Wymiana akumulatora
- Movibonczuk
- Posty: 158
- Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Wymiana akumulatora
Witam!
W zwiazku z tym, ze od ponad roku samochod stoi nieużywany w garazu, mimo odpalania i „podladowywania” co jakis czas akumulator padl calkowicie. Nie reaguje rowniez na karmienie przez prostownik. Czy jest mozliwosc „wsadzenia” do superba jakiegos „zwyklego”, taniego akumulatora, zeby od czasu do czasu mogl ktos nim pojezdzic? Nie chce kupowac nowego akumulatora za miliony bo za kilka tygodni samochod znowu zostanie zamkniety w garazu i bedzie robil 1km na kwartal i akumulator skonczy jak obecny.
W zwiazku z tym, ze od ponad roku samochod stoi nieużywany w garazu, mimo odpalania i „podladowywania” co jakis czas akumulator padl calkowicie. Nie reaguje rowniez na karmienie przez prostownik. Czy jest mozliwosc „wsadzenia” do superba jakiegos „zwyklego”, taniego akumulatora, zeby od czasu do czasu mogl ktos nim pojezdzic? Nie chce kupowac nowego akumulatora za miliony bo za kilka tygodni samochod znowu zostanie zamkniety w garazu i bedzie robil 1km na kwartal i akumulator skonczy jak obecny.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2989
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Wymiana akumulatora
A nie prościej kupić taki jak był, a na czas wyjazdu/postoju po prostu odpiąć klemy?
- Movibonczuk
- Posty: 158
- Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana akumulatora
A ile taki naladowany, nieuzywany i odlaczony akumulator przetrwa? Gdybym wiedzial, ze w ciagu roku wroce do kraju i znowu bede samochodem jezdzil pewnie tak bym wlasnie zrobil. Ale, ze tego nie wiem, to szkoda mi wydac 1000PLN, zeby akumulator skonczyl jak poprzedni.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2989
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Wymiana akumulatora
Nie wiem, ale moim zdaniem nic nie powinno mu się dziać jak będzie leżał w cieple. Znajomi tak wyciągają w motorach, łodziach i zakładają na sezon i działa. Najlepiej zapytaj w punkcie gdzie sprzedają akumulatory co o tym sądzą oraz ile jest gwarancji na aku skoro pada bezpowrotnie...po roku.
-
- Posty: 1046
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana akumulatora
A w dzisiejszych czasach nie lepiej to auto sprzedać?
Aku do odpięcia, albo do podłączenia pod jakiś prostownik ale na stałe - np. CTEK.
Aku do odpięcia, albo do podłączenia pod jakiś prostownik ale na stałe - np. CTEK.
- Movibonczuk
- Posty: 158
- Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana akumulatora
W dzisiejszych czasach to samochod schowany w garazu mniej traci na wartosci niz pieniadze na lokacie.
A tak na powaznie to sytuacja jest dosc skomplikowana… Gdybym tylko wiedzial kiedy wroce do Polski to bym mogl podjac jakas decyzje. Moge wrocic za miesiac albo za 2 lata… Samochod ma 50k przebiegu czyli ledwo co dotarty. Jesli go dzis sprzedam a wroce za miesiac za nowy, taki sam, bede musial zaplacic okolo 200k. No i jeszcze problemy z dostepnoscia… A tak samochod sobie stoi i czeka. Traci na wartosci ale tylko na papierze bo bedzie jezdzil tak jak nowy po moim powrocie. Raz na jakis czas, jak jest sucho, jest wyprowadzany z garazu na krotka przejazdzke a akumulator podladowywany CTEKiem. Niestety zime cala stal w garazu a kolega zapomnial o regularnym ladowaniu i akumulator zdechl na amen.
I teraz szukam „taniego” rozwiazania, zeby samochodem od czasu do czasu dalo sie jezdzic. Ma ktos pomysl?
A tak na powaznie to sytuacja jest dosc skomplikowana… Gdybym tylko wiedzial kiedy wroce do Polski to bym mogl podjac jakas decyzje. Moge wrocic za miesiac albo za 2 lata… Samochod ma 50k przebiegu czyli ledwo co dotarty. Jesli go dzis sprzedam a wroce za miesiac za nowy, taki sam, bede musial zaplacic okolo 200k. No i jeszcze problemy z dostepnoscia… A tak samochod sobie stoi i czeka. Traci na wartosci ale tylko na papierze bo bedzie jezdzil tak jak nowy po moim powrocie. Raz na jakis czas, jak jest sucho, jest wyprowadzany z garazu na krotka przejazdzke a akumulator podladowywany CTEKiem. Niestety zime cala stal w garazu a kolega zapomnial o regularnym ladowaniu i akumulator zdechl na amen.
I teraz szukam „taniego” rozwiazania, zeby samochodem od czasu do czasu dalo sie jezdzic. Ma ktos pomysl?
-
- Posty: 1046
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana akumulatora
Jak dla mnie to akumulator o już niemałej pojemności (to nie maluch), który jest w pełni naładowany i przechowywany w dodatnich temperaturach bez problemu wytrzyma kilka miesięcy postoju - oczywiście odłączony od auta.
- Movibonczuk
- Posty: 158
- Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana akumulatora
A czy musi byc to akumulator AGM (czy jak tam sie nazywaja te do start-stop)? Trzeba cos programowac?
- K-PAX
- Posty: 92
- Rejestracja: 13 wrz 2016, o 22:06
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Piła
Re: Wymiana akumulatora
Nie trzeba programować, trzeba kupić AGM.
Jedyne co to może zajść potrzeba skasowania błędów po wymianie.
Jedyne co to może zajść potrzeba skasowania błędów po wymianie.
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Wymiana akumulatora
Każdy inny aku można włożyć, aby tylko się zmieścił fizycznie i nic nie trzeba programować.
Rok temu w Passacie z 2016 r zmieniłem oryginalny na Boscha zwykły i działa do dzisiaj.
W Skodzie w tamtym tygodniu po zabawie radiem siadł oryginalny, więc wyciągnęłem z Golfa 5 jakiś bezfirmowiec ,ale nowy i działa, a ze skody po naładowaniu działa w Golfie.
Rok temu w Passacie z 2016 r zmieniłem oryginalny na Boscha zwykły i działa do dzisiaj.
W Skodzie w tamtym tygodniu po zabawie radiem siadł oryginalny, więc wyciągnęłem z Golfa 5 jakiś bezfirmowiec ,ale nowy i działa, a ze skody po naładowaniu działa w Golfie.
- Kuster
- Posty: 1043
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Wymiana akumulatora
Akumulatory AGM są mocniejsze tzn wytrzymalsze bo przystosowane pod start-stop (duży prąd i częstotliwość rozruchowa)
Jak zmienisz akumulator o innych parametrach niż oryginalny w aucie to może nie odpalić
Ja tak miałem po przejściu z 68Ah na 70Ah i musiałem kodować/programować żeby odpalić samochód
A dobry akumulator moze postać nawet 2lata i nic nie powinno się z nim stać
Trzeba go tylko dobrze przetrzymywać
Koszt nowego AGM markowego z gwarancją to około 600zl (ja płaciłem 570zl)
To i tak nie tak źle bo za zwykły markowy też trzeba dać z 350zl
Jak zmienisz akumulator o innych parametrach niż oryginalny w aucie to może nie odpalić
Ja tak miałem po przejściu z 68Ah na 70Ah i musiałem kodować/programować żeby odpalić samochód
A dobry akumulator moze postać nawet 2lata i nic nie powinno się z nim stać
Trzeba go tylko dobrze przetrzymywać
Koszt nowego AGM markowego z gwarancją to około 600zl (ja płaciłem 570zl)
To i tak nie tak źle bo za zwykły markowy też trzeba dać z 350zl
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 955
- Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 371 KM/482 Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana akumulatora
U mnie oryginalny akumulator jaki siedział od nowości to był BANNER EFB a nie AGM. Co prawda technologia niby podobna ale producent akumulatora był wkodowany JCB. Nowy zakupiłem AGM VARTA i musiałem zmienić parametr bo wywalało jakiś błąd, nie pamiętam jaki. Metodą prób i błędów przyjęło VAO, było jeszcze VAR i jakieś tam parę innych. Dodatkowo jeszcze dowiedziałem się, nie wiem ile w tym prawdy, że numer seryjny akumulatora który był 1111111111 należy zmienić ostatnią cyfrę bo coś tam niby pamięta wiec zrobiłem 1111111110. Jakoś wszystko działa ponad rok.Kuster pisze: ↑13 maja 2022, o 07:05 Akumulatory AGM są mocniejsze tzn wytrzymalsze bo przystosowane pod start-stop (duży prąd i częstotliwość rozruchowa)
Jak zmienisz akumulator o innych parametrach niż oryginalny w aucie to może nie odpalić
Ja tak miałem po przejściu z 68Ah na 70Ah i musiałem kodować/programować żeby odpalić samochód
A dobry akumulator moze postać nawet 2lata i nic nie powinno się z nim stać
Trzeba go tylko dobrze przetrzymywać
Koszt nowego AGM markowego z gwarancją to około 600zl (ja płaciłem 570zl)
To i tak nie tak źle bo za zwykły markowy też trzeba dać z 350zl
- Kuster
- Posty: 1043
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Wymiana akumulatora
Takie coś znalazłem:marasmus007 pisze: ↑13 maja 2022, o 07:38U mnie oryginalny akumulator jaki siedział od nowości to był BANNER EFB a nie AGM. Co prawda technologia niby podobna ale producent akumulatora był wkodowany JCB. Nowy zakupiłem AGM VARTA i musiałem zmienić parametr bo wywalało jakiś błąd, nie pamiętam jaki. Metodą prób i błędów przyjęło VAO, było jeszcze VAR i jakieś tam parę innych. Dodatkowo jeszcze dowiedziałem się, nie wiem ile w tym prawdy, że numer seryjny akumulatora który był 1111111111 należy zmienić ostatnią cyfrę bo coś tam niby pamięta wiec zrobiłem 1111111110. Jakoś wszystko działa ponad rok.Kuster pisze: ↑13 maja 2022, o 07:05 Akumulatory AGM są mocniejsze tzn wytrzymalsze bo przystosowane pod start-stop (duży prąd i częstotliwość rozruchowa)
Jak zmienisz akumulator o innych parametrach niż oryginalny w aucie to może nie odpalić
Ja tak miałem po przejściu z 68Ah na 70Ah i musiałem kodować/programować żeby odpalić samochód
A dobry akumulator moze postać nawet 2lata i nic nie powinno się z nim stać
Trzeba go tylko dobrze przetrzymywać
Koszt nowego AGM markowego z gwarancją to około 600zl (ja płaciłem 570zl)
To i tak nie tak źle bo za zwykły markowy też trzeba dać z 350zl
W samochodach z systemem Start-Stop stosuje się akumulatory wykonywane w technologii EFB lub AGM. Akumulatory typu EFB, w odróżnieniu od klasycznych, mają płyty dodatnie pokryte powłoką poliestrową, co zwiększa odporność na częste rozładowywanie i ładowanie prądem o dużym natężeniu. Akumulatory typu AGM mają z kolei między płytami włókno szklane, które całkowicie wchłania elektrolit. Na zaciskach akumulatorów tego typu można uzyskać nieco wyższe napięcie. Są też bardziej odporne na tzw. głębokie rozładowanie.
U mnie błędów nie było
Po prostu rozrusznik zakręcił raz i zakończył procedurę nie uruchamiając auta
I właśnie zmieniałem wartości tego kodowania 111... Na taki z końcówką 112
Jakbym kupił kiedyś akumulator taki jak był to wystarczy wrócić do poprzednich ustawień lub nadać kolejne
Ciekawe czy faktycznie taki akumulator "zwykły" Przy wyłączonym start stopie będzie żył równie długo
Jak dbasz tak masz
- Movibonczuk
- Posty: 158
- Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana akumulatora
Dzieki za odpowiedzi. A poda mi ktos parametry akumulatora do 2.0 TSI 280KM? Postaram sie czegos poszukac.