Termin oczekiwania na SIII

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Klimekpl
Posty: 115
Rejestracja: 17 mar 2022, o 07:35
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Klimekpl »

Czy te wykastrowane ledy z przodu mają jeszcze spryskiwacze czy też już zmieniają zderzak?
Czy bez matrixów działa też Light Assist?
polrob
Posty: 306
Rejestracja: 12 sty 2014, o 19:22
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Lokalizacja: War-Maz

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: polrob »

Panowie większość aut na OTOMOTO z rocznika 2022 jest teraz na zdjęciach bez matrixów także można sobie pooglądać.

NP.
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-sup ... EBNFG.html
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-sup ... EBqer.html
viewtopic.php?f=18&t=7254 - SIII 1.4TSI Szary business
artho
Posty: 1192
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: artho »

Ten zielony sztos! Szkoda, że w dieslu, poza tym wszystko fajnie. Ale bym go brał, serio, Style, szczotkowane amelinium, Columbus, generalnie bajka :o W tym kolorze nazwałbym go Brytyjską Elegancją :)

Matrixy super sprawa, ale PRAWDA jest taka, że używacie ich przez 10% czasu.
Veyron
Posty: 186
Rejestracja: 29 sie 2021, o 10:34
Samochód: Superb III combi Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Kontakt:

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Veyron »

Klimekpl pisze: 24 kwie 2022, o 05:58 Czy te wykastrowane ledy z przodu mają jeszcze spryskiwacze czy też już zmieniają zderzak?
Czy bez matrixów działa też Light Assist?
Z tego co wiem LEDy juz długo nie wymagają spryskiwaczy. One były potrzebne do xenonow które nagrzewały lampę jak byla brudna.
Co do light assist to nie wiem. Ale przyznam że bez matrixow to słaby ten system jest. Przynajmniej u mnie w Hyundaiu działa późno i niedokładnie więc i tak nie korzystam
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2360
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: siemi1 »

Czyli to sa zwykle ledy, nie matrixy to juz chyba lepsze xenony z przesłonami...

Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka

Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
artho
Posty: 1192
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: artho »

A dlaczego niby lepsze xenony? Rozumiem, że Ty masz xenony i dobrze ci świecą, i stąd opinia, że są lepsze niż LED-y bez matrixa? 😄
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2022, o 22:31 przez artho, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2360
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: siemi1 »

Bo mają Smart Light Assista dlatego:) choć jestem ciekaw jak zwykle ledy świecą w S3

Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka

Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
artho
Posty: 1192
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: artho »

No ale takiej opcji już chyba dzisiaj nie ma, przecież ktoś kto chce nowe auto nie kupi starego bo SLA 🤔
LED-y w Superbie świecą lepiej niż ksenony, ja bym brał i bez matrixowe. Rzadko się tego używa.
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 755
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: rowerek »

Veyron pisze:
Klimekpl pisze: 24 kwie 2022, o 05:58 Czy te wykastrowane ledy z przodu mają jeszcze spryskiwacze czy też już zmieniają zderzak?
Czy bez matrixów działa też Light Assist?
Z tego co wiem LEDy juz długo nie wymagają spryskiwaczy. One były potrzebne do xenonow które nagrzewały lampę jak byla brudna.
Co do light assist to nie wiem. Ale przyznam że bez matrixow to słaby ten system jest. Przynajmniej u mnie w Hyundaiu działa późno i niedokładnie więc i tak nie korzystam
artho pisze:A dlaczego niby lepsze xenony? Rozumiem, że Ty masz xenony i dobrze ci świecą, i stąd opinia, że są lepsze niż LED-y bez matrixa? Obrazek
Spryskiwacze nie mają nic wspólnego z żadnym nagrzewaniem się lampy. Ba one nawet nie mają nic wspólnego ze źródłem światła. Układ poziomowania i spryskiwacze są wymagane w reflektorach emitujących łączny strumień świetlny dla świateł mijania powyżej 2000lm (w teorii ma to na celu zapobiec oślepianiu na skutek rozproszenia mocnego strumienia światła przez brud na kloszu).
Brak spryskiwaczy w wielu nowych konstrukcjach (nawet tych topowych - np. Multibeam/Digital light w mercedesach, czy lasery w bmw) wynika z prostego zabiegu, że światła mijania są osłabiane do poziomu 2000lm, a resztę sobie doświetlają matrixowymi światłami drogowymi. Tam już czasami ciężko stwierdzić, co jest lampą mijania, a co drogową, bo one pracują łącznie cały czas się uzupełniając. Ale na papierze wymóg 2000lm dla mijania się zgadza.
artho pisze:No ale takiej opcji już chyba dzisiaj nie ma, przecież ktoś kto chce nowe auto nie kupi starego bo SLA Obrazek
LED-y w Superbie świecą lepiej niż ksenony, ja bym brał i bez matrixowe. Rzadko się tego używa.
Nie oceniaj bazowych ledów w Superbie przez przyzmat używania 'matrixa'. Ich bazowość nie polega wyłącznie ma braku wycinania. To zupełnie inna konstrukcja. Tu nie ma soczewki, jest zwykły segmentowy odbłyśnik.
Dodatkowo w bazowych ledach nie ma przede wszystkim skrętnych świateł, a to już kolosalna różnica w jeździe na co dzień.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2360
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: siemi1 »

siemi1 pisze:Bo mają Smart Light Assista dlatego:) choć jestem ciekaw jak zwykle ledy świecą w S3

Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka
Nie mają nawet poziomowania....
Credit Briskoda:
Obrazek

Te obniżanie lumenow bylo tez w Rapidzie gdzi sbyły Xenony bez poziomowania i spryskow.

Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka


Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 755
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: rowerek »

siemi1 pisze:Te obniżanie lumenow bylo tez w Rapidzie gdzi sbyły Xenony bez poziomowania i spryskow.
Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka
Takich aut jest sporo. Citroen C4 picasso II, Alfa Giulia miała (nie wiem czy nadal, ale chyba tak) dwie wersje ksenonów (25W i 35W), Audi A4 B9 przed liftem, Q7 przed liftem, Audi TT (Audi ze standardowymi bieda ksenonami).
Klient się cieszył, bo w kloszu niebiesko i "Panie, tu zenony są", a światła porównywalnie z H7 night breaker itp.
Te wszystkie bazowe Ledy na odbłyśnikach, bez spryskiwaczy i poziomowania podobna historia. Jest lepiej niż w halogenie (ilość segmentów diodowych daje większą swobodę kształtowania wiązki światła niż pojedyncza żarówka), ale nie jest to jakiś kosmos znowu.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2991
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: orlik »

Jeździłem kiedys na zwykłych ledach w najnowszej octavii i było zdecydowanie ciemniej niż w superbie na xenonach. Znaki może bardziej odbijały barwę, ale na drodze zdecydowanie było słabiej i ciemniej. Nawet na długich. Nie wiem jak w superbie zwykły led, ale zgodzę się z rowerkiem, że to nie będzie kosmos.
Veyron
Posty: 186
Rejestracja: 29 sie 2021, o 10:34
Samochód: Superb III combi Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Kontakt:

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Veyron »

rowerek pisze: 24 kwie 2022, o 22:48 [Spryskiwacze nie mają nic wspólnego z żadnym nagrzewaniem się lampy. Ba one nawet nie mają nic wspólnego ze źródłem światła...
Oczywiście, że bezpośrednio nie. Ale Xenon świecący na brudną lampę sprawia, że ta się w tym miejscu nagrzewa a spryskiwacze mają ten brud usunąć aby do takie ryzyko minimalizować. Tyle wyczytałem jakiś czas temu
artho
Posty: 1192
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: artho »

A to ja jeszcze tak słabych zenonów aby były porównywalne z NightBreakerem nie widziałem w sumie, ale wierzę, bo to brzmi jak oszczędność. Natomiast słabo świecących LED-ów też nie widziałem jeszcze, nawet starusieńkie już z Leona 3 świecą całkiem nieźle.
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 755
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: rowerek »


Veyron pisze:
rowerek pisze: 24 kwie 2022, o 22:48 [Spryskiwacze nie mają nic wspólnego z żadnym nagrzewaniem się lampy. Ba one nawet nie mają nic wspólnego ze źródłem światła...
Oczywiście, że bezpośrednio nie. Ale Xenon świecący na brudną lampę sprawia, że ta się w tym miejscu nagrzewa a spryskiwacze mają ten brud usunąć aby do takie ryzyko minimalizować. Tyle wyczytałem jakiś czas temu
Głupota. Palniki ksenonowe (nawet te 'prawdziwe', najmocniejsze) mają 35W. Tradycyjne żarówki H7 mają 55W. Ksenony nagrzewają się MNIEJ od tradycyjnych żarówek. Na takiej zasadzie, to każdy samochód powinien mieć spryski, a już na pewno te z soczewkami, bo tam bardziej skupione światło na kloszu. Nic takiego nie ma miejsca, bo to nie jest powód, dla którego montuje się spryskiwacze...
artho pisze:A to ja jeszcze tak słabych zenonów aby były porównywalne z NightBreakerem nie widziałem w sumie, ale wierzę, bo to brzmi jak oszczędność. Natomiast słabo świecących LED-ów też nie widziałem jeszcze, nawet starusieńkie już z Leona 3 świecą całkiem nieźle.
Te bieda ksenony, to był idealny wynalazek producentów lamp. Można było golić frajerów na niemałe pieniądze za niebieskie światełko (i nic poza tym). Choć przynajmniej w takim Audi te słabe ksenony były w standardzie.
Ledy w takim Leonie świecą w miarę ok, bo masz wielosegmentową budowę odbłyśnika (tam jest sporo tych pojedynczych ledzików). Dzięki temu jest akceptowalnie rozłożony strumień światła przed samochodem, lepiej niż w halogenie. Ale zasięgowo, czy mocowo szału nie ma.



Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ