Zapocony turbina 1.8 tsi

tommih
Posty: 14
Rejestracja: 18 lip 2021, o 15:38
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Tomek

Zapocony turbina 1.8 tsi

Post autor: tommih »

Witam mój Superb 2fl z 2014 z silnik 1.8 tsi bierze olej ale tylko jeżeli jeżdżę z wyrzszymi obrotami ( powyżej 120 km/h) . Niewiem dokładnie czy to przez pierścienie ( podobno silniki w 2fl juz problem olejowy maja wyeliminowany) czy może wina jest w odmie ponieważ ostatnio zauważyłem zapocenia w dolocie turbo. Zgrzycie ok 2.5 l na 10000 km.
Awatar użytkownika
untaztood
Posty: 517
Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Lukasz

Re: Zapocony turbina 1.8 tsi

Post autor: untaztood »

Odmę możesz profilaktycznie wymienić, to żadna filozofia - kilka śrub i wyciągnięcie jednej cewki.
Co do brania oleju nie robiłbym sobie nadziei - Przerabiałem remont CDAA u siebie w tym samym roczniku, po 120 tys km.
Można zdjąć rurę od turbo i zobaczyć czy jest tam olej.
tommih
Posty: 14
Rejestracja: 18 lip 2021, o 15:38
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Tomek

Re: Zapocony turbina 1.8 tsi

Post autor: tommih »

Cześć a możesz mi napisać ile mniej więcej kosztował ciebie remont co robiłeś i czy pomogło.
Awatar użytkownika
untaztood
Posty: 517
Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Lukasz

Re: Zapocony turbina 1.8 tsi

Post autor: untaztood »

Ja robiłem remont ponad 2 lata temu, więc ceny już nieaktualne. Zrobiłem z 40 tys km i póki co nie zauważyłem za specjalnie by coś znikało z bagnetu. Sprawdzam też poziom przez VCDS i tam wartości oscylują na tym samym poziomie.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Zapocony turbina 1.8 tsi

Post autor: maureliusz »

U mnie szwagry robiły remont:
- superb 1.8 TSI / coś koło 120kkm / potem same problemy się pojawiły... mocy brakowało, oczywiście mechanik zwalał na już wyeksploatowany regulator wałka... że niby jak się rozbierze po takim przebiegu i złoży używane elementy to takie rzeczy wychodzą... szwagier się wkurzył i Skodę sprzedał
- Audi A5 2.0 TSI / coś koło 150kkm / po remoncie wszystko jeździło OK... ale po roku znowu zaczął trochę brać olej / szwagier zmienił auto i co dalej nie wiadomo

Generalnie taki full remont to sporo zabawy: tłoki, korbowody i pierścienie + wszystko co tam trzeba wokół. Rozrząd też podobno w 1.8TSI jest lichy...

Osobiście nigdy takiego remontu bym nie robił / według mnie większość mechaników tego dobrze nie złoży jak w fabryce, no chyba, że za astronomiczną kasę ktoś naprawdę dobry i najlepiej dobry znajomy.
Ja bym szukał silnika z rozbitego auta, ale już silnika poprawionego (w sensie nie remontowanego tylko już fabrycznie usprawniony). Sęk w tym... że na rynku jest takie zapotrzebowanie... że może to nie być łatwe.

PS. Właśnie dlatego co wyżej... finalnie kupiłem 2.0TDI (chociaż chciałem bardzo benzinku) - i żałuje, że nie kupiłem... 3.6 chlip, chlip :-(
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
untaztood
Posty: 517
Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Lukasz

Re: Zapocony turbina 1.8 tsi

Post autor: untaztood »

maureliusz pisze:U mnie szwagry robiły remont:
- superb 1.8 TSI / coś koło 120kkm / potem same problemy się pojawiły... mocy brakowało, oczywiście mechanik zwalał na już wyeksploatowany regulator wałka... że niby jak się rozbierze po takim przebiegu i złoży używane elementy to takie rzeczy wychodzą... szwagier się wkurzył i Skodę sprzedał
- Audi A5 2.0 TSI / coś koło 150kkm / po remoncie wszystko jeździło OK... ale po roku znowu zaczął trochę brać olej / szwagier zmienił auto i co dalej nie wiadomo

Generalnie taki full remont to sporo zabawy: tłoki, korbowody i pierścienie + wszystko co tam trzeba wokół. Rozrząd też podobno w 1.8TSI jest lichy...

Osobiście nigdy takiego remontu bym nie robił / według mnie większość mechaników tego dobrze nie złoży jak w fabryce, no chyba, że za astronomiczną kasę ktoś naprawdę dobry i najlepiej dobry znajomy.
Ja bym szukał silnika z rozbitego auta, ale już silnika poprawionego (w sensie nie remontowanego tylko już fabrycznie usprawniony). Sęk w tym... że na rynku jest takie zapotrzebowanie... że może to nie być łatwe.

PS. Właśnie dlatego co wyżej... finalnie kupiłem 2.0TDI (chociaż chciałem bardzo benzinku) - i żałuje, że nie kupiłem... 3.6 chlip, chlip :-(
2.0 to nie był CDAA, więc wada musiała być gdzie indziej, a nie w pierścieniach.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Zapocony turbina 1.8 tsi

Post autor: maureliusz »

untaztood pisze: 3 sty 2023, o 14:26 2.0 to nie był CDAA, więc wada musiała być gdzie indziej, a nie w pierścieniach.
Wiesz... nie chcę się kłócić, ale sposób naprawy był podobny dla obu przypadków, zatem root cause raczej też.

Pierwsze lepsze info w sieci / tylko przy 2.0 mówimy o EA888.
https://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=1835.0
https://tfsi.pl/dlaczego-silniki-tsi-i-tfsi-biora-olej/
https://motofakty.pl/silnik-tsi-fakty-i ... 4-16276157
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Dawid_sl
Posty: 52
Rejestracja: 2 wrz 2020, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Dawid

Re: Zapocony turbina 1.8 tsi

Post autor: Dawid_sl »

Też myślę, że nie ma co się oszukiwać, że to nie pierścienie. CDAA był poprawiony nie na tyle, żeby problem wyeliminować całkowicie. Ja aktualnie mam 143kkm, z czego zrobiłem 23kkm i bierze mi około 300-500ml/1kkm. Piec mam z 11.2011. Niedługo będę próbował zastosować preparat na odblokowanie pierścieni od xado. Rozmawiałem z kilkoma osobami, którym preparat pomógł. Na przykład ze spalania 1000ml/1kkm spadło do 100-200ml/1kkm przy przebiegu 230kkm. Litr na 1000km to już lekka agonia, ale piec dostał drugie życie. Jak będzie u mnie poprawa, to wrzucę na forum info z opisem :)
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Zapocony turbina 1.8 tsi

Post autor: maureliusz »

Szwagier w tym 1.8TSI... przy 120kkm...pod koniec...musiał olej dolewać co 100km... do Krakowa i z powrotem... masakra :-(
Prawie jak jazda dwu-suwem :-)
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
ODPOWIEDZ