Wrażenia z 4x4 w Superbie
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- hubi_pl
- Posty: 175
- Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 400
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wrażenia z 4x4 w Superbie
Jest to samo co w Q7, myślę że Touareg to żadna konkurencja dla Q7, jest mniejszy itd.
Jak jedno koło będziesz miał np w zaspie, to system będzie dawał na nie moc. Sprawdzone niestety w Q7 i auto nie wyjechało.
Co do Ultra Q, to nie robi tego ten sam producent co "haldexa". Wg mnie UQ to taki "haldex" ale w drugą stronę, jak to tłumaczy Audi, wyłącza się jak jest nie potrzebny, a "haldex" włącza się jak jest potrzebny
Jak jedno koło będziesz miał np w zaspie, to system będzie dawał na nie moc. Sprawdzone niestety w Q7 i auto nie wyjechało.
Co do Ultra Q, to nie robi tego ten sam producent co "haldexa". Wg mnie UQ to taki "haldex" ale w drugą stronę, jak to tłumaczy Audi, wyłącza się jak jest nie potrzebny, a "haldex" włącza się jak jest potrzebny
Mr Haldex
- rowerek
- Posty: 755
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wrażenia z 4x4 w Superbie
Quattro ultra to odwrotna filozofia do haldexa. Z założenia napęd jest cały czas zapięty w 'torsenowskim' stylu, a tylko w wyjątkowych okolicznościach (niewielki kąt skrętu kierownicy, stała prędkość, przyczepne podłoże) tył jest odłączany.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 1190
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Wrażenia z 4x4 w Superbie
No a kiedy dokładnie są załączane nowe haldexy? Czyli np. 5tka z Superba czy 6tka z nowszych aut?
- rowerek
- Posty: 755
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wrażenia z 4x4 w Superbie
W haldexach od 4. generacji włącznie nie potrzeba już fizycznie poślizgu kół do załączenia napędu. Jest sprytny kąkuter i sterowanie napędem jest uzależnione choćby od położenia pedału gazu (im mocniej depniesz, tym szybciej i wiecej mocy idzie na tył). Przy ruszaniu także z automatu idzie więcej mocy na tył. Dodatkowo coś mi się majaczy, że haldex (4,5,6 gen.) zawsze jest w nieznacznym stopniu spięty i nawet kiedy jest 'rozłączony", to rozdział mocy jest w stosunku 96:4.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
- hubi_pl
- Posty: 175
- Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 400
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wrażenia z 4x4 w Superbie
Ogólnie to każdy haldex, już od 1 gena załączał się nie tylko w poślizgu kół (np przyspieszenie ze startu czy wychylenie boczne itd), ale wiadomo, od 4 to inna bajka z płynnością działania systemu.
Mr Haldex
-
- Posty: 1190
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Wrażenia z 4x4 w Superbie
A ile maksymalnie mocy może zostać przeniesione na tył? W CaroSeria mówią, że do połowy, za to przednie koła mogą być wręcz kompletnie dohamowane, przez co może być moment, kiedy moc jest tylko na tylnej osi, natomiast ta moc to maksymalnie 50% mocy silnika.
Prawda to? Oczywiście pytam o te nowsze haldexy.
Prawda to? Oczywiście pytam o te nowsze haldexy.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Wrażenia z 4x4 w Superbie
Tak, maksymalnie może to być 50%, ze względu na budowę przeniesienia napędu.
Kwestia zaprogramowanego sterownika (piszę o tym, bo każde auto(marka) ma zaprogramowany sterownik w innym sposób, więc to że jest np. haldex5 niekoniecznie w każdej marce będzie to pracować tak samo.
Są zewnętrzne sterowniki do regulacji i można sobie ustawić w zakresie 100/0 do 50/50. Także jak ktoś chce sobie zrobić przednionapędówkę i palić kapcie to proszę bardzo A jak ktoś chce mieć stale 50% i 50% to też można.
https://www.vdveer-engineering.nl/en/sh ... 0ay-detail
https://www.vdveer-engineering.nl/en/pr ... controller
Ja u siebie mam wgrany soft w sterownik z audi rs3, tam jest więcej zapodane na tył niż normalnie w superbie.
W haldexie5 w superbach tył cały czas pracuje, ale nie pamiętam już ile dokładnie (5%-10%).
Kwestia zaprogramowanego sterownika (piszę o tym, bo każde auto(marka) ma zaprogramowany sterownik w innym sposób, więc to że jest np. haldex5 niekoniecznie w każdej marce będzie to pracować tak samo.
Są zewnętrzne sterowniki do regulacji i można sobie ustawić w zakresie 100/0 do 50/50. Także jak ktoś chce sobie zrobić przednionapędówkę i palić kapcie to proszę bardzo A jak ktoś chce mieć stale 50% i 50% to też można.
https://www.vdveer-engineering.nl/en/sh ... 0ay-detail
https://www.vdveer-engineering.nl/en/pr ... controller
Ja u siebie mam wgrany soft w sterownik z audi rs3, tam jest więcej zapodane na tył niż normalnie w superbie.
W haldexie5 w superbach tył cały czas pracuje, ale nie pamiętam już ile dokładnie (5%-10%).
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/494
- Imię: Piotr
Re: Wrażenia z 4x4 w Superbie
Orlik, czy ten soft z Audi RS3 to jest kodowanie przez OBD Eleven z wartości 0301 na 0601 czy coś jeszcze innego?orlik pisze: ↑20 gru 2022, o 17:53 Tak, maksymalnie może to być 50%, ze względu na budowę przeniesienia napędu.
Kwestia zaprogramowanego sterownika (piszę o tym, bo każde auto(marka) ma zaprogramowany sterownik w innym sposób, więc to że jest np. haldex5 niekoniecznie w każdej marce będzie to pracować tak samo.
Są zewnętrzne sterowniki do regulacji i można sobie ustawić w zakresie 100/0 do 50/50. Także jak ktoś chce sobie zrobić przednionapędówkę i palić kapcie to proszę bardzo A jak ktoś chce mieć stale 50% i 50% to też można.
https://www.vdveer-engineering.nl/en/sh ... 0ay-detail
https://www.vdveer-engineering.nl/en/pr ... controller
Ja u siebie mam wgrany soft w sterownik z audi rs3, tam jest więcej zapodane na tył niż normalnie w superbie.
W haldexie5 w superbach tył cały czas pracuje, ale nie pamiętam już ile dokładnie (5%-10%).
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Wrażenia z 4x4 w Superbie
Nie, to jeszcze coś innego. To jest całkowite zaprogramowanie sterownika innym softem, tak jak zmiana softu silnika.
Kodowanie przez obd eleven kiedyś też robiłem, ale to zupełnie inna inszość.
Kodowanie przez obd eleven kiedyś też robiłem, ale to zupełnie inna inszość.
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/494
- Imię: Piotr
Re: Wrażenia z 4x4 w Superbie
Jak oceniasz pracę napędu po tej zmianie? To jest taka modyfikacja stage 1 którą robi np R- Performance? Jaki koszt? Może być na PW.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Wrażenia z 4x4 w Superbie
Nie wiem co robi R-Performance, ja robiłem w CS, koszt ok. 1000 i to była stricte zmiana softu sterowanika haldexem na to jak w rs3 . Nie wiem czy taniej nie wyjdzie znaleźć po prostu sterownik haldexa z rs3 i go podmienić, bo takie informacje znalazłem kiedyś na briskoda jak ja już byłem po wszystkim.
Bo tak na prawdę sterowniki haldexa są p&p (różnią się tylko numerami oem) tylko mają inne softy wgrane.
Tak, czuć, że dupa bardziej się wgryza, czy to przy starcie czy na serpentynach, ale ile teraz jest dopięte % to zapytam przy następnej wizycie w CS.
Bo tak na prawdę sterowniki haldexa są p&p (różnią się tylko numerami oem) tylko mają inne softy wgrane.
Tak, czuć, że dupa bardziej się wgryza, czy to przy starcie czy na serpentynach, ale ile teraz jest dopięte % to zapytam przy następnej wizycie w CS.
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Wrażenia z 4x4 w Superbie
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... S3#p384454
Tutaj byl poruszany temat kodowania Haldex'a, ale softa u siebie nie wgrywalem.
Tutaj byl poruszany temat kodowania Haldex'a, ale softa u siebie nie wgrywalem.
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: obecnie 380/530
Re: Wrażenia z 4x4 w Superbie
Tak jak orlik pisze,wszystko się zgadza Też robiłem w CS haldexa i jest dużo lepiej niż tylko samo kodowanie a w porównaniu do seryjnego programu to czuć że ciśnie bardziej na tył Jak ktoś chce pełną kontrole nad haldexem to powinien zamontować toorlik pisze: ↑26 gru 2022, o 19:02 Nie wiem co robi R-Performance, ja robiłem w CS, koszt ok. 1000 i to była stricte zmiana softu sterowanika haldexem na to jak w rs3 . Nie wiem czy taniej nie wyjdzie znaleźć po prostu sterownik haldexa z rs3 i go podmienić, bo takie informacje znalazłem kiedyś na briskoda jak ja już byłem po wszystkim.
Bo tak na prawdę sterowniki haldexa są p&p (różnią się tylko numerami oem) tylko mają inne softy wgrane.
Tak, czuć, że dupa bardziej się wgryza, czy to przy starcie czy na serpentynach, ale ile teraz jest dopięte % to zapytam przy następnej wizycie w CS.
https://www.shopdap.com/haldex-controll ... -gen5.html
Sterownik daje pełną kontrolrę nad haldexem i wpina się w oryginalną wiązkę.