średnie spalanie 6,7. Gdzie 2/3 to miasto i spore korki średnio ok 50 min jazdy do pracy i powrót tez 50min.
Uważam że to bardzo dobry wynik
ciusiek101
Posty: 167
Rejestracja: 17 maja 2021, o 20:50
Samochód: Superb III
Silnik: Inny
Imię: Maciej

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: ciusiek101 »

Kasper pisze: 17 mar 2022, o 23:17
siemi1 pisze: 17 mar 2022, o 21:07 W 2.0 TDI 190KM 4x4 DSG to ciężko przekroczyć 10 średnio, w trasie trzeba by cisnąć caly czas pow 210 w mieseci na zimnym, korki krótkie trasy zazwyczaj do 10 w trasie do 160 to 7,6.
Przy predkościach jak kolega wyzej pisał to poniżej 7 jest szansa zejsc. Wiec kwesti spakania to naprawde tylko styl jazdy tyle ze przy predkosciach jak kolega wyzwj pisal to swietnie sie sprawdzi 1.5 TSI :)

Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka
No to juz mówię 1,5TSI.
S5 Wrocław Poznań, tempomat 110km/h beż zbędnego wyprzedzania........ srednio 5,1L. Rodzinka on board (tak kiedyś octavia witała)
Teraz mam przejechane 3tys km i średnie spalanie 6,7. Gdzie 2/3 to miasto i spore korki średnio ok 50 min jazdy do pracy i powrót tez 50min.
Uważam że to bardzo dobry wynik
Ten wynik to wynik z komputera czy wynik ze stacji benzynowej, bo zakladamy ze to dwa rozne elementy do porownania ?
Awatar użytkownika
Kasper
Posty: 313
Rejestracja: 7 lis 2021, o 21:48
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Kasper »

No oczywiście że komputer. Teraz Kolego na stacji nie sprawdzisz ile spalasz przy takiej cenie paliwa. Kogo stać na tankowanie do pełna :lol:
artho
Posty: 1208
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: artho »

No silniki TDI nadal dobrze się sprawdzają w swojej niszy, natomiast słabsze jak i mocniejsze jednostki TSI po prostu podgryzły i tą niszę troszkę 😄 ale oczywiście nie w pełni.

Co kto lubi, na razie są i takie i takie do wyboru, niedługo będzie jak w Volvo, czyli albo miękkie hybrydy albo twarde hybrydy. I to pewnie też nie będzie złe, krótkie dystanse po mieście może jak w S3 iV da radę tylko na prądzie a długie dystanse w trasie między 5l a 9l zależy jaka prędkość i jak duży dystans.

A co do instrybutorów: ceną paliwa Polska jest nadal mlekiem i miodem płynącą krainą, cieszcie się z tych 7zł i radujcie bo w Czechach po 9zł, Niemcy i Austria pod 10zł a Włochy powyżej 10zł za litr 95tki. O dieslu nie wspominam bo jeszcze jakieś 2zł drożej natomiast 98mki nie widziałem ostatnio, wyparowała 😄 (w 2.0 TSI 280KM zalecana jest 98).
Awatar użytkownika
Kasper
Posty: 313
Rejestracja: 7 lis 2021, o 21:48
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Kasper »

Oczywiście masz rację odnośnie cen paliw ale tu jest mały myk. Otóż paradoks... niestety za średnia pensję mozemy kupić mniej paliwa niż we wspomnianych krajach
artho
Posty: 1208
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: artho »

Akurat Czech to już nie jestem pewny, zwłaszcza po potężnym skoku średniego wynagrodzenia w Polsce obserwowanego w latach 2019-2021. Natomiast jesteśmy dość dużym europejskim krajem, mamy spore możliwości do niezłych zarobków (np. nadal darmowe szkolnictwo wyższe), wierzę, że będziemy sprawnie gonić zachód acz do tego nie wystarczy oparcie w tych po lewej czy po prawej tylko raczej indywidualne samozaparcie i chęć do działania oraz podnoszenia swoich kwalifikacji a także nauka kolejnych języków bądź szlifowanie kilku już znanych 😃

Jedynie to my nie możemy odpuszczać i „sky is the limit” 💪
Big
Posty: 1592
Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Lublin

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Big »

Artho, nie powielaj kłamstw naszej władzy. Co z tego że paliwo w Polsce jest po przeliczeniu na zł tańsze niż gdzie indziej, skoro zarobki są dużo niższe. W sierpniu 2021 r. litr 95 w Norwegii kosztował, po przeliczeniu na naszą walutę, 8 zł. Tylko co z tego skoro koleżankia, która jest nauczycielką w Norwegii zarabia 18 000 zł!! a Polski nauczyciel 4 000 zł. Gdzie więc jest tańsze paliwo? Chyba łatwo obliczyć.
ODPOWIEDZ