2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 lis 2022, o 13:18
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Andrzej
2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?
Cześć
Dwa pytanie ponieważ znalazłem tylko stary post o DSG7 w starych silnikach gdzie pisze się o suchym DSG, które jest ograniczane do 250nm.
Jeżdże Superbem Sportline 2019 2.0 TSI 190 KM DSG i zastanawiam się:
a/ czy również to DSG7 jest suche i nie wymaga wymiany oleju?
b/ czy jeżeli tak jest to co się technicznie zmieniło, że teraz może mieć ponad 300nm?
c/ i w sumie najważniejsze czy w związku z tym jest sens robienia chip tuningu bo podobno ten model bez problemu otrzymuje 240km?
pzdr.
Dwa pytanie ponieważ znalazłem tylko stary post o DSG7 w starych silnikach gdzie pisze się o suchym DSG, które jest ograniczane do 250nm.
Jeżdże Superbem Sportline 2019 2.0 TSI 190 KM DSG i zastanawiam się:
a/ czy również to DSG7 jest suche i nie wymaga wymiany oleju?
b/ czy jeżeli tak jest to co się technicznie zmieniło, że teraz może mieć ponad 300nm?
c/ i w sumie najważniejsze czy w związku z tym jest sens robienia chip tuningu bo podobno ten model bez problemu otrzymuje 240km?
pzdr.
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 5 sie 2021, o 10:28
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Kontakt:
Re: 2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?
Nie ma czegoś takiego jak olej long-life jak i skrzynia, która teoretycznie nie wymaga wymiany oleju. Tam wszystko pracuje i się zużywa, więc wymiany oleju wymaga - takie jest moje prywatne zdanie
-
- Posty: 206
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 19:09
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: 2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?
Oleje należy wymieniać częściej niż podaje instrukcja.
Miałem kilka aut z USA i tam były interwały wymian olejów w zależności od warunków w jakich jest eksploatowany samochód. Dla przykładu:
krótkie trasy do 15 mil (ok. 19km), zapylenie, teren górski w potężnym V8 5,4l interwał wymiany w silniku 3000 mil (5 tys. km).
W starszych autach benzyna co 10tys. km, diesel 7,5 tys. km. Skrzynie automatyczne 60 tys. km, dyfry (RWD, AWD) 80 tys. km lub co 5 lat.
Teraz strach kupić auta po flotach ( 3 lata , 100-150 tys. km przebiegu) bo zarządca floty stosuje się do zaleceń producenta (koszty).
Mam dostawczą (czworaczkę) Toyota ProAce 2,0HDI wymiana oleju co 40tys. km lub co dwa lata - to nie jest normalne.
Miałem kilka aut z USA i tam były interwały wymian olejów w zależności od warunków w jakich jest eksploatowany samochód. Dla przykładu:
krótkie trasy do 15 mil (ok. 19km), zapylenie, teren górski w potężnym V8 5,4l interwał wymiany w silniku 3000 mil (5 tys. km).
W starszych autach benzyna co 10tys. km, diesel 7,5 tys. km. Skrzynie automatyczne 60 tys. km, dyfry (RWD, AWD) 80 tys. km lub co 5 lat.
Teraz strach kupić auta po flotach ( 3 lata , 100-150 tys. km przebiegu) bo zarządca floty stosuje się do zaleceń producenta (koszty).
Mam dostawczą (czworaczkę) Toyota ProAce 2,0HDI wymiana oleju co 40tys. km lub co dwa lata - to nie jest normalne.
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: 2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?
Widzisz w stanach maja „wywalone” w ekologię i tam się nikt nie pierdzieli w long-life. Przytargałem sobie niecały miesiąc temu mk5 ecoboosta ( swoją droga bardzo fajny młody Amerykanin nim latał i wprost się przyznał ze go trochę poniosło , ale jak z nim rozmawiałem to powiedział wprost ze wszyscy w domu fordami latają i benzyny co 10kkm obligo olej bez dyskusji tak samo jak w PS robił olej co 40kkm) i tam mentalność zarówno serwisów jak i użytkowników a nawet tych doświadczonych vs podstawowych jest zgoła inna.SE7 pisze: ↑23 lis 2022, o 16:30 Oleje należy wymieniać częściej niż podaje instrukcja.
Miałem kilka aut z USA i tam były interwały wymian olejów w zależności od warunków w jakich jest eksploatowany samochód. Dla przykładu:
krótkie trasy do 15 mil (ok. 19km), zapylenie, teren górski w potężnym V8 5,4l interwał wymiany w silniku 3000 mil (5 tys. km).
W starszych autach benzyna co 10tys. km, diesel 7,5 tys. km. Skrzynie automatyczne 60 tys. km, dyfry (RWD, AWD) 80 tys. km lub co 5 lat.
Teraz strach kupić auta po flotach ( 3 lata , 100-150 tys. km przebiegu) bo zarządca floty stosuje się do zaleceń producenta (koszty).
Mam dostawczą (czworaczkę) Toyota ProAce 2,0HDI wymiana oleju co 40tys. km lub co dwa lata - to nie jest normalne.
Tutaj w Europie mamy eko terrorystów normy spalania i cuda na kiju gdzie motoryzacja odpowiada ogółem nawet nie w 10% za ta ich emisyjność.
I to właśnie te chore interwały powodują, ze jest taka sytuacja na rynku. Fura po leasingu to ja 95% mina niestety
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 lis 2022, o 13:18
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Andrzej
Re: 2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?
A wracając do sedna jak jest w chipowaniem tego silnik i momentem w tej skrzyni bo wszędzie zaklinają się, że nie ma z tym problemu
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?
Coś w tym jest, bo większość leasingów jednak kończy się odsprzedażą i mało kto traktuje auto jakby miało zostać dłużej, tylko bierze następne. Gwarancję ma przejeździć i nie robić dodatkowych kosztów, więc wymiana oleju co 10k? Panie a po co to komu.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: 2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?
A jak ma byc? -
Na forum jest kilku użytkowników którzy maja 2.0 tsi 190 i ćwiczyli temat. Rzuć sobie okiem chociażby na posty Arteona, Redaka którzy sa po stage 1 plus obaj Panowie maja dlubniete heble i sobie zabiegi te jak najbardziej chwalą.
- crazywarrior69
- Posty: 217
- Rejestracja: 11 cze 2018, o 14:31
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: MY2022
- Lokalizacja: Wawa
Re: 2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?
Warto dodać dokładnie o jakim silniku 2.0tsi mówimy. Jest kilka wersji. Np. DNNA w ogóle jeszcze się nie robi.
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: 2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?
Póki co bazujemy jedynie ogólnie na 2.0 tsi 190km. Kolega nie podał konkretnego kodu stad taka a nie inna wypowiedzcrazywarrior69 pisze: ↑29 lis 2022, o 10:31 Warto dodać dokładnie o jakim silniku 2.0tsi mówimy. Jest kilka wersji. Np. DNNA w ogóle jeszcze się nie robi.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 24 mar 2017, o 20:27
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: 2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?
DNNA nie jest na nowym simosie 19.x? Ostatnio sporo realizacji w necie na nich jest. Co prawda głównie Cupry/s3/8r, ale wg strony autotunera 190 też da się ogarnąć.crazywarrior69 pisze: ↑29 lis 2022, o 10:31 Warto dodać dokładnie o jakim silniku 2.0tsi mówimy. Jest kilka wersji. Np. DNNA w ogóle jeszcze się nie robi.
- crazywarrior69
- Posty: 217
- Rejestracja: 11 cze 2018, o 14:31
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: MY2022
- Lokalizacja: Wawa
Re: 2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?
Pytałem Gregor10 jakiś tydzień temu. Powiedział, że nie.
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka