Gwint - które zawieszenie wybrać?
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 29 paź 2020, o 15:40
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 365KM (Stage1+)
Re: Gwint - które zawieszenie wybrać?
A co chcesz wiedzieć na temat ST-XA? Ja montowałem niedawno wraz z cancelerami (miałem DCC), zrobiłem może 1000 km więc nie mam jeszcze wyrobionego zdania. Na pewno jest twardo względem DCC i czuć nierówności, ale za to sztywniej i precyzyjniej. Mając zestaw od Macana z 4T czułem jak auto nurkuje podczas hamowania, a tutaj tego problemu nie widzę. Opony mam nowe na zimę więc sumienie, nie pozwoliło mi jeszcze pobawić się na ciasnych zakrętach. Założyłem ST XA głównie dlatego, żeby koszty zrobić przed końcem roku, DCC miałem jeszcze eleganckie.blazejo_91 pisze: ↑10 sty 2022, o 19:30 Wg "oponiarzy" ciśnienie ma być takie jak podano na klapce wlewu paliwa bo później lubi pojawiać się problem z ząbkowaniem i złym ścieraniem opon... a tak na poważnie.. nikt nie wypowie się na temat gwintu ST-XA albo jakiejś innej modyfikacji zawieszenia która wpłynie na miększe wybieranie na dziurach i wybojach ?
- orlik
- Doradca
- Posty: 2986
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Gwint - które zawieszenie wybrać?
Nie wiem czy już miałeś okazję pojeździć 180-250km/h, ale różnica kolosalna gwint vs dcc
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Gwint - które zawieszenie wybrać?
To KW DCC założone, ale jest pewna zagwozdka. (kto jest na grupie fb może czytał, ale pewnie nie wszyscy więc może ktoś tu podpowie). Po założeniu gwintu, w chwili kiedy mamy ustawione na mm nakrętki po dwóch stronach tak samo, lewa strona (kierowcy) jest niżej niż prawa. Żeby wyrównać, nakrętki na gwincie trzeba ustawić na innych wysokościach. Ktoś podpowie jak to zrobić finalnie poprawnie? Na pierwszy rzut oka wydaje się że wysokość nadkola powinna być na tej samej wysokości więc gwint prawa / lewa strona ustawiamy pod finalna wysokość po opuszczeniu auta. Z drugiej strony czy to nie zmieni charakterystyki pracy zawieszenia? Przed demontażem zmierzyłem tylko wysokości po jednej stronie więc nie mam jak się odnieść do stanu przed czy tam też są różnice. Czytając Google problem powszechny przy gwintach ale nie ma jakiejś sensownej informacji jak to ustawić aby było poprawnie .
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Gwint - które zawieszenie wybrać?
W serii też tak jestkefirek pisze: ↑9 kwie 2022, o 16:54 To KW DCC założone, ale jest pewna zagwozdka. (kto jest na grupie fb może czytał, ale pewnie nie wszyscy więc może ktoś tu podpowie). Po założeniu gwintu, w chwili kiedy mamy ustawione na mm nakrętki po dwóch stronach tak samo, lewa strona (kierowcy) jest niżej niż prawa. Żeby wyrównać, nakrętki na gwincie trzeba ustawić na innych wysokościach. Ktoś podpowie jak to zrobić finalnie poprawnie? Na pierwszy rzut oka wydaje się że wysokość nadkola powinna być na tej samej wysokości więc gwint prawa / lewa strona ustawiamy pod finalna wysokość po opuszczeniu auta. Z drugiej strony czy to nie zmieni charakterystyki pracy zawieszenia? Przed demontażem zmierzyłem tylko wysokości po jednej stronie więc nie mam jak się odnieść do stanu przed czy tam też są różnice. Czytając Google problem powszechny przy gwintach ale nie ma jakiejś sensownej informacji jak to ustawić aby było poprawnie .
Można to ustawić na równo na postoju, ale pamiętaj, że rozkład mas się zmienia jak wsiadasz za kierownicę.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Gwint - które zawieszenie wybrać?
W serii też jest krzywo? Ehh co za lipa. Napisałem do wsparcia technicznego KW zobaczymy co odpiszą. Ustawienie na równo kończy się u mnie ze lewy amor jest poza zakresem regulacji... Generalnie 0,5cm różnicy wysokości, nie zrobi mi różnicy ale teraz jest 2cm I to po stronie kierowcy więc padaka. Także jak wsiądę będzie jeszcze niej. Nic czekam na komentarz od KW i patrząc na to wszystko chyba jednak trzeba będzie zrobic corner balancing. W Krakowie jest Tech Racing gdzie ustawiają fury rajdowe więc pewnie tam trzeba będzie podjechać. Może beda w stanie to ogarnąć żeby fura i była wywarzona i w miarę równo stała
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Gwint - które zawieszenie wybrać?
Jak masz taką możliwość, to zdecydowanie!
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Gwint - które zawieszenie wybrać?
Ok to mam odpowiedź z KW.
Generalnie najważniejszy pomiar to wartość B czyli od osi piasty do błotnika i wg tego ustawiamy. Pomiar A czyli kręcenie nakrętką to tylko odniesienie i podane wartości 200-225mm są orientacyjne, wg specjalistów KW jak u mnie ustawienie wartości na 240mm jest poprawne i nie szkodzi w żaden sposób amortyzatorowi. Pomijam kwestię rozkładu mas na poszczególne koła, bo się to pewnie zmienia wszystko i tutaj tylko zostaje corner balancing. Poniżej odpowiedzi z KW.
Generalnie najważniejszy pomiar to wartość B czyli od osi piasty do błotnika i wg tego ustawiamy. Pomiar A czyli kręcenie nakrętką to tylko odniesienie i podane wartości 200-225mm są orientacyjne, wg specjalistów KW jak u mnie ustawienie wartości na 240mm jest poprawne i nie szkodzi w żaden sposób amortyzatorowi. Pomijam kwestię rozkładu mas na poszczególne koła, bo się to pewnie zmienia wszystko i tutaj tylko zostaje corner balancing. Poniżej odpowiedzi z KW.
Kod: Zaznacz cały
That there is a difference between left and right side is completely normal.
This can be already from the car manufacturer 10-20mm, which is first quite visible if the car has been lowered and in process to balance it.
The main measurement is value B, mid of wheel – edge of fender. So you should adjust it between 330-355mm.
Kod: Zaznacz cały
Yes, that´s fine that you adjust point A to 240mm. Measurement A is just a reference value.
Measurement B is the relevant one for us.