Polecane zestawy hamulcowe do SIII

Maliniak
Posty: 633
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII

Post autor: Maliniak »

orlik pisze: 21 kwie 2022, o 12:28
Maliniak pisze: 21 kwie 2022, o 11:11 Trochę śmiesznie to brzmi, bo piszesz o bezpieczeństwie, a latasz 200+ na publicznej drodze ;) Oczywiście sam tyle latam jak mam możliwość, ale też nie będę się wygłupiał i pisał cokolwiek o bezpieczeństwie.
Wy naprawdę tak ciśniecie, że 200-80-200 i tak cały czas? Co by się na trasie nie działo to but w podłogę, a potem ostre hamowanie? ;) Faktycznie wtedy lepiej mieć coś co lepiej hamuje i przede wszystkim skutecznie przy takiej jeździe, a nie, że odmówi posłuszeństwa po kilku hamowaniach.
Tak, tak jeździmy. Po zmianie zawieszenia i podniesieniu mocy, już walić wyciszenie, takie 90-180-220-90 zrobiło się jak wcześniej 140-160-90-140-160.
Wzrosła granica prędkości przelotowej (nie jest to właśnie teraz takie but w podłogę :) ). Nie czuć tego aż tak. Krajówkami jeżdżę normalnie, jedynie przy wyprzedzaniu może pojawić się 160, bo to też chwila moment a zależy mi na szybkim wykonaniu manewru, potem wracam do prędkości dopuszczalnej (mam zasadę, że wolałbym odbić się/przytulić od barierek przy 180 na autostradzie, niż powyżej 100 wypaść z drogi krajowej). Za to na autostradach, taka prędkość 180-220 zrobiła się normalną niemęczącą prędkością przelotową. Powyżej tego już się robi męcząco i raczej tak na co dzień nie jeżdżę. Może z raz pojechałem 280 przy pustej autostradzie, i mimo, że jeszcze poszedłby więcej to się po prostu bałem.
Spoko. Myślę, że jeździłem podobnie ;)
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2991
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII

Post autor: orlik »

Marek23 pisze: 21 kwie 2022, o 10:28 Dalej nikt nie odpowiedział na pytanie dlaczego powyżej pewnej prędkości hamulec nie może zblokować koła czyli włączyć abs a do pewnej prędkości tak.
W końcu zablokujesz, ale dłużej z tym zejdzie. W większym heblu masz to szybciej. A skoro masz to szybciej skraca się droga hamowania.
A jak zrobisz tak drugi, trzeci i czwarty raz to różnice będą już kolosalnie większe w drodze hamowania. Prościej się nie da chyba tego wytłumaczyć.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2991
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII

Post autor: orlik »

SE7 pisze: 21 kwie 2022, o 08:25 Jeszcze zapytam czy pompa jest zmieniona na większą.
Nie jest, bo jest w stanie sobie poradzić z większymi zestawami.
Tu musiałby Darek się wypowiedzieć, bo on ma w głowie encyklopedię części, ale nie wiem czasem czy ta sama pompa nie jest również wykorzystana w rs3 i ttrs, a tam seryjnie są bardzo duże zaciski 8tłoczkowe.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2991
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII

Post autor: orlik »

Krzysztof, a może napisz różnicę w hamowaniu na seryjnym a tym co miałeś WRK przy tym samym stylu jazdy (czyli właśnie takie 200+ a i 250+ czy nawet 300;), wydaje mi się, że to będzie bardziej obiektywne. Bo to, że zacząłeś jeździć inaczej nie jest dla mnie żadnym argumentem. Ja sam podpisuję się pod tym, że w słabszym aucie seryjne hamulce były dla mnie wystarczające oraz klocki i tarcze były do wymiany przy 90tys. km. Dać się dało, nigdy ich też nie zabrakło. Ale co z tego, jak nie dawało takiego fanu?
Napisz jeszcze, jak to sam zachwalaleś swoje WRK, i sam mnie namówiłeś do ich montażu, ba nawet dzięki Tobie je kupiłem ;)
Nie są idealne, to prawda, mały wybór części zamiennych, brak homologacji, ale że hamowały dużo lepiej od serii chyba nie możesz skłamać, że nie?
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 288
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII

Post autor: KriSSo »

Tak, hamowały lepiej.
Golf Variant mk7.5
Obrazek
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII

Post autor: mario789 »

Maliniak pisze: 21 kwie 2022, o 13:03
mario789 pisze: 21 kwie 2022, o 11:30
Maliniak pisze: 21 kwie 2022, o 11:11

Ale to naprawdę słaby argument, bo sam sobie jesteś winien. Przecież nie trudno przewidzieć takie sytuacje. Rozumiem, że to się zdarza, bo sam na autostradach i ekspresówkach latam 200+ jeżeli się (nie chcę wyjść na hipokrytę), ale to nie znaczy, że hamuję z 200 do 80 co parę km. A jeżeli dzieje się to sporadycznie to i seria wystarczy. Nie latamy tymi Skodami po torze. Stąd często śmieszą mnie te gadki o zawieszeniu, bo trochę tak jakbyśmy liczyli każdą sekundę na Nurburgringu ;)

Czego jestem sobie winien bo jakoś nie rozumiem? Tego, ze Flaming jak ja lecę ponad 200 i ten sam Janusz zmienia pas na lewy? I widocznie mam pecha bo przynajmniej 4 razy mam taka sytuacje na trasie w jedna stronę.

Czasem widać jak dojeżdżasz w miarę dynamicznie do kogoś kto sam nie wie co ma zrobić i faktycznie masz racje, długie wtedy się przydają 😂
Chodzi mi tylko o to, że lecisz grubo więcej niż powinieneś i trzeba się z tym liczyć, że ktoś może nie ogarnąć i wyjedzie. Szczególnie, że kierowcy w Polsce pozostawiają wiele do życzenia, a auta coraz szybsze ;) Tylko to da się przewidzieć, bo jak masz typa na prawym, który zbliża się np. do tira to wiadomo, że jest ryzyko, że wyjedzie. Oczywiście wykluczam jakichś pojebów, którzy zmieniają pas bez potrzeby :D A nawet jak masz 4 takie sytuacje to mimo wszystko przesadzasz z tym, że seria nie da rady. Nie mam zamiaru pisać, że swap hamulców nie jest potrzebny, bo nie jestem ignorantem. Po prostu uważam, że każda strona ma trochę racji i tak samo każda trochę jednak przesadza ;)

No właśnie, każdy ma swoje racje. Cytując klasyka „niby lupa masz swoje racje” 😁 - oczywiście z przymrużeniem oka, żeby nie było.

Każdy robi co uważa za stosowne - jeden zostawi oem set drugi zmieni na 4/6/8t i dopiero wtedy powie, ze mu to odpowiada ;)
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII

Post autor: Marek23 »

orlik pisze: 21 kwie 2022, o 13:19
Marek23 pisze: 21 kwie 2022, o 10:28 Dalej nikt nie odpowiedział na pytanie dlaczego powyżej pewnej prędkości hamulec nie może zblokować koła czyli włączyć abs a do pewnej prędkości tak.
W końcu zablokujesz, ale dłużej z tym zejdzie. W większym heblu masz to szybciej. A skoro masz to szybciej skraca się droga hamowania.
A jak zrobisz tak drugi, trzeci i czwarty raz to różnice będą już kolosalnie większe w drodze hamowania. Prościej się nie da chyba tego wytłumaczyć.
Ale dlaczego szybciej chwyci? I o jakiej różnicy czasowej mowimy? Czyli już dochodzimy do sedna ze auto drogi hamowania nie skraca przy zimnym hamulcu
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2991
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII

Post autor: orlik »

Rozmowa ze ścianą. Wybacz, ale już nie mogę. Wpadnij do Rzeszowa, zmierzymy 200-100 urządzeniem dragy na zimnym, sprawdzimy ile upłynie czasu, ile metrów, na tym samym odcinku. Wtedy będziesz miał dokładną zadowalającą odpowiedź.
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII

Post autor: Marek23 »

Sorry stary ale akurat trochę w życiu hamowałem hamulcami gdzie same klocki to pare tysi i po prostu się nie zgadzam. Póki dany zestaw jest w stanie doprowadzić do pracy absu to póki jego odporność na przegrzanie nie zostanie przekroczona to schamuje Cię tak samo.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4043
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII

Post autor: piramida »

Widzę Mareczku, że w życiu nie miałeś do czynienia z dużym heblem i nie miałeś okazji doświadczyć na własnej skórze, jak taki hebel hamuje samochód z dużych prędkości. Nie ma kurwa nawet co porównywać do seryjnego hebla, mam tutaj na myśli gwałtowne awaryjne hamowanie z prędkości 200+ czy nawet nieco mniejszej. Po prostu masz wrażenie, że przednia oś podwinie ci się pod spód, taka jest kotwica! Czego nie można powiedzieć o seryjnym hamulcu, który nie hamuje a zwalnia, porównując go do big brake! Więc proszę, nawet nie pisz, że seryjny hamulec hamuje tak samo jak big brake do momentu włączenia ABSu bo to są bzdury.
W kwestii większych niehomologowanych hamulców, skoro samochód przeszedł badania techniczne to jest legalnie dopuszczony do ruchu a ubezpieczyciel to sobie może co najwyżej postraszyć i ewentualnie przed sądem dochodzić swoich praw jak mu coś nie pasuje.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1055
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII

Post autor: Kuster »

Tak na chłopski rozum jeżeli mowa o skuteczności hamowania
Mowa była o oddawaniu ciepła itp
Nie ma co porównywać prędkości 0-100 a 100-200
Tak na szybko z "magazyn auto.pl"
Droga hamowania w zależności od prędkości
Samochód Golf VII 1.4tsi

OPONA BUDŻETOWA (Dębica)

100 km/h: 38,0 m
140 km/h: 74,6 m
180 km/h: 123,3 m
Różnica między 100 a 180 km/h: 85,3 m!

OPONA PREMIUM (Continental)

100 km/h: 35,4 m
140 km/h: 69,4 m
180 km/h: 114,8 m
Różnica między 100 a 180 km/h: 79,4 m!
https://magazynauto.pl/porady/czy-na-pe ... sz,aid,228

Jeżeli z prędkości 200-100 hamujesz co najmniej 2x dłużej to tak samo szybciej przegrzewasz hebel niż z 100-0

Ja przeszedłem z 312x25 1Tł na 314x30 4Tł i różnica jest znacząca ale stare hamulce były juz ewidentnie słabe, stary płyn hamulcowy i nie wiadomo kiedy zmieniane przewody...
Nigdy nie sprawdziłem drogi hamowania jednakże czterotłok spowodował że ABS łapie później przez co dynamiczne hamowanie jest pewniejsze i przyjemniejsze
Trzeba też dodać że zostały zmienione parametry w ustawieniach pompy ABS na bardziej czuły czy tam skuteczny...

W poprzednim aucie też zmieniłem hamulce z 300mm na 324mm z grubszą tarczą i czterotłok Brembo
Różnica w hamowaniu również była znacząca mimo że pompa hamulcowa miała zaledwie 13/16"

Przykładowo Subaru Impreza/Legacy/Forester z którego miałem wkładać pompę do Hondy miała skromne 1i 1/16"


Zaś co do komentarza że w superbie są UJOWE hamulce to w Arteonie, Passacie czy nawet w Kodiaqu hamulce są "zwykle" w topowych wersjach bo założenie jest takie że kierowcy mają nimi komfortowo i bezpiecznie podróżować a nie zapier...
W zwykłej BMW "5" też nie masz potężnych hamulców z kilkoma tłokami chyba że sobie dokupisz w M pakiecie
Mercedes stosuje czterotłok ale na tarczy 300-320mm
Audi też różnie bo do 2L znajdziesz 320mm 4tł taki jak ja mam lub 338mm wzwyż ale w większości od 3L pojemności.

Porównywanie do Focus RS, Audi RS3, Cupra czy Mégane/Clio RS też nie jest ok bo te auta są "topowe" I biorą udział w wyścigu zbrojeń
Walczą o podium na torach jako seryjne więc seryjnie muszą być "najlepsze" :)
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2991
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII

Post autor: orlik »

Nie mówiąc o tym, że pasażer gdyby nie miał zapiętych pasów to przy takim awaryjnym hamowaniu wyleciałby przez przednią szybę i wcale nie żartuję, takie jest pierdolnięcie. Jakoś takich wrażeń nie odczułem na seryjnym, ale ok hamuje tak samo :)
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII

Post autor: Marek23 »

piramida pisze: 21 kwie 2022, o 18:31 Widzę Mareczku, że w życiu nie miałeś do czynienia z dużym heblem i nie miałeś okazji doświadczyć na własnej skórze, jak taki hebel hamuje samochód z dużych prędkości. Nie ma kurwa nawet co porównywać do seryjnego hebla, mam tutaj na myśli gwałtowne awaryjne hamowanie z prędkości 200+ czy nawet nieco mniejszej. Po prostu masz wrażenie, że przednia oś podwinie ci się pod spód, taka jest kotwica! Czego nie można powiedzieć o seryjnym hamulcu, który nie hamuje a zwalnia, porównując go do big brake! Więc proszę, nawet nie pisz, że seryjny hamulec hamuje tak samo jak big brake do momentu włączenia ABSu bo to są bzdury.
W kwestii większych niehomologowanych hamulców, skoro samochód przeszedł badania techniczne to jest legalnie dopuszczony do ruchu a ubezpieczyciel to sobie może co najwyżej postraszyć i ewentualnie przed sądem dochodzić swoich praw jak mu coś nie pasuje.
Ja na seryjnym heblu przy 200 jak walne w hamulec z całej siły to od razu abs wkracza czyli hamulec chce blokować opone. I przy pierwszym hamowaniu z 200 te auto się „absujac” schamuje do 0.

Chłopie jaka kotwica🤦Jak masz cywilna opone to żadna oś Ci się nie podwinie bo opona limituje Twoje wytrącanie prędkości.

Prostu przykład. Biore Superba na hamulcu 312 i zakładam semi slika. Ty masz WRK na cywilnej opinie. Wagę aut wyrównujemy bagażem/pasażerami. Co na świeżo z 200 km/h zachamuje wcześniej ? 312 na semi sliku czy WRK 6 tłok na cywilnej oponie?
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4043
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII

Post autor: piramida »

I tym się różni seryjne gówno od mocnego hebla, przy 200 jak depnę w pedał to ABS nawet nie kwiknie. Przeszedłem drogę od serii poprzez 4T/340 do 6T/390 i chyba wiem jak hamuje samochód jak mu wcisnę do oporu, generalnie to strach depnąć do oporu przy takich prędkościach mając tak duży hebel.
Powtórzę jeszcze raz, przejdź się chociaż raz takim samochodem to możemy wrócić do rozmowy bo póki co to jak rozmowa ślepego z głuchym o kolorach :roll:
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII

Post autor: sane »

orlik pisze: 21 kwie 2022, o 13:32 nie wiem czasem czy ta sama pompa nie jest również wykorzystana w rs3 i ttrs, a tam seryjnie są bardzo duże zaciski 8tłoczkowe.
Tak jest, ta sama pompa.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
ODPOWIEDZ