Cześć.
Czy ktoś zna sprzedawcę który oferuje na sprzedaż sama uszczelkę,. która jest na obwodzie blachy mechanizmu podnoszenia szyby?
Myślę, że jak ktoś rozbierał drzwi to wie o czym mówię, taka dziwna,klejąca i jednocześnie robi za uszczelkę.
Cieknie mi woda tamtędy do środka. Blachę drzwi pasażera mam sprawna, uszczelka tylko słaba.
Widziałem fachowców na YT co silikonowali no ale podarujmy sobie takie rady.
Czyli jak w temacie, czy ktoś wie gdzie można taką bądź podobna uszczelkę kupić?
Uszczelka na blachę mechanizmu podnoszenia szyby
-
- Posty: 251
- Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:34
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2007
- Silnik: Inny
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: Uszczelka na blachę mechanizmu podnoszenia szyby
Taką uszczelkę możesz zastosować. Używałem w Fabii do uszczelniania blachy tylnych drzwi.
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-sam ... 5d4294b1db
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-sam ... 5d4294b1db
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Uszczelka na blachę mechanizmu podnoszenia szyby
w Seacie (2001r) była ta sama wada konstrukcyjna. Po 5-6 latach od wyjścia z fabryki, uszczelka pod blachą parciała i woda leciała do środka. Wtedy, początkowo wymieniłem ją właśnie na taką uszczelkę jak kolega wyżej podał, ale nadal gdzieś mi ciekło. Więc na blachę położyłem grubą folię hdpe wyciętą z worka na śmieci budowlane. Oczywiście musiałem kilka otworów w niej wyciąć aby ominąć mechanizm podnoszenia szyby (ale starałem się jak mogłem, żeby otworów było jak najmniej, a nacięcia kleiłem taśmą). Folię wpuściłem poniżej dolnej linii blachy, a górą złapałem na blachę pod uszczelką zgarniającą (w seacie uszczelka zgarniająca wewnętrzna jest zintegrowana z boczkiem drzwi). Problem zniknął na 5-lat, po czym sprzedałem auto, ale z tego co wiem nic nie cieknie do dzisiaj.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 25 kwie 2012, o 07:58
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Imię: Michal
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Uszczelka na blachę mechanizmu podnoszenia szyby
Czyli tej folii użyłeś jakby zamiast uszczelki? Była tylko folia ale już bez żadnej uszczelki?marioti pisze: ↑29 lip 2022, o 18:55 w Seacie (2001r) była ta sama wada konstrukcyjna. Po 5-6 latach od wyjścia z fabryki, uszczelka pod blachą parciała i woda leciała do środka. Wtedy, początkowo wymieniłem ją właśnie na taką uszczelkę jak kolega wyżej podał, ale nadal gdzieś mi ciekło. Więc na blachę położyłem grubą folię hdpe wyciętą z worka na śmieci budowlane. Oczywiście musiałem kilka otworów w niej wyciąć aby ominąć mechanizm podnoszenia szyby (ale starałem się jak mogłem, żeby otworów było jak najmniej, a nacięcia kleiłem taśmą). Folię wpuściłem poniżej dolnej linii blachy, a górą złapałem na blachę pod uszczelką zgarniającą (w seacie uszczelka zgarniająca wewnętrzna jest zintegrowana z boczkiem drzwi). Problem zniknął na 5-lat, po czym sprzedałem auto, ale z tego co wiem nic nie cieknie do dzisiaj.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Uszczelka na blachę mechanizmu podnoszenia szyby
W Superbie 1, podnośnik szyby jest identycznie rozwiązany jak w Seacie, czyli prowadnice nitowane do wielkiej blachy osłonowej (dla przykładu w S2, ta blacha jest już mała, ale też na uszczelce dookoła)
Najlepiej byłoby roznitować prowadnice i ułożyć folię bezpośrednio na blasze, potem spowrotem zanitować. W przeciwnym razie po prostu staraj się jak najmniej ciąć folię aby ominąć prowadnice, linki i tą zębatkę co nachodzi na silnik. Na boki i dół, folii trzeba dać więcej niż jest samej blachy. Wszystkie cięcia folii staraj się zakleić taśmą.
Niestety jest trochę zabawy.
Natomiast czy po takim zabiegu dasz uszczelkę czy nie, to już opcja, bo woda powinna spływać sobie po folii i wychodzić otworami odpływowymi w drzwiach. Ja bym jednak jakąś uszczelkę dał, chociażby po to aby blacha nie powodowała jakiś rezonansów z drzwiami.
Najlepiej byłoby roznitować prowadnice i ułożyć folię bezpośrednio na blasze, potem spowrotem zanitować. W przeciwnym razie po prostu staraj się jak najmniej ciąć folię aby ominąć prowadnice, linki i tą zębatkę co nachodzi na silnik. Na boki i dół, folii trzeba dać więcej niż jest samej blachy. Wszystkie cięcia folii staraj się zakleić taśmą.
Niestety jest trochę zabawy.
Natomiast czy po takim zabiegu dasz uszczelkę czy nie, to już opcja, bo woda powinna spływać sobie po folii i wychodzić otworami odpływowymi w drzwiach. Ja bym jednak jakąś uszczelkę dał, chociażby po to aby blacha nie powodowała jakiś rezonansów z drzwiami.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 5 mar 2019, o 17:12
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Uszczelka na blachę mechanizmu podnoszenia szyby
Jeżdżę 3 rok na uszczelce EPDM samoprzylepnej grubości 1 cm. Za pierwszym razem zastosowałem "uszczelkę drzwi garażowych" GEKO z LeroiMerlin. Niestety teraz jest ona niedostępna, więc do drugich drzwi kupiłem w "sklepie gumowym" z metra EPDM samoprzylepny grubości 1 cm. Myślę, że to rozwiązanie jest na wieki wieków amen.
Re: Uszczelka na blachę mechanizmu podnoszenia szyby
Nie testowałem tego jeszcze lecz przy wymianie zamka w drzwiach będę musiał wypróbować ten sposób uszczelnienia, a mam na myśli sznur butylowy. Zerwać starą uszczelkę i położyć w to miejsce sznur butylowy który jest cały czas elastyczny (podobno). Sznurem butylowym mam uszczelnione dystanse pod głośniki w drzwiach i się sprawdza bo nic nie cieknie przez nie.