Chiptuning
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200 km / 436 Nm
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Chiptuning
Ja osobiście na hamownię jeżdżę raz w roku, nie dla cyferek, nie dla rozgłosu (bo nawet nie mogę się na fb pochwalić bo nie mam), tylko po to, żeby sprawdzić kondycję silnika.
Ot, taka dygresja. A czipa robiłem po to, żeby zmienić trochę charakterystykę pracy silnika bo zamulał.
Ot, taka dygresja. A czipa robiłem po to, żeby zmienić trochę charakterystykę pracy silnika bo zamulał.
- Kuster
- Posty: 1051
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Chiptuning
Panowie (i Panie jak są i czytają)
Sprawdzał ktoś swoje auto po wykresie na OBD11? Tzn czy pomiar mocy silnika w NM jest miarodajny hamownia=wykres vs wskazania OBD11?
Ja założyłem do siebie BOXa DTE
ELEVEN maksymalnie pokazuje mi 396-398NM co przekładało by się na te ~180KM
Pomiar zrobię ale dopiero jak sie umówię bo jeszcze program DSG będę chciał zrobić...
I do tych co się znają
Jak czytać w OBD11 ciśnienie doładowania turbosprężarki?
Chciałbym porównać serie vs DTE jakie sąa różnice w ciśnieniu doładowania ale tam są zupełnie inne wartości zamiast BARów i nie bardzo jestem w stanie to zrozumieć
Sprawdzał ktoś swoje auto po wykresie na OBD11? Tzn czy pomiar mocy silnika w NM jest miarodajny hamownia=wykres vs wskazania OBD11?
Ja założyłem do siebie BOXa DTE
ELEVEN maksymalnie pokazuje mi 396-398NM co przekładało by się na te ~180KM
Pomiar zrobię ale dopiero jak sie umówię bo jeszcze program DSG będę chciał zrobić...
I do tych co się znają
Jak czytać w OBD11 ciśnienie doładowania turbosprężarki?
Chciałbym porównać serie vs DTE jakie sąa różnice w ciśnieniu doładowania ale tam są zupełnie inne wartości zamiast BARów i nie bardzo jestem w stanie to zrozumieć
Jak dbasz tak masz
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Chiptuning
To co powiecie, że przed kupnem autem jadę na hamownie i od razu widzę czy silnik trzyma serie, czy turbo dobrze wstaje, czy było coś dłubane. Uważam, że o swój interes trzeb dbać. O kreatorze opinie są podzielone.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 sie 2021, o 15:31
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Re: Chiptuning
Cześć
Posiadam SSII FL '15 1.8 tsi 131kW CDAA, przebieg 70 kkm. Moim zdaniem nieco brakuje mocy, chciałbym ją podnieść. Czy to bezpieczne dla tego silnika?
Niestety opcja szukaj w tym temacie nic nie daje, bo 1.8 tsi to często używane słowa i są ignorowane w wyszukiwaniu, a nie dam rady przejrzeć 168 stron.
Posiadam SSII FL '15 1.8 tsi 131kW CDAA, przebieg 70 kkm. Moim zdaniem nieco brakuje mocy, chciałbym ją podnieść. Czy to bezpieczne dla tego silnika?
Niestety opcja szukaj w tym temacie nic nie daje, bo 1.8 tsi to często używane słowa i są ignorowane w wyszukiwaniu, a nie dam rady przejrzeć 168 stron.
- Koksu_klb
- Posty: 41
- Rejestracja: 16 paź 2018, o 12:45
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Chiptuning
Na stronie poznańskiego tunera spotkałem się z opinią, że po chiptuningu tankujemy tylko benzyna 98. Pytanie do użytkowników TSI. Trzymacie się tego?
- baarttbaartt
- Posty: 422
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: Chiptuning
Coś w tym może być. Spalanie stukowe generuje tzw. ponadnormatywne drgania, które obiera np. koło dwumasowe. Więc jakość paliwa może mieć wpływ na jego trwalosć. Osobiście mając diesla zwrocilem uwagę na inny problem. W zależności od tego jakie masz koło dwumasowe to możesz pozwolić sobie na mocniejszy lub slabszy program. Nie wiem jak z TSI i TDI, ale one pewnie też mają różne koła z różnymi spręzynami dopasowane do mocy i momentu. Dlatego kupując "złą" wersję TDI moze mieć potem szybszy problem z dwumasą. Zobaczylem to na przykldzie Renault i 2.3 dCi a potem pogrzebałem i faktycznie mają ludzie z tym problem.
http://dailydriver.pl/porady/technika/c ... oc-silnika
Jak w 2.3 dCi masz mocniejsze koło to robisz spokojnie program ze 160 KM na 210 KM. Ale wersja 2.3 dCi 150 KM ogarnie max 170 KM bo potem zaczyna się lament że dwumasa stuka itd.
Nie znalazlem jeszcze odpowiedzi na pytanie, ktore wersje SII 2.0 TDI mają mocniejsze koła dwumasowe ale szukam i dam znać. Zobacz czy w 1.8 TSI nie ma podobnie.
- Kuster
- Posty: 1051
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Chiptuning
Hej tak z czystej ciekawości
1.4tsi 122KM (Leon 3)
Programem można zrobić 140-150KM
Ale może ktoś się orientuje jakie turbo z mocniejszej wersji pasuje żeby było P&P na stage 2?
1.4tsi 122KM (Leon 3)
Programem można zrobić 140-150KM
Ale może ktoś się orientuje jakie turbo z mocniejszej wersji pasuje żeby było P&P na stage 2?
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 13 wrz 2021, o 18:01
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 208km/435NM
- Imię: Mariusz
Re: Chiptuning
Siemanko Pany! Pozwolę sobie na zapytanie odnośnie turbin: turbo z Superba II CFGB nr 03l253010f, a turbo z Audi A6 140kW (190KM) 04L253056L.
Garrett a KKK, czy są duże różnice w wydajności turbin?
Czy turbo od 190 jest nowszą konstrukcją a tym samym z lepszymi przepływami (lepszy dół i góra)?
Turbo KKK jest chłodzone cieczą, czy jeśli nie podłączy się zasilania wodnego to można ją uszkodzić?
Zakładając z góry: mam auto na seryjnych gratach z podniesioną mocą 208KM/435NM, zakładam turbo KKK, czy dojadę na tym do tunera nie uszkadzając silnika?
Garrett a KKK, czy są duże różnice w wydajności turbin?
Czy turbo od 190 jest nowszą konstrukcją a tym samym z lepszymi przepływami (lepszy dół i góra)?
Turbo KKK jest chłodzone cieczą, czy jeśli nie podłączy się zasilania wodnego to można ją uszkodzić?
Zakładając z góry: mam auto na seryjnych gratach z podniesioną mocą 208KM/435NM, zakładam turbo KKK, czy dojadę na tym do tunera nie uszkadzając silnika?
-
- Posty: 170
- Rejestracja: 10 wrz 2019, o 10:48
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Marcin
Re: Chiptuning
Od 190KM jest nowszą generacją turbiny to tak jak by porównać u garetta serie GTC i GTD. 190KM ma lepsze przepływy dół ma bardzo podobny dodaj że koło kompresji ma większe. NIe musisz podłaczać wody to jest dla systemów Start/Stop.
Dojedziesz do tunera tylko bedzie jeden problem taki ze bedzie ospała itp
Dojedziesz do tunera tylko bedzie jeden problem taki ze bedzie ospała itp
- Kuster
- Posty: 1051
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Chiptuning
Ja w swoim 150KM CRLB miałem założoną turbinę z 184KM CUNA
Jeździłem tak kilka tys km zanim pojechałem do tunera
Na seryjnym sofcie wyszło 158KM i miał ładny przebieg moc/moment
Nie był ospały
Jeździłem tak kilka tys km zanim pojechałem do tunera
Na seryjnym sofcie wyszło 158KM i miał ładny przebieg moc/moment
Nie był ospały
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Płock
Re: Chiptuning
Koledzy po stage1 co ile wymieniać olej? Obecnie mam Eurol 0w30 i Archoil 9100 - od wymiany rok temu przejechałem zaledwie 8tys - dobić do 15tys czy jednak wymienić równo po roku?
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 13 wrz 2021, o 18:01
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 208km/435NM
- Imię: Mariusz
Re: Chiptuning
Siemanko! Panowie czy jest osoba na forum dysponująca wiedzą czy wyjście na DPF w przypadku turbin CFGB 03L253010F a turbo z A6 140kW 04L253056L jest takie same? Pisałem do 2 firm od regeneracji ale zlewka totalna...