Mikroszarpnięcia DSG DQ381
-
- Posty: 1206
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Brutalniejsze redukcje niż skok w górę to wina dwusprzęgłówki.
A reszta to już może i soft ;p
A reszta to już może i soft ;p
-
- Posty: 1206
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Mi też nie, to "brutalnie" to mocno przekolorowane słowo. Po prostu redukcje w DSG zwykle są bardziej zauważalne bo bieg w dół rzadziej jest zapięty na skrzyni niż wyższy Biegów w górę często nie czuć wcale, a redukcje jednak nawet w nowej czuć.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 20 wrz 2020, o 20:32
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
To jeszcze takie pytanie. Czy zdarza się Wam okazjonalne szarpnięcie przy puszczeniu gazu? Miałem m.in. ostatnio taką sytuację, że po dłuższej jeździe trasą natknąłem się na duży korek. Jechałem w nim na 2 biegu. I kilka razy przy odpuszczeniu gazu poczułem dość nieprzyjemne szarpnięcie. Zastanawiam się co to może być i jak to powtarzalnie zreprodukować. Nie pamiętam właśnie, czy to nie było przypadkiem zanim skrzynia przerzuciła z 2 na luz (żeglowanie).
- rowerek
- Posty: 758
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Szarpanie w układzie przeniesienia napędu, to szeroki wachlarz możliwych przyczyn. Może być od skrzyni, poduszek silnika/skrzyni, przegubów wewn./zewn.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
- redak
- Posty: 18
- Rejestracja: 20 cze 2022, o 11:02
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2020
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: my21 270/460
- Lokalizacja: WWA
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Miałem to samo. Przy dojeżdżaniu do świateł, często było słychać puknięcia przy redukcji, a nawet czasem szarpnął.
Po zrobieniu softu skrzyni wszelkie dolegliwości się skończyły. Zdecydowanie mniej jest dziwnych dźwięków.
Po zrobieniu softu skrzyni wszelkie dolegliwości się skończyły. Zdecydowanie mniej jest dziwnych dźwięków.
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Wgrywał ktoś może nowe oprogramowanie, lub aktualizację na nowsze w serwisie?
Jaki jest koszt takiej operacji u nich?
Jaki jest koszt takiej operacji u nich?
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/494
- Imię: Piotr
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
U mnie skrzynia chodzi gładko. Jeżdząc w trybie D (po optymalizacji oprogramowania ) skrzynia zmienia biegi w sposób niezauważalny tzn jedyną informację o zmianie biegu czerpię z wyświetlacza. Sama zmiana jest niewyczuwalna, podobnie redukcje. Jedynie w sytuacji kiedy auto zatrzumuje się jest minimalnie wyczuwalna zmiana z 2 na 1. Nie ma żadnych szarpnięć itp. Zdarzyło mi się 1 ( jeden ) raz kiedy skrzynia zawachała się i szarpnęła przy redukcji ( chyba z 3 na 2 ) i to ostro tak, że poleciałem do przodu. Nigdy więcej się to nie powtórzyło, ale sytuacja miała miejsce na seryjnym sofcie.
Natomiast to co możnaby jeszcze skorygować w mojej opini to:
1. delikatnie punkty zmiany biegów w górę ( ale to kwestia subiektywna ) alei tak jest o niebo lepiej niż w serii
2. trochę przyspieszyć redukcję przełożeń, jeżeli się da?
Natomiast to co możnaby jeszcze skorygować w mojej opini to:
1. delikatnie punkty zmiany biegów w górę ( ale to kwestia subiektywna ) alei tak jest o niebo lepiej niż w serii
2. trochę przyspieszyć redukcję przełożeń, jeżeli się da?
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 lip 2022, o 21:38
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Co masz na myśli mówiąc 'optymalizacja oprogramowania'? Zrobiłeś jakieś update softu w ASO czy chiptuning skrzyni?piotr26 pisze: ↑15 sie 2022, o 12:23 U mnie skrzynia chodzi gładko. Jeżdząc w trybie D (po optymalizacji oprogramowania ) skrzynia zmienia biegi w sposób niezauważalny tzn jedyną informację o zmianie biegu czerpię z wyświetlacza. Sama zmiana jest niewyczuwalna, podobnie redukcje. Jedynie w sytuacji kiedy auto zatrzumuje się jest minimalnie wyczuwalna zmiana z 2 na 1. Nie ma żadnych szarpnięć itp. Zdarzyło mi się 1 ( jeden ) raz kiedy skrzynia zawachała się i szarpnęła przy redukcji ( chyba z 3 na 2 ) i to ostro tak, że poleciałem do przodu. Nigdy więcej się to nie powtórzyło, ale sytuacja miała miejsce na seryjnym sofcie.
Natomiast to co możnaby jeszcze skorygować w mojej opini to:
1. delikatnie punkty zmiany biegów w górę ( ale to kwestia subiektywna ) alei tak jest o niebo lepiej niż w serii
2. trochę przyspieszyć redukcję przełożeń, jeżeli się da?
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/494
- Imię: Piotr
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Mam zrobiony program skrzyni w firmie tuningowej.sarcasticprick pisze: ↑15 sie 2022, o 13:51Co masz na myśli mówiąc 'optymalizacja oprogramowania'? Zrobiłeś jakieś update softu w ASO czy chiptuning skrzyni?piotr26 pisze: ↑15 sie 2022, o 12:23 U mnie skrzynia chodzi gładko. Jeżdząc w trybie D (po optymalizacji oprogramowania ) skrzynia zmienia biegi w sposób niezauważalny tzn jedyną informację o zmianie biegu czerpię z wyświetlacza. Sama zmiana jest niewyczuwalna, podobnie redukcje. Jedynie w sytuacji kiedy auto zatrzumuje się jest minimalnie wyczuwalna zmiana z 2 na 1. Nie ma żadnych szarpnięć itp. Zdarzyło mi się 1 ( jeden ) raz kiedy skrzynia zawachała się i szarpnęła przy redukcji ( chyba z 3 na 2 ) i to ostro tak, że poleciałem do przodu. Nigdy więcej się to nie powtórzyło, ale sytuacja miała miejsce na seryjnym sofcie.
Natomiast to co możnaby jeszcze skorygować w mojej opini to:
1. delikatnie punkty zmiany biegów w górę ( ale to kwestia subiektywna ) alei tak jest o niebo lepiej niż w serii
2. trochę przyspieszyć redukcję przełożeń, jeżeli się da?
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Ja mam swoją po modzie i złego słowa nie powiem, ale jest jedno ale ,ze zmianą z 2 biegu na 3 to ktoś przegiął pałę i to zdrowo. Zmiana z 2 na 3 odbywa się przy minimalnych obrotach 2100-2200 i to przy dosłownym dotykaniu gazu. Ja przycisnę to wiadomo że nawet póżniej.
Na trasie przy przyspieszaniu to nawet nie przeszkadza, ale jazda w mieście, lub w korku bez obciążenia silnika ,to już mam wrażenie że piesi się oglądają czemu ten silnik tak wyje i tak długo jedzie na tym drugim biegu.
Najgorsze że już tak kupiłem i nie wiem kto to robił.
Byłem u jednego tunera to powiedział że zrobi wszystko ,ale musi mieć oryginalny plik bez modyfikacji, którego ja oczywiście nie posiadam.
Polecił mi serwis na wgranie najnowszej wersji bez żadnych modów i on dopiero poprawi ten serwisowy program wedle moich życzeń.
Dlatego się pytam czy ktoś to może robił w serwisie. Jutro jak nie zapomnę to zadzonię z ciekawości .
Na trasie przy przyspieszaniu to nawet nie przeszkadza, ale jazda w mieście, lub w korku bez obciążenia silnika ,to już mam wrażenie że piesi się oglądają czemu ten silnik tak wyje i tak długo jedzie na tym drugim biegu.
Najgorsze że już tak kupiłem i nie wiem kto to robił.
Byłem u jednego tunera to powiedział że zrobi wszystko ,ale musi mieć oryginalny plik bez modyfikacji, którego ja oczywiście nie posiadam.
Polecił mi serwis na wgranie najnowszej wersji bez żadnych modów i on dopiero poprawi ten serwisowy program wedle moich życzeń.
Dlatego się pytam czy ktoś to może robił w serwisie. Jutro jak nie zapomnę to zadzonię z ciekawości .
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 20:13
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2020
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: 274/477
- Imię: Adrian
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Witajcie,
Ostatnio u siebie zauważyłem bardzo dziwne zachowanie skrzyni, a mianowicie podczas przyspieszania samochód zaczął mega szarpać, nie ma stałego ciągu tylko z przerywaniem i szarpnięciami takimi ze ja jako kierowca czy pasażerowie są dosłownie rzucani do przodu i do tylu..
Dzieje się to zarówno na zimnym oleju czyli po starcie jak i nawet po kilkugodzinnej jeździe
Samochód ma nalot 66 tyś, przy 47 był robiony mod skrzyni w Compsporcie.
Doradzi ktoś co można zrobić w tej sytuacji ?
Ostatnio u siebie zauważyłem bardzo dziwne zachowanie skrzyni, a mianowicie podczas przyspieszania samochód zaczął mega szarpać, nie ma stałego ciągu tylko z przerywaniem i szarpnięciami takimi ze ja jako kierowca czy pasażerowie są dosłownie rzucani do przodu i do tylu..
Dzieje się to zarówno na zimnym oleju czyli po starcie jak i nawet po kilkugodzinnej jeździe
Samochód ma nalot 66 tyś, przy 47 był robiony mod skrzyni w Compsporcie.
Doradzi ktoś co można zrobić w tej sytuacji ?