Ogrzewanie kabiny
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 9 lut 2021, o 19:39
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 180KM / 400Nm
Ogrzewanie kabiny
Mój Superb ma problem z ogrzewaniem kabiny.
Na temp. 25-26 stopni leci ciepłe powietrze, ale takie letnie ze wszystkich kratek. Na Hi leci gorące z lewej kratki przy drzwiach, dosyć ciepłe z lewej na środku, a z prawych już tylko letnie. Zrobiłem kalibrację klap - nic nie pomogło. Zero błędów. Co jeszcze mogę sprawdzić kompem i jak - nie mam dużego doświadczenia.
Na temp. 25-26 stopni leci ciepłe powietrze, ale takie letnie ze wszystkich kratek. Na Hi leci gorące z lewej kratki przy drzwiach, dosyć ciepłe z lewej na środku, a z prawych już tylko letnie. Zrobiłem kalibrację klap - nic nie pomogło. Zero błędów. Co jeszcze mogę sprawdzić kompem i jak - nie mam dużego doświadczenia.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 9 lut 2021, o 19:39
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 180KM / 400Nm
Re: Ogrzewanie kabiny
Czujniki temperatury na pewno sprawne, pokazują poprawną temperaturę.
IDE00976 Temperatura przedniego lewego nawiewu 50.3 °C
IDE00977 Temperatura przedniego prawego nawiewu 24.3 °C
IDE00979-ENG101755 Temperatura nawiewu w przestrzeni na nogi po lewej stronie-MUX Ausblastemperatur 47.0 °C
IDE00980 Temperatura nawiewu w przestrzeni na nogi po prawej stronie 22.7 °C
IDE00983 Temperatura wewnątrz 39.6 °C
IDE00998 Lewa klapa temperatury: wartość rzeczywista 226
IDE01040 Lewa klapa temperatury: położenie krańcowe - zimno 24
IDE01041 Lewa klapa temperatury: położenie krańcowe - ciepło 225
IDE01042 Prawa klapa temperatury: wartość rzeczywista 230
IDE01044 Prawa klapa temperatury: położenie krańcowe - zimno 25
IDE01045 Prawa klapa temperatury: położenie krańcowe - ciepło 229
IDE00976 Temperatura przedniego lewego nawiewu 50.3 °C
IDE00977 Temperatura przedniego prawego nawiewu 24.3 °C
IDE00979-ENG101755 Temperatura nawiewu w przestrzeni na nogi po lewej stronie-MUX Ausblastemperatur 47.0 °C
IDE00980 Temperatura nawiewu w przestrzeni na nogi po prawej stronie 22.7 °C
IDE00983 Temperatura wewnątrz 39.6 °C
IDE00998 Lewa klapa temperatury: wartość rzeczywista 226
IDE01040 Lewa klapa temperatury: położenie krańcowe - zimno 24
IDE01041 Lewa klapa temperatury: położenie krańcowe - ciepło 225
IDE01042 Prawa klapa temperatury: wartość rzeczywista 230
IDE01044 Prawa klapa temperatury: położenie krańcowe - zimno 25
IDE01045 Prawa klapa temperatury: położenie krańcowe - ciepło 229
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Ogrzewanie kabiny
Denso DRR32005.
Pasuje idealnie. Jedyne co trzeba na niej gąbkę wygłuszającą nakleić.
Ile macie temp. oleju podczas szybkiej jazdy? Od razu polecam chłodnice oleju wymienić, bo będzie w tym stanie co nagrzewnica.
Pasuje idealnie. Jedyne co trzeba na niej gąbkę wygłuszającą nakleić.
Ile macie temp. oleju podczas szybkiej jazdy? Od razu polecam chłodnice oleju wymienić, bo będzie w tym stanie co nagrzewnica.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Ogrzewanie kabiny
Nie ma gąbki ani oringów.
To nagrzewnice oleju masz do wymiany także.
To nagrzewnice oleju masz do wymiany także.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 9 lut 2021, o 19:39
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 180KM / 400Nm
Re: Ogrzewanie kabiny
Nowe obserwacje.
1. Przy ustawieniu temp. w zakresie od Lo do 26 stopni i max. ustawieniu nadmuchu siła działania dmuchawy jest na wszystkich kratkach taka sama.
Sytuacja się zmienia przy ustawieniu temp. na Hi - wtedy prawa strona dmucha dużo słabiej niż lewa.
2. Przy cofaniu, niezależnie od ustawionej temp. i siły nadmuchu zmienia się dźwięk i obieg powietrza - wyraźne to słychać. Zostaje włączony obieg zamknięty, ale nie zapala się kontrolka. Po przejechaniu paru metrów do przodu obieg powietrza się otwiera. I tak za każdym razem.
3. Przy manualnym ustawianiu temp. (nie w trybie auto) zmienia się sama siła nadmuchu - jak zmieniam na zimniej to nadmuch rośnie, jak na cieplej to maleje i widać to też na kontrolkach. Tak z grubsza to wygląda.
Czy u was jest tak samo ?
1. Przy ustawieniu temp. w zakresie od Lo do 26 stopni i max. ustawieniu nadmuchu siła działania dmuchawy jest na wszystkich kratkach taka sama.
Sytuacja się zmienia przy ustawieniu temp. na Hi - wtedy prawa strona dmucha dużo słabiej niż lewa.
2. Przy cofaniu, niezależnie od ustawionej temp. i siły nadmuchu zmienia się dźwięk i obieg powietrza - wyraźne to słychać. Zostaje włączony obieg zamknięty, ale nie zapala się kontrolka. Po przejechaniu paru metrów do przodu obieg powietrza się otwiera. I tak za każdym razem.
3. Przy manualnym ustawianiu temp. (nie w trybie auto) zmienia się sama siła nadmuchu - jak zmieniam na zimniej to nadmuch rośnie, jak na cieplej to maleje i widać to też na kontrolkach. Tak z grubsza to wygląda.
Czy u was jest tak samo ?
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Ogrzewanie kabiny
fabek
pytam o nagrzewnicę z innej przyczyny. Musze dostać się do parownika, żeby go wyczyścić, bo zaczyna mi lekko zalatywać jak wyłączam klimę (odgrzybianie ozonatorem, oraz odgrzybianie chemią wpuszczoną na parownik od strony środkowych nawiewów, średnio pomogło). Przy okazji wyczyszczę też nagrzewnicę. Pytam w razie gdyby okazało się że nagrzewnica mi gdzieś puszcza. U mnie temp. oleju są na poziomie 83-87st., przy 140km/h rośnie, max jaki zaobserwowałem to 97st. przy temp. zewnętrznej 25st.(zrobiłem nawet foto, 16 maja br.) Więc myślę, że chłodniczka oleju jeszcze daje radę
BIMBER
ad. 2. U mnie jest tak samo, ale nie wiem czy tak ma być. W instrukcji nie doszukałem się niczego takiego. Tłumaczę to sobie w taki sposób, że auto zamyka obieg, aby spaliny podczas cofania auta, nie były zasysane do kabiny.
pytam o nagrzewnicę z innej przyczyny. Musze dostać się do parownika, żeby go wyczyścić, bo zaczyna mi lekko zalatywać jak wyłączam klimę (odgrzybianie ozonatorem, oraz odgrzybianie chemią wpuszczoną na parownik od strony środkowych nawiewów, średnio pomogło). Przy okazji wyczyszczę też nagrzewnicę. Pytam w razie gdyby okazało się że nagrzewnica mi gdzieś puszcza. U mnie temp. oleju są na poziomie 83-87st., przy 140km/h rośnie, max jaki zaobserwowałem to 97st. przy temp. zewnętrznej 25st.(zrobiłem nawet foto, 16 maja br.) Więc myślę, że chłodniczka oleju jeszcze daje radę
BIMBER
ad. 2. U mnie jest tak samo, ale nie wiem czy tak ma być. W instrukcji nie doszukałem się niczego takiego. Tłumaczę to sobie w taki sposób, że auto zamyka obieg, aby spaliny podczas cofania auta, nie były zasysane do kabiny.
Ostatnio zmieniony 30 lip 2022, o 12:22 przez marioti, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Ogrzewanie kabiny
masz chłodniczke w super stanie, nie ruszaj jej. bardzo ciężko zdjąć króćce bez uszkadzania ich.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Ogrzewanie kabiny
czy przy wymianie (lub demontaż i ponowny montaż na co liczę u siebie) nagrzewnicy, koniecznie trzeba wymieniać też uszczelki i te obejmy? Zestaw 8E0898380 (do nagrzewnicy 1K0819031DE)